Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 55 van 60 (2980 items)
<< 1·2·3·50·51·52·53·54·55·56·57·58·59·60 >>

Offline Carlo
Citaat van: Ruben VdB link: /forum/50/19519/768794 op: 26-05-2014 00:11:10

"Roekeloze raven ramp voor Raveleijn"
Ondanks het spijtige nieuws, toch gefeliciteerd met de prachtige alliteratie

Dank u.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Reddeloos dat Raveleijn. Nu moet ook de horeca eraan geloven. Ze moeten gewoon stoppen met die show. De tribune afbreken en er een plein van maken. Goeie horeca bij de hand.

Ik heb het beste voor met Efteling, dus ben ik kritisch. Met name op het zintuig zien. Perfectie zit 'm in dat wat je níet ziet.

Citaat van: Kleine boodschap link: /forum/50/19519/768796 op: 26-05-2014 02:36:54

Reddeloos dat Raveleijn. Nu moet ook de horeca eraan geloven. Ze moeten gewoon stoppen met die show. De tribune afbreken en er een plein van maken. Goeie horeca bij de hand.

Of een goede show zonder vogels die niet teert op het raveleijn verhaal, gewoon theater Raveleijn met een andere show.

Roland Mack een groot man

Nou nou, zo negatief hoeft ook weer niet. En afbreken vind ik al helemaal onzin. Het is een prachtige show en natuurlijk is niet elke show vlekkeloos, maar het valt toch wel mee? Trouwens, afbreken zou echt onzin zijn, en ook denk ik dat dit (voorlopig) niet van toepassing zal zijn.

yee

Citaat van: Kleine boodschap link: /forum/50/19519/768796 op: 26-05-2014 02:36:54

Tja... Reddeloos? Terwijl Raveleijn enorm geliefd is bij de kinders... blijkt dus dat je wat onzin roept.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Afbreken omdat er een paar raven zijn die een eigen wil hebben? Alsjeblieft zeg, dan kun je net zo goed zeggen dat Joris en de Draak gesloopt moet worden omdat Edna soms niet goed werkt. Een beetje onzin...

Ik vind het wel een beetje opvallend dat de raven, sinds de samenwerking met Puy Du Fou, vaker het wapen in zijn gaan vliegen, in vergelijking met de jaren daarvoor en met de oude valkeniers gebeurde dit veel minder. Tuurlijk gebeurde het, maar nu lijkt het veel vaker te gebeuren. Zou er dan iets niet helemaal klikken met de vogels en de valkeniers van PDF?

Offline Tjomme
Zoals in het nieuwsbericht staat, zijn dit nieuwe raven . En degeen die nu valkeniers zijn, zijn normaal gesproken ook de acteurs tijdens de show.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/768885 op: 27-05-2014 19:26:35

Zoals in het nieuwsbericht staat, zijn dit nieuwe raven . En degeen die nu valkeniers zijn, zijn normaal gesproken ook de acteurs tijdens de show.

Lekker dan , zijn er wel "echte" valkeniers stand-by.
Daar ga ik toch wel vanuit!
Ben benieuwd wat ze tegen het "uitbreken" van de kraaien gaan vinden!

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Offline Carlo
Citaat van: JeroeNL link: /forum/50/19519/769032 op: 30-05-2014 09:13:10

Ben benieuwd wat ze tegen het "uitbreken" van de kraaien gaan vinden!

Wát voor vogels? Raven toch zeker? Anders had het wel Kraaieleijn geheten.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Ach, een oud spreekwoord vertelt het al langer...
Eén spreekwoord bevat `stelen als de raven`
1.stelen als de raven (=alles maar stelen wat je kunt)

Hadden ze dus kunnen weten...

"The important thing is not the camera but the eye." - Alfred Eisenstaedt 1898-1995

Ontsnapte valk Raveleijn weer gevangen

De valk die donderdagochtend verdween tijdens een opvoering van de show Raveleijn is weer gevangen. Dat meldt de Efteling zojuist op Twitter en Facebook. Het beest ontsnapte, vloog richting de kern van Kaatsheuvel en vermaakte zich daar opperbest. Volgens het Brabants Dagblad probeerden medewerkers en valkeniers van de Efteling de valk te lokken met lekkernijen, maar dat had lange tijd geen enkele zin.

De valkeniers trokken er met de fiets op uit om het beest eventueel bij te kunnen houden, maar bij elke benaderingspoging besloot deze een stukje verder te vliegen. Uiteindelijk was de klopjacht toch succesvol, waarschijnlijk zwichtte het dier toch voor de verse kuikentjes die hij meerdere malen toegereikt kreeg.

Afgelopen week meldde VijfZintuigen.nl nog dat ook de raven tegenwoordig hun eigen plan trekken tijdens de show; met grote regelmaat vliegen ze het terras van Het Wapen van Raveleijn op om zich daar te goed te doen aan alle lekkernijen op de tafels.

Bron: Brabants Dagblad / Efteling Facebook
Foto: Jan in 't Groen

Bij een dierendemonstratie in dierenpark Zie-Zoo vloog ooit een uil het dak op. Bezoekers vroegen toen waarom de verzorgers hem niet naar beneden lokten met voer. De verzorgers zeiden "Dan gaat hij 'ontsnappen' aan 'beloning' koppelen, en zal hij dus vaker gaan ontsnappen."
Konden ze dus niet voor een andere oplossing kiezen?

Versie: 2 Aangepast: 5 juni 2014 15:49 door: Jeroen_Twee reden: Leesteken vergeten.
Versie: 1 Aangepast: 5 juni 2014 15:48 door: Jeroen_Twee reden: Leesteken vergeten.
 Offline Lucius
Citaat van: jeroen_twee link: /forum/50/19519/769455 op: 05-06-2014 15:48:35

Bij een dierendemonstratie in dierenpark Zie-Zoo vloog ooit een uil het dak op. Bezoekers vroegen toen waarom de verzorgers hem niet naar beneden lokten met voer. De verzorgers zeiden "Dan gaat hij 'ontsnappen' aan 'beloning' koppelen, en zal hij dus vaker gaan ontsnappen."
Konden ze dus niet voor een andere oplossing kiezen?

Je kan zo'n beestje moeilijk vriendelijk vragen of ie zo graag terug zou willen vliegen.

In het door jou genoemde scenario zit de vogel nog in het gezichtsveld zit van de verzorgers is er weinig aan de hand maar als hij, zoals nu, ver weg is gevlogen dan heb je niet echt een andere keus dan hem met voer te lokken. Omdat de vogel dan zelf ook niet meer in bekend terrein zit als hij nog dichtbij is kent hij de omgeving en vliegt hij waarschijnlijk eer snel terug.

Versie: 3 Aangepast: 5 juni 2014 17:11 door: Lucius reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 5 juni 2014 17:10 door: Lucius reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 5 juni 2014 17:09 door: Lucius reden: Geen reden aangegeven
"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Die Valkeniers zullen wel weten wat ze (moeten) doen Jeroen. Verder is een uil ook ietsjes slimmer dan een valk (beide slimme dieren, I know...) Dus een uil pikt die dingen eerder op. Zoals Lucius al zei is de uil in jou verhaal ook nog in gezichtsveld wat het makkelijker maakt.

Offline Carlo
Een uil die ontsnapt heet dan ook terecht 'Oehoe... Houdoe'!

Citaat van: Tommetje-s link: /forum/50/19519/769466 op: 05-06-2014 17:12:16

Die Valkeniers zullen wel weten wat ze (moeten) doen Jeroen. Verder is een uil ook ietsjes slimmer dan een valk (beide slimme dieren, I know...) Dus een uil pikt die dingen eerder op. Zoals Lucius al zei is de uil in jou verhaal ook nog in gezichtsveld wat het makkelijker maakt.

Er zijn alleen geen valkeniers meer, sinds dit jaar. En hoewel vroeger ook weleens vogels weg vlogen, is dit dit jaar steeds vaker. Ook zijn er steeds minder vogels in de show.

En als een vogel niet in het gezichtsveld van een 'valkenier' is, dan kun je hem toch ook niet lokken met kuikentjes? De vogel ziet dat dan namelijk ook niet!

Ik mag toch hopen dat de 'valkeniers' wel weten wat ze doen en hoe ze met die beesten moeten omgaan als ze er dagelijks mee werken. Geloof me dus maar dat ze wel degelijk valkeniers zijn met als bijbaan/bezigheid spelen in de show en andersom natuurlijk. En het klopt dat sinds PDF bij Raveleijn zit er meer vogels wegvliegen, dit statement maakte ik al eerder

Offline Tjomme
Vorig jaar waren er nog de oude valkeniers en oude vogels
Vanaf dit jaar zijn alle valkeniers overgenomen door zegmaar de Franse acteurs en zijn dus ook alle vogels vernieuwd.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Nieuw effect bij Joost:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Waar ergens in de show vind dit plaats? Waar eerst het soort gevecht met de wachters en Joost plaats vond?

Leuk effect, alleen er mocht wel wat beter op ingespeeld/geacteerd worden haha

Als je naar de muziek luistert, hoor je duidelijk dat dit stuk zich afspeelt aan het einde van het gevecht tussen Lisa, olaf en de wachters bij de poort

Ik heb de show regelmatig gezien, maar dat betekend niet dat ik precies weet wanneer welk muziek stuk bij welke scene hoort
Toch bedankt voor je reactie

Versie: 1 Aangepast: 9 juni 2014 19:37 door: Tommetje-s reden: Geen reden aangegeven
Vandaag sprong een wachter met een duik in het stukje water links naast de poort,,toen ie achterna werd gezeten. Dat was een leuke toevoeging die wellicht alleen met mooi weer wordt ingezet?

Toon spoiler

Offline Tjomme
Dat van die wachter die in het water springt, dat ligt aan de acteur die die rol speelt op dat moment en wat inderdaad het weer van de dag is. Iedere acteur verzint hier zijn eigen stukje bij .

En van Olaf op de trap, sinds dit jaar is de Olaf die uit het water komt ook de Olaf die die naar beneden komt abseilen, dus daarom kan de trap inderdaad nat worden.

Terras Wapen van Raveleijn afgeschermd met netten

Ondanks dat het personeel van 'Het Wapen van Raveleijn' was beloofd dat over twee weken het buitenterras van het restaurant weer zou worden geopend, heeft de Efteling vandaag al netten gehangen over de volledige breedte van het terras. Deze moeten er voor zorgen dat de raven van Raveleijn tijdens de show niet meer de tafels op vliegen, op zoek naar lekkers.

Een aantal weken geleden meldden wij al dat de raven van de show een ramp waren voor de gasten van Het Wapen, omdat de vogels met grote regelmaat het terras opvlogen om zich daar tegoed te doen aan wat er op de borden te vinden was. In april werd het terras dan ook geheel afgesloten, waarna er gezocht werd naar een juiste oplossing.

Ondertussen hebben de raven extra trainingen gehad en is er dus voor de zekerheid een net gehangen, zodat de afslag richting het terras niet meer genomen kan worden. Het buitenterras zal vanaf deze week dan ook weer geopend zijn voor alle bezoekers.

Foto: Efteling Freak via Looopings

Bron: Efteling Freak via Twitter

De foto komt niet van Looopings, maar van Eftelingfreak op Twitter. Looopings heeft de foto alleen bijgeknipt.
De volgende stap is natuurlijk netten voor de tribune, zodat er geen raven meer op hoofden gaan zitten.

Offline Carlo
Citaat van: jeroen_twee link: /forum/50/19519/771446 op: 01-07-2014 18:31:37

De foto komt niet van Looopings, maar van Eftelingfreak op Twitter. Looopings heeft de foto alleen bijgeknipt.
De volgende stap is natuurlijk netten voor de tribune, zodat er geen raven meer op hoofden gaan zitten.

Ah, dank voor de info. Dat krijg je als er niet overal met een bronvermelding wordt gewerkt.

Het zou ook kunnen dat ze dit als 'noodoplossing' hebben om deze zomer open te kunnen, maar ik zou niet weten wat ze anders zouden moeten doen . Iets mooiers is er niet van te maken denk ik.

'Beheerst u het perspectief?'

Netten voor de tribune zou ik echt wel afschuwelijk vinden, dit zou ik gewoon open laten, Als ze dan eens vliegen, is altijd wel eens leuk z'n beest van dichtbij te zien, ze doen geen mens kwaad.

Basis van het terras, Netten vind ik maar lelijk, + De geur van het eten komt nog steeds hun kant op! Wat ik zou doen is een soort glas/plexiglas of iets dergelijke er plaatsen, en boxen die het geluid van de show voorzien. Je kan er altijd wel iets moois van maken als je de tijd ervoor neem, de netten zijn maar een nood-oplossing, de raven kunnen er nog steeds tegenaan vliegen, waardoor de bezoekers die willen genieten van hun eten en de show nog kunnen schrikken omdat het net (hun kant opvliegt.

It's gonne be a long day Efteling 2014: 8x

Glas. Daar vliegen ze dan tegenaan... prima zo al had ik het mooier gevonden als het een andere kleur/materiaal was in houtskleur.

Aan het begin van de show komen de raven vanuit de hokken in de tribune over je hoofd langs, als je dan netten gaat ophangen vliegen ze daar tegenaan. En als je dat deel uit de show haalt,dan verdwijnt ook dat 'wow-effect' wat je dan altijd hoort van alle andere bezoekers, dat zou erg jammer zijn.

''Het lijkt net of die boot niet boot is'' ~ Olaf Vugts

45x Efteling 2014 - 42x Efteling 2015 - 2x Europapark 2015

5x Efteling 2016

Deze netten zijn vanaf de tribune nauwelijks tot niet te zien... dus geen storende factor vanaf daar.

Versie: 1 Aangepast: 1 juli 2014 22:32 door: DVHMark reden: Geen reden aangegeven

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/19519/771461 op: 01-07-2014 20:39:14

Glas. Daar vliegen ze dan tegenaan... prima zo al had ik het mooier gevonden als het een andere kleur/materiaal was in houtskleur.

Glas, Hmm, niet aan gedacht. Dat is dan inderdaad niet echt een optie, (al zullen ze er 1x tegen vliege en dan zo laten.)

Nee, zou er iets anders moeten komen, maar wat ? Want moet zeggen het touw vind ik niet Z'n, leuke optie.

It's gonne be a long day Efteling 2014: 8x

Met glas krijg je ook weer last van weerspiegeling, etc.

Op deze manier is de meest onopvallende mogelijkheid... ze hadden ook kunnen kiezen voor dikke middeleeuwse netten, maar die gaan dan erg opvallen.

Offline Tjomme
Ik zat net te denken, als het goed is niet het hele wapen afgesloten nu met die netten i.v.m. de nooduitgangen. Dus hebben de netten eigenlijk geen nut, het is dan een kwestie van tijd voordat de raven erachter komen.

Raven zijn ook weer niet zó intelligent hoor.

Misschien hebben ze speciale netten bij die nooduitgangen opgehangen zodat ook die gewoon open kan met net ervoor? Zou wel erg raar zijn als ze daar geen net hangen, wat me dan ook niet echt mogelijk lijkt. Elke oplossing is er een zeg ik dan maar weer. Jammer dat t zo moet maarja niks aan te doen...

Er zit weer wat leven in het Raveleijn Youtube-kanaal, vanaf nu elke vrijdag een aflevering.

Maar de eerste twee afleveringen hadden ze al, wel leuk hoor dat ze het doen, ook al heb ik de dvd

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

De (meeste) ruiters hebben nu donkerdere pakken:

Offline Pitco
Ik moet zeggen dat zo'n gekke oplossing die netten bij het terras niet zijn.

De vogels komen het terras niet meer op, en het is amper tot niet storend.

Ik had er in iedergeval geen last van tijdens de show.

Droom de dag en droom de nacht omarmt door natuur en sprookjespracht

8x Efteling in 2014

25x Efteling in 2013

Vandaag zag ik deze mobiele fietskar waar een aantal raven in gestopt werden:

Hey allen,

Misschien een domme vraag (maar waar ben je anders een newbie voor).
Kan het zijn dat de "kinderen" tijdens de show soms gespeeld worden door 'ruiters'?
Bijvoorbeeld afgelopen zaterdag.
Tijdens de show van half 3 was de blauwe ruiter een meisje met blond golvend haar, iets over de schouders.
Tijdens de show van half 6 was deze er niet meer bij als ruiter maar was wel 1 van de kinderen een meisje met blond, golvend haar.
Kan dit ? (of zit ik er volledig naast).

bedankt !

Bm.

Citaat van: BlueMoon link: /forum/50/19519/772498 op: 21-07-2014 21:21:32

Hey allen,

Misschien een domme vraag (maar waar ben je anders een newbie voor).
Kan het zijn dat de "kinderen" tijdens de show soms gespeeld worden door 'ruiters'?
Bijvoorbeeld afgelopen zaterdag.
Tijdens de show van half 3 was de blauwe ruiter een meisje met blond golvend haar, iets over de schouders.
Tijdens de show van half 6 was deze er niet meer bij als ruiter maar was wel 1 van de kinderen een meisje met blond, golvend haar.
Kan dit ? (of zit ik er volledig naast).

bedankt !

Bm.

Dat gebeurt inderdaad zo vrijwel alle rollen worden constant gewisseld.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Na de show van half 6 waren het trouwens niet de ruiters van de show zelf die op de foto gingen.
Het waren 'stand ins'.
Begrijpelijk, het was bloedheet. De ruiters moeten het serieus warm gehad hebben tijdens de show en dan wil je dat pak zsm uit!

Gisteren, vlak voor de show van 17:30, toen het publiek net ging gaan zitten, was er een stuk van het doek losgekomen door de felle wind. Hierdoor kwam het doek nogal 'gevaarlijk' binnen-gewaaid in de tribune. Ze hebben toen het doek ongeveer 10 minuten eerder naar beneden gehaald.
In de latere shows was het doek weer in orde.

Offline Bas96
Bij de show van 16:00 was er zelfs helemaal geen doek. Dat is toch wel een gemis

Aquanurafreak!

Ik hoorde dat er meerder problemen waren over de zaterdag.
Het doek, de ridder van vuur, en het paard van lisa dat erg aan het bokken was

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Citaat van: Donderelfje link: /forum/50/19519/774177 op: 17-08-2014 17:42:05

Ik hoorde dat er meerder problemen waren over de zaterdag.
Het doek, de ridder van vuur, en het paard van lisa dat erg aan het bokken was
Dat waren afgelopen dinsdag inderdaad al precies ook de dingen die mij opvielen. Doek was helemaal niet omhoog, wachter van vuur liep wel langs, maar had geen vuur en aan het begin van de show, als Olaf het water uit komt begon Lisa's paard gek te doen.

Versie: 1 Aangepast: 17 augustus 2014 18:18 door: darkridefreak reden: Geen reden aangegeven
'Beheerst u het perspectief?'

Offline Tjomme
Meestal als het hard waait steken ze de wachter van vuur uit veiligheidsoverwegingen niet aan

Pagina: 55 van 60 (2980 items)
<< 1·2·3·50·51·52·53·54·55·56·57·58·59·60 >>