Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 29 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·24·25·26·27·28·29·30·31·32·33·34·147·148·149 >>

Offline GJV
Woeps, ik ben even niet goed wakker geweest toen ik dat typte denk ik haha.

Gisteren de show weer eens gezien. Vorig jaar had ik eenmaal een zeer teleurstellende ervaring en een keer een veel betere. Dus ik was nu wel benieuwd.
Helaas kon ik er weer weinig touw aan vast knopen deze keer en mijn dochter ook niet (Dat is Halina. Oh, waarom zegt ze niks? ). Ik heb haar maar neutraal op dingen gewezen zonder uitleg te geven of een oordeel, want ik snapte het zelf ook niet helemaal en ik wilde haar niet met mijn gezeur belasten. Je hoort aan het publiek ook dat ze eigenlijk niet goed weten wat ervan te vinden, af en toe wordt er wat geklapt maar steeds erg halfhartig: is dit het nou? Oh, komt er nog meer? De gevechten zijn heel onoverzichtelijk en ad hoc, net of ze het ter plekke staan te verzinnen; er lijkt geen choreografie achter te zitten en dat is toch wel erg belangrijk bij een geloofwaardig gevecht...

Ik blijf Draconicon erg mooi vinden, maar het verhaal is nog steeds rommelig en de combinatie geluid-beweging is droevig (paarden steigeren net op het verkeerde moment, en dat ziet er belachelijk uit. Laat die paardengeluiden gewoon weg! We zien ze echt wel! En dit doet er alleen maar afbreuk aan, gehinnik terwijl er vijf paarden lopen die zichtbaar niet hinniken! Wat een nep.).

Waarom niet werken met microfoontjes voor de spelers en paarden? Dan hoor je de bewegingen tenminste, de ademhaling, het galopperen, en wellicht kunnen ze zelf gewoon wat dingen zeggen, al is het maar "Nee! Niet doen" of "Laat af, gewetenloze" of "Jullie zullen nooit winnen! Hahahahahaaaa!". Die geluiden kun je prima versterken en in de muziek mengen.

Nu kijk je naar een stomme film met een geluidsband, en ze lopen vaak niet synchroon. Ik word nieuwsgieriger naar wat de mensen achter de ramen van Raveleijn aan het bespreken zijn (volgende keer een telelens mee) dan naar wat er in de arena gebeurt, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Offline Dromer
Hoelang van te voren begint meestal de pre show van Raveleijn? Ik hoorde ergens iets van 20 minuten van te voren? Kan dat?

Citaat van: Dromer link: /forum/50/19519/696591 op: 22-09-2012 21:13:04

Hoelang van te voren begint meestal de pre show van Raveleijn? Ik hoorde ergens iets van 20 minuten van te voren? Kan dat?

Ja dat kan.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat Vooralsnog richt de schrijver zich nog op Raveleijn. Niet dat er op dit
moment al een vervolgserie of boek in de pijplijn zit: het is de parkshow
die eerst nog meer aandacht krijgt. En daarbij moeten we denken aan meer
dan een extra fruitstalletje: de show zal binnenkort een 'vrij
spectaculaire' update krijgen.

Uit de Eftelist mail. Ben benieuwd!

Laten we het hopen, en dan meer kloppender richting het boek/tv serie.

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/19519/697019 op: 24-09-2012 14:11:11

Laten we het hopen, en dan meer kloppender richting het boek/tv serie.

En misschien wel met een begrijpelijk verhaal. Het geeft toch plaatsvervangende schaamte om op de tribune te zitten kijken en steeds te horen hoe het publiek aarzelend aan een applausje begint, dan weer verbaasd stopt - oh, is het nog niet afgelopen? en als de show echt klaar blijkt te zijn is er geen slotapplaus, publiek drentelt gewoon weg. Het lijkt mij voor de acteurs zo niet erg bevredigend.
Een betere uitgang lijkt me trouwens ook zeer wenselijk, dit voelt zo stom als je door de "achterdeur" moet verdwijnen na de show... Er zit best potentieel in zo'n show maar zonder spraak krijgen de acteurs maar moeilijk contact met het publiek en zonder duidelijke verhaallijn gaat men na afloop toch wat verward weg. Maar goed, misschien mis ik de sjeu.

Misschien gaat Paul van Loon een dialoog schrijven? Eventuele voice-over stemmen voor de acteurs (zoals nu het geval is bij Halina) zie ik nog wel gebeuren namelijk.

Offline Dromer
Ah, spannend! Ik hoop inderdaad op de stemmen ingesproken door de orginele cast van de TV-serie. Zou tof zijn als het met de Winter Efteling al klaar is... Al vrees ik dat het wat langer gaat duren.

Offline Dromer
Update; Ik heb aan Paul gevraagd hoe het nou zit.

Ik vroeg: Ik las op internet dat je weer bezig bent voor Raveleijn, de parkshow en dat we binnenkort een leuke upgrade kunnen verwachten. Ik ben heel benieuwd! Denk je dat we het begin november al kunnen gaan zien of is het nog lang niet zover?

Paul: Nee en het klopt ook niet dat ik daar persoonlijk mee bezig ben. Geduld, dus, denk ik

Ik vind wel dat Raveleijn is verbeterd t.o.v. vorig jaar, maar een nieuwe spectaculaire versie zie ik wel zitten. Ik geloof dat ze nog een aantal dingen van plan waren, maar die niet werden gedaan wegens bezuinigingen.
Ik zie nog wel potentie in deze show

Is er al bekend wanneer Raveleijn "in onderhoud" zal gaan?
Of in ieders geval dat de reguliere show niet vertoond wordt maar bijvoorbeeld "e vogels van Raveleijn".

ze waren bezig met het waterrad bij ravelijn.

Citaat van: themeparkfreak link: /forum/50/19519/698910 op: 03-10-2012 19:12:37

ze waren bezig met het waterrad bij ravelijn.

Daar had Bart de Boer laatst op twitter een foto van gedeeld. Over een van zijn stokpaardjes.

Hopelijk gaat dat rad binnenkort draaien, zal een erg leuk detail zijn.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Yep zie hier de stand van maandag (foto van Jeroen_twee)

2x Efteling, 3x Raveleijn

Citaat van: ravenruiter link: /forum/50/19519/698907 op: 03-10-2012 19:08:38

Is er al bekend wanneer Raveleijn "in onderhoud" zal gaan?
Of in ieders geval dat de reguliere show niet vertoond wordt maar bijvoorbeeld "e vogels van Raveleijn".

Als dezelfde planning wordt aangehouden als dit jaar, dan zal Raveleijn begin februari in onderhoud gaan tot begin april.

"e vogels van Raveleijn" was een noodoplossing omdat de reguliere show niet opgevoerd kon worden i.v.m. de vorst.
Het zal dus van het weer afhangen komende winter of de show gewoon door kan gaan; of dat er alternatieven gepland worden.

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Misschien zijn ze van plan om tijdens die geplande onderhoud de show aan te passen?

Dat zou kunnen; maar die periode is natuurlijk ook een rust periode voor de acteurs.
Ik kan me voorstellen dat ze pakweg 4 weken op vakantie mogen, alvorens terug te keren om  te trainen en nieuwe castleden in te werken.
De vorige grote show wijziging vond immers ook plaats midden in het seizoen (september 2011).

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Offline GJV
Iets nieuws bij Raveleijn. Voortaan mag je het plein achter de poort gewoon betreden en laat je je kaartjez zien bij een trap. Lekker omslachtig weer...

Offline GJV
Raveleijnshow halverwege stopgezet. Draconicon  zette zichzelf in brand en begon gas te lekken. Arena wordt leeggemaakt.

Pagina: 29 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·24·25·26·27·28·29·30·31·32·33·34·147·148·149 >>