Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 85 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·80·81·82·83·84·85·86·87·88·89·90·147·148·149 >>

Offline Tjomme
Citaat van: alexdegrote link: /forum/50/19519/729546 op: 26-04-2013 22:18:42

Waarom zeikt nu iedereen over de nieuwe show. Bijna iedereen vond de oude show niet goed genoeg, komt er een nieuwe show is het nog niet goed. Maak een keuze mensen!!!

Weet je wel waar previews voor zijn? De Efteling leest hier mee, en gaat vooral aan de slag met de kritiek en tips.
En (bijna) niemand zegt ook dat de vorige show beter was.
Er zijn alleen nog flink wat verbeterpuntjes.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline Carlo
Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729547 op: 26-04-2013 22:20:36

Weet je wel waar previews voor zijn? De Efteling leest hier mee, en gaat vooral aan de slag met de kritiek en tips.
En (bijna) niemand zegt ook dat de vorige show beter was.
Er zijn alleen nog flink wat verbeterpuntjes.

Juist. En dat is geen zeiken maar je mening geven.
En gezien het feit dat deze show na twee jaar nóg niet staat zoals-ie moet zijn mag je best wat kritischer worden. Hopelijk wordt er wat gedaan met onze opmerkingen. Daar zijn try-outs immers voor?

Een paar jaar geleden had VijfZintuigen de naam dat iedereen hier altijd maar alles mooi vond, nu zijn we in de loop der tijd een stuk kritischer geworden, is het weer niet goed... 

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Citaat post Carlo

Eigenlijk wilde ik zelf ook een uitgebreide mening typen, maar aangezien ik samen met Carlo de show heb gezien vanmiddag en we er al over hebben kunnen praten, sluit ik me volledig bij de mening van Carlo aan.

Ik heb het idee dat de Efteling wel wil, maar dat het ze gewoonweg niet lukt. En of dat nou aan de Efteling ligt, aan Puy Du Fou, of aan iets anders, helaas zorgt het er wederom voor een 'net niet' attractie/show te hebben.

Decor, fantastisch, toegevoegde theaterelementen (zoals de verdwijntruc, het abseilen van acteurs, het omhoog komen uit water, de zwaardgevechten) ook goed. Niet fantastisch, want dat mag allemaal nog veel beter uitgewerkt worden en veel sneller gebeuren.

Verhaaltechnisch een ramp, showtechnische een ramp. Waar zijn de elementen gebleven? Waar is de onderliggende thematiek gebleven om 'samen te strijden tegen Draconicon'? Ik denk serieus als de oude show samengevoegd wordt met dit decor en de nieuwe stunts en de oude karakters teksten krijgen, dat er dan een show staat die beter is dan wat er nu is.

Toon spoiler

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Maar ik ben toch benieuwd hoe het bij het gewone publiek aankomt. Die zijn er in verhouding meer dan fans. En fans staan er om bekend dat ze met kritische blik naar attracties kijken, terwijl gewone gasten wat losjes zijn en zich vooral laten verassen.

En of het verhaal nu klopt en de kleding 100% symmetrisch is met de beschrijvingen in het verhaal kan ze een worst wezen. Het gaat om het spektakel en een mooi verhaal.

Offline Carlo
Citaat van: RyanDVHtje link: /forum/50/19519/729551 op: 26-04-2013 22:26:43

Het gaat om het spektakel en een mooi verhaal.

En hier noem je twee dingen die nog steeds iets te veel ontbreken.
Een gemiddeld gezin zal het inderdaad een worst zijn, de verhalen die kinderen mee naar huis nemen is dat ze een ridder hebben gezien die in brand stond en een grote draak die vuur spuugde. Maar als je als park een peperdure show neerzet moet je meer willen.

Quote van post hieronder, om teveel posten van mij te voorkomen:
Citaat Natuurlijk willen ze wel meer en ik heb er wel vertrouwen in dat er over een ruime maand een sterkere show staat. De acteurs moeten ook nog wennen aan zo'n show. Net als bij de vorige. De eerste show in 2011 was belabberd terwijl het naarmate de tijd verstreek, beter qua acteerwerk werd. Ze wisten wat ze kónden doen, ipv moesten doen.

Mee eens, ik neem ook aan dat dit gaat gebeuren. En dat hoop ik ook, de show en het verhaal hebben potentie zat om dit te kunnen bewerkstelligen.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Natuurlijk willen ze wel meer en ik heb er wel vertrouwen in dat er over een ruime maand een sterkere show staat. De acteurs moeten ook nog wennen aan zo'n show. Net als bij de vorige. De eerste show in 2011 was belabberd terwijl het naarmate de tijd verstreek, beter qua acteerwerk werd. Ze wisten wat ze kónden doen, ipv moesten doen.

Citaat van: Carlo link: /forum/50/19519/729552 op: 26-04-2013 22:28:55

En hier noem je twee dingen die nog steeds ontbreken.
Een gemiddeld gezin zal het inderdaad een worst zijn, de verhalen die kinderen mee naar huis nemen is dat ze een ridder hebben gezien die in brand stond en een grote draak die vuur spuugde. Maar als je als park een peperdure show neerzet moet je meer willen.

Carlo, daar ben ik het toch sterk met je oneens. Spektakel is er wel degelijk.
Dit topic is een en al spoiler dus lees in het geval dat je niets wilt weten nu niet verder.

Spektakel in de nieuwe show:
1. Transformatie bij de poort
2. Olaf komt op uit het water
3. Op z'n kop hangende abseilende wachters
4. De wachter  van vuur
5. Gevecht op nieuwe toren inclusief het theatraal weggooien van de zwaarden
6. Olaf en consorten verdwijnen weer in het water
7. Na wat oefening: Het vallen van de toren.

Spektakel en effecten genoeg voor de dagjesbezoekers. Draconicon heb ik dan nog niet eens genoemd. Ik vind dat de heren en dames van Puy du Fou en de Efteling een show met grote potentie hebben neergezet. Er moet hier en daar nog wat aangepast worden, andere plekken en lege gaten opvullen, maar daar zijn try-outs voor.

En trouwens Carlo, niet achteraf de strekking van je posts aanpassen. Ten eerste komt dit raar over een ten tweede loopt de discussie zo schots en scheef.

Niet alleen water en vuur, maar ook het element aarde is gebleven. Joost steekt linksachter de poort zijn aardedolken in de grond, waarna er zand omhoog spat.

Offline Carlo
Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/19519/729556 op: 26-04-2013 22:49:06

Niet alleen water en vuur, maar ook het element aarde is gebleven. Joost steekt linksachter de poort zijn aardedolken in de grond, waarna er zand omhoog spat.

Kijk, en dát mis je dus weer als je rechts op de tribune zit. Wel jammer.
Dank voor het melden!

Citaat van: RyanDVHtje link: /forum/50/19519/729551 op: 26-04-2013 22:26:43

Maar ik ben toch benieuwd hoe het bij het gewone publiek aankomt. Die zijn er in verhouding meer dan fans. En fans staan er om bekend dat ze met kritische blik naar attracties kijken, terwijl gewone gasten wat losjes zijn en zich vooral laten verassen.

En of het verhaal nu klopt en de kleding 100% symmetrisch is met de beschrijvingen in het verhaal kan ze een worst wezen. Het gaat om het spektakel en een mooi verhaal.

Vroeger was ook de Efteling niet tevreden met een 'losjes tevreden publiek'. Alles moest in perfectie en niks aan het toeval over laten.

Wat is dat nou voor instelling dat het verhaal niet 100% moet kloppen? Het is toch niet voor niets geschreven?

Het klopt dat fans liefhebbers (ik noem mezelf geen fan maar een liefhebber) kritisch kijken naar dingen. Dat is logisch, want die zijn verwend met heel veel perfectie in het park en dat moet op alle fronten zo blijven. Dat wil niet zeggen dat dezelfde liefhebbers alles afkeuren. Kritisch zijn wil niet zeggen afkeuren, maar juist de punten zien die verbeter kunnen worden om een nog betere prestatie neer te zetten, met weinig middelen.

Citaat van: Carlo link: /forum/50/19519/729557 op: 26-04-2013 22:50:00

Kijk, en dát mis je dus weer als je rechts op de tribune zit. Wel jammer.
Dank voor het melden!

Dat is dus een groot punt in de show waar naar gekeken moet worden. De Poort staat gigantisch in de weg om het geheel te kunnen zien. Ik begrijp heel goed dat er aan alle kanten wat moet gebeuren en dat in de ene scene de focus links bij het publiek moet zitten en de andere scene rechts, maar blokkeer voor het publiek wat niet aan de kant zit waar de focus is juist niet de zichtlijnen, dat is funest voor je storytelling.

Offline Tjomme
Het beste is dus om in het midden te zitten, wij zaten daar bijna vooraan, en konden alles goed zien.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729560 op: 26-04-2013 22:54:58

Het beste is dus om in het midden te zitten, wij zaten daar bijna vooraan, en konden alles goed zien.

Waar precies?

Offline Tjomme
Citaat van: RyanDVHtje link: /forum/50/19519/729561 op: 26-04-2013 22:56:08

Waar precies?

Recht voor de poort, de 2de rij.

Ik heb de show gezien vanaf de rechterkant van het midden (door de 2e deur gekomen) en ook vanaf daar alles kunnen volgen, behalve Joost en de wachters. Links voor de huidige stand van zaken de meest waardeloze plek om te zitten. En vanaf waar begint men te vullen? Juist, vanaf links!

Offline tijn.
Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729563 op: 26-04-2013 22:57:30

Recht voor de poort, de 2de rij.

Recht voor de poort? Daar zaten wij vandaag, maar we mistte volkomen dat was er precies gebeurde in de toren achter Draconicon.

In mijn beleving zijn de 'beste seats';
rechts van de regiekamer, dan heb je links het zicht op de Poort, midden Draconicon en rechts de 'actie-gebieden', met kooi.

Twitter | Twitter.com/@Martvgerwen

Offline Carlo
Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/19519/729564 op: 26-04-2013 22:57:51

Ik heb de show gezien vanaf de rechterkant van het midden (door de 2e deur gekomen) en ook vanaf daar alles kunnen volgen, behalve Joost en de wachters. Links voor de huidige stand van zaken de meest waardeloze plek om te zitten. En vanaf waar begint men te vullen? Juist, vanaf links!

Oftewel: mensen die als eerste voor de Magische Poort staan te wachten worden gestraft. Je kunt beter later aankomen of wachten tot de rechtertribune ook geopend worden.

Offline Tjomme
Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/19519/729564 op: 26-04-2013 22:57:51

Wij moesten ook vanaf links de tribune op, maar zijn via tribune naar midden gegaan 

Citaat van: tijn. link: /forum/50/19519/729565 op: 26-04-2013 22:58:39

Recht voor de poort? Daar zaten wij vandaag, maar we mistte volkomen dat was er precies gebeurde in de toren achter Draconicon.

In mijn beleving zijn de 'beste seats';
rechts van de regiekamer, dan heb je links het zicht op de Poort, midden Draconicon en rechts de 'actie-gebieden', met kooi.

Ik kon het nog wel goed zien van draconicon. Zijn koppen kwamen ook mooi naar boven enzo.
Maar dan zat je waarschijnlijk achter me 

Bij het zien van de eerste beelden (reportage en omroep brabant) reageerde mijn 6 jarig zoontje bij het zien van wachters en Olaf; Star Wars ... En eigenlijk kan ik hem niet helemaal ongelijk geven. Van mij mogen naast alle verbeteringen de oude pakken van Olaf en Halina best terug. Die straalde toch iets meer de sfeer van de Efteling uit. Verder ben ik natuurlijk heel benieuwd hoe dit er live uit ziet!

"The important thing is not the camera but the eye." - Alfred Eisenstaedt 1898-1995

Offline tijn.
Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729567 op: 26-04-2013 23:01:16

Wij moesten ook vanaf links de tribune op, maar zijn via tribune naar midden gegaan 
Ik kon het nog wel goed zien van draconicon. Zijn koppen kwamen ook mooi naar boven enzo.
Maar dan zat je waarschijnlijk achter me 

Wij zaten recht voor de poort op de tweede bank van onder. De eerste bank was bij ons (maar ook vrijwel bij andere andere ongevuld), en dat was niet alleen door de kletsnatte banken bleek later ! Want dat doek kwam wat ongelukkig op de eerste rij naar beneden !

Twitter | Twitter.com/@Martvgerwen

Pagina: 85 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·80·81·82·83·84·85·86·87·88·89·90·147·148·149 >>