Forum: Efteling gaat sprookjesmusical maken over Pinokkio (Persbericht)

Pagina: 1 van 5 (37 items)
<< 1·2·3·4·5 >>
Pagina: 1 van 3 (52 items)
<< 1·2·3 >>

Efteling gaat sprookjesmusical maken over Pinokkio (Persbericht)

In het najaar van 2015 komt de Efteling met een compleet nieuwe musical over het bekende sprookje Pinokkio. Medio september is de sprookjesmusical exclusief te zien in het Efteling Theater. Pinokkio wordt een sprookjesmusical voor en door kinderen. Tijdens iedere voorstelling spelen namelijk weer volop kinderen mee, waarvan het grootste deel eenmalig. Deze bijzondere vorm van theater, waarin honderden kinderen uit Nederland en Vlaanderen voor één keer de unieke kans krijgen mee te spelen in een echte musical, is de laatste jaren kenmerkend voor de producties van de Efteling.

Creatief team
Het creatief team van de sprookjesmusical Pinokkio bestaat uit:

Regie: Jerry Rijstenbil
Script- en liedteksten: Allard Blom
Muziek: René Merkelbach
Licht: Wim Dresens
Geluid: Jeroen ten Brinke
Techniek: Jeroen Frijters
Decor: Robert Jaap Jansen
Kostuums: Carla de Kroon
Hoofd Theaterproducties: Sandra in ’t Groen
Manager Live Entertainment en Theaterproducties: Jeroen Zwartjes
Producenten: Fons Jurgens en Olaf Vugts, Efteling Theaterproducties

Samen gaan zij aan de slag om van de musical een bijzonder avontuur te maken voor jong en oud. Pinokkio wordt de 13e musical van Efteling Theaterproducties en wordt geheel in eigen huis gemaakt.

Hoofdrollen
De komende tijd gaat de Efteling op zoek naar volwassen acteurs voor o.a. de rollen van Fee en Gepetto. Maar de zoektocht zal vooral gericht zijn op de hoofdrolspeler Pinokkio, die gespeeld zal worden door een jongetje van ongeveer 11/12 jaar. In het voorjaar van 2015 zal de Efteling bekend maken hoe kinderen zich aan kunnen melden voor de eenmalige gastrollen.

Voorstellingen
De sprookjesmusical Pinokkio is vanaf september 2015 exclusief te zien in het Efteling Theater op woensdag, zaterdag en zondag. Meer informatie www.efteling.com/theater

Bron: Efteling

Pinokkio is als nieuwe familiemusical vanaf september exclusief in het Efteling Theater te zien. De titel wordt maandag officieel bekendgemaakt.

De Efteling maakt al ruim een halve eeuw live-entertainment, maar heeft sinds 12 jaar een destijds 20 miljoen euro kostend theater met 1200 zitplaatsen aan de rand van het pretpark. Pinokkio geldt als de dertiende grote productie in het eigen onderkomen. Na samenwerkingen met Studio 100, Albert Verlinde, Joop van den Ende en Rick Engelkes worden de laatste jaren eigen producties gemaakt. Eftelingmusicals trokken tot nu toe tussen de 70.000 en 130.000 (Droomvlucht) bezoekers.

Opmerkelijk aan die eigen voorstellingen is, dat sinds Klaas Vaak (de vorige grote musical) honderden kinderen uit Nederland en Vlaanderen meedoen. Elke show zijn minimaal zeven kleintjes na een workshop ster voor één dag. Dat zal in Pinokkio, de houten jongen met een neus die langer wordt als hij liegt, niet anders zijn. Ook de hoofdrol wordt gespeeld door een kind. Deze ongeveer 10 jaar oude jongen moet het komend voorjaar nog worden gecast.

De makers van de musical zijn wel bekend. Zo doet Jerry Rijstenbil de regie en zorgt Allard Blom voor het script en de liedteksten. Componist René Merkelbach, die vorig jaar ook bij de musical Klaas Vaak betrokken was en alle bekende deuntjes voor het pretpark verzint, is verantwoordelijk voor de muziek.

Fons Jurgens en Olaf Vugts maken deel uit van de Eftelingdirectie, maar gelden ook als producenten van Pinokkio. Ze klinken maar wat tevreden met de nieuwe titel, ook al duurt het nog tien maanden voor hij op de planken wordt gebracht. ,,Sprookjesboom speelt tot medio maart”, zegt Jurgens. ,,En Klaas Vaak is vanuit ons theater op tournee gegaan door Nederland en België. Klaas trekt volle zalen, vooral het meespelen van onervaren kinderen naast de professionals wordt gewaardeerd. Om maar te zwijgen over ouders, opa’s en oma’s die zo’n kind voor het eerst zien optreden. Dat is magnifiek”, vult collega Vugts al weer tevreden aan.

De bekendheid van Pinokkio is een voorname reden om hem ‘naar het Efteling Theater te halen’. ,,Het was een bekend figuur in de jeugd van Fons en mij en van onze ouders”, zegt Vugts. ,,Iedereen kent het sprookje uit 1880. Het is een sprookje met een moraal, dat vinden we in de Efteling belangrijk. We hebben het originele verhaal weer eens gelezen en ja, het is pakkend. Nederlanders en Vlamingen zullen dat omarmen. Bovendien biedt het verhaal veel mogelijkheden om de kinderrollen aan te pakken.”

Naast het meespelen van die kinderen hebben Jurgens en Vugts nog twee zekerheidjes: de musical zal een kindvriendelijke lengte van 70 tot 80 minuten hebben en wordt betaalbaar voor iedereen. ,,Voor veel voorstellingen in het land betaal je 30 euro”, zegt Jurgens. ,,Wij hanteren toegangsprijzen vanaf 13,50 euro. Het hele gezin moet kunnen komen kijken. Naar de Efteling en ons theater ga je nu eenmaal met een groep.”

Fons Jurgens: ,,Zeker is ook dat het een vrolijke musical wordt. Het verhaal van Pinokkio is rijk, maar je kunt er verschillende kanten mee op. Wij maken er een vrolijk, betoverend verhaal van.” Olaf Vugts: ,,Allard Blom maakt een Nederlandse interpretatie van het verhaal uit 1880. We hebben daarbij niet gekeken naar Pinokkio-musicals die andere producenten al hadden gemaakt. Er bestaan ook sombere versies.”Over de invulling van de hoofdrol maken de twee producenten zich geen zorgen. ,,Heb je gezien wat er bij Billy Elliot van Van den Ende al weer aan komt? Er is zóveel talent in Nederland. Niet normaal. Dat jongetje van 10 jaar wordt geen enkel probleem, dat sterretje gaan we vinden”, zegt Jurgens.

Dan is er als het om Pinokkio gaat natuurlijk nog een moeilijkheidje voor het theater: het mannetje vliegt. Hebben de heren al bedacht hoe zij dat gaan doen? Tegelijk: ,,Ja.” En gaat ze het de lezer ook vertellen? ,,Nee.” Olaf Vugts: ,,Zonder gekheid, we denken nog na over hoe Pinokkio zich überhaupt beweegt op het podium. Het moet dicht bij de kinderen zijn. In ons park verwonderen ze zich op hun knietjes ook dagelijks over de fakir op zijn vliegende tapijt.” Jurgens: ,,Klaas Vaak komt op een uil het toneel op, dat is hét moment van de show. Zo’n betoverend moment moeten we nu weer creëren.” Vugts: ,,Ach, de Kleine Zeemeermin vloog bij ons ook. Het komt wel goed. En de tweede en derde laag, waardoor volwassenen de voorstelling ook leuk vinden, zullen we niet vergeten.”

Kinderen die belangstelling hebben om aan Pinokkio mee te doen: www.efteling.com/theater.

http://www.metronieuws.nl/meer-metro/pinokkio-opvolger-van-klaas-vaak-in-het-efteling-theater/SrZnkp...

Versie: 1 Aangepast: 17 november 2014 06:36 door: H.Hightower reden: Geen reden aangegeven
Klinkt goed, ik ben heel benieuwd
Vond de studio100 musical van Pinokkio al erg leuk

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Voor wie het verhaal van Pinokkio niet kent:
Klik!

Ik ben benieuwd.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Offline Gijsje
Erg leuk dat we deze musical in het Efteling Theater krijgen . Ben erg benieuwd hoe alles word gedaan in vergelijking met de andere Pinokkio musical die al is geweest bij studio 100. We will see!

Nu weten we denk ik ook waarom ze geen geen grote musicals meer maken: dan worden de kaartjes te duur.
Maar het klinkt leuk, ik ben heel benieuwd.

'Beheerst u het perspectief?'

Persbericht: Efteling start zoektocht naar 1300 kinderen voor musical Pinokkio

In het najaar van 2015 brengt de Efteling de nieuwe sprookjesmusical Pinokkio. In deze familievoorstelling spelen iedere keer maar liefst 30 kinderen eenmalig mee. De Efteling wil met deze unieke vorm van theater honderden kinderen de kans geven om één dag een gastrol te spelen in een echte musical. De Efteling gaat vanaf vandaag op zoek naar in totaal ruim 1300 kinderen uit heel Nederland en Vlaanderen die de gastrollen willen vervullen.

Aanmelden
Kinderen (tussen de 6 en 13 jaar) die het leuk vinden om te zingen, dansen en acteren kunnen zich aanmelden via efteling.com/Pinokkio. De 1300 geselecteerde kinderen krijgen vervolgens in het voorjaar een professionele musicalworkshop tijdens de zogenaamde ‘Pinokkio School’ in de Efteling. Zo gaan zij goed voorbereid het podium op.

Pinokkio’s
Thijs Overpelt (10), Max Mies (11), Davy Gomez (11) en Jannes Heuvelmans (11) spelen afwisselend de hoofdrol van Pinokkio in de nieuwe musical. Namens deze vier jongens nodigt Jannes alle kinderen uit om samen met hen de sterren van de hemel te spelen en zich aan te melden voor deze bijzondere ervaring:

Start ticketverkoop
De sprookjesmusical Pinokkio is vanaf september 2015 exclusief te zien in het Efteling Theater op woensdag, zaterdag en zondag. Tickets zijn vanaf vandaag te koop via www.efteling.com/Pinokkio

De cast wordt langzaam bekend!
Alexandra Alphenaar (eerder Liesl in The Sound of Music in het Efteling Theater) wordt de Blauwe Fee. Verder Ara Halici, Barry Beijer en Simon Zwiers. In de kindercast onder andere Manouk Pluis (Droomvlucht, Klaas Vaak).

http://web.avrotros.nl/cultuur/musical/nieuws/nieuwe_musicalrol_voor_alexandra_alphenaar.aspx

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Voorbereidingen en reclamecampagne Pinokkio-musical gestart

Na de laatste Sprookjesboommusical en tv-opnames voor het programma 'We are family' is het stil geworden in het Efteling Theater. Althans, zo lijkt het. Want achter de schermen wordt er hard gewerkt aan de nieuwste productie Pinokkio - de Sprookjesmusical. Om de vele kinderen die een rol gaan spelen in de familievoorstelling zo goed mogelijk voor te bereiden, is er zelfs een heuse Pinokkioschool opgericht. Er zijn maar liefst 1300 kinderen nodig, want elke voorstelling spelen er 30 kinderen éénmalig mee.

Kinderen (tussen de 6 en 13 jaar) die het leuk vinden om te zingen, dansen en acteren kunnen zich aanmelden via efteling.com/Pinokkio. De 1300 geselecteerde kinderen krijgen vervolgens in het voorjaar een professionele musicalworkshop tijdens de zogenaamde ‘Pinokkio School’ in de Efteling. Zo gaan zij goed voorbereid het podium op. Thijs Overpelt (10), Max Mies (11), Davy Gomez (11) en Jannes Heuvelmans (11) spelen afwisselend de hoofdrol van Pinokkio in de nieuwe musical. De andere hoofdrollen zullen worden gespeeld door Simon Zwiers (Gepetto), Alexandra Alphenaar (Fee), Barry Beijer (kat en vos) en Ara Halici (Constanzo en Pericolo)

Ondertussen is de reclamecampagne ook van start gegaan. Niet alleen werd afgelopen week tijdens de PinParade-dag een eerste pin uitgebracht, maar zijn er ook posters gespot in diverse abri's, waarop voor het eerst de afbeelding te zien is van de Eftelingse Pinokkio.

De sprookjesmusical Pinokkio is vanaf september 2015 exclusief te zien in het Efteling Theater op woensdag, zaterdag en zondag. Tickets zijn vanaf vandaag te koop via www.efteling.com/Pinokkio

Foto: Tjomme

Dochter van een kennis van mij heeft inmiddels de Pinokkio School doorlopen en mag meedoen aan een voorstelling.
En ze heeft een mooie tas gekregen.

(Geen zorgen, in het echt ziet ze er minder wazig uit. )

Count the days or set them ablaze...

http://musicalsites.nl/index.php/musical-nieuws-uit-nederland-en-belgie/4952-een-kijkje-bij-de-pinok...

ik vond persoonlijk op bovenstaande link echt heel erg mooi geschreven

Versie: 1 Aangepast: 9 mei 2015 20:01 door: LilaLuna reden: Geen reden aangegeven
Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Versie: 1 Aangepast: 15 mei 2015 10:10 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Van het liedje Ik hou van dansen van de musical heb ik even een lyricvideo gemaakt!

Versie: 1 Aangepast: 25 juni 2015 19:58 door: timefteling reden: Geen reden aangegeven
Is Symbolica al geopend?!

Mooie video! Alleen even over het liedje. Ik vindt het hellemaal niks. Het is na mijn mening te hoog gezongen. Nee, mij maak je blijer met een liedje als ik ben er niet uit Droomvlucht de musical.

Offline Bslo
Op Efteling youtube staat nu ook het lied 'Ik wil dansen'

Versie: 1 Aangepast: 26 augustus 2015 18:58 door: Bslo reden: Geen reden aangegeven
Verwonderling.nl brengt (bouw)foto's uit de wereld van de Efteling. Neem ook eens een kijkje op Eftelingsestraat.nl

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 48x Efteling 2018: 13x EuropaPark: 5x Phantasialand: 3x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 33x Toverland: 10x Disneyland Paris: 6x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Citaat van: Bockenreyder link: /forum/50/24664/795805 op: 25-06-2015 22:00:59

Mooie video! Alleen even over het liedje. Ik vindt het hellemaal niks. Het is na mijn mening te hoog gezongen. Nee, mij maak je blijer met een liedje als ik ben er niet uit Droomvlucht de musical.

Dat je het helemaal niets vind, oké.
Maar je kan nou niet eenmaal niet overal de sferen van Droomvlucht in doortrekken.
Ik vind het een zeer leuk liedje, wat denk ik best goed gaat passen bij het thema 'Pinokkio' en ben ook best wel benieuwd hoe dit live gaat klinken!

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Er word een making-off uitgezonden op Omroep Brabant. Voor degene die het hebben gemist, je kan het terug kijken: http://www.npo.nl/pinokkio-van-pop-tot-podium/05-09-2015/REG_BRAB_TV2121283

Wie is er al naar Pinokkio geweest?
Hoe was het? Hoe was de muziek, het decor, kostuums?

Zag al enkele foto's op twitter voorbijkomen, en een filmpje van het slotapplaus;

Versie: 2 Aangepast: 13 september 2015 20:24 door: lmluiten reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 13 september 2015 20:24 door: lmluiten reden: Geen reden aangegeven
Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Pagina: 1 van 3 (52 items)
<< 1·2·3 >>