Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 82 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·77·78·79·80·81·82·83·84·85·86·87·147·148·149 >>

Wat is dit ding in de arena poort?

Eftelucas! https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=23349.msg746170#new

Offline Tjomme
Citaat van: Gniletfe link: /forum/50/19519/729428 op: 26-04-2013 16:56:08

Eerst is de show te saai en moet het allemaal spectaculairder, nu zitten er nutteloze stunts in... Niet te geloven, dit.

Maar nu gaan ze de stunts die ze eerst op einde doen, dus aan paard hangen enzo, nu midden in show

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: eftelucas link: /forum/50/19519/729431 op: 26-04-2013 17:01:34

Wat is dit ding in de arena poort?

Dit is een flamemaker welke brandbare vloeistof spuit en ontsteekt tijdens het gevecht met Draconicon Deze staan/hangen wel op meerdere plekken zoals bovenop de daken bij het Wapen van Raveleijn, en er hangen er 2 in het nieuwe verrijdbare podium (in de zwarte nissen net onder het dak).

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729425 op: 26-04-2013 16:54:09

- het kan allemaal beter

Daarom zijn het ook Try-outs... het is gewoon nog niet klaar en wordt nog verbeterd.
Dit zal ook nog het geval zijn (lang) na de première.
Als je verwacht had dat dit de werkelijke versie is dan is dat verkeerd gedacht.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Offline Loor
Er komt dus ook iemand uit het water omhoog zo te zien, weet iemand hoe ze dit doen? Ik ben benieuwd hoe dat werkt 
Verder vind ik het er veel voller en mooier uitzien, heb zin om het in het echt te zien!

Mijn mening:

+ Het verhaal is nu erg duidelijk tot het gevecht met de draak, dus tot aan de stunts op de paarden. Hierna geeft het mij het gevoel dat de show nog niet helemaal af is.
+Verrassende en spectaculaire stunts welke nog duidelijk ingewerkt moeten worden. Het niveau ligt uiteraard vele malen hoger dan de vorige show maar ze zijn nog een beetje voorzichtig.
+Muziek loopt niet helemaal goed over en op hoogtepunten in de show is er geen hoogtepunt in de muziek.
+Het is jammer dat je zitplaats in de arena bepaalt hoe je de show meekrijgt. Het feit dat ze de gevechten verdelen tussen links en rechts van de poort maakt het een beetje goed. Waar bij de vorige show het overzicht ervoor zorgde dat het niet spectaculair was , mis je het nu omdat je niet alles meekrijgt.

Dus een kleine conclusie;

De show heeft mij zeker verbaasd [in positieve zin] wat er allemaal mogelijk is in de huidige opstelling. Maar zoals door de Boer aangegeven zijn ze nog hard aan het werk om de puntjes op i te zetten. Binnenkort nog eens gaan kijken wanneer de show helemaal af is.

Offline Houst
Hoe zit het met de elementen aarde en hout? Neem aan dat het zwaardgevecht metaal is dan maar heb je bijvoorbeeld ook nog dat zand dat omhoog gestuwd wordt zoals eerst?

Only for the feeling

Offline shutny
Ik ben erg teleurgesteld in de show.

Vanuit waar ik zat op de tribune had ik meerdere momenten in de show waarop ik werkelijk niets zag gebeuren.

Ik heb op een aantal momenten zeker een minuut lang niets zien gebeuren in de show.
Draconicon heb ik ook bijna niet kunnen zien, afgezien van af en toe eens een kop die net boven de poort uit kwam.

De show begon goed, de gevechten met de wachters waren leuk om te zien, en daarna zakte de show in elkaar, puur doordat ik vanaf mijn positie alles miste.

De 2e helft heb  ik alleen maar de blauwe ruiten zien zitten met dat schelpenzwaard zien wapperen.

Offline Tjomme
Citaat van: Houst link: /forum/50/19519/729442 op: 26-04-2013 17:19:30

Hoe zit het met de elementen aarde en hout? Neem aan dat het zwaardgevecht metaal is dan maar heb je bijvoorbeeld ook nog dat zand dat omhoog gestuwd wordt zoals eerst?

De elementen worden niet genoemd, en ook niet echt gebruikt in show. Eigenlijk alleen water en vuur kon je goed zien, en aarde een beetje

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

De eerste show was qua verhaal onduidelijk en qua wow-effect  tam. Beide zaken zijn nu aangepakt. Het verhaal wordt naar mijn mening stukke beter verteld. Alleen het twee keer doodgaan van Draconicon is enigszins vreemd.

Met de hoeveelheid stunts zit het zeker goed! Een brandende wachters, op z'n kop naar beneden komende wachters, Olaf die verdwijnt en tevoorschijn komt uit het water en de transformatie bij de poort. Ook de gevechten zitten naar mijn mening beter in elkaar, met name het gevecht op de toren en het theatraal naar beneden laten vallen van de zwaarden.

Het is duidelijk dat er hier en daar nog gewerkt moet worden aan de timing en aan de plaatsen van de actie, maar de show heeft 10 sprongen vooruit gemaakt, goed gedaan Puy du Fou.

Als ik de reacties lees hier en zeker op de Social Media vind ik dat mensen ongegrond kritisch zijn. Het is prima om met een kritische blik te kijken, maar voor sommige kan het nooit goed zijn.

Offline Houst
Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729444 op: 26-04-2013 17:23:19

De elementen worden niet genoemd, en ook niet echt gebruikt in show. Eigenlijk alleen water en vuur kon je goed zien, en aarde een beetje

Maar heb je bijvoorbeeld ook nog dat zand dat omhoog gestuwd wordt zoals eerst?

Only for the feeling

- Muziekovergangen zijn slecht
- Kostuums ogen goedkoop
- Voice-overs zijn goed maar niet altijd aanwezig wanneer je ze wel verwacht (zoals tijdens of begin van het eindgevecht)
- Er moet duidelijk nog vaart komen in het zwaardvechten (kwestie van tijd en wennen)
- De ruiter "hout" doet zoals in de vorige versies niks, maar metaal laat het er nu ook bij zitten
- De spanningsopbouw was matig
- Er mist euforie op het einde! Je klapt niet omdat ze gewonnen hebben, maar omdat het het einde is, zoals bij elke show.

Dus een tip aan alle Raveleijn geïnteresseerden: Ga pas kijken over een maand. En hoop dat de show dan (volledig) gefinetuned is.

Citaat van: Houst link: /forum/50/19519/729449 op: 26-04-2013 17:47:54

Maar heb je bijvoorbeeld ook nog dat zand dat omhoog gestuwd wordt zoals eerst?

Ja, uiterst links als joost vecht met de wachters. Metaal en hout doen helemaal niks.

Offline shutny
Citaat van: Joostje12 link: /forum/50/19519/729448 op: 26-04-2013 17:47:27

De eerste show was qua verhaal onduidelijk en qua wow-effect  tam. Beide zaken zijn nu aangepakt. Het verhaal wordt naar mijn mening stukke beter verteld. Alleen het twee keer doodgaan van Draconicon is enigszins vreemd.

Met de hoeveelheid stunts zit het zeker goed! Een brandende wachters, op z'n kop naar beneden komende wachters, Olaf die verdwijnt en tevoorschijn komt uit het water en de transformatie bij de poort. Ook de gevechten zitten naar mijn mening beter in elkaar, met name het gevecht op de toren en het theatraal naar beneden laten vallen van de zwaarden.

Het is duidelijk dat er hier en daar nog gewerkt moet worden aan de timing en aan de plaatsen van de actie, maar de show heeft 10 sprongen vooruit gemaakt, goed gedaan Puy du Fou.

Als ik de reacties lees hier en zeker op de Social Media vind ik dat mensen ongegrond kritisch zijn. Het is prima om met een kritische blik te kijken, maar voor sommige kan het nooit goed zijn.

Mja, ik vind belangrijk aan een show dat je ook iets kunt zien, en als je de 2e helft niets kun meekrijgen van de hele show is dat gewoon waardeloos

Citaat van: shutny link: /forum/50/19519/729451 op: 26-04-2013 17:53:14

Mja, ik vind belangrijk aan een show dat je ook iets kunt zien, en als je de 2e helft niets kun meekrijgen van de hele show is dat gewoon waardeloos

Waar zat je? Het eerste linkse vak vanuit het midden gezien (Dus het midden en dan 1 naar links) was prima.

Offline shutny
Ik zat 3e rij  1 vak links van het middelse vak

Doen de fonteinen naast de poort (niet die in de arena) het eigenlijk weer? En kun je weer via het bospaadje achter Villa Volta langs Raveleijn verlaten?

'Beheerst u het perspectief?'

Offline Tjomme
Citaat van: darkridefreak link: /forum/50/19519/729457 op: 26-04-2013 18:13:49

Doen de fonteinen naast de poort (niet die in de arena) het eigenlijk weer? En kun je weer via het bospaadje achter Villa Volta langs Raveleijn verlaten?

Het hele verhaal met Halina voor de poort is er niet. Er komen nu 2 medewerkers gewoon het hek open maken. De fonteinen deden niks, maar ik weet dat ze werken.
En de uitgang was via de poort, het bospaadje was dicht.

Zo was het in ieder geval nu, ik weet niet of dit zo blijft.

Ook zitten er nieuwe muziek stukken in, als het doek er nog hangt.

Citaat van: Pitco link: /forum/50/19519/729427 op: 26-04-2013 16:56:00

Het ziet er allemaal echt onwijs prachtig uit! Ik kan niet wachten om dit in het echt te zien! Het lijkt lijkt echt spectaculair te worden!

Maar ehm .. Waar ik me wel beetje zorgen over maak, volgens mij zie je vanuit de huidige rolstoelplaatsen geen reet van de show. En hoe zit het met de zichtbaarheid in Wapen? Dat is volgens mij ook niet meer zo goed als het was ..

Sommige dingen zie je juist alleen vanaf de rolstoelplaatsen maar je mist inderdaad wel een hoop van de show daar.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/729458 op: 26-04-2013 18:15:57

Het hele verhaal met Halina voor de poort is er niet. Er komen nu 2 medewerkers gewoon het hek open maken. De fonteinen deden niks, maar ik weet dat ze werken.
En de uitgang was via de poort, het bospaadje was dicht.

Zo was het in ieder geval nu, ik weet niet of dit zo blijft.
Oke, dankje!

'Beheerst u het perspectief?'

Heeft iemand toevallig de show nog gefilmd vandaag? Begin nu steeds benieuwder te worden naar het verloop van de show.

Pagina: 82 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·77·78·79·80·81·82·83·84·85·86·87·147·148·149 >>