Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 89 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·84·85·86·87·88·89·90·91·92·93·94·147·148·149 >>

Offline tijn.
Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729807 op: 28-04-2013 20:07:21

Hij kan denk ik ook niet heel veel meer doen dan alleen langs komen. Gaat teveel risico opleveren.
Vrijdag smeulde er namelijk ook nog wat vuur op het zand in de arena. Dit zou dan alleen maar erger worden.

Maak er dan iets van dat Thomas met zijn Vuurzwaar, (die hij duidelijk terug moet krijgen!) de wachter in de fik heeft gestoken, waarna hij haastig weg gegaloppeerd, dat zou zijn snelle 'afgang' weer verklaren. En anders gewoon schrappen, aan één haastig en nietszeggend rondje, heb je ook vrijwel niets.

Twitter | Twitter.com/@Martvgerwen

Ik ga dinsdag naar de efteling en wil raveleijn graag weer zien.
Is het aan te raden om te gaan kijken?
Of kan ik beter een maandje wachten?

Offline Tjomme
Citaat van: tijn. link: /forum/50/19519/729809 op: 28-04-2013 20:10:18

Maak er dan iets van dat Thomas met zijn Vuurzwaar, (die hij duidelijk terug moet krijgen!) de wachter in de fik heeft gestoken, waarna hij haastig weg gegaloppeerd, dat zou zijn snelle 'afgang' weer verklaren. En anders gewoon schrappen, aan één haastig en nietszeggend rondje, heb je ook vrijwel niets.

Moet wel lukken ja. Wil je dan dat hij letterlijk in de fik wordt gezet door het vuurwapen? Of zoals nu met een fakkel achter de schermen?

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Ik denk dat het risico te groot word wanneer Thomas de "vuur wachter" in brand zet (de wind staat verkeerd; of het paard schrikt etc.).
Heel veel mensen zien de vuurwachter toch als de wachter met brandende cape. En zeker diegene die links van de techniekruimte zitten omdat het vrij lang duurt eer ze iets van Draconicon te zien krijgen.
Extra benadrukking op de onthulling van het "ultieme monster" Draconicon (en een gefrustreerde Olaf is grappig) kan naar mijn inziens de show verbeteren.

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Offline tijn.
Citaat van: lordsnoopy link: /forum/50/19519/729812 op: 28-04-2013 20:19:18

Ik denk dat het risico te groot word wanneer Thomas de "vuur wachter" in brand zet (de wind staat verkeerd; of het paard schrikt etc.).

Dat denk ik ook, maar de suggestie zou gewekt kunnen worden met een beetje toneelspel.

Offline Japio
Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/729801 op: 28-04-2013 19:41:33
als ze nou die stunts er op dat moment uit halen, en tijdens de opkomst van Draconicon al tegen het beest beginnen te vechten, met bijvoorbeeld het aarde effect, en metaal effect (zodat die elementen ook weer terug komen), is gelijk het eindgevecht langer, zijn de slecht geplaatste stunts weg, en is de show één mooi groot geheel. En als ze de Wachter van Vuur nu vervangen voor een "gewone" wachter, die aangevallen wordt door Thomas waardoor de wachter in de fik vliegt, heeft dat ook gelijk een reden.

Eens. Ik vroeg me ook af waarom ze zo aan die 20 minuten vast blijven houden. Dit zei de man van Puy du Fou ook in een filmpje. Als ze op het halfuur gaan zitten zou je alles verhaaltechnisch iets beter uit kunnen werken. Je zou dan bijvoorbeeld Joost kunnen zien die door Halina naar de poort geroepen wordt, of bannelingen die Halina opzoeken.
Net als bij Raveleijn 1 mis ik een beetje de 'reign of terror' van Olaf.
Een klein 'gevecht' bij het oppakken van Halina was ook mooi en op zijn plek geweest. En als ze die kooi dan naar de linkerkant van de arena verplaatsen heeft het publiek daar ook weer wat spektakel. Joost zou de wachters kunnen blokkeren maar verslagen worden, waarna Halina hem en de rest kan aansporen hun krachten te gebruiken en te bundelen. Dan bevecht Lisa de wachter zonder succes, neemt Thomas het zwaard over en kan hij de wachter vervolgens (voor de poort) in de fik steken.

De verschijning van Draconicon is op het filmpje ook nog een beetje een dood punt, al komt dat deels doordat die verdomde poort in de weg staat. Het is toch zonde dat het wéér misloopt op een decorstuk. Eigenlijk zou die poort een stuk moeten kunnen zakken, maar dat is zeer edele hoop. Het extra afbrokkelen/branden is mogelijk ook een optie. Op het filmpje begint die mininura gelijk te spuiten zodra Draconicon omhoog komt, wat een beetje abrupt is. Een extra voice over zou kunnen helpen (Wat is dit? Oh nee, het spuwt vuur! Emma gebruik je kracht!) Op het filmpje is ook niet te zien wat de ruiters op dat moment doen.

Eigenlijk zou je voor de show het verhaal beter drastisch kunnen veranderen door het aantal kinderen terug te brengen naar 4, en dan de vier bekende elementen pakken. De jongste wordt door Halina gelokt, de oudste is de held van het verhaal en de middelste twee zijn een tweeling met pit. Hoe je wind uit gaat beelden weet ik zo 1-2-3 ook niet, maar je kan daar meer tot de verbeelding sprekende dingen mee dan met hout en ijzer, wat nu ook niet echt uit de verf komt. Maar ook dat is een zéér edele hoop.

Nogmaals, afgaande op dit filmpje lijkt de show me verbeterd. Er zit duidelijk meer pit en lijn in, alleen nog steeds rammelt het, je voelt dat er iets míst. Het is denk ik nog steeds té veel in té weinig tijd, je krijgt niet het idee om ergens aan te wennen, of met het verhaal meegesleurd te worden.

Hier jouw advertentie?<br /><br /><br />acht het niet!

Citaat Ik denk dat het risico te groot word wanneer Thomas de "vuur wachter" in brand zet (de wind staat verkeerd; of het paard schrikt etc.)

Als ik mij niet vergis, doen ze het in Puy du Fou ook op de speelplaats (volgens mij bij Les Vikings), dus het zou in theorie wel moeten kunnen.

Offline Carlo
Wat betreft alle verbeterpunten die LordSnoopy noemt: gewoon doorvoeren, wat een goede ideeën! De show zou er stukken beter op worden. Complimenten!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Bedankt voor het filmpje. De show heeft visueel nu wat meer dieptewerking en is wat spectaculairder en daardoor is hij wel aangenamer geworden.

Maar het blijft een zwakke vertoning en eigenlijk maakt al die bombarie dat alleen maar duidelijker. Het verhaal is gewoon een slecht verhaal. Die hele achtergrond met 5 kinderen die Raveleijn moeten bevrijden (nergens wordt duidelijk waarom dat persé 5 kinderen uit de toekomst moeten zijn) en dat gebeuren met die raven en die draakrobot... het heeft gewoon totaal geen toegevoegde waarde, hoe hard je het er ook met de nekharen bijsleept. Van begin tot einde kan het me echt niks schelen hoe wie wat waar.

Daarbij blijft natuurlijk ook een feit dat de climax met de draak (hoe mooi ik'm ook ontworpen vind) nergens spannend wordt. Net als bij de vorige show: het ding zal wel een keer na genoeg effectjes er omheen weer in elkaar klappen en dan is iedereen weer blij.

Het móet allemaal zo nodig met een verhaal en het móet allemaal zo nodig met een hoop special effects. Dat laatste wordt nogal gretig ingezet om te verbloemen dat het eigenlijk een leeg omhulsel is. Het is een nogal geforceerd geheel met een verhaal om maar een verhaal te hebben. Pretentieuze larie helaas.

Citaat van: freekcoaster link: /forum/50/19519/729810 op: 28-04-2013 20:14:25

Absoluut wachten, tenzij het je niks uitmaakt.

Citaat van: Carlo link: /forum/50/19519/729819 op: 28-04-2013 20:57:17

Wat betreft alle verbeterpunten die LordSnoopy noemt: gewoon doorvoeren, wat een goede ideeën! De show zou er stukken beter op worden. Complimenten!

Haha, dank je wel! Laten we hopen dat het ook bij de Efteling terechtkomt
De show zal wel nooit perfect worden voor iedereen, maar dit waren toch wel puntjes die mij en anderen (de één wat sterker dan de andere) opvielen.
Maar ik heb er zeker wel vertrouwen in, punten als Halina's kostuum worden denk ik wel door meerdere mensen genoemd.
Ben dan ook zeer benieuwd naar hoe de show zich zal ontwikkelen deze komende maanden.

Owja; nog een klein puntje wat ik me net weer bedacht. Toon spoiler

Citaat van: freekcoaster link: /forum/50/19519/729810 op: 28-04-2013 20:14:25

Als je een goed lopende show wilt zien raad ik je aan om nog even te wachten. Nu zijn nog niet alle acteurs volledig op elkaar ingespeeld. Mocht je interesse hebben om ontwikkelingen van de show te zien dan zou ik zeker zo snel mogelijk een kijkje gaan nemen.

Offline Rickk

"Lang geleden was hier een kwade heerser, graaf Olaf, die zijn volk vanaf een hoge toren onderdrukte"
Ik zie eigenlijk nu pas op de video dat Lisa wild aan het gebaren is alsof zij spreekt. Echter tijdens de show dacht ik dat Halina dit sprak (tevens zag ik haar playbacken, ook al klinkt de stem meer als Emma?). Vergissing van Lisa of Halina?
Maar goed, eigenlijk vind ik deze zinnen toch wat overbodig omdat Halina het -na het korte muziek fragment- toch de informatie herhaald.

Misschien past het beter als na de opkomst de Ruiters eerst geschokt naar zichzelf en elkaar kijken en dan voice-overs in de trant van "Kijk ons nou! We zijn in ruiters veranderd?" (misschien dat Joost dan nog iets kan zeggen als "Kickuh is het niet?" )
En dat daarna gelijk Halina antwoord dat ze hun met behulp van de raven gehaald heeft etc.

Owja, kan iemand bevestigen of Joost wel/niet twee dolken gebruikt als hij het zand laat opspatten tegen de wachter? Ikzelf heb hem steeds maar met één Aardedolk zien rondrennen...

100% zeker bevestigen kan ik het niet, maar toen ik vrijdag op de 3e tribune zat zag ik volgens mij de welbekende sprong met de dolken in de aarde, oftewel met beide aardedolken.

Offline tijn.
Citaat van: lordsnoopy link: /forum/50/19519/729830 op: 28-04-2013 21:51:17

Mooie aanvulling

Of ze moeten jou benaderen, of jij hen, want de kleine aanpassingen die je maakt, maken het echt verschil!

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/729832 op: 28-04-2013 22:05:31

100% zeker bevestigen kan ik het niet, maar toen ik vrijdag op de 3e tribune zat zag ik volgens mij de welbekende sprong met de dolken in de aarde, oftewel met beide aardedolken.

Ik meende ook de sprong van Joost te hebben gezien, of dat echter met twee dolken was mij niet duidelijk. Die poort hé !

Let wel even op, iedereen roept maar dat er hier en daar een voice over zinnetje bij moet, maar denk ook even aan het feit dat dan voor die ene zin de desbetreffende stemacteur weer helemaal naar de Efteling moet komen... Tenzij ze het zoals eerder geopperd via Skype ofzo doen...

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline tijn.
Citaat van: lmluiten link: /forum/50/19519/729834 op: 28-04-2013 22:07:59

Let wel even op, iedereen roept maar dat er hier en daar een voice over zinnetje bij moet, maar denk ook even aan het feit dat dan voor die ene zin de desbetreffende stemacteur weer helemaal naar de Efteling moet komen... Tenzij ze het zoals eerder geopperd via Skype ofzo doen...

Ik hoop dat ze de acteurs sowieso meer hebben laten inspreken dan alleen dat wat ze nu hadden. Dat is voor bijschaving of uitbreiding van het geheel beter én praktischer. Anders hadden ze best op een aantal 'Joost'en' en 'waar ben je', kunnen besparen in het voordeel van andere opnames.

Citaat van: tijn. link: /forum/50/19519/729833 op: 28-04-2013 22:07:26

Of ze moeten jou benaderen, of jij hen, want de kleine aanpassingen die je maakt, maken het echt verschil!

Ik meende ook de sprong van Joost te hebben gezien, of dat echter met twee dolken was mij niet duidelijk. Die poort hé !

Dank je, maar ik verwacht dus echt niet dat ze een random persoon als mijzelf zullen benaderen voor zoiets.
Tevens verwacht ik dat ze de punten die ik heb aangestipt wel meer zullen horen en dat die dus binnen nu en 1 of 2 maanden toch wel aangepast zullen zijn.
Of het dan slim is om de klantenservice(of wie precies?) te benaderen met een lijst suggesties weet ik niet.

Offline Tjomme
Citaat van: lordsnoopy link: /forum/50/19519/729848 op: 28-04-2013 22:51:24

Dank je, maar ik verwacht dus echt niet dat ze een random persoon als mijzelf zullen benaderen voor zoiets.
Tevens verwacht ik dat ze de punten die ik heb aangestipt wel meer zullen horen en dat die dus binnen nu en 1 of 2 maanden toch wel aangepast zullen zijn.
Of het dan slim is om de klantenservice(of wie precies?) te benaderen met een lijst suggesties weet ik niet.

Ze lezen hier mee 
Dus het komt vanzelf goed terecht.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Net de show gezien via het filmpje eerder geplaatst in dit topic. Show ansich vind ik niet verkeerd, genoeg te zien lijkt me... Decor ziet er mooi uit, veel spektakel..
Maar wat zijn de voice overs vaak vreselijk irritant. Sommigen lijken te veel op elkaar, zodat de stemmen niet goed van elkaar te onderscheiden zijn. Ook in het begin, iedereen roept hetzelfde: Joost! Antwoord! Vooral dat 'antwoord' irriteert me mateloos.
Grootste heikelpunt vind ik echter de muziek. Dit was eigenlijk het enige wat wel goed was aan de vorige show, maar in de nieuwe versie kant nog wal raakt. Het stuk 'Gevecht Emma en Lisa' vind ik goed gekozen, past mooi en verdiende een mooie plek in de show. Maar kies dan in godsnaam gewoon het Ruiterthema / eindgevecht tijdens de battle tegen Draconicon! Zoals eerder geopperd zijn hoogtepunten in de muziek geen hoogtepunten in de show en andersom. Ja, hier moet echt nog eens goed naar gekeken worden. Muziekstuk wanneer het doek valt in het begin vind ik dan weer goed gekozen.
Laat dat eindgevecht ook wat langer duren. Laat de ruiters hun wapens meer gebruiken! Wat spreken! 'Gebruik jullie kracht!' 'Versla het beest!' 'We moeten Raveleijn bevreiden!'
Enne... Waar slaat dat buigen op? Lijkt me niet dat die 'kinderen' de credits verdienen?
En dan nog iets, laat Halina haar Ravenamulet gebruiken voordat ze verdwijnt in de kooi! Zo komt die ook nog eens van pas en zien we dat ze haar magie optimaal benut.
Geef haar ook haar oude kostumm terug aub... Bij iedereen vind ik het nieuwe kostuum oké, bij haar in eerste instantie ook, maar als ik dan weer de beeldschone stem van Miryanna van Reeden hoor en ik terugdenk aan de prachtige jurk die zij in de serie aan had heb ik toch liever het oude kostuum!

Maar, vind het toch stúkken beter als de vorige show. En dan vooral omdat de immense arena veel mer gevuld is!

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Pagina: 89 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·84·85·86·87·88·89·90·91·92·93·94·147·148·149 >>