Forum: Klaas Vaak de sprookjes musical

Pagina: 1 van 2 (18 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 2 van 17 (332 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·15·16·17 >>

Overigens, op www.musicalworld.nl wordt getwijfeld over de betrouwbaarheid van Looopings. Merendeel daar gelooft het niet. Hoe denken wij daar over? Denk dat we in de loop der tijd toch wel beseffen dat Looopings 9 van de tien keer aan het langste eind trekt? (Als dat een spreekwoord is. )
En verder, zou het een cast met bekende namen worden (neem Droomvlucht) of toch de minder / niet bekende?

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Citaat van: lmluiten link: /forum/50/22565/726395 op: 11-04-2013 16:20:40

Overigens, op www.musicalworld.nl wordt getwijfeld over de betrouwbaarheid van Looopings. Merendeel daar gelooft het niet. Hoe denken wij daar over? Denk dat we in de loop der tijd toch wel beseffen dat Looopings 9 van de tien keer aan het langste eind trekt? (Als dat een spreekwoord is. )
En verder, zou het een cast met bekende namen worden (neem Droomvlucht) of toch de minder / niet bekende?

Musicalworld is natuurlijk niks meer en minder dan dat wij zwart wit gezien zijn. Een site voor en door liefhebbers over een bepaald onderwerp. Er zullen altijd mensen zijn die twijfelen aan mensen.

Het staat vast dat er een nieuwe musical komt, het staat namelijk in de brochure voor abonnementhouders. Daarnaast, Looopings is inderdaad veelal betrouwbaar gebleken en persoonlijk heb ik ook van mensen afzonderlijk geruchten en bevestigingen gehoord.

Ik ga er vanuit dat de musical er komt en ben dan ook erg benieuwd naar het verhaal, het script en vooral ook de muziek. We kennen natuurlijk allemaal 'Sprookjes van Klaas Vaak'. Ik verwacht dat er wel enkele mooie nummer te componeren zijn rond het thema.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Offline Carlo
Ik ben vooral benieuwd naar de slogan waarmee straks reclame wordt gemaakt.

Klaas Vaak... de meest slaapverwekkende musical ooit!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Tjomme
Citaat van: Carlo link: /forum/50/22565/726427 op: 11-04-2013 19:09:27

Ik ben vooral benieuwd naar de slogan waarmee straks reclame wordt gemaakt.

Klaas Vaak... de meest slaapverwekkende musical ooit!

Haha, klopt ja 
Ik had gister al zoiets op Twitter gezet 

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Ik vind het wel een heel leuk idee! Wordt er eindelijk meer gehaald uit Klaas Vaak.
Ik denk dat je met dag/nacht, live zandtekeningen en andere mooie effecten en bovenal een mooi verhaal een prachtige voorstelling in elkaar kunt zetten.

'Beheerst u het perspectief?'

Ik ben benieuwd naar het verhaal. Doen ze het hele sprookje, of kiezen ze slechts één of enkele nachten, of komt er een compleet nieuw verhaal?

Citaat van: darkridefreak link: /forum/50/22565/726531 op: 12-04-2013 16:21:03

Ik vind het wel een heel leuk idee! Wordt er eindelijk meer gehaald uit Klaas Vaak.
Ik denk dat je met dag/nacht, live zandtekeningen en andere mooie effecten en bovenal een mooi verhaal een prachtige voorstelling in elkaar kunt zetten.

Ik hoop eigenlijk dat het zandtekenen niet gaat gebeuren tijdens de voorstelling. In ieder geval niet live met projectie en dat soort flauwekul. Dat haalt de snelheid enorm uit de voorstelling. Uiteraard kan Klaas Vaak in een scene wel bezig zijn met het zandtekenen, maar we zien dan als publiek niet wat er getekend wordt, omdat de scene door moet.

Een ander probleem is dat als het wel live gaat gebeuren, de acteur die Klaas Vaak gaat spelen ook goed moet kunnen zandtekenen. En ergens hoop dat ik de 'echte' Klaas Vaak in de musical gaat spelen en niet iemand anders.

Citaat van: Pardotje link: /forum/50/22565/726554 op: 12-04-2013 17:17:34

Een ander probleem is dat als het wel live gaat gebeuren, de acteur die Klaas Vaak gaat spelen ook goed moet kunnen zandtekenen. En ergens hoop dat ik de 'echte' Klaas Vaak in de musical gaat spelen en niet iemand anders.
Hoop ik ook maar 1 ding, kan die man zingen

Roland Mack een groot man

Offline steef9
Dat live laten gebeuren hoeft echt niet hoor? laat hem net doen of hij zand tekening maak, en je laat op een scherm en filmpje afspelen en iedereen zal het geloven geen probleem lijkt me.

eigenlijk had ik weer is gehoopt op wat groters, na Droomvlucht dat toch echt een goede musical was vond ik sprookjesboom weer minder.

ach we zullen zien je kan er denk ik best wel wat mooi en leuks van maken!

Wereld Vol Wonderen

Offline GJV
Citaat van: Pardotje link: /forum/50/22565/726554 op: 12-04-2013 17:17:34

Ik hoop eigenlijk dat het zandtekenen niet gaat gebeuren tijdens de voorstelling. In ieder geval niet live met projectie en dat soort flauwekul. Dat haalt de snelheid enorm uit de voorstelling. Uiteraard kan Klaas Vaak in een scene wel bezig zijn met het zandtekenen, maar we zien dan als publiek niet wat er getekend wordt, omdat de scene door moet.

Misschien leuk om te doen voorafgaand aan de show in de foyer? Ik wacht even de eerste reacties af, als de musical gaat draaien. Daarna beslis ik wel of ik ga ja of nee.

Citaat Het verhaal: Klaas Vaak bezorgt met zijn magisch slaapzand kinderen over de hele wereld mooie dromen. Zo ook in het Sprookjesbos. Maar de laatste tijd lijkt het slaapzand niet meer te werken. Heeft Heks er iets mee te maken? En waar komt het zwarte zand vandaan? Bij het vallen van de nacht gaat Klaas Vaak samen met zijn trouwe vriend de uil op pad om het raadsel voor eens en altijd op te lossen.

Aldus het Efteling Youtube kanaal.

Sprookjesbos? Heks? Zou dit weer een uitbreiding worden op Sprookjesboom de Musical?

http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/musicals/21501351/__Musical_over_Klaas_Vaak__.html

De Efteling komt in september met een musical over zandtovenaar Klaas Vaak. Het sprookjespark in Kaatsheuvel heeft dat maandag aangekondigd. De Efteling laat weten dat de productie helemaal in eigen huis gemaakt wordt.
11 september ruim een half jaar lang te zien in het Efteling Theater. De officiële première staat gepland op 22 september.

Klaas Vaak is oorspronkelijk een sprookje van Hans Christian Andersen. Het gaat over een kabouter die magisch slaapzand in de ogen van kinderen strooit zodat ze mooie dromen krijgen.

De cast van de sprookjesmusical zal bestaan uit 17 personen, volwassen acteurs én kinderen. Er zijn nog geen namen bekend.

De musical is vanaf 11 september ruim een half jaar lang te zien in het Efteling Theater. De officiële première staat gepland op 22 september.

Offline Tjomme
Je kunt al tickets kopen op http://www.efteling.com/NL/Theater/Theater-Reserveren/Musical-Klaas-Vaak.html

Elk weekend zijn er een aantal voorstellingen, en soms ook op woensdag. Tot zover te zien , is op 9 maart de laatste voorstelling.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Synopsis:

''Klaas Vaak bezorgt met zijn magisch slaapzand alle kinderen mooie dromen, ook in het Sprookjesbos. Maar de laatste tijd lijkt het slaapzand niet meer te werken…''

Het feit dat er vijf maanden voor de eerste try out nog geen namen bekend zijn en dat alles 'in eigen huis' gemaakt gaat worden, baart mij oprecht zorgen. Niet de E van Efteling, maar de E van Eigenwijs!

http://www.efteling.com/NL/Theater/Theater-Reserveren/Musical-Klaas-Vaak.html

Eeeuh: 'Indien u kaarten reserveert voor de Sound of Music of Sprookjesboom de musical...'
Worden de pagina's nooit gecheckt door iemand voordat ze online gaan?

Citaat van: Pardotje link: /forum/50/22565/728590 op: 22-04-2013 11:41:05

Het feit dat er vijf maanden voor de eerste try out nog geen namen bekend zijn en dat alles 'in eigen huis' gemaakt gaat worden, baart mij oprecht zorgen. Niet de E van Efteling, maar de E van Eigenwijs!
Of die brengen ze met opzet niet naar buiten.

Roland Mack een groot man

Citaat van: eftelingrijk123 link: /forum/50/22565/728602 op: 22-04-2013 12:32:34

Of die brengen ze met opzet niet naar buiten.

Er is nog niets bekend. Ook niet buiten de officiële kanalen om.

''Klaas Vaak bezorgt met zijn magisch slaapzand kinderen over de hele wereld mooie dromen. Zo ook in het Sprookjesbos. Maar de laatste tijd lijkt het slaapzand niet meer te werken. Heeft Heks er iets mee te maken? En waar komt het zwarte zand vandaan? Bij het vallen van de nacht gaat Klaas Vaak samen met zijn trouwe vriend de uil op pad om het raadsel voor eens en altijd op te lossen.''

Het komt mij nog al kinderachtig over als ik dit zo lees.

De prijzen zijn op dit moment ook bekend:

Prijs per ticket*

VIP Droomplaatsen
€ 23,50

1e rang
€ 18,50

2e rang
€ 13,50

Try-out**
€ 15,-

*Prijzen zijn exclusief € 1,95 reserveringskosten per ticket.
**De try-outs vinden plaats in de periode 11 september – 21 september 2013. De première vindt plaats op zondag 22 september 2013.

Het theater en de foyer gaan één uur voor aanvang van de voorstelling open. De musical is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar en duurt ca. 1 uur zonder pauze, met na afloop een ontmoet- en begroetsessie.

VIP Droomplaatsen

De VIP-Droomplaatsen bevinden zich vooraan voor het podium. Deze exclusieve bedbanken geven het beste zicht op de musical. Deze plaatsen zijn ideaal voor gezinnen. Kinderen ontvangen een echte Klaas Vaak slaapmuts.
Alleen telefonisch te reserveren via 0900-0161 (€ 0,15 p.m.)

Parkeren

Een parkeerkaart kost € 7,50. De parkeerkaarten zijn verkrijgbaar in de theatershop, deze bevindt zich in het Efteling Theater.

Rolstoelplaatsen

Een gedeelte van de zaal is toegankelijk gemaakt voor rolstoelen. Tevens is er per rolstoelplaats rekening gehouden voor extra ruimte voor een begeleider. Rolstoelplaatsen en de plaatsen voor de begeleider kosten € 13,50, exclusief reserveringskosten en eventuele toeslagen. Alleen telefonisch te reserveren via 0900-0161 (€ 0,15 p.m.)

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Pagina: 2 van 17 (332 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·15·16·17 >>