Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 88 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·83·84·85·86·87·88·89·90·91·92·93·147·148·149 >>

Citaat van: kevinjpg link: /forum/50/19519/729778 op: 28-04-2013 16:25:27

Nope, de Efteling gebruikt hem goed. Het is toch echt ''Waar raven ruyters zullen zijn'', hoe stom dit ook klinkt. Ik heb nog nergens verder ''Waar 'raven ruyters' zullen zijn'' gezien, dan dat het zo beweerd wordt volgens sommige op het forum hier..

Je ziet toch wel dat Ruyters dit keer met 'U I' wordt gespelt.

Citaat van: vliegendehollander10 link: /forum/50/19519/729781 op: 28-04-2013 16:47:19

Je ziet toch wel dat Ruyters dit keer met 'U I' wordt gespeld

Ja, dat zie ik.. Maar dat is niet wat Legolord hier aanhaalt.

Citaat van: kevinjpg link: /forum/50/19519/729782 op: 28-04-2013 16:52:19

Ja, dat zie ik.. Maar dat is niet wat Legolord hier aanhaalt.

oh oke dan is het goed.

De officiële slogan impliceert dat de ruiters de raven zijn, en de kinderen de paarden zijn geworden. Dat klopt niet, met het verhaal, maar als je de zin letterlijk neemt is dat wel de betekenis. Ruiters wordt in deze zin gebruikt als 'rijpaarden', en die betekenis heeft het woord ruiters niet.

Het alternatief wat de fans blijkbaar hebben geopperd klopt ook niet helemaal. Een samenstelling, zoals de geopperde term Raven Ruiter voor de vijf ruiters, moet aan elkaar geschreven worden: niet Raven Ruiter, maar ravenruiter. "Waar Ravenruiters zullen zijn", dus. Die zin klopt met het verhaal (de kinderen worden op ravenruiters), maar deze alternatieve zin wordt dus anders geschreven dan hoe het nu overal staat. Dit alternatief is dus leuk bedacht, maar is niet de beoogde betekenis.

De enige conclusie is dat we ons er bij neer moeten leggen dat de slogan sowieso niet klopt, hoe je het ook went of keert.

Ik zit mij eigenlijk af te vragen of er wat bij het wapen/rolstoelenplek komt. Ook doek ofzo?

Vanmiddag 'per ongeluk' mijn camera aan laten staan tijdens de Sneak Preview.
Ik dacht laat ik het dan maar op youtube zetten.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Citaat van: Eftelwesley link: /forum/50/19519/729790 op: 28-04-2013 18:21:28

Vanmiddag 'per ongeluk' mijn camera aan laten staan tijdens de Sneak Preview.
Ik dacht laat ik het dan maar op youtube zetten.

Badass.

Bedankt voor het filmpje 

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/19519/729786 op: 28-04-2013 17:54:04

Ik zit mij eigenlijk af te vragen of er wat bij het wapen/rolstoelenplek komt. Ook doek ofzo?

Ik denk dat het technisch gezien erg lastig is daar een doek te hangen. En aangezien er bij het Wapen ook een nooduitgang is zal het zeer onwaarschijnlijk zijn dat ze het afdekken.

Daar zat ik namenlijk ook al aan te denken, de mensen die daar zitten zien dus eigenlijk al wat er gebeuren gaat.

Ook hoorde ik veel mensen die aan het discusiëren waren over het doek, ze dachten dat het alleen wegens de preview was. 

Vandaag voor het eerst de show gezien. Ik vind het een erg mooie show geworden, met genoeg spektakel voor een gewone bezoeker. Wel jammer vind ik het, dat de eftelist nu al de show weer afkraakt

Offline Tjomme
Is het vrijdag of zondag iemand gelukt om het mailtje op de smartphone te laten zien ipv uit te printen?

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline dieter
per ongeluk ook net alle belangrijke dingen kunnen filmen, goeie camera heb je .

Ik heb je filmpje gezien , en ik moet zeggen , dat er behoorlijk veel dooie momenten inzitten, jammer dat de poort het zicht op de draak wegneemt.( mischien leuk om telkens ergens anders te gaan zitten, maar de gemiddelde dagjesbezoeker gaat echt geen twee keer naar de show kijken).

Al bij al , somige leuke toevoegingen .

Vandaag de show ook mogen aanschouwen en er zit zeker wel potentie in.
De show zit nog in de beginfase dus het is logisch dat interactie tussen spelers en timing nog niet optimaal verloopt. Totaal geen probleem mee, dat loopt vanzelf wel los.
Echter zijn er ook een aantal puntjes die ikzelf aan zou willen merken als mogelijke verbeterpunten (Efteling leest u mee?  ):
Toon spoiler

Natuurlijk heb ik ook wel pluspunten gezien/gehoord, zo was ik met name zeer blij verrast dat het thema van Emma / Lisa nu gebruikt wordt. Vond dat persoonlijk altijd al het mooiste muziekstuk van de CD dus met die muziek keuze was ik dan ook uitermate blij.
De Ruiter opkomst uit de poort vond ik erg mooi gedaan. De Raven moesten soms nog wennen maar ik heb er vertrouwen in dat ook dat helemaal goed zal lopen.
De kostuums van de Ruiters, Graaf Olaf en de Wachters is even wennen maar als inderdaad een verhoogde bewegingsvrijheid (of maskeren van acteur) de reden is voor deze aanpassing dan vind ik het acceptabel. Al vind ik het (nu nog) jammer dat de oude kostuums vervangen zijn.
Decor zoals vaker gezegd is natuurlijk erg mooi, maar helaas ook soms nogal blokkerend.  Dat is (en blijft) natuurlijk jammer maar het zij zo. Voor abonnementhouders is dit probleem natuurlijk minder van belang omdat men vaker in het park aanwezig is en daarmee gemakkelijker de show van meerdere kanten zal gaan bekijken. Terwijl een dagjesbezoeker daar natuurlijk minder snel de tijd voor neemt (en van die groep verwacht ik dan ook daarover wel kritiek te zullen horen).

En nu genoeg getypt; ik zal vast nog wel meer puntjes kunnen bedenken, maar daarvoor moet ik eerst de show vaker gezien hebben

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Vandaag de show nogmaals kunnen aanschouwen, ik ga alleen geen uitgebreide recensie geven want dat heb ik een paar pagina's terug al gedaan, maar ik kan er nu wel duidelijker op in gaan na het vaker gezien te hebben.

De show steekt opzich goed in elkaar, maar vanaf het punt dat de Wachter van Vuur (die geen nut heeft) verschijnt zwakt de show af. Het einde (na dat Draconicon verslagen is) vind ik dan wel weer sterk, maar het gevecht tegen het beest is te zwakjes. Ik heb daar wel een oplossing voor. Als Draconicon op komt gaan ze nu stunten, wat erg raar is want het is nu van "hey, een groot monster, laten we maar snel kunstjes gaan doen". Het eindgevecht zelf is te kort en het beest word te makkelijk verslagen. Dus wat is mijn oplossing; als ze nou die stunts er op dat moment uit halen, en tijdens de opkomst van Draconicon al tegen het beest beginnen te vechten, met bijvoorbeeld het aarde effect, en metaal effect (zodat die elementen ook weer terug komen), is gelijk het eindgevecht langer, zijn de slecht geplaatste stunts weg, en is de show één mooi groot geheel. En als ze de Wachter van Vuur nu vervangen voor een "gewone" wachter, die aangevallen wordt door Thomas waardoor de wachter in de fik vliegt, heeft dat ook gelijk een reden.

Als ze dat nou een beetje op zo'n manier aanpassen, is wat mij betreft de show compleet, daarna is het nog een kwestie van op elkaar in spelen om de vaart in de gevechten te krijgen.

Offline Tjomme
Omdat nu de show volledig heb gezien vanaf de villa volta uitgang, de arena en veel van andere heb gehoord heb. Kom ik tot de volgende 'opvallende' punten:

- De vuurwachter, enige moment van de hele acteur dat hij in de show voorkomt. Hij staat tijdens hele show te wachten tot hij op mag. Waarna hij ook zo weer weg is.
- Het was wel de bedoeling dat het schrikeffect bij de poort zou werken tijdens deze shows. Alleen werkte 1 fontein niet naar behoren, daarom is het uitgezet.
-Het afhalen van de doeken van de paarden, gebeurd net voor het moment dat de vuurwachter de arena binnen komt.
-De 'bannelingen' rennen achter de tribunes langs, van de ene naar andere ingang.
- Het personeel letten vandaag beter op het filmen als vrijdag. Vandaag werd er ook beveiliging ingezet.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729802 op: 28-04-2013 19:47:18

- Het personeel letten vandaag beter op het filmen als vrijdag. Vandaag werd er ook beveiliging ingezet.

Dat was me inderdaad ook opgevallen ja dat er vandaag heel erg op werd gelet, , en zelfs ook beveiliging ja.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Offline tijn.
Citaat van: lordsnoopy link: /forum/50/19519/729800 op: 28-04-2013 19:30:21

Goddelijk plotverloop

Amen. Laat de Efteling alsjeblieft meelezen onder je spoiler, want met die aanpassingen gaat de show wél echt smoel hebben!

Twitter | Twitter.com/@Martvgerwen

Natuurlijk wordt met de 'wachter van vuur' Draconicon bedoeld. Dat er dan inderdaad een wachten langskomt die in de fik staat is een leuk visueel grapje. Deze grap extra duidelijk maken verpest het alleen maar, dan leg je er weer zoveel nadruk op. Humor moet je niet op die manier forceren.

Offline tijn.
Citaat van: Gniletfe link: /forum/50/19519/729805 op: 28-04-2013 20:03:00

Natuurlijk wordt met de 'wachter van vuur' Draconicon bedoeld. Dat er dan inderdaad een wachten langskomt die in de fik staat is een leuk visueel grapje. Deze grap extra duidelijk maken verpest het alleen maar, dan leg je er weer zoveel nadruk op. Humor moet je niet op die manier forceren.

Naar mijn idee zou niemand het 'grapje' snappen zonder misschien daarna een mogelijke verwijzing naar Draconicon. Tot nu toe vindt iedereen die 'vuur-wachter' maar ongepast en vooral 'snel weg'.

Twitter | Twitter.com/@Martvgerwen

Offline Tjomme
Citaat van: tijn. link: /forum/50/19519/729806 op: 28-04-2013 20:04:50

Naar mijn idee zou niemand het 'grapje' snappen zonder misschien daarna een mogelijke verwijzing naar Draconicon. Tot nu toe vindt iedereen die 'vuur-wachter' maar ongepast en vooral 'snel weg'.

Hij kan denk ik ook niet heel veel meer doen dan alleen langs komen. Gaat teveel risico opleveren.
Vrijdag smeulde er namelijk ook nog wat vuur op het zand in de arena. Dit zou dan alleen maar erger worden.

De eerste regel van humor: forceer het niet
De tweede regel van humor: niet iedereen zal het snappen
De derde regel van humor: leg het niet uit (deze regel heb ik zojuist gebroken, het zou de Efteling sieren als ze dat zelf niet tijdens de show doen. Zie ook regel 1.)

Pagina: 88 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·83·84·85·86·87·88·89·90·91·92·93·147·148·149 >>