Forum: Sprookjesboom de Musical, een wonderlijk muziekfeest

Pagina: 1 van 3 (27 items)
<< 1·2·3 >>
Pagina: 3 van 4 (72 items)
<< 1·2·3·4 >>

Versie: 1 Aangepast: 11 juli 2014 14:25 door: Eftelwesley reden: Geen reden aangegeven
Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Op 27 september zal de première van Sprookjesboom de Musical plaatsvinden. Net als bij Klaas Vaak vind er ook bij deze musical weer een live-première plaats. De première zal via Efteling Radio en op het Efteling Youtube kanaal live te volgen zijn. Tevens is een bijzondere rol weg gelegd voor bekende en minder bekende kinderen.

Bron: Efteling

Making of Musical De Sprookjesboom

Eind september gaat in Kaatsheuvel weer een nieuwe musical in première: De Sprookjesboom. In deze serie worden de voorbereidingen van heel dichtbij gevolgd: de successen en de tegenslagen. Alles voor het publiek.
Te zien op Omroep Brabant vanaf 6 t/m 28 september iedere zaterdag en zondag om 17.00 uur.
Met uitzondering van zaterdag 27/9, dan is er geen Making of Musical de Sprookjesboom te zien, zondag 28/9 vanaf 18.44 uur, daarna ieder uur herhaald.

Volgende uitzending: zaterdag 6 september 2014 - 17:00
In de eerste aflevering van 'the Making of' zijn de casting een voorbereidingen van de nieuwe Sprookjesboom musical in volle gang!

Bron: Klikkerdeklik

Making of Sprookjesboom de Musical bij Omroep Brabant

Eind september gaat in Kaatsheuvel weer een nieuwe musical in première: Sprookjesboom de Musical - een Wonderlijk Muziekfeest'. Omroep Brabant maakte een uitgebreid verslag voor een uitgebreide Making Of die in meerdere delen zal worden uitgezonden. In deze serie worden de voorbereidingen van dichtbij gevolgd: de successen en de tegenslagen. Alles voor het publiek.

De serie is te zien op Omroep Brabant van 6 t/m 28 september, iedere zaterdag en zondag om 17.00 uur. Met uitzondering van zaterdag 27 september, dan wordt er geen aflevering uitgezonden. Op zondag 28 september begint de uitzending om 18.44 uur. De afleveringen worden ieder uur herhaald.

In de eerste aflevering op zaterdag 6 september worden beelden vertoond van de allereerste voorbereidingen en de casting. De uitzending begint om 17.00 uur.

Het verhaal
Ieder jaar vindt in het Sprookjesbos het Wonderlijke Muziekfeest plaats met een grote wedstrijd. Roodkapje, Assepoester en zelfs Wolf zijn druk aan het oefenen voor de grote wedstrijd van het Wonderlijke Muziekfeest. Heks zet alles op alles om te winnen en Geitje Benjamin wil dolgraag meedoen, maar hij kan geen instrument vinden dat bij hem past. En dan verdwalen een muziekjuffrouw en een aantal van haar leerlingen ook nog in het Sprookjesbos en komen terecht op het muziekfeest!

Vindt Geitje Benjamin uiteindelijk zijn instrument? Wat is Heks van plan? En hoe moet het met de verdwaalde juffrouw en haar leerlingen op het muziekfeest? Vinden zij ooit nog hun weg terug naar huis?

Bron: Omroep Brabant

Roodkapje en Wolf volgen muziekworkshop bij bekende artiesten

Voor de nieuwste Sprookjesboom-musical 'Een Wonderlijk Muziekfeest' hebben hoofdrolspelers Roodkapje en Wolf workshops gevolgd om er voor te zorgen dat ze vanaf 27 september goed voor de dag komen met het instrument dat ze willen gaan bespelen tijdens de show. Hiervoor werden André Rieu en Nielson benaderd die de Sprookjesbosbewoners graag van dienst waren.

Violist André Rieu gaf een privé vioolworkshop aan Wolf. "Ik geef eigenlijk nooit vioolles, maar Wolf had het zó lief gevraagd, dat ik het voor een keertje toch gedaan heb. En ik moet zeggen: hij heeft veel talent, hoor! Als hij goed oefent, wordt het vast een beroemde violist", aldus Rieu.

Eerder al gaf de Nederlandse zanger Nielson Roodkapje een privé gitaarles ter voorbereiding op de musical. Vanaf september zal Roodkapje het toch echt zelf moeten doen, dus een extra gitaarlesje van een professional kwam goed van pas.

Het is niet de eerste keer dat André Rieu samenwerkt met de Efteling. In 2007 verzorgde hij op het Theaterplein een sprookjesachtig concert, 'André Rieu in Wonderland'. Voor deze registratie die ook op DVD verscheen, werden op verschillende locaties in het park opnames gemaakt.

Nielson trad dit jaar op tijdens het Negen Pleinen Festijn.

Vandaag naar de try-out gegaan van de nieuwe sprookjesboom musical en in moet zeggen hij is echt erg leuk en boordevol leuke humor.
Zal verders maar niet te veel verklappen.

Er word bij binnenkomst ook een gratis programmaboekje uitgereikt, de ene helft is van deze musical en de andere helft is van de Klaas Vaak musical. En er zit ook weer een van de speeldoosjes in.

Onder de spoiler de inhoud van het boekje.

Toon spoiler

Versie: 1 Aangepast: 20 september 2014 21:43 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

DAT EEKHOORNTJE!!!! WAT LIEF!!!

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Sinds 14:00 is er een livestream bezig van de première.

Is Symbolica al geopend?!

Ik neem aan dat we weer een reportage kunnen verwachten van de première?

Neee!! Ik was bezig met het leren van natuurkunde omdat ik aanstaande woensdag een repetitie heb. Maar goed, dat doet er verder niet echt toe.
Maar nu heb ik dus alles gemist, en ik baal hier echt heel erg van. Ik was het eigenlijk een beetje vergeten, en kwam er net pas achter dat het nu al was.
Is er een mogelijkheid om het nog terug te kijken?

Versie: 2 Aangepast: 27 september 2014 17:05 door: Disco Laaf reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 27 september 2014 17:05 door: Disco Laaf reden: Geen reden aangegeven
yee

Offline Daanvk
tot nu toe nog niet, helaas. Soms moet de live uitzending nog worden gerendeerd door youtube en dan komt het pas online. De efteling kan de video dan ook verwijderen. ik hoop dat dit niet gebeurd.

Citaat van: Legolord link: /forum/50/24114/776820 op: 27-09-2014 16:24:54

Ik neem aan dat we weer een reportage kunnen verwachten van de première?

Ja het team was er vandaag ook weer bij.

Versie: 1 Aangepast: 27 september 2014 17:58 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven

Offline Daanvk
Dus wel weer een keer een efteling reportage. Goedzo dvz!

Première nieuwe Efteling-musical een echt kinderfeest

Vanmiddag was de officiële première van Sprookjesboom de Musical: een wonderlijk muziekfeest. In deze nieuwe familiemusical van de Efteling draait alles om kinderen. Zowel op als naast het toneel, stonden dan ook de kleinste gasten vooral in de spotlights vandaag. De gasten werden ontvangen door kindermedewerkers, er waren kinderjournalisten en in de voorstelling spelen maar liefst 14 kinderen mee. Waaronder bij de première de zoon van Frans Bauer en het petekind van Roy Donders. Zij kregen, samen met alle andere acteurs, een staande ovatie van het publiek.

Gastrollen voor 600 kinderen
Efteling-directeur en theaterproducent Fons Jurgens: “Iedere voorstelling van Sprookjesboom de Musical zijn 14 kinderen te zien op het podium, waarvan 7 ‘nieuwe’ kinderen. Deze 7 kinderen spelen eenmalig mee in de voorstelling en krijgen zo de unieke kans om echt deel uit te maken van een Efteling-sprookje. Op een écht podium, in een échte musical. Het is toch prachtig om bijna 600 kinderen, zoals Fransje of Mika, blij kunnen maken.’

Voorstellingen
Sprookjesboom de Musical: een wonderlijk muziekfeest’ is de 12e musical van Efteling Theaterproducties en is geheel in eigen huis gemaakt. De interactieve familievoorstelling
is exclusief te zien in het Efteling Theater op woensdag, zaterdag en zondag tot 1 maart 2014. Meer informatie www.efteling.com/sprookjesboom.

Redactienoot bekijk ook ons verslag:

Het lijkt me weer een prachtige musical, en wat een leuke outfits dragen de kinderen

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Als je een last minute verblijf boekt bij Bosrijk, krijg je er een gratis musicalbezoek bij!
info & voorwaarden: https://www.efteling.com/Solution/SpecialOfferDetails.aspx?id=25888&ch=DEF

Je kunt er nu ook de sint ontmoeten:

http://www.efteling.com/NL/Theater/Theater-Sprookjesboom-de-Musical-een-wonderlijk-muziekfeest/Feest...

Ik zag vandaag ook voor het eerst de nieuwe cd van deze musical in de Efteling liggen, hij kost 14,99 en er staan 15 nummers op.

De CD is nu ook in de webshop te verkrijgen

https://www.efteling.com/webshop/p-9412-cd-sprookjesboom-de-musical.aspx

Offline isa
De CD is nu ook beschikbaar bij.Deezer

Pagina: 3 van 4 (72 items)
<< 1·2·3·4 >>