Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 32 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·27·28·29·30·31·32·33·34·35·36·37·147·148·149 >>

Ik hoop het ook. Ik ben er zelf nooit geweest, maar wat ik op de filmpjes van youtube heb gezien denk ik dat het een hele goede show wordt

website filmpjes zien er goed uit, de show lijkt me spectaculairder te moeten gaan worden.... en hoop dat die acteurs dan ook echt gaan praten en niet zo'n voice over waar de acteurs hun mond houden als "hun stemmen" klinken.

Begin dit jaar had ik al iets opgevangen dat deze show weg zou gaan, maar wist geen details en wat het zou gaan worden... maar dit overtreft mijn verwachtingen.

Wanneer de dagen korter worden verandert de Efteling in een sprookjesachtige wereld van twinkelende lichtjes, ijspret, knisperende kampvuren en speciale winterattracties. En als de avond valt... verschijnen drie attracties in een andere gedaante. Schimmen komen tot leven, niets is wat het lijkt!

Puy du Fou. Wat een prachtig park! Er gaat een wereld voor mij open. Zo te zien aan de shows kan Efteling geen betere samenwerking tegemoet gaan wat betreft Raveleijn.

En wat een fantasierijke watershow! ''Les orgues de feu'' genaamd. Dat zich vertaald als: ''e vuurorgels''.

Wat mij betreft levende kunst te noemen. Het is zowaar letterlijk een waterballet als een waterorgel te noemen. Wat zou ik graag eens over dat water glijden! En dan nog maar te zwijgen over de dans op de piano. Zie ook hoe mooi de pianist met zijn vleugel onder water verdwijnt.

Ge-wel-dig.

Ik heb het beste voor met Efteling, dus ben ik kritisch. Met name op het zintuig zien. Perfectie zit 'm in dat wat je níet ziet.

Ben blij dat ze de parkshouw gaan vernieuwen. Heb deze afgelopen vrijdag voor het eerst gezien, maar vondt deze erg tegenvallen.

Eindelijk dat is mijn antwoord, denk dat het nou wel wat moois kan worden.

Roland Mack een groot man

Offline BBP
Prima! Onverwacht komt het niet helemaal, de andere Efteling-parkshows hielden het ook niet meer dan twee jaar uit. (Behalve die uit 1998 die een prijs won) Hopelijk leren ze van de oude show en maken ze er wat moois van!

Dit is een filmpje wat een indruk geeft over puy du fou

ik moet zeggen dat ik door dat filmpje behoorlijk onder de indruk ben geraakt

Een nieuwe Raveleijnshow .... Tjonge, zo snel al dit miljoenenverslindende spektakel op de schop gooien getuigt wel van lef. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen parkshowliefhebber ben, en heb ook de vorige shows maar één keer gezien. Afgelopen week was ik weer eens in de Efteling met mijn kinderen en die wilden nu toch écht Raveleijn zien, dus moest paps zich maar aanpassen.
Nogmaals, de shows zijn niet voor mij weggelegd, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het best oké vond  (moet ik me nu gaan schamen ?) Ik heb alle vernietigende kritiek van de afgelopen twee jaar gelezen en al vanaf het begin vastgesteld dat men mij in de Magische Stad niet zou zien, maar nu ik min of meer noodgedwongen een kijkje heb moeten nemen was ik toch alleszins best tevreden ( ook niet meer dan dat, maar alla...)

Ik vond het verhaal best duidelijk, ook al heb je niet echt voorkennis, er werd voldoende verteld over dit in essentie simpele goed- kwaad verhaal, en visueel was er niets om je echt te gaan vervelen. Het decor was werkelijk overdonderend en ik heb zitten te genieten van al het fraais dat zich voor mijn ogen als een Anton Pieck prent ontvouwde. Ik smolt bij het zien van de gevels, de kromme daken en de uithangborden. Driewerf Waaaaauuuuw !!!

Het gebeuren op “het podium” was niet heel saai, hoewel het wat traag op gang komt. Eenmaal de ruiters binnen zijn is er voldoende mee te maken, al mag ook hier het tempo er wel wat meer in. Draconicon is zeer overtuigend en impressionant. Wat die suffe uil voor functie had was me volkomen een raadsel, en ook de raven waren niet echt aanwezig genoeg om indruk te maken, evenals de valk. M.a.w het gevogelte was er een beetje aan de haren bijgesleept.

Toen het gebodene zich verder voltrok dacht ik wel al na over wat te doen als de show over zijn houdbaarheidsdatum heen zou zijn… Ik hoopte vurig op een echt riddertoernooi, en realistische gevechten, want dit was toch wel een beetje amateurtoneel in het kwadraat - waar het echte actie betrof. Dat de realiteit mijn hersenspinsels zoo snel zouden inhalen had ook ik niet kunnen bevroeden.
Korte conclusie: Het geheel viel me niet tegen (als was ik natuurlijk op het ergste voorbereid door alle krietiek waar ik al kennis van had.)
Dus Efteling: kijk goed naar onze franse amis en gooi er een traditioneel ridderspektakel tegenaan, want dat zie ik toch echt liever !

Oh ja………. Voor mijn kinderen van 3 en 5 hoeft er niks te veranderen, zij vonden Raveleijn het hoogtepunt van de hele dag. Een kinderhand is gauw gevuld, al is het voor vaders het allerleukste moment  van de dag als je je  kinderen zo genieten als bij de huidige show   !

Een heer moet alles alleen doen...

Citaat van: alexdegrote link: /forum/50/19519/703070 op: 23-10-2012 20:31:54

Dit is een filmpje wat een indruk geeft over puy du fou

ik moet zeggen dat ik door dat filmpje behoorlijk onder de indruk ben geraakt

Same here! Is het niet door de pracht van het park, dan wel door de grote hoeveelheid entertainment. Daar zijn wat acteurs te been zeg! En dan de gebouwen, zo echt, geen plat dak te bekennen tot dusver. Machtig imposant.

Ik hoop dat men bij Raveleijn het (miljoenen-) decor wat meer gaat betrekken bij de show. Een scène op het balkon van de centrale toren bijvoorbeeld. De enige keer dat ik daar wat heb zien gebeuren was bij de opening van Raveleijn. Er werd toen een duet gezongen vanaf dat balkon. Laat bijvoorbeeld Halina en/ of Grafhart op het balkon verschijnen.

Er mag wat mij betreft ook wat meer ''volk'' in Raveleijn spelen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een aantal paniekerige huisvrouwen die uit vensters kermen. De ene zwaait met een witte zakdoek en smeekt om redding, de andere gooit een emmertje water naar beneden om een beginnend vuurtje te blussen. De stad wordt aangevallen, er heerst paniek onder de inwoners.

Hoe dan ook, ik heb het grootste vertrouwen in de samenwerking met Puy du Fou!

Ik heb het beste voor met Efteling, dus ben ik kritisch. Met name op het zintuig zien. Perfectie zit 'm in dat wat je níet ziet.

Ik ben erg benieuwd hoe de verandering gaat uitpakken. Ik zelf vind het wel nodig worde dat er wat veranderd word. Maar inderdaad wat Kleine boodschap zegt, een scene vanaf het balkon lijkt me ook wel leuk om er bij te zien.

Ik heb er in iedergeval wel vertrouwen in dat het beter word.

Offline Stevis
Citaat van: Kleine boodschap link: /forum/50/19519/703080 op: 23-10-2012 21:00:37

Same here! Is het niet door de pracht van het park, dan wel door de grote hoeveelheid entertainment. Daar zijn wat acteurs te been zeg! En dan de gebouwen, zo echt, geen plat dak te bekennen tot dusver.

Ik hoop dat men bij Raveleijn het (miljoenen-) decor wat meer gaat betrekken bij de show. Een scène op het balkon van de centrale toren bijvoorbeeld. De enige keer dat ik daar wat heb zien gebeuren was bij de opening van Raveleijn. Er werd toen een duet gezongen vanaf dat balkon. Laat bijvoorbeeld Halina en/ of Grafhart op het balkon verschijnen.

Er mag wat mij betreft ook wat meer ''volk'' in Raveleijn spelen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een aantal paniekerige huisvrouwen die uit vensters kermen. De ene zwaait met een witte zakdoek en smeekt om redding, de andere gooit een emmertje water naar beneden om een beginnend vuurtje te blussen. De stad wordt aangevallen, er heerst paniek onder de inwoners.
Ik wil je brainstormsessie niet onderbreken, maar denk er bij het *decor* wel over na dat het een functionerend kantoor is waarbij het niet praktisch is als er de hele dag acteurs in kostuum rondlopen om delen van de show te spelen terwijl ze uit ramen moeten hangen en op het balkon moeten staan. De actie zal toch echt plaats moeten vinden in de arena waarbij het gebouw puur decor blijft.

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Offline Ruben
Hopelijk heeft de Efteling ook een bedrag extra staan voor wat nieuwe effecten/meer dieren e.d. Niet dat we straks gewoon dezelfde effecten krijgen, met wat andere wapens en ander script..

Citaat van: Stevis link: /forum/50/19519/703092 op: 23-10-2012 21:27:44

Ik wil je brainstormsessie niet onderbreken, maar denk er bij het *decor* wel over na dat het een functionerend kantoor is waarbij het niet praktisch is als er de hele dag acteurs in kostuum rondlopen om delen van de show te spelen terwijl ze uit ramen moeten hangen en op het balkon moeten staan. De actie zal toch echt plaats moeten vinden in de arena waarbij het gebouw puur decor blijft.

Dat begrijp ik, maar het balkon moet toch wel te betreden zijn zonder bombarie lijkt mij. Wat betreft eventueel gebruik van vensters: ook daar heb ik niet zo'n hard hoofd in. Er zijn vast wel wat vensters te gebruiken waar geen kantoorruimte achter zit. Denk bijvoorbeeld aan een hal, toilet of archief. Of een leegstaande ruimte; het kantoor is immers ''op de groei'' gebouwd.

Citaat van: Kleine boodschap link: /forum/50/19519/703101 op: 23-10-2012 21:39:08

Dat begrijp ik, maar het balkon moet toch wel te betreden zijn zonder veel bombarie lijkt mij. Wat betreft eventueel gebruik van vensters: ook daar heb ik niet zo'n hard hoofd in. Er zijn vast wel wat vensters te gebruiken waar geen kantoorruimte achter zit. Denk bijvoorbeeld aan een hal, toilet of archief.

Het balkon zit ter hoogte van de vergaderzaal, dus die optie kun je eigenlijk zo goed als wel vergeten

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Citaat van: Willem van der Decken link: /forum/50/19519/703102 op: 23-10-2012 21:40:10

Het balkon zit ter hoogte van de vergaderzaal, dus die optie kun je eigenlijk zo goed als wel vergeten

Een gemiste kans voor de Efteling dan. Een balkonscène zou namelijk niet misstaan.

Enkele dingen die ik echt hoop te zien:

- Meer (en als het kan ook betere/verschillende) Graffers. De Graffer die er nu is komt absoluut niet dreigend over
  met zijn doing-doing-springveer bewegingen... Er zijn zoveel goeie ideeën voor bedacht, voer ze dan ook uit!

- Meer actie met de vogels. Indien mogelijk ook de optie om met een van de vogels op de foto te gaan na de show.
  Tevens lijkt dit mij een stuk leuker voor de raven/uil/valk i.p.v. de hele tijd op een ton/standaard (of in een hokje in
  het geval van de raven) te zitten.

- Gebruik van de schijfwerper van Emma. Een eenvoudig knijp systeem om de schijfjes vast te houden en vervolgens
  te gooien zou al volstaan.

- Actie/geloofwaardige gevechten i.p.v. komedie. Als voorbeeld zou ik iets geven wat waarschijnlijk niet gaat:

In plaats van 1 wachter, 2 wachters. Laat een wachter Jarno grijpen, en de andere wachter vervolgens Samira laten
dwingen toe te kijken hoe haar eigen broer een kopje kleiner gemaakt wordt. Dit soort kleine dingetjes kunnen al
een wereld van verschil maken.

En daarnaast weet ik dat veel kleine kindjes een grappige/stuntelende wachter leuk vinden, maar serieus genomen
wordt hij niet meer. Zo denk ik tevens over de bannelingen. Wanneer je stad onderdrukt wordt door een tiran van
een vent die je zoons/broers afneemt, lijkt het me niet dat je even vrolijk gaat dansen. Persoonlijk vind ik dit geen
probleem, enkel zou ik het aan het einde doen, wanneer Raveleijn bevrijdt is.

Tevens lijkt het me een goed idee als je na de show met alle acteurs op de foto kunt. Net zoals wanneer de show
gecancelled is. Gewoon net zo lang als nu kan, maar dan met alle acteurs.

Weet iemand hoe Puy du Fou zich verkoopt? Als pretpark/ attractiepark/ entertainmentpark? Wat betekent Puy du Fou eigenlijk?

Citaat van: Kleine boodschap link: /forum/50/19519/703111 op: 23-10-2012 22:04:09

Weet iemand hoe Puy du Fou zich verkoopt? Als pretpark/ attractiepark/ entertainmentpark? Wat betekent Puy du Fou eigenlijk?

Puy du Fou brengt zich als een historisch themapark en wordt vertaald als 'e heuvel van de beuk', van Puy en Fagus. Het themapark trekt gemiddeld 1,5 miljoen bezoekers per jaar, en is het 4 na grootste uitje van Frankrijk.

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Citaat van: Willem van der Decken link: /forum/50/19519/703116 op: 23-10-2012 22:12:41

Puy du Fou brengt zich als een historisch themapark en wordt vertaald als 'e heuvel van de beuk', van Puy en Fagus. Het themapark trekt gemiddeld 1,5 miljoen bezoekers per jaar, en is het 4 na grootste uitje van Frankrijk.

Maar 1,5 miljoen bezoekers per jaar? Efteling trekt 4 miljoen bezoekers per jaar. Is Puy du Fou niet jaarrond open?

Citaat van: Kleine boodschap link: /forum/50/19519/703121 op: 23-10-2012 22:20:56

Maar 1,5 miljoen bezoekers per jaar? Efteling trekt 4 miljoen bezoekers per jaar. Is Puy du Fou niet jaarrond open?

Het park heeft vrijwel alleen maar shows, inplaats van attracties dat is wel een verschil natuurlijk.

http://www.puydufou.com/nl

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Pagina: 32 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·27·28·29·30·31·32·33·34·35·36·37·147·148·149 >>