Forum: Klaas Vaak de sprookjes musical

Pagina: 1 van 2 (18 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 1 van 17 (332 items)
<< 1·2·3·4·5·6·15·16·17 >>

Efteling komt met musical over Klaas Vaak

Precies een jaar geleden voorspelden wij de komst van Sprookjesboom de Musical in het Efteling Theater. Niet omdat musicals ons iets interesseren, maar gewoon om we het leuk vinden om dingen te verklappen. Laten we die jaarlijkse traditie voortzetten met een fonkelnieuwe primeur. Na het handpoppenshowtje van Sprookjesboom pakt de Efteling het komend najaar iets groter aan. Niemand minder dan Klaas Vaak, ambassadeur van bungalowpark Bosrijk, krijgt zijn eigen musical. Hij had al een tv-serie en een ontmoetingsplek tussen de bungalows. Vanaf de herfst staat de zandkabouter zingend en dansend op het toneel. De merchandising is al verkrijgbaar.
Bron:looopings.nl

Wereld vol wonderen de efteling x2 2014

Offline Tjomme
Dat wordt dus weer helemaal niks......

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Mooi, op dit soort dingen zit ik te wachten!
Niet sprookjesboom ofzo die was leuk maar liever een familie musical met een goed verhaal!
Mooi nieuws!

Roland Mack een groot man

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/22565/726269 op: 10-04-2013 23:02:01

Dat wordt dus weer helemaal niks......

En waarom denk je dat? Sprookjesboom is ook ontzettend goed ontvangen door het Nederlandse publiek.

Ik denk dat Klaasvaak ook een goede productie wordt, aangezien het net als Sprookjesboom in eigen beheer wordt gemaakt. En ergens bevalt die aanpak wel. Het zijn niet de meest grootse shows, maar het is wel goed.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Citaat van: Pardotje link: /forum/50/22565/726271 op: 10-04-2013 23:06:16

En waarom denk je dat? Sprookjesboom is ook ontzettend goed ontvangen door het Nederlandse publiek.

Ik denk dat Klaasvaak ook een goede productie wordt, aangezien het net als Sprookjesboom in eigen beheer wordt gemaakt. En ergens bevalt die aanpak wel. Het zijn niet de meest grootse shows, maar het is wel goed.
Ik hoop wel dat ze een beetje terugkomen op decor gebruik dat kan wel beter dan in sprookjesboom als dit binnenshuis wordt gedaan...

Offline Tjomme
Weet niet precies waarom, maar vind gewoon heel die Klaas vaak niets aan, ben meer een sprookjesboom fan. Een musical over Klaas vaak lijkt me slaapverwekkend.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/22565/726275 op: 10-04-2013 23:09:58

Weet niet precies waarom, maar vind gewoon heel die Klaas vaak niets aan, ben meer een sprookjesboom fan. Een musical over Klaas vaak lijkt me slaapverwekkend.
Het gaat ook over slaapzand , maar ja zo is het wel duidelijker.
Zo is het voor mij dan weer net andersom.

Offline GJV
Ik wacht een officieel bericht af, Looopings vertrouw ik de laatste tijd niet zo...

Citaat van: eftelingrijk123 link: /forum/50/22565/726272 op: 10-04-2013 23:07:47

Ik hoop wel dat ze een beetje terugkomen op decor gebruik dat kan wel beter dan in sprookjesboom als dit binnenshuis wordt gedaan...

Wat vindt je dan dat er beter moet en wat bedoel je met terugkomen op decor gebruik. Het decor van Sprookjesboom is functioneel, past bij de voorstelling en biedt ruimte in alle scenes. Decor hoeft helemaal niet zo groots te zijn. Kijk maar eens naar de musicals van Theater Terra en Lef! Theater. Theater Terra voorziet een decor met drie wagnerdoeken en daar worden alles scenes en plaatsingen mee gedaan. Met een paar simpele zetstukken en subliem lichtontwerp (decorstukken) wordt er een grot gecreëerd,, met een zeil en windmachine een moeras, twee blokken en een deken wordt een bed etc:

Met spaghetti doeken en een rijdende bank een woonkamer, een gevangenis en een haven:

Kortom, ik zou weleens iets als dat willen zien in de Efteling. Dan zou het misschien weleens een geniale musical kunnen worden.

Citaat van: GJV link: /forum/50/22565/726278 op: 10-04-2013 23:15:36

Ik wacht een officieel bericht af, Looopings vertrouw ik de laatste tijd niet zo...

Gijs, Looopings spreekt toch echt de waarheid over Klaasvaak de musical.

Offline Erwin
Los van welke musical komt, zou ik het leuk vinden als ze weer een musical met Joop van den Ende Theaterproducties zouden maken. Droomvlucht was een groot succes volgens mij, jammer dat ze daar niet op voortborduren.

"komt goed!"

Offline Tjomme
Citaat van: Erwin link: /forum/50/22565/726285 op: 10-04-2013 23:21:02

Los van welke musical komt, zou ik het leuk vinden als ze weer een musical met Joop van den Ende Theaterproducties zouden maken. Droomvlucht was een groot succes volgens mij, jammer dat ze daar niet op voortborduren.

Dat kan misschien wel, alleen weten we dan zeker dat hij niet op dvd uit zal komen, het grote gemis van droomvlucht de. Musical.

Oké ik ben echt zo blij met dit goede nieuws, klaas vaak is zoizo al mijn vriend mijn favorieten sprookjes karakter uit de Efteling. Ik vind het echt super, 1000% zeker dat ik daar naar toe ga. Ben zeer benieuwd wat voor een verhaal het gaat worden en hoe ze het gaan uitvoeren. 

Als de maan naar de hemel klimpt strooit Klaas Vaak op zijn uil slaapzand over elk huys.

<b>47x</b> Aquanura, <b>80

x</b> Efteling, <b>3x</b> Efteling Bosrijk

Citaat van: Erwin link: /forum/50/22565/726285 op: 10-04-2013 23:21:02

Nee, Droomvlucht was geen groot succes.

Ben benieuwd naar het verhaal en de uitwerking ervan. Weet niet echt wat ik kan verwachten. Ook ik hoopte op een nieuwe Joop van den Ende productie, maar helaas. Laat ik het zo zeggen: ik verwacht er niet veel van. Het zal een verhaal à la Marjolein en het Slaapzand worden - wat overigens niet bijzonder was. Kinderlijke liedjes en simpel decor.
Maar... Dat zijn mijn verwachtingen!
Hopelijk laat de Efteling me verrassen. Ben zeker benieuwd.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Nou, Droomvlucht is voor velen toch de beste musical die de Efteling ooit heeft gemaakt!

Eftelucas! https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=23349.msg746170#new

Citaat van: eftelucas link: /forum/50/22565/726309 op: 11-04-2013 07:21:24

Nou, Droomvlucht is voor velen toch de beste musical die de Efteling ooit heeft gemaakt!

Ja, dat zeker. Maar commercieel gezien gewoon niet. Veel half lege zalen (Kijk nu naar The Little Mermaid, zelfde verhaal). 

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Citaat van: lmluiten link: /forum/50/22565/726311 op: 11-04-2013 07:28:42

Ja, dat zeker. Maar commercieel gezien gewoon niet. Veel half lege zalen (Kijk nu naar The Little Mermaid, zelfde verhaal). 

Dat laatste klopt dan alleen weer niet. Toen men halverwege de productie begonnen is met de extra actie zaten de zalen (bijna) altijd vol. Kortom die promotieactie heeft juist wel gewerkt om mensen in dat theater te krijgen

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Citaat van: Willem van der Decken link: /forum/50/22565/726326 op: 11-04-2013 09:35:54

Dat laatste klopt dan alleen weer niet. Toen men halverwege de productie begonnen is met de extra actie zaten de zalen (bijna) altijd vol. Kortom die promotieactie heeft juist wel gewerkt om mensen in dat theater te krijgen

Hmm ja, alleen veelal was het tweede kaartje gratis, dus echt winstgevend was dat niet. Droomvlucht heeft te kort gedraaid om echt een klapper te worden. De eigenwijsheid van de Efteling tegenover Stage en andersom heeft de musical de das omgedaan. We mogen van geluk spreken dat het avontuur nog zes maanden heeft geduurd. Stage wilde er al eerder mee stoppen, en dat kwam niet door tegenvallende bezoekersaantallen.

Ik denk dat een musical met als thema Klaas Vaak erg goed bij de Efteling past. Ook zal het figuur, Klaas Vaak dan wat bekender worden. Ikzelf wacht net zoals gijs nog wel tot dat de Efteling het bericht zelf naar buiten brengt.

Citaat van: Pardotje link: /forum/50/22565/726350 op: 11-04-2013 11:44:10

Hmm ja, alleen veelal was het tweede kaartje gratis, dus echt winstgevend was dat niet. Droomvlucht heeft te kort gedraaid om echt een klapper te worden. De eigenwijsheid van de Efteling tegenover Stage en andersom heeft de musical de das omgedaan. We mogen van geluk spreken dat het avontuur nog zes maanden heeft geduurd. Stage wilde er al eerder mee stoppen, en dat kwam niet door tegenvallende bezoekersaantallen.

Goed desondanks je dan niet het van de kaartverkoop moet hebben kunnen ze wel profiteren van extra horeca omzet. Hoewel ik je gelijk moet hebben dat het geen enorm succes was zaten de zalen wel vol met die kortingsacties. En beter iets, dan niets

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Pagina: 1 van 17 (332 items)
<< 1·2·3·4·5·6·15·16·17 >>