Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 49 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·44·45·46·47·48·49·50·51·52·53·54·147·148·149 >>

@Martijn: Waarschijnlijk zal vanaf het wapen nu beter zicht zijn, omdat Draconicon dus waarschijnlijk geheel zal verdwijnen. Dat helse podium zal dus niet meer in de weg staan

Dan hoop ik toch ook wel dat dat podium ook van de (acht)baan is.
Dat vond ik altijd wel een beetje het decor verpesten.

"Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don't have any surface noise. I said, 'Listen, mate, *life* has surface noise."

Citaat van: RyanDVHtje link: /forum/50/19519/719518 op: 17-02-2013 14:23:04

@Martijn: Waarschijnlijk zal vanaf het wapen nu beter zicht zijn, omdat Draconicon dus waarschijnlijk geheel zal verdwijnen. Dat helse podium zal dus niet meer in de weg staan

Dat kan klopen. Maar zelfs dan nog staat er in de laatste helft van de show die enorme draak in het zicht... Een goede regie zou het probleem als nog kunnen oplossen.

Draconicon blijft dus, maar het beweegbare podium gaat verdwijnen? Dan rijst mij de vraag: Hoe wordt de put, waar Draconicon uit zou moeten verschijnen, afgeschermd?

Puy du Fou weet in haar park te verrassen door grote en minder grote installaties onder een wateroppervlak vandaan te toveren. Nu lijkt het mij te groots om te denken dat Draconicon uit een waterpoel zal verschijnen, maar de vraag blijft wel: Wat gaat de put afschermen?

P.S. Ik blijf er bij dat het miljoenen- decor van Raveleijn om een balkonscène in de centrale toren vraagt. No matter what. Olaf en Halina zouden prachtig tot hun recht komen vanaf het balkon en het balkon komt zo op haar beurt prachtig tot haar recht in de show. Wat de nieuwe show ook brengen gaat, als er geen balkonscène komt, dan zal dat voor mij altijd een gemis blijven.

Ik heb het beste voor met Efteling, dus ben ik kritisch. Met name op het zintuig zien. Perfectie zit 'm in dat wat je níet ziet.

Een balkon scene is natuurlijk een prachtig idee maar gewoon niet haalbaar aangezien daar een vergader ruimte zit. Deze ruimte word door de Efteling zelf gebruikt maar ook verhuurd. Dit is dus eigenlijk niet te doen. 

Offline GJV
Citaat van: Kleine boodschap link: /forum/50/19519/719593 op: 17-02-2013 22:10:12

Draconicon blijft dus, maar het beweegbare podium gaat verdwijnen? Dan rijst mij de vraag: Hoe wordt de put, waar Draconicon uit zou moeten verschijnen, afgeschermd?

Puy du Fou weet in haar park te verrassen door grote en minder grote installaties onder een wateroppervlak vandaan te toveren. Nu lijkt het mij te groots om te denken dat Draconicon uit een waterpoel zal verschijnen, maar de vraag blijft wel: Wat gaat de put afschermen?

P.S. Ik blijf er bij dat het miljoenen- decor van Raveleijn om een balkonscène in de centrale toren vraagt. No matter what. Olaf en Halina zouden prachtig tot hun recht komen vanaf het balkon en het balkon komt zo op haar beurt prachtig tot haar recht in de show. Wat de nieuwe show ook brengen gaat, als er geen balkonscène komt, dan zal dat voor mij altijd een gemis blijven.

Je kan er wel bij blijven, maar gebeuren gaat het toch niet.

Offline Tjomme
Zou er alsnog een nieuw verhaal komen?
Aangezien de dvd van de serie nu met 50% korting wordt verkocht.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Willen ze voor de start van de nieuwe show een serie hebben dan zouden ze allang aan een nieuwe serie begonnen moeten zijn, en daar zouden we vast wel wat gehoord van hebben. Tenzij ze het oude verhaal helemaal wegdoen en geen tv serie en boek erbij maken.

Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/19519/719655 op: 18-02-2013 11:29:33

Willen ze voor de start van de nieuwe show een serie hebben dan zouden ze allang aan een nieuwe serie begonnen moeten zijn, en daar zouden we vast wel wat gehoord van hebben. Tenzij ze het oude verhaal helemaal wegdoen en geen tv serie en boek erbij maken.

Om even het artikel van het Brabants Dagblad erbij te halen:

Citaat De Efteling komt in het voorjaar van 2013 met een nieuwe Raveleijnshow. Het bedrijf werkt daarbij samen met het Franse park Puy du Fou. De Efteling opende vorig jaar april de poorten van de magische stad Raveleijn: een attractie van 30 miljoen euro.
In de grote openluchtarena worden dagelijks grote parkshows gegeven, gebaseerd op het gelijknamige boek van Paul van Loon.

Ook de nieuwe parkshow is weer gebaseerd op het oorspronkelijke verhaal. Het attractiepark schat dat naar schatting al bijna twee miljoen mensen de huidige parkshow van Raveleijn hebben gezien. Daarom is besloten volgend jaar met een nieuwe show te komen.

Bekijk vooral de dikgedrukte zin. Daarin staat dat het gewoon gebaseerd is op het oorspronkelijke verhaal. Dan ga ik dus weer uit van het verhaal als de zin van het boek. Het is dus nog steeds Graaf Olaf Grafhart die met mechanische monsters en met name Draconicon zijn vestingstad verdedigt tegen vijanden van buitenaf. De raven worden door Halina gestuurd om de kinderen op te roepen naar de stadspoort te komen om zo de vestingstad te betreden, waarna 5 ruiters van vuur, hout, water, metaal en aarde in de kleuren rood, groen, blauw, paars en bruin Draconicon en daarmee graaf Olaf Grafhart verslaan. De rode draad: dat is het verhaal. Hoe de show eruit zal zien, ik ben benieuwd, maar dit is zo'n beetje het verhaal van raveleijn samengevat.

Citaat van: Pythonmaniac link: /forum/50/19519/719672 op: 18-02-2013 14:27:56

De raven worden door Halina gestuurd om de kinderen op te roepen naar de stadspoort te komen om zo de vestingstad te betreden, waarna 5 ruiters van vuur, hout, water, metaal en aarde in de kleuren rood, groen, blauw, paars en bruin Draconicon en daarmee graaf Olaf Grafhart verslaan.

Dit klopt niet. Lees het boek maar na: Joost is okergeel, niet bruin!

Dit las ik op themepark:
Citaat Ontvangen omgevingsvergunningen:
Europalaan 1, 5171 KW: Het ombouwen dagverblijf paarden tot volière en uitloopren (20130621). Ontvangen: 14-02-2013.

Lijkt dus net of de paardenstalling onder de tribune volledig gaan verdwijnen. Aparte aanvraag.

Nee, alsof het dagverblijf gaat verdwijnen. Over de stallen wordt niets gezegd, en volgens mij blijven die nodig voor tijdens de shows.

Een paar nieuwtjes over Raveleijn met als bron 'e Ersteling' op twitter.
De koppen van Draconicon zijn terug in het park.
In de paardenverblijf wordt een nieuwe stadspoort (van Raveleijn) opgebouwd:

Ik neem dan aan dat deze poort in de show gebruikt gaat worden.
Edit: In een tweet werd ook nog verteld dat er een muur op een waarschijnlijk rijdend platvorm staat.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Tof, tof!

Raven door die poort *flits*  paarden erdoorheen. Zal wel veel rook moeten worden gebruikt denk ik...
Daarnaast, zijn die koppen echt weggeweest, of lagen ze daar gewoon al die tijd al?

Ik ben benieuwd wat het allemaal van gaat worden, ziet er interessant uit.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Offline Sybren
Dit is inderdaad een interessant begin. Ben zeer benieuwd naar de vorderingen

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Ok, dit voelt heel goed, ik heb zo het idee dat dit wel eens een hele goede show kon gaan worden

Naar aanleiding van de toegevoegde foto nog een reactie :

Wauw, ze maken er echt werk van! Bewegende muren doet me nu inderdaad denken aan Puy du Fou.
Hier hadden zij een aardige inspraak op volgens mij.

Kan het niet zijn dat deze poort ook in de grond gaat zakken? Of denk ik nu te rooskleurig?

Pagina: 49 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·44·45·46·47·48·49·50·51·52·53·54·147·148·149 >>