Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 86 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·81·82·83·84·85·86·87·88·89·90·91·147·148·149 >>

Offline Tjomme
Citaat van: tijn. link: /forum/50/19519/729569 op: 26-04-2013 23:03:17

Wij zaten recht voor de poort op de tweede bank van onder. De eerste bank was bij ons (maar ook vrijwel bij andere andere ongevuld), en dat was niet alleen door de kletsnatte banken bleek later ! Want dat doek kwam wat ongelukkig op de eerste rij naar beneden !

Dan weet ik wie je bent haha. Je was toch ook met onder andere Stefan?

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline tijn.
Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729570 op: 26-04-2013 23:04:44

Dan weet ik wie je bent haha. Je was toch ook met onder andere Stefan?

Nee, dan weet je niet wie ik ben ! (Ken naar mijn weten namelijk geen Stefan). Maar verder on-topic, lijkt me !

Twitter | Twitter.com/@Martvgerwen

Offline Tjomme
Wel opvallend trouwens dat verhaaltje van Halina bij poort er niet meer is. Of komt dit bij de gewone show wel? Of iets anders?
Aangezien ze maandag het geluid daar aan het testen waren, en ook het schrikeffect.
Tevens waren ze pas flink aan het boren en aan het werken in de poort.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Ook ik ben door de regen naar de wereld vol wonderen gegaan om te kijken naar de nieuwe versie van Raveleijn.

Plus en min punten, voor mij nog iets meer min dan plus... maar goed aanpassingen kunnen nog !!

Dat er in het begin grote doeken hangen om de show te verbergen vind ik wel wat hebben, immers had je dat vroeger in het Efteling Theater ook een dicht gordijn voor de show begon.
Maar draai dan wat (efteling) muziek zodat het wat levendiger is.
Tenzij dat de beeldschermen nog terug komen....

Zoals eerder ook gemeld is, hebben ze het in De Efteling nog niet helemaal door dat de mensen die als eerste komen de beste plaatsen horen te kunnen kiezen ipv deze in de linker hoek weg te zetten. Daarbij weten ze dmv de kaartautomaten hoeveel kaarten voor de show in omloop zijn dus kunnen ze met gemak vanuit het midden (lees de beste plaatsen) de tribune vullen. Daarbij ook meerdere trappen in gebruik nemen en niet alleen die in de linker hoek, waar je dan vandaag ook nog eens werd tegen gehouden om naar de rechter kant te kunnen lopen (rechterkant is de kant van het Wapen van Raveleijn voor de duidelijkheid).

Heb de show dus vanuit de linkerkant mogen bekijken....

Qua decor en techniek is het een zeer grote verbetering.
Doordat de poort van Raveleijn niet verplaatsbaar is het vanuit links gezien een redelijk saaie boel, het meeste speelt zover ik kon zien / horen in het midden en aan de rechterkant af, aan de kant van het Wapen van Raveleijn is immers genoeg ruimte voor wat actie.

Natuurlijk is er links wel wat te zien, maar ik heb gelet op het totaal beeld.

Dit verhaal komt zeer zeker ook beter over op de normale dagjes mensen, hoewel me niet duidelijk is geworden waarom de kinderen als ze door de poort lopen "wapens" hebben en wat daarvan het nut is.... verder mis ik Samira in het verhaal en zetten ze nu ineens Halina gevangen (wtf ?).

Denk dat als men de show iets langer had gemaakt het verhaal nog beter ten uitvoer had kunnen komen.

Kortom, show gaat zeker weer een genot worden maar zorg dat je op het laatste moment pas komt dan heb je de beste plaats....

Een opmerking zijdelings van de exclusieve preview, De Efteling verzoekt nadrukkelijk GEEN foto's te maken van de preview en dan heb je toch nog legio mensen die foto's maken, deze werden vrijwel allemaal direct aangesproken door het personeel.
De show is nog lang genoeg te zien dus respecteer dan het verzoek om geen TRY OUT foto's te maken.... 

Wanneer de dagen korter worden verandert de Efteling in een sprookjesachtige wereld van twinkelende lichtjes, ijspret, knisperende kampvuren en speciale winterattracties. En als de avond valt... verschijnen drie attracties in een andere gedaante. Schimmen komen tot leven, niets is wat het lijkt!

Offline Tjomme
Er werd de hele tijd muziek gedraaid hoor 
Het bekende raveleijn thema muziek, in combinatie met nieuwe muziek. Ik heb het nog proberen op te nemen, maar was niet gelukt.

En je was niet verplicht om linksboven te gaan zitten, je kon ook gewoon ergens anders heenlopen.

Offline tijn.
Citaat van: CKIW-Productions link: /forum/50/19519/729576 op: 26-04-2013 23:39:38

Maar draai dan wat (efteling) muziek zodat het wat levendiger is.
Tenzij dat de beeldschermen nog terug komen....

Ik zie het al voor me Carnaval Festival op de tribune. U mag inhaken ! Nee, zoals het is, nieuwe en vertrouwde showmuziek die afgespeeld wordt, is het prima. Alleen de overgangen mogen nog wat natuurlijker.

En die beeldschermen hopelijk hebben ze die al in de kantoren geschonken, want die dingen wil nog géén seconde terug zien !

Offline tijn.
Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729577 op: 26-04-2013 23:44:22

En je was niet verplicht om linksboven te gaan zitten, je kon ook gewoon ergens anders heenlopen.

Inderdaad, dat hebben wij ook gedaan. Echter niet met besef dat je 'voor' de stadspoort dus delen zou gaan missen. Volgende keer meer naar rechts dus!

Citaat Dit verhaal komt zeer zeker ook beter over op de normale dagjes mensen, hoewel me niet duidelijk is geworden waarom de kinderen als ze door de poort lopen "wapens" hebben en wat daarvan het nut is.... verder mis ik Samira in het verhaal en zetten ze nu ineens Halina gevangen (wtf ?).

Dan heb jij het boek niet gelezen en de serie niet gekeken. Halina wordt in het originele verhaal door de dubbelganger van haar man (Graaf Olaf) gevangen genomen, omdat ze niet mee wil werken met zijn strategie en denkwijze. Tijdens haar gevangenschap komt ze erachter dat haar 'echte' man ook gevangen zit.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Offline wezel
Citaat van: Carlo link: /forum/50/19519/729544 op: 26-04-2013 22:08:16

- De vier elementen. Die blijken niet meer van belang te zijn, ze worden zelfs niet meer genoemd. Aarde en metaal zijn sowieso verdwenen, alleen vuur en water zijn nog over. Het vuur wordt vooral en alleen geleverd door Draconicon en komt op diverse plekken uit de gevels, het water wordt uit de waterpoel als een soort mini-Aquanura over Draconicon gespoten. Echter viel het mij op dat al het water op de grond weer in de poel stroomt, en daarbij het aanwezige zand waar de boompjes in geplant staan meeneemt, waardoor je een soort van modderstroom krijgt. Niet bijster slim, het is wachten op de dag dat de techniek van de onderwaterlift dichtslibt.

.

Wat ik hier heb gehoord is dat aarde er weldegelijk in zit. 1 vraag, doet hout nog iets?

Riddle me this, riddle me that, who is afraid of the big black bat?

Citaat van: wezel link: /forum/50/19519/729594 op: 27-04-2013 07:02:59

Wat ik hier heb gehoord is dat aarde er weldegelijk in zit. 1 vraag, doet hout nog iets?

Hout en metaal heb ik niet echt gezien in deze show.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Tjomme
Joost komt op een gegeven moment wel aanlopen met volgens mij een kruisboog, maar ik kon niet zien of deze nog gebruikt werd.

Moet dat niet Maurits zijn dan?

Offline Tjomme
Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/19519/729599 op: 27-04-2013 09:10:48

Moet dat niet Maurits zijn dan?

Ja.  Het was nog vroeg 

Offline arendo
Kijk is

Offline Dromer
Spot ik daar al de eerste verandering op de video? Kinderen nemen de raven niet meer op hun hand door de poort?

Citaat van: Dromer link: /forum/50/19519/729631 op: 27-04-2013 12:15:42

Spot ik daar al de eerste verandering op de video? Kinderen nemen de raven niet meer op hun hand door de poort?

Jawel dat komt pas later in de show.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Gaan ze dan twee keer door de poort?

Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/19519/729637 op: 27-04-2013 13:09:01

Gaan ze dan twee keer door de poort?

Gister was het zo dat ze de eerste keer door de poort gaan zonder raven. Op het eind komen de kinderen weer terug en dan wel met raven op hun arm. Dus als de ruiters weer terug veranderen.

Offline Dromer
De tekst van Halina spreekt zichzelf ook een beetje tegen:

'Lang geleden was hier een kwade heerser, Graaf Olaf die zijn volk vanuit een hoge toren onderdrukte.' (Waarom hoge toren?)

'Jullie zijn als ruiters hier gekomen om ons volk te bevrijden van Olaf's onderdrukking'.

En dat terwijl de kwade heerser daar 'lang geleden' was? 

Citaat van: Dromer link: /forum/50/19519/729646 op: 27-04-2013 14:46:14

De tekst van Halina spreekt zichzelf ook een beetje tegen:

'Lang geleden was hier een kwade heerser, Graaf Olaf die zijn volk vanuit een hoge toren onderdrukte.' (Waarom hoge toren?)

'Jullie zijn als ruiters hier gekomen om ons volk te bevrijden van Olaf's onderdrukking'.

En dat terwijl de kwade heerser daar 'lang geleden' was? 

Maar is het niet zo dat als de kinderen door de poort gaan, zemelen soort van terug in de tijd gaan?
Dus de tekst zou dan wel kloppen als dat eerste stukje tekst word verteld voor dat de kinderen door de poort gaan, en dat tweede stukje tekst word verteld als ze er door heen zijn.
Of komen deze twee zinnen gelijk na elkaar?

''Het lijkt net of die boot niet boot is'' ~ Olaf Vugts

45x Efteling 2014 - 42x Efteling 2015 - 2x Europapark 2015

5x Efteling 2016

Pagina: 86 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·81·82·83·84·85·86·87·88·89·90·91·147·148·149 >>