Forum: Theater de Efteling

Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>
Pagina: 6 van 7 (134 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>

Offline Lucius
Citaat van: ErwinJoziasse link: /forum/50/19841/759349 op: 29-01-2014 18:04:04

heeft iemand op dit forum een foto van de brandplanpaneel van het theater?

Misschien past dit beter in het topic "Hebben jullie een foto van?".

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

ja misschien wel maar ik vond het ook wel hier passen

Creative, Disign, 100% myself, 100% Efteling

Op 13 april zal de film Belle en het beest te zien zijn in het Efteling theater.

Programma zondag 13 april 2014
10:00 - 14:00 uur: mogelijk parkbezoek
14:00 - 15:00 uur: inloop Efteling Theater
14:45 - 15:00 uur: de zaal is geopend
15:00 - 17:00 uur: filmvertoning 'Belle en het Beest'
17:00 - 18:00 uur: borrel

De entreeprijs van € 12,50 is exclusief parkbezoek en parkeerkosten.
Uitrijkaarten voor het parkeerterrein à € 10,00 zijn te koop bij de Efteling gastenservice en bij de parkeerautomaten.
Voor tickets: https://www.efteling.com/CommercePortal/Theater/SelectScheduledPerformance.aspx?PerformanceId=14

http://www.efteling.com/Film-premiere-Belle-en-het-Beest

''Het lijkt net of die boot niet boot is'' ~ Olaf Vugts

45x Efteling 2014 - 42x Efteling 2015 - 2x Europapark 2015

5x Efteling 2016

Als je gaat bestellen kost een kaartje toch maar gewoon 10 euro in plaats van de 12,50.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Vandaag 2 kaartjes besteld. We kregen echter 4 kaartjes in de inbox maar wel 2 stoelen dus ze waren dubbel gestuurd. Ook kosten ze inderdaad maar 10 euro. We zitten rij 10 in het midden. Er waren ook kaarten vooraan maar dan zat je aan de zijkant bij de VIP mensen. Deze film keek ik al naar uit, daarnaast wilde ik Piranha kijken binnenkort. Dat valt mooi te combineren

Zouden ze het Theater vaker voor dit soort dingen gaan gebruiken? Zou wel leuk zijn, beginnetje aan Uitrijk zou je bijna denken.

'Beheerst u het perspectief?'

Deze première word geregeld door Pathé. Merendeel van de premières worden in Tuschinski gehouden. Dat zal ook zo blijven. Ik denk dus dat het een eenmalige actie is. Wat ik me wel afvraag, heeft Theater de Efteling een bioscoopprojector uit zichzelf of zal Pathé er eentje meenemen. Ik ken mensen die deze film in Frankrijk hebben gezien (Franstalige film, die hier in het Nederlands is ingesproken), en het is echt geen sprookjesfilm. Het heeft ook vrij weinig nog te maken met de Disney film maar is veel trouwer bij het originele sprookje. En daardoor veel duisterder. Het is echt een fantasy film geworden. Toen ze hoorden dat hij in de Efteling ging draaien vonden ze het een rare combinatie. De film is ook niet echt geschikt voor hele jonge leeftijden vonden hun maar het zal geen trauma afleveren. De reacties in Frankrijk zijn gematigd. Vooral een mooie film maar vele mensen misten toch het romantische aspect. Dat terwijl ze wel adverteren dat het een Romantische Fantasy is. Ik ben benieuwd!

Prijs is nu trouwens 12,50 in de shop. Denk dus een foutje van de Efteling die ze nu hebben gecorrigeerd...

Vincent Cassel als Het Beest, dat belooft toch wel wat. Zal hem wel zien, maar niet in het Nederlands.

Edit: Oei. Een score van 24 uit 100 op Metacritic (gebaseerd op 4 reviews slechts, maar toch), haha. Da's niet best.

Versie: 1 Aangepast: 3 april 2014 10:20 door: justkillingtime reden: Geen reden aangegeven
Count the days or set them ablaze...

Kaartjes zijn ook te koop via vakantieveilingen.nl, dus wie voor weinig een kaartje wil...

https://www.vakantieveilingen.nl/avondje-uit/film/belle-en-het-beest_efteling.html

Kennelijk loopt het dus niet echt storm.

Versie: 1 Aangepast: 10 april 2014 14:00 door: justkillingtime reden: Geen reden aangegeven

Hahaha, mooi, die kaartjes op vakantieveilingen gaan voor meer geld weg dan ze via de Efteling kosten.

Citaat van: justkillingtime link: /forum/50/19841/764832 op: 11-04-2014 15:39:10

Hahaha, mooi, die kaartjes op vakantieveilingen gaan voor meer geld weg dan ze via de Efteling kosten.

En in de aanbieding word nergens gepraat over de 10 euro parkeerkosten en dat je geen entree in het park hebt. Ik denk dat er veel mensen aan de poort zullen staan en onaangenaam worden verrast dat het puur een film is. Ik zag soms de bieding weggaan voor 10 euro. De andere keer voor 60 euro

Maar het is ook geen 10 euro parkeerkosten
Hier geld korttarief, net als bij het Raveleijndiner.

Citaat van: jeroen_twee link: /forum/50/19841/764948 op: 12-04-2014 20:34:47

wat is kort tarief dan?

de Efteling is super echt waar.

Citaat van: jeroen_twee link: /forum/50/19841/764948 op: 12-04-2014 20:34:47

Dat is niet correct.
Op de Efteling site stond bij dit arrangement: Deze ticket is zonder 10 euro parkeergeld. Kort tarief is hier dus niet van toepassing. Ook omdat het van 2 t/m 6 uur is. Dus het is lang tarief

Het klopt dat een kaartje niet inbegrepen is, maar het is daar wel te koop.
Tegen korttarief! (En het korttarief is het tarief als je kort moet parkeren, en bedraagt 7,50)

Vandaag was dan de première van Belle en het Beest en wat mij betreft mogen ze dit wel vaker zo doen in het theater.
De film was leuk en de locatie en de service was goed. mijn kaartje had ik nog voor 10 euro kunnen kopen en dat was dan incl, de film onbeperkt drinken en krakelingen vooraf aan de film en na de film wederom onbeperkt drinken en kwamen de volle schalen met diverse hapjes en bittergarnituren voorbij. Op naar de volgende film.

En nog een aandenken voor thuis mee kunnen nemen.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Wat voor cijfer geeft je de film? En waarom?

de Efteling is super echt waar.

Het was een hele leuke middag.

Een paar puntjes van kritiek en pluspunten:
- Waarom is het nog steeds niet mogelijk om via het park naar het Theater te kunnen. We waren een middag in het park geweest en moesten eerst het park uit om via de zijingang naar binnen te kunnen.
- Iets duidelijker aangeven welke tickets bij welke kassa moeten. Er stond een hele lange rij voor kassa 19 voor de AD prijswinnaars en Vakantieveilingen winnaars. Dat terwijl mensen met vrijkaarten en kaarten direct van de Efteling niet in die rij hoefden te staan (terwijl dit wel op de kaart stond).
+ Het onthaal bij het Theater was weer fantastisch.
+ Wat is het exterieur van het Efteling Theater ideaal voor dit soort dingen.
+ Fotograven die iedereen fotografeerden met portretten blijft altijd leuk. Een gratis herinnering. Alleen vergeten te vragen waar de foto's zullen worden gepubliceerd.
+ Onbeperkt drinken en pretzels/bitterballen voor en na film. Door alle bovenstaande pluspunten hing er ook een gezellige sfeer.
- Erg irritant dat bij de ingang nummers in de zaal niet bij staat als het de even of de oneven kant is. Veel mensen vroegen dit aan personeel en het personeel wist het zelf ook niet.
- Personeel moet volgende keer iets beter op de hoogte worden gebracht. Bij ingang 1 werd medegedeeld: Ga zitten op het plaatsnummer op je ticket. Ingang 2 werd gezegd: Oh dat plaatsnummer is niet belangrijk. Het is vrije plaatskeuze (behalve de voorste paar rijen. die waren voor vips). Resultaat: kleine opstootjes in de zaal door mensen die op iemands andere plaats zat. Één gezin begon zo'n poeha te maken dat ze snel op vipplaatsen werden gezet. Aan de ene kant snel opgelost door het personeel. Aan de andere kant vind ik het altijd cru als mensen die een hoop lawaai maken, voordelen krijgen.
- Ik snap dat je de vips in het theater mooi vooraan zet. Maar in de bioscoop zijn dat de mindere plaatsen omdat je omhoog moet kijken. Net voordat de film startte werd de gehele 1e rij maar verplaatst. Dat hadden ze eerder kunnen bedenken.
+ Het theater is een ideale locatie om films te zien. Ziet er mooi uit en de beeldkwaliteit was super. Geluid was ook dik in orde. Zeker herhalingsvatbaar.
- Belle en het Beest is niet echt een familiefilm. Veel kinderen vonden hem te eng. Zoals ik al eerder had aangegeven, had ik al mijn vraagtekens bij de combinatie van deze film en Efteling. Typisch geval dat ze de titel hoorden, de link via sprookje legde en geboekt hebben.
- Een film van 2 uur met kinderen mag een pauze bevatten. Veel kinderen werden onrustig na anderhalf uur. Al is het maar voor naar de toilet te gaan.

Alles bij elkaar was het een succesvolle middag. Maar zonder de Vakantieveiling website was het Theater 75% leeg geweest. Zoiets moet toch beter gepromoot worden want nergens heb ik hierover gelezen. Al werd deze middag geproduceerd door DFW (Efteling had nergens inspraak), het idee van een bioscoop werkt. Zeker omdat Kaatsheuvel zelf geen bioscoop heeft. Parkeerprobleem is er dan wel omdat 10 euro parkeergeld voor een filmpje iets te gek is.

Ik heb navraag gedaan over dat kortparkeren aan medewerkers en niemand wist er iets van. Iedereen werd gewoon doorverwezen naar de automaten en je diende gewoon 10 euro te betalen. Misschien aan de verkeerde medewerkers gevraagd maar als er maar een enkeling hiervan weet dan is dat ook een probleem.

De film zelf: Voor mij een 7,5. Het ziet er echt prachtig uit. De Nederlandse versie vond ik zeer sterk nagesynchroniseerd. Al zou ik zelf eerder naar de Franse versie gaan. Maar het irriteerde nergens. Visueel is de film een a-knaller. Acteerwerk is aardig tot goed. Maar toch voel ik niks van de romance tussen Belle en het Beest. Als Belle op het einde kiest voor het Beest komt dat toch als een donderslag bij heldere hemel. Probleem is wel dat de film op twee paarden wil inzetten. Het moet een film zijn voor kinderen maar willen ook meeliften op de hype van gemoderniseerde sprookjes zoals de Burton versie van Alice in Wonderland. En daardoor missen ze eigenlijk op beide vlakken de roos. Het is net te braaf voor een volwassenfilm en het is net te eng voor een kinderfilm. Daarom net geen 8 voor mij maar ik kan hem niet aanraden als familiefilm (zeker niet voor kinderen die snel bang zijn).

Offline Carlo
Typisch toch weer dat ik hierboven in één verhaal wel DRIE (toch niet onbelangrijke) zaken lees waarbij het personeel niet op de hoogte is van hoe het een en ander werkt. Iets wat de laatste tijd steeds meer voorkomt. Slechte zaak!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Pagina: 6 van 7 (134 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>