Forum: Sprookjesboom de Musical, een wonderlijk muziekfeest

Pagina: 1 van 3 (27 items)
<< 1·2·3 >>
Pagina: 2 van 4 (72 items)
<< 1·2·3·4 >>

Offline Lucius
De Efteling zou beter een jaar geen musical kunnen uit brengen. Ze zouden dan het theater kunnen verhuren voor evenementen en dergelijke om dan uiteindelijk geld te besparen om over twee jaar een echt goede musical op de planken te zetten.

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Het theater wordt al verhuurd voor evenementen.

Versie: 1 Aangepast: 13 maart 2014 10:36 door: DVHMark reden: Geen reden aangegeven
Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Citaat van: Lucius link: /forum/50/24114/762846 op: 13-03-2014 08:29:24

De Efteling zou beter een jaar geen musical kunnen uit brengen. Ze zouden dan het theater kunnen verhuren voor evenementen en dergelijke om dan uiteindelijk geld te besparen om over twee jaar een echt goede musical op de planken te zetten.

En een theater dat leegstaat, kost geen geld denk je? De balans zal negatiever zijn als ze het theater op slot doen en er niets mee doen, dan een relatief goedkope musical over een succesvolle tv-serie.

Trouwens, Efteling haalt echt wel geld uit het theater hoor, zoals DHVMark al zegt worden er toch een aardig aantal evenementen en bedrijfsfeestjes in georganiseerd, en een musical als Sprookjesboom brengt ook genoeg geld binnen.

Themasong van de nieuwe musical:

Offline Gijsje
Citaat van: alexdegrote link: /forum/50/24114/762937 op: 15-03-2014 08:56:46

Themasong van de nieuwe musical:

Is al gemeld op de vorige pagina

Offline isa
Ik ben nieuw hier op het forum, althans ik lees al een tijdje af en toe mee, gewoon op zoek naar leuke info over de Efteling. Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen hier die dit wel heel erg leuk vind! Maar ik hoor met mijn 2 kinderen van 3,5 en bijna 2 dan ook wel tot de doelgroep. Mijn kinderen vinden het sprookjesbos theater en zingen bij de paddenstoel fantastisch. Als ouder vind je het geweldig om te zien dat je kind onder de indruk is of enthousiast mee gaat dansen en zingen. Naar het theater gaan is ook heel erg leuk met kinderen van deze leeftijd. Als ouder bekijk je alles weer door door de ogen van een kind: het theater is overweldigend, je voelt de spanning voordat de voorstelling begint, kinderen zijn onder de indruk van het verhaal, de personages, die je achteraf ook nog kunt ontmoeten! Het is echt een belevenis! Ik ben met mijn oudste naar de 2e sprookjesboom musical in een theater in het land geweest en hoewel hij nog wat jong was zijn we ook naar Klaas Vaak geweest. Als je mij als volwassene vraagt wat de mooiste productie is, dan is dat natuurlijk Klaas Vaak. Maar als ik door de ogen van mijn kind kijk, waren ze beiden fantastisch en overweldigend. Eind van het jaar heeft mijn jongste ook de leeftijd dat hij een theater kan gaan bezoeken en deze voorstelling is dan ook geschikt voor zijn leeftijd, naar Klaas Vaak had hij nog niet mee gekund (te eng). Nu kunnen we dus met het hele gezin gaan! Ik verheug me er nu al op!

Citaat van: Eftelaar link: /forum/50/24114/762769 op: 12-03-2014 17:28:24

Waarom alweer die vervloekte sprookjesboom? Er is niets nostalgisch of piecks aan, zelfs bijna geen eftelings.

Tja, er is inderdaad niets Piecks aan. Nostalgisch op zichzelf ook niet, hoewel het bij mij nu als ouder naast mijn kind wel weer herinneringen van eigen theaterbezoeken als kind naar boven brengt (welliswaar niet in de Efteling). In die zin zit er voor mij - en wellicht voor meer ouders - dus wel wat nostalgie bij. Authentiek is het niet en ik denk dat je dat bedoelt. Natuurlijk is het niet authentiek, er worden personages uit verschillende sprookjes bij elkaar geplaatst en er wordt een verhaal gemaakt wat maar zijdelings raakt aan de originele sprookjes. Voor sommigen is dat misschien heiligschennis. Voor mij als ouder van jonge kinderen, maakt het dat ik mijn kinderen op een toegankelijke manier kan laten kennis maken met de sprookjes. Voor een 2-3-jarige zijn veel sprookjes echt nog te eng en te spannend. Toen ik een jaar geleden een abonnement nam, heb ik mijn oudste dan ook niet de precieze inhoud van die sprookjes verteld. De personages in het sprookjesbos theater hebben er aan bijgedragen dat hij op een laagdrempelige en speelse manier kennis maakt met de sprookjes en wat ziet van de inhoud en daarmee ook van de gemene personages (de wolf wil roodkapje of de geitjes opeten, de heks is gemeen en wil anderen betoveren). Nu is hij wat ouder en blijkt hij heel goed in staat fantasie en realiteit te scheiden (hij is daarin denk ik wat verder dan sommige andere kinderen van zijn leeftijd) en is hij zelf geinteresseerd geraakt in de sprookjes. Dus nu hebben we een dik sprookjesboek en lezen we de originele sprookjes aan hem voor. Niet iedere ouder zal dat wellicht doen en sommige kinderen zullen dus niet verder komen dan de niet authentieke verhaaltjes van de sprookjesboom, maar voor ons is de sprookjesboom een hele leuke opstap geweest naar de authentieke sprookjes en blijft daar een hele leuke aanvulling op. De sprookjesboom personages zijn voor mijn oudste als BN-ers. Het is fantastisch dat je ze in het echt kan ontmoeten, een hand geven en ook nog met ze op de foto!

Citaat van: Eftelaar link: /forum/50/24114/762769 op: 12-03-2014 17:28:24

zelfs bijna geen eftelings.

Eftelings is het overigens volgens mij juist wel. De sprookjesboom en de verhalen met de personages uit verschillende sprookjes zijn namelijk door de Efteling bedacht en ten uitvoer gebracht. Bovendien kun je dit dagelijks zien in de Efteling. In die zin was een musical als Kruimeltje of The Sound of Music juist niet Eftelings.

Tot slot blijft de Efteling natuurlijk een commercieel bedrijf. Ik denk dat ze dus een analyse gemaakt hebben van wat het beste gaat lopen en het meeste opbrengt. De sprookjesboom is onder kinderen erg populair, er is heel veel merchandise die goed verkoopt. Het eenmalig meedoen, brengt denk ik ook een hoop geld in het laatje. Mijn nichtje heeft meegedaan aan Klaas Vaak en kreeg voor 1 ouder 1 kaartje gratis. Wij zaten daar toch met heel wat meer mensen in de zaal. Ouders, broertjes, zusjes, opa's en oma's, er worden heel wat extra kaartjes gekocht door mensen die normaal gesproken niet naar die musical zouden gaan. Voor het kind dat mee mag doen, is het een belevenis, op het toneel staan in het Efteling theater! De familie vind het prachtig om te zien hoe hun kleine ....... (vul naam in) daar op het podium staat en genieten er dus ook van. Maar voor de Efteling is dat ook kassa en volgens mij dus heel slim van ze.

Offline Tjomme
Citaat Vanaf 17 september 2014 nieuw in het Efteling Theater: Sprookjesboom de Musical, een wonderlijk muziekfeest. Alleen abonnementhouders krijgen 25% korting op try-out tickets! Deze tickets kosten nu geen € 15,- maar slechts € 11,25!

Ieder jaar vindt in het Sprookjesbos het wonderlijke muziekfeest plaats met een grote wedstrijd. Roodkapje, Assepoester en zelfs Draak zijn druk aan het oefenen! Heks zet alles op alles om te winnen en Geitje Benjamin wil vreselijk graag meedoen, maar hij kan geen instrument vinden dat bij hem past. En dan verdwalen een muziekjuffrouw en een aantal van haar leerlingen ook nog in het Sprookjesbos en komen terecht op het muziekfeest. Vindt Geitje Benjamin uiteindelijk zijn instrument? Wat is Heks van plan? En hoe moet het met de verdwaalde juffrouw en haar leerlingen op het muziekfeest en vinden zij ooit nog hun weg terug naar huis?

Het muziekfeest wordt al jaren lang gevierd in het sprookjesbos, maar voor het eerst zijn jullie ook uitgenodigd! Dus kom gezellig met alle sprookjesbosbewoners mee feesten en beleef dit spannende avontuur!

Reserveren voor deze aanbieding is telefonisch mogelijk, o.v.v. ´Abonnementenactie Musical´. Voor meer informatie bel 0900 - 0161 (€ 0,15 p.m.), vanuit België 0800 - 78993 (gratis). Of regel het direct bij de gastenservice van de Efteling.

Voorwaarden

- Exclusief € 1,95 reserveringskosten per ticket
- Per reservering maximaal 4 tickets
- Niet geldig in combinatie met andere acties en/of kortingen
- Geen restitutie op eerdere reserveringen
- Niet inwisselbaar voor contant geld
- Na reservering niet meer te wijzigen
- Reserveren op basis van beschikbaarheid
- Annuleren is niet mogelijk
- Op vertoon van een geldig abonnement

http://www.efteling.com/NL/abonnement/Korting-op-musicals.html

Versie: 1 Aangepast: 28 maart 2014 08:42 door: Tjomme reden: Geen reden aangegeven
"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Kaartverkoop nieuwe musical gestart

Het is op de Efteling site mogelijk om tickets te reserveren voor Sprookjesboom de Musical, een wonderlijke muziekfeest. Ook bij deze musical zijn er speciale VIP bank plaatsen beschikbaar, deze kosten €23,50 per stuk. Normale tickets kosten voor de eerste rang €18,50 en de tweede rang €13,50. Ook zijn er combitickets voor een bezoek aan het park te verkrijgen, de prijs hiervan is €42,-, dit betekend dat een kaartje voor de musical maar €7,- kost. Parkeerkaarten voor de musicalgasten kosten €7,50.

Op 17, 20, 21, 24 en 27 september zijn er speciale try-out voorstellingen. Voor deze dagen kosten de VIP kaarten €20,- en voor eerste en tweede rang €15,-. Abonnementhouders betalen voor deze voorstellingen maar €11,25.

De musical zal voornamelijk in de weekenden en de vakanties te zien zijn. Na iedere voorstelling zal er tevens een

ontmoet- en begroet sessie zijn.

Bron: Efteling

Offline Tjomme
De eerste 3 scholen die mogen optreden in het park zijn bekend, op 20 april treed Kinderkoor Eigenwijs uit Middelbeers (NB) op, 26 april zijn de Flierefluiters uit Herpen (NB) aan de beurt en als derde mag Kidding uit Schijndel (NB) op 27 april laten zien wat ze kunne.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

https://www.vijfzintuigen.nl/forum/8/24001/765681#msg_765681

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Offline Tjomme
Musicalactrice Wieneke Remmers speelt vanaf september 2014 de hoofdrol in de nieuwe musical ‘Sprookjesboom de Musical: een wonderlijk muziekfeest’.

Wieneke vertolkt de rol van muziekjuffrouw die met haar leerlingen verdwaalt in het Sprookjesbos. Daar komen zij terecht op het grote muziekfeest en beleven zij samen met Sprookjesbosbewoners een spannend avontuur:

Een foto van de kleding:

Remmers speelde in onder andere the sound of music, hairspray en Pinokkio.
http://www.wienekeremmers.nl/bio.htm

Ik vind de kleding die de kinderen aan hebben echt leuk
En ik ben erg blij met de keus voor Wieneke

Versie: 1 Aangepast: 2 mei 2014 09:48 door: LilaLuna reden: Geen reden aangegeven
Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

De volledige cast is bekend:

Wieneke Remmers - Muziekjuffrouw
Amy Galatá - Geitje Benjamin en Assepoester
Janneke Iking - Heks en Roodkapje
Thijs van Empel - Draak, Wolf en Klein Duimpje
Niels van der Gaarden - Langnek, Ezel en Ko
Laura van Bentum - Poppenspeelster

[i]bron: ]http://www.efteling.com/NL/Theater/Theater-Sprookjesboom-de-Musical-een-wonderlijk-muziekfeest/Spro...

Is Symbolica al geopend?!

Ben benieuwd wat die Laura gaat doen dan, of komt er een misschien nieuwe pop?

Misschien wel een eenmalige pop die als enige word gebruikt bij deze musical

Of gewoon als extra om meerdere poppen tegelijk op het podium te hebben ??

Versie: 1 Aangepast: 13 juni 2014 21:44 door: LilaLuna reden: Geen reden aangegeven
Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

of zij speelt met de pop de sprookjessprokkelaar en ze willen dit nog niet bekend maken.

Citaat van: eftelwonder link: /forum/50/24114/770071 op: 14-06-2014 09:22:43

of zij speelt met de pop de sprookjessprokkelaar en ze willen dit nog niet bekend maken.

De Sprookjessprokkelaar heeft niets met Sprookjesboom te maken.

Versie: 1 Aangepast: 14 juni 2014 23:30 door: CedricD reden: Geen reden aangegeven
Of misschien komt er letterlijk een poppenspeelster in voor, dus een poppenspeler ín een 'poppenvoorstelling'.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Wat Donderelfje zegt lijkt mij de meest logische verklaring.

Count the days or set them ablaze...

Pagina: 2 van 4 (72 items)
<< 1·2·3·4 >>