Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 59 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·54·55·56·57·58·59·60·61·62·63·64·147·148·149 >>

Ik krijg het nu al warm 
Ik kan niet wachten om het eindresultaat te zien 

Citaat van: kwikjealex link: /forum/50/19519/724180 op: 28-03-2013 12:06:31

Als je maar lang genoeg wacht zullen de gebraden vogels zo uit de lucht vallen.

Waar in het verhaal vliegt eigenlijk de toren in de brand?

Denkt dat dat valt onder vrije interpretatie van het verhaal. Zou ik trouwens ook doen als ik als externe zo'n belabberd verhaal in mijn handen zou krijgen als dat van Paul van Loon.

Offline GJV
Ik vind het verhaal niet zo belabberd hoor, het zit goed in elkaar en leest prettig weg.

Ik heb het gevoel dat de Efteling er vanaf denkt te komen met veel special effecten in plaats van een goede show met een goed verhaal. Ik gok op al weer een tegenvaller. Maar we zullen het zien...

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: twinkelaer link: /forum/50/19519/724198 op: 28-03-2013 13:45:24

Ik heb het gevoel dat de Efteling er vanaf denkt te komen met veel special effecten in plaats van een goede show met een goed verhaal. Ik gok op al weer een tegenvaller. Maar we zullen het zien...

Ehm misschien iets te snelle conclusie op basis van je verwachting? Ja het blijft wel afwachten, grote onbekende is wel dat je het verhaal niet weet, of welke aanpassingen gedaan worden? Ik kan me prima voorstellen dat als het verhaal dat ondersteund, dat het er dan prima inpast.

Citaat van: Robinsson link: /forum/50/19519/724189 op: 28-03-2013 13:04:04

Denkt dat dat valt onder vrije interpretatie van het verhaal. Zou ik trouwens ook doen als ik als externe zo'n belabberd verhaal in mijn handen zou krijgen als dat van Paul van Loon.

Op welke punten vind je het verhaal belabberd? En doe je dat op basis van het zien van de parkshow, of heb je ook het boek daadwerkelijk gelezen? Ik kan me voorstellen dat als je alleen de show gezien hebt, dat dat inderdaad niet de hoogste kwaliteit had, laat staan een goeie afspiegeling van het boek. Daarvoor is het verhaal simpelweg te complex om in een parkshow te passen. En dat is ook de reden voor een "vernieuwde" show. Dus e.e.a. hangt wel samen en vandaar ook mijn vraag

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Schitterende afbeelding. Ben heel benieuwd naar de show. Vooral die Vliegende Hollander... Bewust of onbewust? Wat zou het doel zijn?
Komt Draconicon nu uit een moeras?
En ik zie waterstralen uit de rivier / moeras. Moet zeggen, de plaat geeft hoge verwachtingen...

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Een hele mooie impressie. Mooi dat de arena zo nog meer opgevuld gaat worden met zelfs een klein moeras en effecten.
Ik ben benieuwd naar de show.

Zo te zien is dat luik (waardoor Olaf aan het eind van de show verdwijnt) verwijderd? Want anders kan er niet zo'n moeras gevormd worden denk ik.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Citaat van: Marwin link: /forum/50/19519/724200 op: 28-03-2013 13:54:02

Op welke punten vind je het verhaal belabberd? En doe je dat op basis van het zien van de parkshow, of heb je ook het boek daadwerkelijk gelezen? Ik kan me voorstellen dat als je alleen de show gezien hebt, dat dat inderdaad niet de hoogste kwaliteit had, laat staan een goeie afspiegeling van het boek. Daarvoor is het verhaal simpelweg te complex om in een parkshow te passen. En dat is ook de reden voor een "vernieuwde" show. Dus e.e.a. hangt wel samen en vandaar ook mijn vraag

Ik heb het boek gelezen, de tv serie gezien en toen de parkshow dus het verhaal is me aan alle kanten bekend. Het verhaal vind ik belabberd omdat het veel te complex is om een aanleiding te kunnen zijn voor een parkshow, teveel locatie-wisselingen, de transformatie van kinderen in volwassen ruiters, de tijdswisselingen. De Efteling wou een nieuwe parkshow hebben maar is daar halverwege het proces de parkshow volgens mij totaal vergeten en hebben Paul van Loon zijn vrije gang laten gaan. En de schrijfstijl van Van Loon in het boek vond ik ook erg zwak om het een goed boek te vinden. Een parkshow moet qua verhaallijnen eenvoudig maar spectaculair zijn ivm dat de Efteling Raveleijn een spectaculaire parkshow noemt. Je hebt in een pretpark namelijk niet de tijd om een 3 uur durende show te gaan kijken a la Les Misérables of wat dan ook.

Dus ik zelf hoop wel op veel vuur effecten en andere special effects zodat het visueel aantrekkelijk en spectaculair is. In de oude show van Ravelijn werd er veel verwezen naar dingen in het verhaal maar die niet visueel aan de bezoeker getoond werden. Dat werkt niet in een show daarom ben ik erg blij met Puy du Fou, zij tonen in hun eigen parkshows visueel het hele verhaal. Ik hoop dat Raveleijn meer in trant van ´Les Vikings` wordt, goede special effects en een indrukwekkend schouwspel.

Als ik de shows van puy du fou zien.
Dan verwacht ik dat ravelijn een goede show word vol met spektakel en een goede verhaal lijn.

Citaat van: DVHMark link: /forum/50/19519/724208 op: 28-03-2013 16:19:10

Zo te zien is dat luik (waardoor Olaf aan het eind van de show verdwijnt) verwijderd? Want anders kan er niet zo'n moeras gevormd worden denk ik.

Dat luik zit er zowiezo nog, het kan wel dat ie niet meer gebruikt wordt.

Die toren voor de grote toren maakt de balkonscene mogelijk!!!

Eftelucas! https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=23349.msg746170#new

Citaat van: eftelucas link: /forum/50/19519/724219 op: 28-03-2013 17:38:22

Die is altijd al onmogelijk geweest omdat daar achter gewoon een kantoor zit.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: eftelucas link: /forum/50/19519/724219 op: 28-03-2013 17:38:22

Verklaar je nader?

Citaat van: eftelingfan link: /forum/50/19519/724223 op: 28-03-2013 17:51:03

Die is altijd al onmogelijk geweest omdat daar achter gewoon een kantoor zit.

Als het torentje als balkon gaat fungeren niet.

Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/19519/724224 op: 28-03-2013 17:52:35

Verklaar je nader?
Als het torentje als balkon gaat fungeren niet.

En dan kan het weer we inderdaad.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

en dat is dus wat ik bedoel, in die toren kan makkelijk een laddertje zitten die het mogelijk maakt dat graaf olaf op die toren staat als een soort van balkon.
De vergaderzaal heeft er dan geen last van.

Eftelucas! https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=23349.msg746170#new

Offline Carlo
Mooie impressie die Bart de Boer daar plaatste!

Echter is het vanaf nu de komende dagen wel opletten voor een 1 april-grap. De Boer kennende is hij best wel in voor een geintje...

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Citaat van: Carlo link: /forum/50/19519/724231 op: 28-03-2013 18:30:22

Echter is het vanaf nu de komende dagen wel opletten voor een 1 april-grap. De Boer kennende is hij best wel in voor een geintje...

Gezien de weetjes die al bekend zijn wat er in gaat komen, en de tijd die in deze impressie gestoken is, kan je er haast zeker van uit gaan dat dit geen grap is.

Offline GJV
Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/724235 op: 28-03-2013 18:39:47

Gezien de weetjes die al bekend zijn wat er in gaat komen, en de tijd die in deze impressie gestoken is, kan je er haast zeker van uit gaan dat dit geen grap is.

Euhm, er is nog helemaal niks officiëel bekend gemaakt door de Efteling? Dus 100% zeker weten doe je niet. Daarnaast, de mensen op de afdeling ontwerp van de Efteling zetten zo'n Photoshop in een middagje in elkaar, daar zijn ze toe opgeleid. Het zou goed kunnen hoor.

Citaat van: Carlo link: /forum/50/19519/724231 op: 28-03-2013 18:30:22

De foto zit ook in het door de Efteling officieel uitgegeven persbericht van de bezoekersaantallen. Zal dus geen grap zijn.

Citaat van: GJV link: /forum/50/19519/724236 op: 28-03-2013 18:41:42

Euhm, er is nog helemaal niks officiëel bekend gemaakt door de Efteling? Dus 100% zeker weten doe je niet. Daarnaast, de mensen op de afdeling ontwerp van de Efteling zetten zo'n Photoshop in een middagje in elkaar, daar zijn ze toe opgeleid. Het zou goed kunnen hoor.

Spannend spektakel Raveleijn
Sinds de opening van de magische stad Raveleijn in 2011 hebben bijna 2 miljoen bezoekers de eerste parkshow Raveleijn gezien. Ook kreeg het verhaal bekendheid bij het grote publiek via de televisieserie en het boek van Paul van Loon. Voorzitter Raad van Bestuur van de Efteling Bart de Boer is heel blij met de nieuwe show: “De samenwerking met Puy du Fou ziet er goed uit. Het wordt een show vol vaart, spanning en actie. Onze bezoekers zien o.a. de magische poort terug, maar ook de gedaantewisseling van de kinderen naar volwassen ruiters. Zij zullen het spektakel met acteurs, water en vuur zeker waarderen.”

Dit is naar buiten gebracht en de vandaag naar buiten gebrachte photoshop afbeelding sluit daar toch wel bij aan.

Pagina: 59 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·54·55·56·57·58·59·60·61·62·63·64·147·148·149 >>