Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 9 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9·10·11·12·13·14·147·148·149 >>

Wat is er nu eigenlijk gebeurd in de tijd dat Raveleijn in "onderhoud" was?
Ik weet wel dat ze nieuwe acteurs aan het zoeken waren maar verders is het allemaal speculatie's.

Offline Sybren
Volgens mij was het ook gewoon een rustperiode

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Offline Johano
Ik ben dus vandaag naar Raveleijn geweest, En ik vond het een geweldige show. Veel beter dan die van zomer 2011! Er gebeurt nu veel meer actie tegelijk. Ik vind het verhaal ook beter verteld. Geweldig!

2x Efteling Bosrijk

Offline Rickk
Citaat van: Joostje12 link: /forum/50/19519/658444 op: 03-04-2012 20:47:33

Waar springt Maurits nou over een ladder heen, ik heb het hele filmpje bekeken, maar het is me niet opgevallen.

UPDATE: ik ben vandaag weer geweest en je hebt wel gelijk, hij springt met zijn paard 2 keer over de ladder

Volgens mij bij het eindgevecht als hij de Graffer in de val van de bannelingen leidt, springt hij achter de kar over de ladder.

vandaag sinds de allereerste versie(zo slecht vond ik het dus) toch maar nog eens geweest. ik was best wel verrast eigenlijk. het was niet slecht maar ook niet goed. het was dus redelijk. alleen die stunt ronde aan het eind moet er gewoon uit want dat voegt totaaaal niet toe. komt eerder arrogant over van kijk eens wat ik kan. het past gewoon niet in het geheel. voor de rest is deze vrij ingekorte versie een stuk beter en duidelijker. de eerste was echt te langdradig. al met al een verbetering.

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Vandaag ook de vernieuwde show gezien, de kleine aanpassingen die zijn gedaan vond ik erg leuk. De beruchte sprong over de ladder vond ik vreselijk. Het is totaal onlogisch dat een stel dorpelingen middenin hun eigen redding opeens een ladder neerleggen om het schijnbaar voor de ruiters nog even extra moeilijk te maken? Het heen en weer springen over die ladder heeft ook niets met het redden van de stad te maken. En dan heb ik het er nog niet eens over dat die ladder zo laag is dat dit absoluut geen "stunt" mag heten en geen moment interessant is. En voor deze ongein moeten we de hele show tegen een ladder aankijken die daar tegen een gevel aan is gekwakt alsof de glazenwasser net is langs geweest. BOE!

Vanmorgen stond de voordeur naar de stallen open en daar zag ik opeens dat er nu 2 complete graffer pakken staan.
Helaas geen foto van kunnen maken.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Ligt het aan mij of zijn de helmen nieuw/geverft.

Foto van Legolord.

"Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don't have any surface noise. I said, 'Listen, mate, *life* has surface noise."

Offline Effo
Volgens mij is het hele pak vol van kleur. Ik weet niet of ze begin vorig jaar ook zo waren, maar het lijkt me allemaal nieuw. De helm zal wel een likje verf hebben gehad. Het is ook iets donkerder blauw.

Nieuw jaar, nieuwe teller. Efteling: 1x Phantasialand: 1x

Net de show gezien op youtube. De kleine veranderingen zijn erg leuk. In het filmpje wat ik heb gezien zie je ook nog wel de link naar het kind zijn bij Emma en Lisa. Zij schuilen en maken zich klein voor dat voor dat hekje wanneer Draconicon omhoog komt. De acteurs zijn nog steeds zichtbaar goed op elkaar ingespeeld. Ook de gevechten zijn aanzienlijk verbetert (had hier ergens voorbij zien komen dat ze een gevecht choreograaf hebben of zo).

Zeker iets beter. Er wordt meer geroepen (nog weinig dialoog, maar goed), betere interactie met het publiek (althans zo komt het op mij over). Het is nog zeker niet 100%, maar ach, alles met kleine stappen toch?

Citaat van: SannevG link: /forum/50/19519/659312 op: 06-04-2012 21:28:52

Vandaag ook de vernieuwde show gezien, de kleine aanpassingen die zijn gedaan vond ik erg leuk. De beruchte sprong over de ladder vond ik vreselijk. Het is totaal onlogisch dat een stel dorpelingen middenin hun eigen redding opeens een ladder neerleggen om het schijnbaar voor de ruiters nog even extra moeilijk te maken? Het heen en weer springen over die ladder heeft ook niets met het redden van de stad te maken. En dan heb ik het er nog niet eens over dat die ladder zo laag is dat dit absoluut geen "stunt" mag heten en geen moment interessant is. En voor deze ongein moeten we de hele show tegen een ladder aankijken die daar tegen een gevel aan is gekwakt alsof de glazenwasser net is langs geweest. BOE!

Ik heb de show gistere ook voor het eerst gezien en ik ben het helemaal met je eens. De trap voegt geen waarde toe, omdat het één niks toevoegt en twee voor het grootste deel van het publiek niet te zien is. Het zag er daarnaast heel erg klungelig uit hoe de bannelingen de ladder op zijn plek probeerde te zetten. Lijkt me ook heel storend als je op dat moment op de invaliden plaatsen zit.

Verder ben ik wel te spreken over de rest van de kleine veranderingen. De muziekmix klinkt her en der wat beter en "vloeiender" (al vind ik het gevecht van Thomas nog steeds aan de korte kant). Joost heeft nu ook een iets groter aandeel in het geheel, omdat hij de graffer weg moet jagen en het gevecht tussen Lisa en de wachter zag er ook een stuk beter uit.

En waar ik ook heel blij van werd, was van de interactie tussen Halina en de Graaf. Eindelijk komt hun relatie weer wat meer naar voren. Nadat Samira is opgesloten, probeert Halina haar hand op zijn hart te leggen, waarna ze door de Graaf wordt weggeduwd (vergelijkbaar met de scène uit versie 1). Bijna huilend van woede en verdriet stormt ze vervolgens naar de verhoging en pakt haar medaillon. Dat maakt het allemaal dus ook weer wat logischer, omdat Halina nu een extra reden heeft om haar raven op te roepen.

Helemaal mee eens Martijn. Die interactie tussen de graaf en Halina viel me gisteren ook op, dat miste ik nog het meest sinds de oude versie. Ik vond sinds de 2e versie altijd al dat het moment dat ze de raven gaat roepen erg onlogisch was, ze had daar totaal geen aanleiding voor. Wat mij betreft een van de grootste verbeteringen, samen met het gevecht van Lisa met de wachter.

88x Raveleijn

Offline Rickk
ze moet ook haar mond bewegen.

Gisteren was de show trouwens niet helemaal geschikt meer voor kinderen vanaf 6 jaar, nadat de graaf vergat zijn "rokje" aan te trekken. Forumlid Spookje heeft het moment, zonder zich er ook maar iets van te beseffen, geheel vastgelegd:

Haha ik was er bij. Alleen niks gemerkt...

[center]U vertoeft er in een blijde wereld

1x Efteling 2013[/center]

[center]How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?[/center]

Nou nou nou, een bobbeltje... ik hoop maar niet dat die arme kinderen getraumatiseerd zijn voor het leven. *kuch*

Wat wel grappig is, is dat deze Olaf dat vorig jaar ook een keer vergeten was
Om zijn ''rokje'' aan te doen

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Offline Rickk
en jah een tijdje terug wou de draak niet ver genoeg omhoog komen..

Wanneer was deze show?

2x Efteling, 3x Raveleijn

Pagina: 9 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9·10·11·12·13·14·147·148·149 >>