Forum: De Efteling gaat een nieuwe film maken???

Pagina: 1 van 1 (17 items)
<< 1 >>

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten heeft de Efteling zojuist in een mail van de raad der wijzen bevestigd dat ze van plan zijn om nog een film te gaan maken. In de mail wordt duidelijk gemaakt dat ze al een paar ideën hebben waaronder:
- Droomvlucht de film
- Pardoes de film
- Sprookjesboom de film 2
- Ravelein de film
- Jokie de film
- Klaas vaak de film

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie willen zien dus laten we dat lekker discussiëren op dit forum

Persoonlijk zie liever geen Ravelein film vanwege de serie. Ik zie liever een live action van BV. DVH, Villa volta of Baron 1898

Versie: 1 Aangepast: 8 april 2015 10:21 door: JvanRijen reden: Geen reden aangegeven
Nog geen mail gezien.

Ik denk dat ze eigenlijk geen bioscoop film meer moeten doen. Met het beperkte budget krijg je nooit een goede Nederlandse film. Als ze al een groter budget hebben, dan zou ik een "Night at the Museum" maken in de Efteling. Maar wel met een ander verhaal natuurlijk.

Ik ga die mail vanavond niet meer lezen, maar film ben ik wel voor
AL zou ik hem inderdaad meteen op dvd brengen en geen bioscoop
op eerste gehoor ben ik wel voor een raveleijnfilm
Pardoes klinkt leuk, maar de serie is echt heel erg slecht in mijn ogen
En de rest? ja ... Ik weet het niet
Misschien als ze voor een droomvlucht film het idee van de musical gebruiken?

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Meteen op dvd? Haha, nee joh. Bioscoop brengt het meeste op.

Maar ik zou stemmen voor een Vliegende Hollander film. Kost wel wat als je echte replica's van de schepen gaat maken, maar dan heb je ook wat ala Pirates en Michiel de Ruyter.

Versie: 1 Aangepast: 7 april 2015 21:03 door: DVHMark reden: Geen reden aangegeven
Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Met Jokie kun je veel kanten op. Stop hem in een luchtballon en daar gaat'ie weer, op zoek naar avontuur!

Efteling 2014: 2x

Efteling 2015: regelmatig bezocht

Efteling 2016: 2x

Ik zou graag een fatsoenlijke real-life film voor het hele gezin zien over Villa Volta. Als je het een beetje creatief aanpakt, krijg je hopelijk zoiets;

je krijgt het verhaal te zien vanuit twee kinderen (broer en zus) uit een naburig dorp. Het dorp wordt geplunderd door Hugo en zijn bokkenrijders en de hoofdpersonages proberen een gestolen medaillon van hun overleden moeder terug te stelen. Terwijl hun vader het leven weer op gang probeert te krijgen, gaan de twee kinderen stiekem op zoek naar informatie over waar de mysterieuze rovers zich schuil zouden houden. Ze komen ze steeds meer te weten over de legende van de bokkenrijders en hun voorman. Uiteindelijk worden ze verwezen naar de paters van de abdij van Postel. Hun vader heeft ondertussen een zoekactie opgezet om de kinderen te vinden.

's Avonds aangekomen bij de Abdij krijgen de kinderen te weten waar Hugo's villa staat. Tijdens dit gesprek met een van de paters horen ze de bokkenrijders arriveren bij de abdij. Terwijl de paters dekking zoeken, vluchten de twee kinderen het gebouw uit, richting de Villa, wetende dat de rovers nu niet thuis zullen zijn. Een shot van Hugo en de Witte dame maakt het verhaal compleet.

De kinderen komen via een openstaand raam de villa binnen. Eenmaal het medaillon gevonden, horen ze de muren kraken. Hugo is inmiddels thuis gekomen en heeft de vloek van de Witte Dame gehoord. De kamer begint te langzaam te draaien (als bij een "betoverd doolhof-spel"). Opeens staan de twee oog in oog met Hugo. Snel vluchten de twee door het draaiende huis. Ze weten uiteindelijk te ontsnappen door de openslaande deuren onder het balkon. Als Hugo ze wil grijpen slaan de deuren dicht en zie je de villa staan, met Hugo als gevangene in zijn eigen draaiende huis. De kinderen worden snel gevonden door hun bezorgde vader en enkele dorpelingen. Van de rovers is sindsdien niets meer vernomen...

Met een kleine cast (2 kinderen, vader, Hugo, pater, totaal dus 5) en wat figuranten is dit denk ik prima binnen het budget te houden. Volgens mij kan er prima gefilmd worden bij de echte Abdij van Postel en in bijvoorbeeld het openlucht gedeelte van Bokrijk (bij Genk, BE). Enkel de scenes in de villa zouden dan wat lastiger zijn.
Marketing technisch zouden ze zelfs kunnen proberen samen te werken met Bokrijk, aangezien het zo reclame oplevert voor beide parken.

Deze verrekijker vergroot wel 8 maal. Maar ik heb er ook wel eens een 9de keer doorgekeken en toen deed hij het ook nog gewoon. (H. Finkers)

Ik wil in ieder geval geen animatiefilm. Voor de rest GEEN Jokie en GEEN Sprookjesboom, kom maar op met een film over De Vliegende Hollander, Baron1898 of Villa Volta, waarmee de Efteling meteen weer wat minder als kinderachtig gezien kan worden.

Versie: 1 Aangepast: 10 april 2015 22:04 door: Sjiebert reden: Geen reden aangegeven
Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Citaat van: DVHMark link: /forum/50/24810/790911 op: 07-04-2015 21:02:51

Maar ik zou stemmen voor een Vliegende Hollander film. Kost wel wat als je echte replica's van de schepen gaat maken, maar dan heb je ook wat ala Pirates en Michiel de Ruyter.

Klopt maar als blijkt dat bijna niemand komt kijken verlies je juist meer geld

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

verhalen als de vliegende Hollander, villa volta, Baron 1898 en Fata morgana zijn lekker uitgebreid en daardoor is het ook mogelijk om met een van die verhalen een film van 2 uur te maken. En deze verhalen trekken ook wat oudere kinderen en volwassenen. dus als ze er een van deze doen moeten ze niet bang zijn om te schelden en bloed en verwondingen te laten zien. een film waarin het hele park betrokken wordt zou ook een heel erg leuk effect geven zoals chansadres al zij een soort van Nicht at the Museum idee. ik vind dan eigenlijk wel dat ze dan in het park hier en daar kleine details moeten toevoegen alsof de film echt is gebeurt

Offline Lucius
Het liefst zou ik ook een film zien met een spannend, historisch verhaal á la DVH, Baron 1898 en Villa Volta. Ik denk alleen dat de Efteling hier niet zo snel voor zou kiezen, aangezien het budget voor zo'n Eftelingproductie niet echt hoog te noemen zal zijn (laten we wel wezen, de Efteling is geen producent van A-films). Het lijkt me dan ook onrealistisch te noemen als de Efteling op dit moment films zou kunnen maken die kwalitatief vergelijkbaar zijn met producties als Michiel de Ruyter en dergelijken. Daarbij denk ik dat de Efteling eerder op safe wil spelen binnen de vertrouwde doelgroep van 0 tot 8-jarigen,en dat een animatiefilm daarbij de voordeligste keuze is. Die kinderen knappen namelijk nog niet af op slechte animatie, amateuristische special effects of een B-cast.

Het zou natuurlijk geweldig zijn als de Efteling een film zou maken die ook voor ouder publiek (9 tot 99) aantrekkelijk zou zijn, maar ik denk dat zoiets nu nog volledig zou gaan floppen.

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Aangezien bij de voorstellen in de enquête ook Pardoes & Raveleijn genoemd worden, lijkt me dat ze toch ook een iets oudere doelgroep overwegen…

Is Symbolica al geopend?!

Citaat van: Donderelfje link: /forum/50/24810/790942 op: 08-04-2015 08:45:21

Citaat van: DVHMark link: /forum/50/24810/790911 op: 07-04-2015 21:02:51

Klopt maar als blijkt dat bijna niemand komt kijken verlies je juist meer geld

Tja, dat soort risico`s zul je altijd hebben. Ook met nieuwe attracties of nieuwe souvenirs...

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Ik heb een suggestie gedaan voor een film over de bokkenrijders.

Als het aan mij ligt komt er inderdaad een 'echte' film. Voor volwassenen, in historische setting. De sfeer die in de serie van Raveleijn is neergezet vond ik als 18-jarige echt super, alleen jammer dat de parkshow niet kan tippen aan de beleving die ik bij de serie had. De Efteling kan, zeker als de juiste mensen worden betrokken, een topfilm neerzetten. We zullen zien, het is natuurlijk onderdeel van het langetermijn-plan.

Versie: 1 Aangepast: 8 april 2015 23:43 door: DJMrFreaky reden: Geen reden aangegeven
Wat ik heb aangegeven als ideeën zijn films over bijvoorbeeld Fata Morgana of het Spookslot. Fata Morgana zou een prachtige seriefilms kunnen opleveren, deels gebaseerd op de attractie maar ook met een heleboel andere elementen, zoals bijvoorbeeld ook bij Pirates is gebeurt. Het Spookslot heeft al een mooi verhaal maar volgens mij is dit niet heel bekend, een mooie kans dus voor een spannende kinderfilm zoals bijvoorbeeld de Griezelbus. Droomvlucht zou veel mee gedaan kunnen worden maar ik zie dat niet zo snel boven een heel kinderlijk niveau uitkomen.

Offline Bslo
Looopings meldt dat er (film)opnames in Bosrijk waren. Zou er toch een Klaas Vaak film komen?
http://www.looopings.nl/weblog/4220/Filmopnames-in-vakantiepark-Efteling-We-mochten-onze-bungalow-ni...

Efteling, Disneyland Paris, Artis, Bobbejaanland, Movie Park, Slagharen en Toverland abonnementhouder. Neem eens een kijkje op www.verwonderling.nl. Team Plaetjesmakers en Eftelingsestraat.

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 48x Efteling 2018: 64x EuropaPark: 5x Phantasialand: 3x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 33x Toverland: 18x Disneyland Paris: 15x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Ik hoop dat er een film over Villa Volta komt, maar waarschijnlijk wordt het een kinder/familiefilm. Jokie vind ik niet echt iemand waar zo gauw een film over gemaakt kan worden, dus ik denk een Sprookjesboom 2 (weet niet hoe hij is ontvangen) of een Klaas Vaak film.

Hoogmoed komt voor den val...

Pagina: 1 van 1 (17 items)
<< 1 >>