Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 41 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·36·37·38·39·40·41·42·43·44·45·46·147·148·149 >>

Offline GJV
De enige reden dat ik bij Raveleijn zit is vanwege de gratis wifi die daar is, en voor een lekkere warme kop thee of chocolademelk.

Offline Pitco
Citaat van: GJV link: /forum/50/19519/717739 op: 27-01-2013 09:58:35

De enige reden dat ik bij Raveleijn zit is vanwege de gratis wifi die daar is, en voor een lekkere warme kop thee of chocolademelk.

Dat laatste wouden wij ook (me vader en ik) maar het wapen was die dag gesloten ..

Droom de dag en droom de nacht omarmt door natuur en sprookjespracht

8x Efteling in 2014

25x Efteling in 2013

Offline Tjomme
Citaat van: GJV link: /forum/50/19519/717739 op: 27-01-2013 09:58:35

Even een oftopic vraag. Is die wifi in het hele gebouw, dus ook op de tribunes? En klopt het dat er ook wifi in cf is?

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/717791 op: 27-01-2013 20:45:13

Even een oftopic vraag. Is die wifi in het hele gebouw, dus ook op de tribunes? En klopt het dat er ook wifi in cf is?

Er is op meerdere plekken wifi in de Efteling als is het officieel niet voor de bezoekers bedoeld, in de Cf kun je misschien nog net het netwerk van het concres oppakken dat zit boven bij de ballonvaarder.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Tjomme
Citaat van: eftelingfan link: /forum/50/19519/717806 op: 27-01-2013 22:19:13

Er is op meerdere plekken wifi in de Efteling als is het officieel niet voor de bezoekers bedoeld, in de Cf kun je misschien nog net het netwerk van het concres oppakken dat zit boven bij de ballonvaarder.

Dank je wel. Dan zal ik eens een keer proberen of ik met mijn laptop op het internet kom.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline GJV
Ik heb altijd bereik op de volgende plaatsen:
-Overal bij Raveleijn.
-In zo'n beetje het hele carousselpaleis.
-Bij de Fata Morgana, mits je bij het congrescentrum staat.
-Bij de Droomvlucht idem.
-Bij het pinautomaat op t Dwarrelplein (dit is de enige die voor gasten is, zo kunnen ze het spel spelen).
-Bij Restaurant Welkom.

Vroeger had je bij SdO ook nog wifi, namelijk Bosrijk Guest (voor de Bosrijk gasten zodat ze internet hebben in het park), maar dit is opgegaan in Efteling Hotspot, en daar heb je een inlogcode voor nodig die je krijgt bij een verblijf in het hotel of in Bosrijk.

Ik weet ff niet wat je met SdO bedoeld, maar wat betreft Bosrijk je krijgt geen code, zowel het poort - als het landhuys hebben gewoon wifi openlijk toegangelijk.
De huizen hebben daarentegen volgens de website alleen internet met een draadje.

2x Efteling, 3x Raveleijn

Citaat van: Spookje link: /forum/50/19519/717818 op: 27-01-2013 23:35:39

Ik weet ff niet wat je met SdO bedoeld

Station de Oost.

Dank u, dat was een ohja momentje

2x Efteling, 3x Raveleijn

Offline Marwin
Moderator
Ook hier ga ik maar eens een stelling inwerpen: "Raveleijn is niet geschikt om een parkshow van te maken." Reden om aan te voeren is dat het verhaal te complex is voor een parkshow. Te veel (belangrijke) karakters, te veel storylines door elkaar om in een parkshow te verwerken. D'r is al een voorgeschiedenis nodig dat via TV medium uitgelegd moet worden om de rest van de show te begrijpen. Ik zou zeggen ga er eens op los .

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline Rubin
Over dit onderwerp ben ik van mening dat het theater-format wel degelijk een boodschap of verhaal zonder woorden kan overbrengen. Het is dus wel te doen!

Efetling™-intellectueel

Elindo Aviasta moet terug!

Ik heb Raveleijn zelf nooit 'live' gezien, maar na wat ik op YouTube heb gezien, hoef ik dat ook niet.

Ik denk dat Raveleijn prima te doen is als parkshow, zelfs als je de tv serie en het boek niet hebt gelezen. Alleen moet de insteek dan niet zijn dat het op de serie/het boek lijkt, maar dat het een simpel verhaal is wat iedereen kan volgen. Dat is prima te doen, natuurlijk. Een optie zou zijn om te focussen op actie, en niet op verhaal, maar dat is dom vermaak, en naar mijn mening niet des Eftelings. Ik zou Raveleijn zo aanpakken:

- Eerst één verhaallijn uitzoeken. Dit wordt de hoofdlijn van de show. Houd deze simpel.  Dit moet iets zijn waar iedereen zich meteen in herkent. Bijvoorbeeld iets romantisch (Thomas en Samira?). Deze verhaallijn moet de reden zijn dat de rest van de show niet alleen domweg spektakel is, het moet er voor zorgen dat we om de uitkomst van het gevecht geven. Oftewel: Thomas is verliefd op Samira en Samira kan alleen gered worden als Grafhart wordt verslagen. Dit is dus heel klein, heel anders dan 'we moeten de stad Raveleijn redden!'
- Bouw deze verhaallijn langzaam op. Geef Thomas en Samira hun momenten voordat de actie begint. Introduceer alle belangrijke personages, en bedenk duidelijk welke personages belangrijker zijn dan de anderen. Thomas (protagonist), Grafhart (antagonist) en Samira (tritagonist). Alle andere ruiters kunnen één karaktertrek hebben wat je een beetje uitwerkt. Alle andere personages zouden zo generiek mogelijk moeten zijn. Zo maak je voor het publiek duidelijk om wie ze moeten geven, en wie ze moeten geven.
- Alle actie moet te verklaren en te volgen zijn. Sterker nog: alles moet makkelijk te verklaren zijn, zonder een woord te zeggen. Iedereen moet meteen kunnen begrijpen wat er gebeurt. Dus niet: generieke good-guy komt uit Graffer en iedereen is blij (wie is de gozer? waarom zat ie in dat ding? waarom omhelst Samira hem?), maar: na een gevecht wordt een generieke good-guy in een Graffer gestopt, iedereen is verdrietig, maar als hij aan het einde bevrijd wordt, dan is iedereen blij.

Een mogelijke showverloop met dit in mijn achterhoofd zou kunnen zijn:
De ruiters komen het dorpsplein opgereden. Daar wachten Halina en Samira op ze. Halina geeft de ruiters hun wapens, terwijl Thomas en Samira elkaar smoorverliefd aankijken. Dan komt er een jongen in dezelfde kleding als Samira het dorpsplein opgelopen. Samira rent naar hem toe, Thomas blijft verbaasd achter. Ze heeft al een vriendje?
Plotseling komt Grafhart te voorschijn. Samen met zijn wachters grijpt hij Samira en de jongen. Thomas probeert hem tegen te houden, maar is geen partij voor de vele wachters. De ruiters proberen hun wapens, maar deze blijken niet te werken. Als Samira het dorpsplein afgedragen wordt, lukt het Thomas zijn vuurzwaard te gebruiken. De wachters schrikken en verschuilen zich achter Grafhart, die begint te lachen.
Dan komt de Graffer het dorpsplein op. Er volgt een gevecht met de Gaffer en de ruiters, vooral Thomas lijkt te willen vechten. Dan zien ze wie er in zit: de onbekende jongen. Thomas wordt woedend en verslaat de Graffer, waardoor de jongen bewusteloos neervalt.
De andere ruiters willen de jongen helpen, maar Thomas houdt ze tegen. Hij kijkt naar Grafhart en loopt op hem af, zijn zwaard klaar om te gebruiken. Dan gebaart Grafhart dat zijn wachters Samira terug moeten brengen. Dat doen ze, ze is vastgebonden en wordt bedreigd. Grafhart lacht en laat de eerste kop van Draconicon verschijnen. Hij gebruikt dat om Samira mee te bedreigen. Ze kan geen kant op en lijkt machteloos te staan.
Er volgt een gevecht met Draconicon. De ruiters doen er alles aan om Draconicon te verslaan, wat maar net lukt. Als Draconicon is verslagen, zakt Grafhart op zien knieën. Hij kijkt naar zijn vrouw, Halina, die haar hand uitstrekt. Grafhart begrijpt duidelijk niet hoe de liefde zijn Draconicon kan overwinnen, maar Halina gunt hem een tweede kans.
Thomas bevrijdt Samira uit haar benarde situatie. Zij geeft hem een snelle knuffel, voordat ze naar de jongen in de Graffer rent. Ze bevrijdt hem en is zichtbaar opgelucht als ze merkt dat hij nog in leven is. Ze geven elkaar een korte knuffel. Thomas kijkt naar Samira en naar de jongen, vanaf een flinke afstand. De andere ruiters geven hem een schouderklop, hij kijkt treurig en teleurgesteld. Hij heeft haar leven gered, maar zij ziet hem nog steeds niet staan. Dan loopt Samira naar Thomas en geeft ze hem een grote zoen. De liefde heeft overwonnen, Draconicon is verslagen, Grafhart ziet de kracht van liefde en goed in en Raveleijn is gered.

(Misschien is het je opgevallen dat ik nergens paarden en vogels noem. Dit is niet zozeer omdat ik denk dat deze geen plaats hebben in de show, het is meer dat deze geen plaats hebben in de verhaallijn. Hoewel paarden en vogels best cool kunnen zijn, moeten deze naar mijn mening met deze opzet niet het belangrijkste van de show zijn.)

Je verhaal is wel goed, maar paarden en raven horen nou eenmaal bij raveleijn. Anders moeten ze hun slogen raveleijn, waar raven ruiters zullen zeijn, veranderen.

Sure, maar ik zie paarden en de vogels als de actie. Die moet er wel in, maar als het verhaal niet goed is, dan kunnen die de show niet redden. Dus eerst een goed verhaal, dan bedenken hoe de paarden en vogels gebruikt kunnen worden.

Citaat van: Gniletfe link: /forum/50/19519/717845 op: 28-01-2013 12:08:33

- Alle actie moet te verklaren en te volgen zijn. Sterker nog: alles moet makkelijk te verklaren zijn, zonder een woord te zeggen. Iedereen moet meteen kunnen begrijpen wat er gebeurt. Dus niet: generieke good-guy komt uit Graffer en iedereen is blij (wie is de gozer? waarom zat ie in dat ding? waarom omhelst Samira hem?), maar: na een gevecht wordt een generieke good-guy in een Graffer gestopt, iedereen is verdrietig, maar als hij aan het einde bevrijd wordt, dan is iedereen blij.

Ik weet niet welk filmpje je hebt bekeken, maar dat zit er in...
In het begin wordt Jarno (Samira's broer, vandaar dat ze elkaar zo begroeten) ontvoerd door de wachter, in opdracht van Graaf Olaf. Later komt hij terug als graffer, en aan het eind komt ie er weer uit en is iedereen opgelucht dat hij nog leeft.
Slechts één woord: 'Jarno!'

En dennis heeft weer een top video gemaakt.

Wereld vol wonderen de efteling x2 2014

Hoe heet dat eerste nummer? Dat is echt het beste stuk uit heel de Raveleijn reeks, ik hoop dat ze dat na de vernieuwing bij de poort houden

Offline Luuk
Wat een video echt de top stukken van de show heel goed samengevat! Als de Efteling dit gebruikt had als reclame materiaal had het veel meer opgeleverd!

Prachtig gefilmt, prachtig bewerkt, prachtige muziek. Mijn complimenten!

Offline Tjomme
f-e-n-o-m-e-n-a-a-l. Beter als dit kan volgens mij niet!

Pagina: 41 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·36·37·38·39·40·41·42·43·44·45·46·147·148·149 >>