Forum: Klaas Vaak de sprookjes musical

Pagina: 1 van 2 (18 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 12 van 17 (332 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17 >>

Citaat van: justkillingtime link: /forum/50/22565/754851 op: 18-12-2013 08:51:59

Ze hebben misschien iets te vroeg bekend gemaakt dat de musical ook gaat touren?

Mensen die wat verder weg wonen hebben misschien zoiets van "We gaan wel als ze hier ergens in de buurt spelen".

Dit is dan ook niet meer officieel bevestigd en bij iedere vraag naar de juistheid van dit gegeven antwoordt men dat er nog niets over bekend is..

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Citaat van: justkillingtime link: /forum/50/22565/754851 op: 18-12-2013 08:51:59

Ze hebben misschien iets te vroeg bekend gemaakt dat de musical ook gaat touren?

Mensen die wat verder weg wonen hebben misschien zoiets van "We gaan wel als ze hier ergens in de buurt spelen".

Kwa ene kant ook wel weer zo netjes.
Andersom denken de mensen : hadden we dat geweten was ik ( waren we ) niet extra ervoor naar de Efteling gegaan.
Zolang de kaart verkoop maar niet tegenvalt.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Een rede om in het park naar de musical te gaan vind ik de vip banken,
die gaan vast niet mee met de tour shows

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Offline Tjomme

7 kinderen, tussen de 6 en 11 jaar, van Toyota fans maken kans op een VIP arrangement met 3 familieleden! Op zondag 9 februari speelt jouw kind een middag Zandkabouter in het Efteling Theater. Jullie mogen met 4 personen overnachten in Bosrijk en genieten na het slapen van een betoverende dag in de Efteling!

Om kans te maken hierop, moet je in een reactie op een Facebook bericht aangeven waarom jij die kaarten wilt hebben.

Tevens is er een pagina over op de Toyota site, waar ook de voorwaarden staan.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Efteling voert musical op voor halflege zalen

Ondanks een overweldigende reclamecampagne wil het niet vlotten met de musical Klaas Vaak in de Efteling. Dag in dag uit wordt de show opgevoerd voor een halfleeg theater. Zelfs in de immens drukke kerstvakantie zijn bezoekers niet te porren voor de familievoorstelling, die officieel nog tot maart volgend jaar zou moeten draaien. Van uitverkochte zalen kan de Efteling alleen maar dromen: gemiddeld blijven per show zo'n zeshonderd plaatsen onbezet. Dat blijkt uit de gegevens die hackers hebben achterhaald dankzij het beruchte beveiligingslek in de Efteling-app. Ook gisteren, met bijna 30.000 man in het park één van de drukste Efteling-dagen ooit, wisten bezoekers de weg naar het theater niet te vinden. Het zal lastig worden om het tij te keren. Kaartjes voor Klaas Vaak zijn al spotgoedkoop. Voor nog geen twee tientjes zit je op de eerste rang.

http://www.looopings.nl/weblog/2184/Efteling-voert-musical-op-voor-halflege-zalen.html

Alhoewel ik de begintijden een beetje onlogisch vind , ik wil zeker nog gaan
jammer dat de musical niet zo goed loopt, het is zo'n goed verhaal, met zulke mooie muziek

Offline Carlo
Typisch dat een winterse Plopsa-show in Plopsa De Panne wél heel goed verkoopt, terwijl dat park normaal gesproken in de winter nooit open was én het theater pas een half jaartje oud is.

De musical Klaas Vaak verdient gezien de kwaliteit véél beter. Jammer zeg.
Toch Droomvlucht maar weer een jaartje proberen dan? Die heeft ondertussen een goede naam opgebouwd. 

Nóg beter: het theater terug geven aan het park en een mooi Parkshow er in, zoals voorheen. Dat is ook een stuk beter voor de park-capaciteit.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Ik vind het altijd al een slechte beslissing geweest om een theater te bouwen bij de Efteling. Mede omdat je niet speciaal naar de Efteling toe gaat voor het theater. Ze trekken vrijwel alleen mensen uit de directe omgeving.

En zoals ik al eerder zei, als je ook nog met musicals gaat toeren...

Count the days or set them ablaze...

Klaas Vaak is inderdaad kwaliteit en ontzettend jammer dat het zo moet gaan. Hoop op een opleving.. Dat verdienen ze!

Vandaag de musical voor het eerst gaan zien. Ik ben benieuwd!

Citaat van: justkillingtime link: /forum/50/22565/756140 op: 30-12-2013 11:59:09

En zoals ik al eerder zei, als je ook nog met musicals gaat toeren...

Klopt dan is een halfvolle zaal in kaatsheuvel vrij logisch.
Als de voorstelling ook op nog geen half uur rijden komt is dat voor mensen makkelijker dan bijv. 1,5 uur naar kaatsheuvel!

Citaat van: JeroeNL link: /forum/50/22565/756152 op: 30-12-2013 13:31:05

Klopt dan is een halfvolle zaal in kaatsheuvel vrij logisch.
Als de voorstelling ook op nog geen half uur rijden komt is dat voor mensen makkelijker dan bijv. 1,5 uur naar kaatsheuvel!

Maar dit bericht is, zoals ik al eerder zei, niet (meer) officieel door de Efteling naar buiten gebracht.. Zou dus geen reden mogen zijn, de meeste mensen weten dit niet.

Citaat van: lmluiten link: /forum/50/22565/756162 op: 30-12-2013 14:58:06

Maar dit bericht is, zoals ik al eerder zei, niet (meer) officieel door de Efteling naar buiten gebracht.. Zou dus geen reden mogen zijn, de meeste mensen weten dit niet.

Dan is de concurrentie Mischien toch te groot.
Laatst was hier in de buur , buurman en buurman.
En zo zijn er nog meer voorstellingen dat ze toch liever in de buurt blijven.
Kwa ene kant vrij logisch , als ouder ( kwa hier gezien ) 1,5 uur reizen met kids voor een theatervoorstelling.

Citaat van: Carlo link: /forum/50/22565/756133 op: 30-12-2013 11:29:51

Typisch dat een winterse Plopsa-show in Plopsa De Panne wél heel goed verkoopt, terwijl dat park normaal gesproken in de winter nooit open was én het theater pas een half jaartje oud is.

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar je zou eens de tijd moeten nemen om naar De Panne te gaan en deze show te beleven ( ookal zal dat dit jaar niet meer gaan ). Het is een heel ander concept dan een Efteling Musical, maar de kwaliteit en professionaliteit van deze show is van een heel hoog niveau. En neem daarbij ook nog eens dat dit in Vlaanderen bijna 'cultureel erfgoed' geworden is, er zijn hele generaties met Samson en Gert en de S&G kerstshow zijn opgegroeid. Ik heb er een kleine 10-tal verschillende shows van gezien, en het is gewoon plezier voor jong en oud! En trouwens, het park had al enkele jaren een winteropenstelling.

De musical Klaas Vaak verdient gezien de kwaliteit véél beter. Jammer zeg.
Toch Droomvlucht maar weer een jaartje proberen dan? Die heeft ondertussen een goede naam opgebouwd. 

Daar kan ik je enkel in gelijk geven, Ik heb de musical nog niet gezien, maar afhankelijk van de foto's en verslagen zijn mijn verwachtingen hoog gespannen voor deze musical. En laat Droomvlucht maar terugkomen, dan kan ik die ook eens zien.

Nóg beter: het theater terug geven aan het park en een mooi Parkshow er in, zoals voorheen. Dat is ook een stuk beter voor de park-capaciteit.

Daar sta ik nu eigenlijk ook niet op te wachten. Ik vind dat er momenteel voldoende showcapaciteit is. Het probleem is gewoon dat ze het met die musicals het verkeerd aanpakken.

Ze maken parels van musicals (Sprookjesboom, Klaas Vaak, Droomvlucht, ...), aan de kwaliteit is er niets aan te merken. Het is gewoon de manier hoe ze het aan de man willen brengen.

Het eerste probleem is publiciteit. Hoewel ze met Klaas Vaak al een aardige poging gedaan hebben, wordt er geen massa's aan marketing gegeven, lijkt mij. Als ze zouden zorgen voor wat meer commercials op piekmomenten op tv, zou dit al een aardig effect hebben.

Maar in mijn ogen het grote probleem: de voorstellingstijden. Ik snap ten eerste al niet waarom die musical alleen tijdens de parkuren mag draaien. Dit is in mijn ogen al een gemiste kans. Mensen die van ver komen gaan niet kostbare parktijd verliezen aan een musical. Als er nu een voorstelling zou gebracht worden die begint tussen 7 en 8 uur (of in de kerstvakantie om 9 uur) in plaats van die om 4 uur. Dagjesbezoekers die na het parkbezoek wat langer in de sfeer willen blijven kunnen opteren om de musical na het park mee te pikken. En ondertussen kunnen ze nog iets gaan eten of drinken in Restaurant Applaus, na het parkbezoek en voor de start van de musical. En voor hotel-/Bosrijkgasten valt er nog iets te doen buiten het park. Tevens zie ik dan ook meer mensen in de week naar de musical komen, omdat ze dit dan meer bekijken als 'een avondje uit'.

En ik denk, dat dit al meer bezoekers zal opleveren.

Sprookjesboom Gi-Ga-Gantisch Avontuur toert langs de theaters momenteel.
Is ook niet echt handig om twee producties tegelijkertijd te hebben lopen.

Verder is Klaas Vaak denk ik (nog) niet zo'n bekende/aansprekende Eftelingfiguur dat mensen hiervoor speciaal naar het theater gaan.

Citaat van: justkillingtime link: /forum/50/22565/756265 op: 31-12-2013 09:41:15

Sprookjesboom Gi-Ga-Gantisch Avontuur toert langs de theaters momenteel.
Is ook niet echt handig om twee producties tegelijkertijd te hebben lopen.

Is niet helemaal juist. Het bedrijf waar ik voor werk had in december drie producties tegelijk lopen en toch volle zalen...

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Citaat van: Pardotje link: /forum/50/22565/757161 op: 08-01-2014 01:32:36

Is niet helemaal juist. Het bedrijf waar ik voor werk had in december drie producties tegelijk lopen en toch volle zalen...

Dat kan ook best, maar deze twee voorstellingen zijn heel duidelijk verbonden aan de Efteling. Dat gevoel zal bij een productiehuis dat tegelijkertijd 3 voorstellingen in diverse theaters heeft lopen minder zijn.

Nu tourt er een voorstelling en zit er 1 in een vast theater. Dan kan ik me voorstellen dat mensen kiezen voor de voorstelling die in de buurt komt in plaats van naar de Efteling af te reizen.

Er staat nu UITVERKOCHT bij 9 februari, ik neem aan dat dus geen halve zaal word

Citaat van: LilaLuna link: /forum/50/22565/757572 op: 12-01-2014 21:25:38

Er staat nu UITVERKOCHT bij 9 februari, ik neem aan dat dus geen halve zaal word
Ook de enige dag zeker, wel jammer het is een erg goede show. Typisch vind ik dat de efteling prominenter ligt dan bijv. plopsaland de panne maar maar de helft van de omzet draait, nou trek je publiek wel eerder met een soort culthelden als samson en gert dan met klaas vaak.

Roland Mack een groot man

Pagina: 12 van 17 (332 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17 >>