Forum: Sprookjesboom de Musical, een wonderlijk muziekfeest

Pagina: 1 van 3 (27 items)
<< 1·2·3 >>
Pagina: 1 van 4 (72 items)
<< 1·2·3·4 >>

SPROOKJESBOOM DE MUSICAL, EEN WONDERLIJK MUZIEKFEEST

Vandaag vierde Sprookjesboom samen met een aantal kinderen feest in het Sprookjesbos van de Efteling. Niet alleen vanwege Nationale Boomfeestdag, maar ook omdat rondom het bekende merk Sprookjesboom dit jaar een aantal leuke dingen op de planning staan. Zo is vanaf vandaag onder andere een nieuwe parkshow te zien in het Sprookjesbostheater en verschijnen eind deze maand twee nieuwe apps van de Sprookjesboom-karakters Draak en Assepoester. Bovendien staat na de zomer de geheel nieuwe productie ‘Sprookjesboom de Musical, een wonderlijk muziekfeest’ op de planken van het Efteling Theater, waarvoor de Efteling vanaf nu op zoek gaat naar kinderkoren!

Via de website efteling.com/kinderkorengezocht roept de Efteling kinderkoren uit Nederland en Vlaanderen op zich aan te melden voor een eenmalige rol in ‘Sprookjesboom de Musical, een wonderlijk muziekfeest’. In deze nieuwe Efteling-productie verdwalen een muziekjuffrouw en een aantal van haar leerlingen in het Sprookjesbos, waar ze terechtkomen op het jaarlijkse Muziekfeest. Via een grootse zoektocht naar kinderkoren wordt door middel van optredens in de Efteling toegewerkt naar de grote auditiedag op zondag 6 juli aanstaande in de Efteling.

De keyvisual voor komend Sprookjesboom-jaar

Luca en Elise Devriesere eten taart bij Sprookjesboom

Bron: Efteling

Versie: 7 Aangepast: 12 maart 2014 17:50 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
Versie: 6 Aangepast: 12 maart 2014 16:40 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
Versie: 5 Aangepast: 12 maart 2014 16:36 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
Versie: 4 Aangepast: 12 maart 2014 16:36 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
Versie: 3 Aangepast: 12 maart 2014 16:35 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 12 maart 2014 16:35 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 12 maart 2014 16:33 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
Je hoeft niet zo te schreeuwen.

Jammer, maar te verwachten.

Count the days or set them ablaze...

Ohja, de formule met eenmalige optredens van kinderen werkte toch, en van Sprookjesboom krijgen ze daar ook nooit genoeg.. Waarom dan nog origineel zijn inderdaad?

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Citaat van: justkillingtime link: /forum/50/24114/762756 op: 12-03-2014 16:36:48

Je hoeft niet zo te schreeuwen.

Jammer, maar te verwachten.

Haha ik heb een poging gewaagd de indeling van het nieuwsbericht een beetje aan te houden

http://communicatie.efteling.com/bestanden/516/20140312FotobijschriftSprookjesboomjaar.doc

Versie: 1 Aangepast: 12 maart 2014 16:48 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
Jammer dat er nu alweer is gekozen voor die Sprookjesboom. Beter hadden ze even kunnen wachten en in die tijd een daadwerkelijk goede musical kunnen bedenken en produceren. De musical Klaas Vaak was geweldig, meer van dit kaliber graag!

was inderdaad te verwachten.
ik vind het heel leuk dat ze het eenmalig meedoen weer gaan gebruiken

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Citaat van: HerautRamon link: /forum/50/24114/762759 op: 12-03-2014 16:44:55

Jammer dat er nu alweer is gekozen voor die Sprookjesboom. Beter hadden ze even kunnen wachten en in die tijd een daadwerkelijk goede musical kunnen bedenken en produceren. De musical Klaas Vaak was geweldig, meer van dit kaliber graag!

Voor de fans misschien wel jammer ja... maar voor de kinderen niet. Sprookjesboom is zeer populair bij de kinderen en daarom is het ook vrijwel logisch dat er nog zo'n Sprookjesboom musical productie in het theater komt.
En daarbij... een beetje afwisselen kan toch wel. Dan zal er volgend jaar wel weer een familie musical komen.

Versie: 1 Aangepast: 12 maart 2014 16:51 door: DVHMark reden: Geen reden aangegeven
Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Het themalied voor de musical
http://www.efteling.com/media/audio/110314_muziekfeest%20mix02.mp3

De instrumentale versie:
http://www.efteling.com/media/audio/110314_Muziekfeest%20INSTR.mp3

De songtekst:
http://www.efteling.com/NL/Theater/Sprookjesboom-de-musical,-Een-Wonderlijk-Muziekfeest/Songtekst-th...

Versie: 2 Aangepast: 12 maart 2014 17:50 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 12 maart 2014 16:53 door: Vuurruiter reden: Geen reden aangegeven
 Offline Lucius
Ik baal er eerlijk gezegd een beetje van....ik vind Sprookjesboom goed zeker voor de parkshows in het Sprookjesbos maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven om voor een derde keer een Sprookjesboom musical uit de brengen. Ik weet dat Sprookjesboom erg populair onder kinderen tot de leeftijd van ongeveer 8 jaar (uitzonderingen daar gelaten ) de Efteling heeft alleen een bredere doelgroep en daarom vind ik het leuker als er familie musicals als Kruimeltje en Droomvlucht worden uitgebracht dit vind bijna iedereen leuk.

Een musical als de hierboven genoemde voorbeelden trekken dus een breder publiek aan en zou daarom meer omzet draaien. Daar tegenover staat dat zo'n musical meer geld kost in tegenstelling tot een Sprookjesboom musical. Het is dus een keuze die de Efteling maakt. Verder dacht ik dat we met Fons Jurgens een minder Media gerichte weg in gingen slaan maar blijkbaar is deze musical daar nog een uitzondering van. Volgend jaar beter....?

Versie: 1 Aangepast: 12 maart 2014 17:25 door: Lucius reden: Geen reden aangegeven
"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Waarom alweer die vervloekte sprookjesboom? Er is niets nostalgisch of piecks aan, zelfs bijna geen eftelings. Waarom dan weer kiezen voor een nieuwe versie sprookjesboommusical ipv een nieuw te bedenken musical voor een bredere groep toeschouwers??
Erg jammer. Het lijkt wel of dat de afdeling welke dit bedenkt inspiratieloos is geworden..
Laat ik wel zeggen dat ik de musical niet per definitie af kraak, maar dat ik het gewoon echt jammer vind dat er alweer een sprookjesboommusical komt ipv iets wat nog nooit gezien is in welk ander theater dan ook met een specifiek efteling verhaal/sprookje/mythe/sage.

Ik vnd dit toch wel echt heel jammer, we worden tegenwoordig doodgegooid met sprookjesboom: tv serie, een film, meerdere musicals, verschillende shows in het sprookjesboom theater, zingen rond de paddestoel, sprookjesboom in het sprookjesbos, duizende souvenirs en ook producten in de supermarkt.
Geef mij maar een musical als Droomvlucht of klaasvaak, veel fijner om naar te kijken. Wat mij betreft hadden ze beter 1 a 2 jaar kunnen wachten met een sprookjesboom musical.

''Het lijkt net of die boot niet boot is'' ~ Olaf Vugts

45x Efteling 2014 - 42x Efteling 2015 - 2x Europapark 2015

5x Efteling 2016

Bah, Bah en nog eens Bah! Dit is echt heel erg.... Wat was de aansporing om na al het aanhoudende goede nieuws vanuit daar dit te doen, had er gewoon een parkshow in gedaan als je met niks beters kan komen dan dit. De glorietijden van het theater leken met Klaas Vaak wat meer terug te komen, maar laat maar zitten dacht de efteling....

Roland Mack een groot man

Wat apart dat de Efteling er al weer voor kiest om Sprookjesboom te doen. Toen ze met het idee kwamen voor een musical van Klaas Vaak en niet van Sprookjesboom was ik helemaal in mijn nopjes en had ik met mijn ouders afgesproken om naar die musical te gaan (wat er helaas niet van is gekomen.) Vandaar hebben we besloten om wel naar de volgende musical te gaan in het theater maar aangezien dat alweer Sprookjesboom is denk ik niet dat ik deze ook ga overslaan. Zo langzamer hand komt sprookjesboom bij mij uit mijn oren de Efteling deed er de laatste tijd wel iets te veel mee en ik maar denken: met Fons Jurgens word dat wel ietsje minder. Maar blijkbaar niet. Het verbaast me wel dat ze geen musical doen van Jokie en Jet aangezien die ook redelijk populair zijn in het grotere publiek. Maar misschien ooit ga ik nog eens naar de musical toe als hij echt leuk blijkt te zijn. In Ieder Geval vind ik de liedjes erg leuk vinden en laat ik me toch voor een deel verassen

Offline Carlo
Jeu! Had ik het toch goed geraden!
Hoewel, zo blij ben ik er niet mee... Maar goed, hoef ik voorlopig ook niet naar het Efteling Theater. Scheelt weer.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Waarom al die negativiteit? Oké, ik had ook liever een musical over iets anders gehad, maar om daar nu zo een drama over te maken? Ik vind het eerder een heel begrijpelijke keuze, en had het ook wel zien aankomen.

Klaas Vaak heb ik zelf niet gezien, maar de reacties en het beeldmateriaal laten wel blijken dat het een goede musical is. Maar tegelijk was dit, in vergelijking met een Sprookjesboom Musical, een dure productie. Desondanks waren de aantallen die naar de musical gingen, niet echt groot, en en was dit denk ik niet zo een succesvolle productie voor de Efteling. Daarom is het ook begrijpelijk dat de Efteling kiest voor een productie die niet enorm veel geld kost, en waar je bijna zeker van bent dat het succesvol zal zijn.

En besef ook dat wij het doelpubliek niet zijn van zo een musical. Wij kunnen er misschien niet blij mee zijn, maar dat zijn kinderen zeker wel. Sprookjesboom is gewoonweg razend populair, en daar is toch niks mis mee? We mogen blij zijn dat Efteling Media zo een succesvolle productie heeft, die tegelijk ook nog eens Eftelings aanvoelt. Iets wat je niet altijd hebt bij Efteling Media.

Jammer! Ik heb zelf eigenlijk niks tegen Sprookjesboom opzich, maar ze moeten denk ik wel een beetje minder focussen op Sprookjesboom (gaat duidelijk niet gebeuren aan dat persbericht te zien), en ook eens kijken naar andere karakters. Of in dit geval (theater) een ander onderwerp dan Sprookjesboom kiezen.

Wat ze eigenlijk zouden moeten doen, is Sprookjesboom alleen laten touren door Nederland en België, en in het Efteling Theater zelf een grotere productie of een parkshow.

'Beheerst u het perspectief?'

Waarom zouden ze dat MOETEN doen? Sprookjesboom brengt volk in de zaal. Klaas Vaak raakten ze aan de straatstenen niet kwijt op het eind. Simpel als dat.

Count the days or set them ablaze...

Aan de reacties op facebook op het bericht van de Efteling te zien is het zo'n verkeerde keus nog niet om te kiezen voor deze musical.

Versie: 1 Aangepast: 12 maart 2014 21:05 door: DVHMark reden: Geen reden aangegeven
Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Offline Tjomme
Nog leuker, die kinderkoor wedstrijd zal ieder jaar plaatsvinden....

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: justkillingtime link: /forum/50/24114/762816 op: 12-03-2014 20:52:59

Waarom zouden ze dat MOETEN doen? Sprookjesboom brengt volk in de zaal. Klaas Vaak raakten ze aan de straatstenen niet kwijt op het eind. Simpel als dat.

Vorige sprookjesboom musical liep anders ook niet zo heel goed hoor

Versie: 1 Aangepast: 13 maart 2014 07:40 door: robinschulte reden: Geen reden aangegeven
''Het lijkt net of die boot niet boot is'' ~ Olaf Vugts

45x Efteling 2014 - 42x Efteling 2015 - 2x Europapark 2015

5x Efteling 2016

Pagina: 1 van 4 (72 items)
<< 1·2·3·4 >>