Forum: Efteling gaat sprookjesmusical maken over Pinokkio (Persbericht)

Pagina: 1 van 5 (37 items)
<< 1·2·3·4·5 >>
Pagina: 2 van 3 (52 items)
<< 1·2·3 >>

Efteling gaat sprookjesmusical maken over Pinokkio (Persbericht)

In het najaar van 2015 komt de Efteling met een compleet nieuwe musical over het bekende sprookje Pinokkio. Medio september is de sprookjesmusical exclusief te zien in het Efteling Theater. Pinokkio wordt een sprookjesmusical voor en door kinderen. Tijdens iedere voorstelling spelen namelijk weer volop kinderen mee, waarvan het grootste deel eenmalig. Deze bijzondere vorm van theater, waarin honderden kinderen uit Nederland en Vlaanderen voor één keer de unieke kans krijgen mee te spelen in een echte musical, is de laatste jaren kenmerkend voor de producties van de Efteling.

Creatief team
Het creatief team van de sprookjesmusical Pinokkio bestaat uit:

Regie: Jerry Rijstenbil
Script- en liedteksten: Allard Blom
Muziek: René Merkelbach
Licht: Wim Dresens
Geluid: Jeroen ten Brinke
Techniek: Jeroen Frijters
Decor: Robert Jaap Jansen
Kostuums: Carla de Kroon
Hoofd Theaterproducties: Sandra in ’t Groen
Manager Live Entertainment en Theaterproducties: Jeroen Zwartjes
Producenten: Fons Jurgens en Olaf Vugts, Efteling Theaterproducties

Samen gaan zij aan de slag om van de musical een bijzonder avontuur te maken voor jong en oud. Pinokkio wordt de 13e musical van Efteling Theaterproducties en wordt geheel in eigen huis gemaakt.

Hoofdrollen
De komende tijd gaat de Efteling op zoek naar volwassen acteurs voor o.a. de rollen van Fee en Gepetto. Maar de zoektocht zal vooral gericht zijn op de hoofdrolspeler Pinokkio, die gespeeld zal worden door een jongetje van ongeveer 11/12 jaar. In het voorjaar van 2015 zal de Efteling bekend maken hoe kinderen zich aan kunnen melden voor de eenmalige gastrollen.

Voorstellingen
De sprookjesmusical Pinokkio is vanaf september 2015 exclusief te zien in het Efteling Theater op woensdag, zaterdag en zondag. Meer informatie www.efteling.com/theater

Bron: Efteling

Offline Elske
De musical is geschikt voor alle leeftijden. Ik vond de pop Pinokkio erg mooi uitgevoerd, deze heeft me positief verrast. Daarnaast zijn er mooie decorstukken gebruikt, ik denk dat ik nog wel een keertje zal gaan.

Vandaag ook naar de musical geweest, man wat een leuke nieuwe musical!
Het acteren met de pop was leuk om te zien, de pop zelf ziet er leuk uit, het decor is mooi om te zien en de muziek en opzet is goed.
Zéker dus een aanrader en ik zal ook wel nog een aantal keer gaan.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Leuk filmpje weer, dat je mocht filmen tijdens de musical meestal mag dat niet toch?

Was het in de lijn van Klaas Vaak? Welke vond je beter?

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline Elske
Citaat van: rollerp link: /forum/50/24664/799256 op: 14-09-2015 00:59:26

Leuk filmpje weer, dat je mocht filmen tijdens de musical meestal mag dat niet toch?

Slotapplaus mocht wel gefilmd worden.

Citaat van: lmluiten link: /forum/50/24664/799258 op: 14-09-2015 09:21:25

Ik heb Klaas Vaak niet gezien.

Citaat van: lmluiten link: /forum/50/24664/799258 op: 14-09-2015 09:21:25

Deze is wel wat leuker dan Klaas Vaak en heeft ook meer decor.

Hallo ik had ff een vraagje . Die trekpop van Pinokkio is die te koop ? Want die ziet er echt leuk uit ! En zo ja wat is het aankoop bedrag ? Groetjes

Citaat van: eftelfan31 link: /forum/50/24664/799293 op: 15-09-2015 22:45:19

Hallo ik had ff een vraagje . Die trekpop van Pinokkio is die te koop ? Want die ziet er echt leuk uit ! En zo ja wat is het aankoop bedrag ? Groetjes

Ja is te koop voor 6,99

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Ik heb vandaag de musical ook gezien en vond hem ook erg leuk Eigenlijk is alles al genoemd: mooie muziek, leuke liedjes, goede Pinokkiopop, grappige grappen en een prachtig decor...Een aanrader voor iedereen!

Klopt het trouwens dat de boom op de Wonderweide gemaakt is van twee delen van Constanzo's Marionettentheater?

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Citaat van: Sjiebert link: /forum/50/24664/799444 op: 19-09-2015 23:13:04

Klopt het trouwens dat de boom op de Wonderweide gemaakt is van twee delen van Constanzo's Marionettentheater?

Ja klopt, en die 2 delen zijn eerst in de winkel/het huisje van Gepetto te zien Evenals het Marionettentheater zelf

Hebben ze nou de scènefoto's van musicalproducties omgewisseld voor prenten van het marionettentheater?

Offline Lucius
Ook al heb ik de musical (nog) niet gezien, zo op de foto's en filmpjes afgaande ziet het er heel erg mooi uit. Vooral de kostuums spreken mij erg aan. En die affiches van Constanzo's marionettentheater....ik hoop zo dat ze die verkopen als de musical voorbij is, want ze zijn zó gaaf!

Versie: 1 Aangepast: 20 september 2015 13:08 door: Lucius reden: Geen reden aangegeven
"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Iemand enig idee of er ook een castalbum uit gaat komen?

CD werd vandaag bij de première uitgedeeld, vanaf morgen te koop voor €14,95.

Citaat van: lmluiten link: /forum/50/24664/799459 op: 20-09-2015 20:15:05

Iemand enig idee of er ook een castalbum uit gaat komen?

Ja vanaf morgen te koop inderdaad.

Ik was vandaag ook bij de première.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Zojuist "Applaus" geluisterd, in het liedje verklappen ze waarvoor de musical gemaakt is en wat hun doel is. Lekker subtiel.

"Iemand die zich gedwongen aanpast bij de geest van de tijd, die vermoord zijn persoonlijkheid"

- Anton Pieck

Offline Robin
Citaat van: Eftellingen link: /forum/50/24664/799473 op: 21-09-2015 07:28:24

Zojuist "Applaus" geluisterd, in het liedje verklappen ze waarvoor de musical gemaakt is en wat hun doel is. Lekker subtiel.

Ja, en ze doen het ook helemaal niet voor het geld zeker?

Weet iemand of er een last minute korting is voor de Musical op de dag zelf?

Citaat van: Noortjuh20 link: /forum/50/24664/799505 op: 22-09-2015 12:16:34

Weet iemand of er een last minute korting is voor de Musical op de dag zelf?

Is er niet.

Vandaag de musical nog eens mogen bezoeken. De tweede keer zie je toch weer andere dingen dan de eerste keer. Erg leuk . Ook heb ik nog zes andere affiches gevonden:

Wat algemene foto's van de musical in de spoiler:
Toon spoiler

En na de musical lagen er heel veel gratis ijsjes op het publiek te wachten! Lekker!

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Pagina: 2 van 3 (52 items)
<< 1·2·3 >>