Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 44 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·39·40·41·42·43·44·45·46·47·48·49·147·148·149 >>

De draak is inmiddels afgebroken, hij zal wel weer terug keren in de nieuwe show.

bron: looopings

Ik zie ook dat de boxen aan de huizenkant zijn weggehaald. Waar eerst de lampen hingen, hingen eronder ook nog geluidsboxen.

Offline Tjomme
Citaat van: RyanDVHtje link: /forum/50/19519/718600 op: 06-02-2013 09:18:18

Ik zie ook dat de boxen aan de huizenkant zijn weggehaald. Waar eerst de lampen hingen, hingen eronder ook nog geluidsboxen.

Als ik het goed zie, staan die boxen niet links onder in beeld?

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline Tjomme
Het verhaal van de show blijft (nagenoeg) hetzelfde als de oude.
En Jaap den Bleker werkt er ook aan.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/718616 op: 06-02-2013 15:04:48

Het verhaal van de show blijft (nagenoeg) hetzelfde als de oude.
En Jaap den Bleker werkt er ook aan.

En wat is je bron? danku

Offline Tjomme
Citaat van: Eftelaar link: /forum/50/19519/718618 op: 06-02-2013 15:48:19

En wat is je bron? danku

De linkedin van Jaap den Bleker 

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/718619 op: 06-02-2013 15:49:19

De linkedin van Jaap den Bleker 

Ik heb geen linkedin, maar staat daar alleen op dat Jaap den Bleker eraan werkt?
Of ook dat de Raveleijn show nagenoeg hetzelfde blijft als de oude show?

Offline Tjomme
Citaat van: Eftelaar link: /forum/50/19519/718620 op: 06-02-2013 16:10:08

Ik heb geen linkedin, maar staat daar alleen op dat Jaap den Bleker eraan werkt?
Of ook dat de Raveleijn show nagenoeg hetzelfde blijft als de oude show?

Letterlijke quote:

Citaat "PARKSHOW RAVELEIJN 2" BY EFTELING - PUY DU FOU
December 2012 to May 2013

Part of the team which is responsible for creating a new spectacle based upon the current story of show 1 (2011-2012).

Managing pre-production, design, operational affairs and showproduction, collaborate in achieving the project objectives.

I currently occupy this temporary position besides my current position at Design & Development.

Scope of work:
Architecture | Showdesign | Landscaping | Music | Choreography | Lighting | Theming | Script | Performers | Costumes | Special effects

Ok, dit betekend dus dat er geen nieuw verhaal komt, maar dat het evengoed nog wel totaal anders KAN zijn. Al is de bewegingsvrijheid natuurlijk niet groot, want je moet je vast blijven houden aan 1 verhaal.

Ik dacht dat dat al bekend was dat er geen nieuw verhaal zou komen maar dat er flinke aanpassingen gedaan zouden worden om de show wat meer "jeu" te geven. ik vind persoonlijk niks mis met het verhaal, de uitvoering ervan was alleen rommelig. laten we hopen dat de Fransen daar wat aan kunnen doen

Er is inderdaad nooit vermeld dat er een nieuw verhaal gebruikt zou gaan worden, in dat geval zou Paul van Loon wellicht weer in de pen klimmen. Met het bestaande verhaal an sich is niks mis. Er is een slechterik, er zijn helden, er is iets waartegen én waarvoor de helden strijden. Oké prima. Nu zijn de mogelijkheden vooral qua ruimte beperkt: een grote logge draak in het midden met één vast decor maakt het er niet makkelijker op. Toch zijn er mogelijkheden om de show tot aan de kern aan te passen. Ik ga er vanuit dat met de expertise van de mensen van Puy du Fou dat wel goed moet komen. Elke verbetering is er één want de vorige was absoluut niet om over naar huis te schrijven. 

Stiekem hoop ik eigenlijk ook dat Draconicon weer al zijn oude bewegingen terugkrijgt, zoals de middelste kop 180 graden draaien als Thomas die verslaat, en ook weer dat Joost door Draconicon aangekekenwordt , en later de koppen omhoog gaan vlak voor Joost de aardedolken in de grond boort.

Citaat van: slangenprins link: /forum/50/19519/718630 op: 06-02-2013 17:53:40

Stiekem hoop ik eigenlijk ook dat Draconicon weer al zijn oude bewegingen terugkrijgt, zoals de middelste kop 180 graden draaien als Thomas die verslaat, en ook weer dat Joost door Draconicon aangekekenwordt , en later de koppen omhoog gaan vlak voor Joost de aardedolken in de grond boort.

Zeker dat eerste (de kop 180 draaien) lijkt me weer gaaf om er in te hebben. Ook hoop ik van harte dat ze Draconicon gaan "restylen" naar dezelfde style als de Graffer, dan heb je weer één geheel. De oude graffer (die in april en mei 2011 mee deed) was namelijk ook in de stijl van Draconicon.

Persoonlijk vind ik Draconicon juist goed zoals hij nu is, kijkende naar het uiterlijk. Dat rode van die nieuwe Graffer vind ik niet echt mooi, en het steekt ook heel erg af vind ik. De kleur die Draconicon nu heeft is mooi rustig en natuurlijk (en daarnaast glimt die nieuwe Graffer heel erg, een matte kleur vind ik persoonlijk mooier)

Offline GJV
Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/718632 op: 06-02-2013 18:37:25

Zeker dat eerste (de kop 180 draaien) lijkt me weer gaaf om er in te hebben. Ook hoop ik van harte dat ze Draconicon gaan "restylen" naar dezelfde style als de Graffer, dan heb je weer één geheel. De oude graffer (die in april en mei 2011 mee deed) was namelijk ook in de stijl van Draconicon.

De Graffers gaan we hoogstwaarschijnlijk niet terugzien, of iig niet in de huidige vorm. Alle Graffers zijn namelijk op dit moment in de uitverkoop.

Raveleijn op de plattegrond:

Raveleijn op de entertainment/show borden:

Kijk dat willen we zien!!
Let vooral op de tekening op plaatje 2, wauw!!

"Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don't have any surface noise. I said, 'Listen, mate, *life* has surface noise."

Offline Sebas
Die tweede tekening is natuurlijk een promotietekening. Draconicon gaat echt geen vuur spuwen naar een paard terwijl er een raaf overvliegt. De tekening bevat dezelfde ingrediënten van de oude show. Draconicon komt dus wel terug, maar is nu volledig van zijn plaats gehaald. Op Loopings staat dat Puy du Fuo met een betonsloper in Raveleijn staat. Wellicht graven ze Draconicon dieper in om meer ruimte te hebben voor andere showonderdelen en meer een verrassingseffect te krijgen wanneer Draconicon verschijnt. Tot nu toe wist elke bezoeker die de show voor de eerste keer zag dat er iets onder het doek en de troon vandaan zou komen...

Volgens mij doel je op de opmerking van Jeroen met foto:

Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/19519/718552 op: 05-02-2013 15:26:52

Er is een busje van sloop- en betonwerkzaamheden gespot, en op het parkeerterrein van Bosrijk stond een man met een Puy du Fou jas.

2x Efteling, 3x Raveleijn

Offline Sebas
Klopt. Het gaat om een busje van sloop- en betonwerkzaamheden en een man met een Puy du Fou jas. Maar dat doet verder niets af aan het idee dat Draconicon dieper in de grond komt te liggen, waardoor er meer ruimt in de eerste helft van de show is.

Pagina: 44 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·39·40·41·42·43·44·45·46·47·48·49·147·148·149 >>