Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 31 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·26·27·28·29·30·31·32·33·34·35·36·147·148·149 >>

De verandering is leuk maar misschien is het een leuke toevoeging om alvast wat bannelingen rond te laten lopen op het voorplein.

Tenzij ze natuurlijk het verhaal duidelijk willen maken dat iedereen gevlucht is.

Citaat van: ravenruiter link: /forum/50/19519/701391 op: 15-10-2012 20:29:39

De verandering is leuk maar misschien is het een leuke toevoeging om alvast wat bannelingen rond te laten lopen op het voorplein.

Tenzij ze natuurlijk het verhaal duidelijk willen maken dat iedereen gevlucht is.

Met het "oude systeem" liepen er ook bannelingen op het plein rond.

Maar het is wel duidelijk dat de huidige vorm iets tijdelijks is. Want met niet-gethematiseerde dranghekken de helft van het plein (en zodoende 3 trappen) afschermen is gewoon niet handig.

Overigens kan ik de dranghekken wel begrijpen; men wil niet dat (de wat brutalere) bezoekers per ongeluk via de middenpoort backstage belanden...

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Offline Daan
De veranderingen bij Ravelijn. Ook nog een paar foto's bij een foutje in de show. Samira was iets te vroeg vrijgekomen... Blijkt dat zwaard toch nog ergens goed voor te zijn...

Verder dus ook de foto's van de afzetting. Daarnaast zijn er nu twee fotomomenten achteraf tegelijk. Twee keer met twee acteurs.

Ahhhh!

Citaat van: lordsnoopy link: /forum/50/19519/701401 op: 15-10-2012 20:54:59

Met het "oude systeem" liepen er ook bannelingen op het plein rond.

Maar het is wel duidelijk dat de huidige vorm iets tijdelijks is. Want met niet-gethematiseerde dranghekken de helft van het plein (en zodoende 3 trappen) afschermen is gewoon niet handig.

Overigens kan ik de dranghekken wel begrijpen; men wil niet dat (de wat brutalere) bezoekers per ongeluk via de middenpoort backstage belanden...

Vier trappen zijn afgesloten en twee zijn bereikbaar. De reden zou je denk ik niet moeten zoeken in dat de bezoekers backstage gaan, maar omdat de paarden nog steeds via het plein naar de zandbak gaan achteraan om daar klaar te rennen voor de show. Je wilt dus eerder niet dat de mensen daar in de weg lopen.

En over de dubbele fotomoment aan het einde van de show: dat is altijd in de vakantie doordeweeks, dat volgens een weekenddag gewerkt wordt. Niets nieuws, op de plek van de fotomomenten na. Maar hoezo is het niet handig? Op het midden afschermen? Misschien, als je rekening gaat houden met het lopen van de paarden etcetera, kan je beter bij die hekken de controle laten plaatsvinden in plaats van bij de trappen, hoewel ik moet toegeven dat als de meeste mensen eenmaal naar binnen zijn gedrongen het lekker rustig is om te laten lopen. Plus, bij een volgeboekte show zijn alle deuren geopend en worden de deuren van de volle vakken stuk voor stuk gesloten. Dat werkt veel beter dan: we openen trap voor trap. Zo kan men hun favorite plek vinden en geldt de regel wie het eerst komt wie het eerst maalt. Bij een volgeboekte show zijn meestal 90% van de plekken gevuld en kan je dus erop rekenen dat alle vakken minstens één bezoeker bevat.

Maar de eerste 5 - 10 minuten is het bij de trappen beneden te lang wachten zonder entertainment. Twee bankjes zullen niet meehelpen.

Heeft iemand al een foto van de meiden die op de schouders staan van de jongens bij het einde van de show ? Het lukt nog niet altijd goed, maar als het lukt ziet het er spectaculair uit.

Regelmatig zie je wat kleine slordigheden in de show, zoals een openvallende kooi of een doek wat niet los laat (gelukkig wordt er dan geen vuur gespuugd zoals gebruikelijk) en bij vochtig weer is er wel heel veel rookontwikkeling.

Maar wat boven alles staat is het enthousiasme van de spelers en de durf, afgelopen zaterdag gleed de rode ruiter bijna van het paard af met de stunts, hij kwam net op tijd weer omhoog. Adembenemend! Klasse voor de spelers !

Ik heb helaas geen betere foto, maar ik denk dat je dit bedoeld.

2x Efteling, 3x Raveleijn

Spookje bedankt, dit bedoel ik inderdaad! Leuk dat op deze foto te zien is dat de blauwe ruiter nog niet helemaal zeker staat. Klasse dat ze blijvend proberen de show naar een nog hoger niveau te tillen.

Brabants Dagblad kopt:
''Efteling komt met nieuwe Raveleijnshow''

KAATSHEUVEL - De Efteling komt in het voorjaar van 2013 met een nieuwe Raveleijnshow. Het bedrijf werkt daarbij samen met het Franse park Puy du Fou.

De Efteling opende vorig jaar april de poorten van de magische stad Raveleijn: een attractie van 30 miljoen euro. In de grote openluchtarena worden dagelijks grote parkshows gegeven, gebaseerd op het gelijknamige boek van Paul van Loon.

Ook de nieuwe parkshow is weer gebaseerd op het oorspronkelijke verhaal. Het attractiepark schat dat naar schatting al bijna twee miljoen mensen de huidige parkshow van Raveleijn hebben gezien. Daarom is besloten volgend jaar met een nieuwe show te komen.

Bekijk hier het bericht: http://bd.nl/nieuws/loon-op-zand/efteling-komt-met-nieuwe-raveleijnshow-1.197930

De machtige Vogel Rok strekt zich uit. Hij spreidt zijn vleugels en slaakt een ijselijke kreet… KKraaaaaa…Volgende Efteling bezoek:

Offline Tjomme
Ben benieuwd wat ze er van maken dan. Het wordt zo te lezen dus een compleet nieuwe show. Uit een ander deel van het verhaal dan?

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Wauw, dat is onverwachts. Leuk om te lezen dat er een samenwerking is met Puy du Fou
Ik vraag me af hoeveel ze precies kunnen veranderen. Het lijkt me dat ze toch de vijf ruiters, Draconicon, Halina, Graaf Olaf en Samira zullen behouden. Het eindgevecht is het stuk van het verhaal wat zich het beste leent voor de parkshow.
Maar goed; dat is iets wat we dan in 2013 zullen gaan zien.

Puy du Fou is erg goed in dit soort dingen.
Laatst zij mijn neefje:"Puy du Fou is veel leuker als Raveleijn."
Kan ik nou er iets tegen inbrengen!

[center]U vertoeft er in een blijde wereld

1x Efteling 2013[/center]

[center]How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?[/center]

Maar hoe gaan ze nu duidelijk krijgen aan het publiek dar er een vernieuwde show draait?

'Beheerst u het perspectief?'

Reclame maken d.m.v. advertenties, televisie, etc.

Citaat van: darkridefreak link: /forum/50/19519/703001 op: 23-10-2012 16:39:09

Maar hoe gaan ze nu duidelijk krijgen aan het publiek dar er een vernieuwde show draait?

Op de plattegrond erbij zetten "Vernieuwde Show!" en wat informatie erbij in de wegwijspas.

Maar ik ben zeer benieuwd naar die verandering van de show!

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Offline Sybren
De promotie zal wel lukken. Misschien wordt de serie ook weer opnieuw uitgezonden etc.

In ieder geval, ik ben zeer benieuwd

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Maar dit is dus echt een compleet nieuwe show, en niet zo'n verandering toen als met die nieuwe Graffer? Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken rond hetzelfde verhaal...

Zou dit dan de nieuwigheid van 2013 zijn? Ze zouden het rustig aan doen in 2013 hebben ze gezegd.

'Beheerst u het perspectief?'

Herrinert iemand zich deze nog??
Ik hoop wel dat ze iets van vuur in het decor verwerken of iets dergelijks.
En dat sowieso de acteurs gaan praten.

"Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don't have any surface noise. I said, 'Listen, mate, *life* has surface noise."

gaan ook alle acteurs/ruyters van de huidige cast weg, of blijven degene die willen nog wel?

Bart de Boer heeft het zojuist op twitter bevestigd:
"#Efteling werkt volgend jaar samen met het Franse park Puy du Fou voor de parkshow Raveleijn"

Offline Nozomu
Mooi!

Ik ben wel eens in Puy du Fou geweest en het is inderdaad een geweldig park. Als Puy du Fou betrokken raakt bij Raveleijn wordt het een hele goede nieuwe show. Ik hoop alleen wel dat ze niet te ver van het verhaal afgaan.

Okami Youkai

Pagina: 31 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·26·27·28·29·30·31·32·33·34·35·36·147·148·149 >>