Forum: Theater de Efteling

Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>
Pagina: 2 van 7 (134 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>

Offline Morgan
Citaat van: eftelingrijk123 link: /forum/50/19841/685492 op: 30-07-2012 15:24:12

Toch weer een dikke maand gelden dat hier iets is gepost, maar ik wou hier even wat kwijt over het jammerlijk weinige gebruik van het theater.

Theater de efteling is een heel mooi gebouw en is ook gemaakt voor parkshows, maar dit wordt niet meer gedaan jammerlijk.Mijn vraag was waarom?
Want ik heb er nooit echt iets negatiefs over gehoord en over musicals hoe werd dit vroeger gedaan dan?
Want met als hoofd parkshow raveleijn maak je met het entertaiment aanbod ook niet veel goed, ik heb zelf het idee dat dit er wel aan zit te komen want die musicals worden ook wat uitgemolken.

En het entertaiment in het park zelf is ook bagger weinig tegenwoordig, wat vinden jullie van het idee van begin lente tot midden herfst een parkshow met 3 a 4 shows per dag te doen, met voorkeur natuurlijk weer de sprookjesshows maar het theater is zo'n mooie locatie.

Efteling doe er wat aan.

Het Theater is veel te lucratief voor de Efteling om weer dienst te gaan doen als plek voor een parkshow. De ligging van het Theater is zeer slecht voor een parkshow en je kunt er wel erg veel evenementen organiseren. Zo mooi vind ik het Theater trouwens niet, de voorkant van het gebouw is prima, maar de zaal vind ik niet mooier dan die van een willekeurig theater in Nederland om over de (vernieuwde) foyer maar te zwijgen.

Dat Raveleijn slecht is als parkshow weten we allemaal, maar zo ziet de Efteling het natuurlijk niet. Dat los je niet op door dan maar Raveleijn af te schrijven en het Theater weer te gaan gebruiken. Dat los je op door Raveleijn te verbeteren. Je opmerking over het uitmelken van musicals ben ik overigens niet met je eens. Als er juist iets is uitgemolken, dan zijn het wel de Sprookjesshows.

Citaat van: Morgan link: /forum/50/19841/685499 op: 30-07-2012 15:58:07

Het Theater is veel te lucratief voor de Efteling om weer dienst te gaan doen als plek voor een parkshow. De ligging van het Theater is zeer slecht voor een parkshow en je kunt er wel erg veel evenementen organiseren. Zo mooi vind ik het Theater trouwens niet, de voorkant van het gebouw is prima, maar de zaal vind ik niet mooier dan die van een willekeurig theater in Nederland om over de (vernieuwde) foyer maar te zwijgen.

Dat Raveleijn slecht is als parkshow weten we allemaal, maar zo ziet de Efteling het natuurlijk niet. Dat los je niet op door dan maar Raveleijn af te schrijven en het Theater weer te gaan gebruiken. Dat los je op door Raveleijn te verbeteren. Je opmerking over het uitmelken van musicals ben ik overigens niet met je eens. Als er juist iets is uitgemolken, dan zijn het wel de Sprookjesshows.

Over het uitmelken van de Sprookjesshows ben ik het niet eens. De Sprookjesshows, de Wonderlijke Efteling Show en de parkshow van Studio (die ook Sprookjesshow heette ), zijn alle vier stuk voor stuk druk bezochte parkshows geweest.

Het bood ten eerste voor een bezoeker even de gelegenheid naar binnen te gaan en wat uit te rusten tijdens een goede show, en ten tweede was de bezoeker hierop berekend. Bijna tien jaar (want ik reken de uitermate slechte parkshow van Tita Tovenaar niet mee) is de bezoeker verwend en gewend geweest door de parkshows, waar ineens een abrupt einde aan kwam.

Natuurlijk, het kost veel geld om een show te laten produceren, maar het publiek smult ervan. Nog steeds kom ik mensen tegen die praten over de parkshows. Kijk nou naar de documentaire 'Zijn we d'r al?', daarin is zelfs verwerkt dat een bezoeker regelrecht zegt: 'vroeger had je van die prachtige shows'.

Als dat geen hint is voor de Efteling, dan weet ik het ook niet meer. En nee, kom dan niet aanzetten met een parkshow van één enkel karakter zoals Tita Tovenaar destijds was, of ook niet met de geruchten over Dolfje Weerwolfje. Maak een show waar het publiek op zit te wachten, een mini musical (want dat waren de parkshows), gevuld met twee of drie kleine verhalen, die uiteindelijk toewerken naar een totaal moraal.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Zou het trouwens niet eens tijd worden om de letters op het gebouw weer te veranderen in 'Efteling Theater'? Ook in het nieuwe fotoboekje is de foto met 'Theater de Efteling' vervangen door een vergelijkbare foto waar 'Efteling Theater' op de gevel staat.

Parken 2018: Efteling 15x | Tikibad (Duinrell) 1x | Attractiepark Slagharen 1x | Europa-Park 1x | Toverland 1x | Walibi Holland 1x

Parken 2017: Efteling 19x | Disneyland Park 2x | Walt Disney Studios Park 2x | Phantasialand 1x

Efteling totaal 76x

Wat misschien een goede oplossing zou zijn is in het hoofdseizoen (herfst-winter-lente) een musical te laten spelen in het Theater, en in de zomermaanden een parkshow.

En die musical moet dan ook écht een topshow zijn, denk aan Droomvlucht of musicals als Wicked, The Little Mermaid. Het liefst in eigen huis ontwikkeld in samenwerking met Stage en in de trant van een sprookje. Doe dan de shows als Sprookjesboom in de zomermaanden, als er toch geen grote musical draait of er een zomerstop is. Naar die voorstellingen mag men gratis, naar de musicals natuurlijk niet.

Lijkt mij een prima oplossing.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Leuk plan, maar volgens mij zit een nieuwe sprookjes/parkshow in het theater er gewoon niet meer in. De Efteling kan immers meer winst maken met de musicals en daarom hebben ze nu eenmaal er voor gekozen om het theater nog puur daar voor te gebruiken.

Ergens is het best komisch als je er over nadenkt. Het Efteling Theater (ik vertik het om het "Theater de Efteling" te noemen) was oorspronkelijk bedoeld geweest om de sprookjesshows een permanente plek te geven in het park. Maar uiteindelijk heeft de komst van het theater juist het einde betekend van de sprookjesshows, toen ze in zagen dat ze met shows waar je extra voor moet betalen veel meer geld kunnen binnen krijgen.

Het blijft sonde. We hebben er dan misschien na lang wachten Raveleijn voor terug gekregen (waar ook niks mis mee is), maar die sprookjesshows waren toch wel het hoogtepunt in de entertainmentgeschiedenis van de Efteling

Ja van mij mogen ze zeker terug komen(maar dat wisten jullie al) De grootste reden voor het afschaffen van de sprookjesshows voor de Efteling was het feit dat in het grootste deel van het pretparkseizoen de zalen steeds maar half gevuld waren. Het theater was eigenlijk te groot achteraf gezien. De oude ''tijdelijke'' zaal waarin de eerste 2 en in mijn ogen ook de beste 2 sprookjesshows zihc afspeelden was kwa grootte precies goed. Er konden genoeg mensen in en pastten het niet? dan werd men gewoon verwezen naar een andere show tijd. Geen kaartje nodig je kon gewoon binnen lopen en vol is vol. In het hoogseizoen deed men 7 shows per dag en daar buiten 4 shows per dag. Perfecte indeling. Ik weet zeker dat als het oude theater er nog had gestaan dat we de sprookjesshows nog hadden gehad. Plus het feit dat we dan geen vliegende hollander hadden gehad. 2 pluspunten in 1.

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Voor als nog blijft het 1 pluspunt en jij vind het 2 pluspunten (het lijkt nu net een feit hoe jij het bracht).

Ik zelf heb de sprookjesshows nooit gezien, maar als het ongeveer hetzelfde was als de sprookjesshow die nu in het sprookjesbos theater draait hoeft het van mij niet per se.

Ik bedoelde het niet als feit maar als mening
En de kwaliteit lag 10 treden hoger dan wat er nu in het sproojesbos staat. Hier een link van de show die mijn persoonlijk favoriet was van alle shows.

Ja die show heb ik als kind zo vaak gezien en staan dan ook in mijn top 3 van beste Efteling theatershows die ik heb gezien  (als parkshow dan) samen met de Hans Cristiaan Andersen show, Circus Anton Pieck (met Raymond als schoonmaker) en de sprookjesshow waarin de 3 molennaarszoons inzaten  (markies van Carabas)  maar ja of er ooit nog zo'n show als één van die eerste twee die ik opgenoemd heb dat denk ik jammergenoeg niet al zal het wel gaaf zijn als heel laat 60 jaar verrassing.
Ach ja als Ravenleijn dadelijk helemaal niet meer populair word en de Efteling vervangd hem niet misschien en dan ook heel misschien komt er dan weer zoiets.

Maar ik vind ook zeker  (en kunnen ze nog want gelukkig zijn sommige shows op video verschenen) dat degene die ze hebben gefilmd zeker nog op DVD uit moeten komen  (en eigenlijk hadden ze dat bij veel meer moeten doen zoals bijv. ook een DVD van Hans Cristiaan Andersen show maar geen idee of die gefilmd is)

Citaat van: efteling link: /forum/50/19841/686112 op: 02-08-2012 22:11:32

Ja die show heb ik als kind zo vaak gezien en staan dan ook in mijn top 3 van beste Efteling theatershows die ik heb gezien  (als parkshow dan) samen met de Hans Cristiaan Andersen show, Circus Anton Pieck (met Raymond als schoonmaker) en de sprookjesshow waarin de 3 molennaarszoons inzaten  (markies van Carabas)  maar ja of er ooit nog zo'n show als één van die eerste twee die ik opgenoemd heb dat denk ik jammergenoeg niet al zal het wel gaaf zijn als heel laat 60 jaar verrassing.
Ach ja als Ravenleijn dadelijk helemaal niet meer populair word en de Efteling vervangd hem niet misschien en dan ook heel misschien komt er dan weer zoiets.

Maar ik vind ook zeker  (en kunnen ze nog want gelukkig zijn sommige shows op video verschenen) dat degene die ze hebben gefilmd zeker nog op DVD uit moeten komen  (en eigenlijk hadden ze dat bij veel meer moeten doen zoals bijv. ook een DVD van Hans Cristiaan Andersen show maar geen idee of die gefilmd is)

Dat kunnen ze niet zo maar uitbrengen in verband met rechtenkwesties met wentink events en studio100. Dit was ook het geval met de video band over de historie achter villa volta. Anders was die ook op dvd uitgekomen.

Citaat van: twinkelaer link: /forum/50/19841/686116 op: 02-08-2012 22:37:32

Dat kunnen ze niet zo maar uitbrengen in verband met rechtenkwesties met wentink events en studio100. Dit was ook het geval met de video band over de historie achter villa volta. Anders was die ook op dvd uitgekomen.

Dat van Wentink Events gaat hier niet op. Alle drie de Sprookjesshows zijn uitgegeven (dus ook de niet Wentink show) en de Nieuwe Efteling Sprookjesshow is zelfs op DVD uitgebracht.

Het heeft niets met een 'kwestie' van rechten te maken. De rechten liggen voor het grootste deel voor het uitbrengen van het materiaal bij de Efteling. Echter moet de Efteling er simpelweg rechten over betalen om het opnieuw uit te mogen brengen (muziek e.d.).

Citaat van: twinkelaer link: /forum/50/19841/686035 op: 02-08-2012 12:40:08

Ja van mij mogen ze zeker terug komen(maar dat wisten jullie al) De grootste reden voor het afschaffen van de sprookjesshows voor de Efteling was het feit dat in het grootste deel van het pretparkseizoen de zalen steeds maar half gevuld waren. Het theater was eigenlijk te groot achteraf gezien. De oude ''tijdelijke'' zaal waarin de eerste 2 en in mijn ogen ook de beste 2 sprookjesshows zihc afspeelden was kwa grootte precies goed. Er konden genoeg mensen in en pastten het niet? dan werd men gewoon verwezen naar een andere show tijd. Geen kaartje nodig je kon gewoon binnen lopen en vol is vol. In het hoogseizoen deed men 7 shows per dag en daar buiten 4 shows per dag. Perfecte indeling. Ik weet zeker dat als het oude theater er nog had gestaan dat we de sprookjesshows nog hadden gehad. Plus het feit dat we dan geen vliegende hollander hadden gehad. 2 pluspunten in 1.

Dan heb jij toch niet goed opgelet, want zoals ik al eerder in dit topic schreef zat het theater bij de Wonderlijke Efteling Show en bij de Efteling Sprookjesshow van Studio 100 tot aan de nok gevuld. Er werd niet voor niets bij het hek geteld met tellertjes .

Uiteraard in het voor en na seizoen was het wat minder, maar deze twee shows hebben erg goed gedraaid.

Citaat van: Pardotje link: /forum/50/19841/686137 op: 03-08-2012 00:56:34

Dan heb jij toch niet goed opgelet, want zoals ik al eerder in dit topic schreef zat het theater bij de Wonderlijke Efteling Show en bij de Efteling Sprookjesshow van Studio 100 tot aan de nok gevuld. Er werd niet voor niets bij het hek geteld met tellertjes .

Maar de eerste twee waren natuurlijk de Sprookjesshow en de Nieuwe Sprookjesshow.
De WES en Efteling Sprookjesshow waren in het huidige Efteling Theater.

Citaat van: Pardotje link: /forum/50/19841/686136 op: 03-08-2012 00:54:07

Dat van Wentink Events gaat hier niet op. Alle drie de Sprookjesshows zijn uitgegeven (dus ook de niet Wentink show) en de Nieuwe Efteling Sprookjesshow is zelfs op DVD uitgebracht.

Het heeft niets met een 'kwestie' van rechten te maken. De rechten liggen voor het grootste deel voor het uitbrengen van het materiaal bij de Efteling. Echter moet de Efteling er simpelweg rechten over betalen om het opnieuw uit te mogen brengen (muziek e.d.).

De hans christiaan andersen show is op dvd/cd niet uitgegeven hoor.

Citaat van: twinkelaer link: /forum/50/19841/686181 op: 03-08-2012 12:45:59

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. ik doelde namelijk juist op het opnieuw uitgeven.

trouwens,De hans christiaan andersen show is op dvd/cd niet uitgegeven hoor. Althans niet naar het publiek toe.

Citaat van: twinkelaer link: /forum/50/19841/686181 op: 03-08-2012 12:45:59

De hans christiaan andersen show is op dvd/cd niet uitgegeven hoor.

Juist met opnieuw uitgeven heb je het probleem dat je opnieuw rechten moet gaan betalen, ondanks dat de rechten bij de Efteling liggen.

Ennuh, beter lezen: ik zeg niet dat de Hans Christiaan Andersen Show op dvd/cd is uitgegeven.
De Efteling Sprookjesshow, de Nieuwe Efteling Sprookjesshow en de Wonderlijke Efteling Show zijn allemaal
op video en/of cd en/of dvd uitgegeven.

Ow dan heb ik het verkeerd gelezen.

Citaat van: twinkelaer link: /forum/50/19841/686106 op: 02-08-2012 21:46:38

Ik bedoelde het niet als feit maar als mening
En de kwaliteit lag 10 treden hoger dan wat er nu in het sproojesbos staat. Hier een link van de show die mijn persoonlijk favoriet was van alle shows.

Leuke show, leuke liedjes, maar wát een belabberde acteurs! Desalniettemin mooie decors, aanstekelijke liedjes en vrolijk. Maar vreselijke acteurs..

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Citaat van: lmluiten link: /forum/50/19841/686354 op: 04-08-2012 10:17:48

Leuke show, leuke liedjes, maar wát een belabberde acteurs! Desalniettemin mooie decors, aanstekelijke liedjes en vrolijk. Maar vreselijke acteurs..

Vergeet niet dat dit een kindershow is. Dan wordt er nou eenmaal wat overdreven geacteerd.

Leuk om de film van de show weer terug te zien. De vrolijkheid straalt er van af en er wordt heel erg uitgepakt met decors en effecten. Tja, dan moet ik wel toegeven, hiermee wordt Raveleijn met gemak overtroffen.

Ik heb vandaag gezien dat ze deze capaciteit nogal nodig hebben, misschien is t toch een idee om sprookjesboom grootser en mooier decor tijdelijk in het theater te zetten en dan laten de sprookjesshows terug.

Roland Mack een groot man

Offline davyvv
Citaat van: Martijn link: /forum/50/19841/686358 op: 04-08-2012 10:36:56

Vergeet niet dat dit een kindershow is. Dan wordt er nou eenmaal wat overdreven geacteerd.

En dat het al zo'n 15 jaar (ofzo) geleden is dat deze show werd opgevoerd

ik vond wel altijd dat je naar de show kon blijven kijken. ik heb de show meermalen gekeken en er gebeurd gewoon zoveel op het podium dat het nooit verveeld. misschien vinden anderen het niet zo ,maar kleine kinderen en ouders zouden het geweldig vinden als het weer terug komt.

Pagina: 2 van 7 (134 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>