Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 27 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·22·23·24·25·26·27·28·29·30·31·32·147·148·149 >>

Offline GJV
Citaat van: jannekedop link: /forum/50/19519/692198 op: 31-08-2012 11:33:52

Ondertussen staan dan mensen bij de automaat achter het net te vissen. Ik vind het persoonlijk niet zo'n nette manier van doen. Je haalt toch ook niet de hele suikervoorraad weg bij een koffiekiosk onder het motto "als ik het toch niet nodig blijk te hebben dan deel ik het lukraak uit"?! En dan is een suikervoorraad makkelijker aan te vullen dan Raveleijn kaartjes, want de Efteling kan geen extra plaatsen vrijgeven alleen omdat ze vermoeden dat jij ergens rondloopt met 40 kaartjes in je zak die je niet gaat gebruiken.
En de kaartjes voor de shows die al voorbij zijn, zijn sowieso waardeloos.

En de mensen aan wie ik ze geef zijn nu net de mensen die bij de automaten achter het net vissen, en ik geef ze ook altijd gewoon al weg voor de show begint.

Wat heeft dat voor nut? Dan kunnen de mensen die juist net achter het net vissen jouw extra kaartje(s) uit die automaat halen.

Blijkt dat er dus extra controle nodig is tegen mensen die belachelijk veel kaartjes halen. Ik stem nog steeds voor een scan-je-entreebewijs-en-ontvang-één-kaartje-per-show-systeem.

Offline Tjomme
Als je, je kaartje bij bijvoorbeeld de AH koopt wordt de streepjescode op je toegangsbewijs doorgescheurd. Dus dat gaat niet echt werken.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline Morgan
Ik snap dat plan-argument nooit. Als je naar een show wilt, zul je altijd moeten plannen. Ik ken ook maar weinig mensen die helemaal doelloos in een park rondlopen en bij iedere stap die ze zetten weer gaan afvragen waar ze nu weer beland zijn en waar ze naar toe gaan. Ook is het zo dat als er geen kaartjes zijn, je moet gaan plannen wanneer je in de rij zou moeten aansluiten voor een show. Vervolgens zou je nog moeten inschatten of er wel/geen plaats meer in de arena is etc. etc.

Mijn punt: plannen moet je altijd. Het is juist door de kaartjes veel minder stressen, want je kunt gewoon een paar minuten voor tijd aankomen en een zitplaats zoeken in plaats van een half uur in de rij aan te sluiten om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het vol zit.

Er is maar één oplossing voor het ticketsysteem: Draaihekken zoals bij de Villa Volta met een teller erbij. Wat biedt dat voor voordelen?

1. Geen ge-ouwehoer meer met tickets en mensen die 's ochtends komen en weten dat je tickets moet hebben dat ze eerst plaatsen reserveren en vervolgens het park in gaan.
2. Iedereen, ongeacht welk tijdstip je komt, maakt kans op een bezoek aan Raveleijn. Alleen de minder valide bezoekers moeten nog wel een ticket hebben omdat daar echt beperkte plaatsen zijn.
3. Snellere doorstroming van de mensen (nu moet er teveel uitgelegd worden dat het personeel de datum en tijd wilt zien.
4. Op echt drukke dagen geen lege plekken meer omdat alles opgevuld wordt. Mocht het op een gegeven moment te vol dreigen te raken, dan kan je beter de poort sluiten.
5. Geen ge-ouwehoer meer op de super drukke dagen dat mensen presteren om 2 minuten na aanvang show aan te komen dat ze nog naar binnen willen. Als je mensen een tijd meegeeft gaan ze zich daaraan houden. Heel vaak zie je mensen nog naar binnen gaan terwijl de show al 2 minuten bezig is. En dat terwijl er mensen zijn die op tijd wilden zijn maar geen ticket meer konden krijgen.

Ik betwijfel of een draaihek systeem handig is. Kijk de invalide gasten zouden eventueel langs het Wapen kunnen rijden. Maar er zijn zat andere gasten die kinderwagens of andere vormen van karren / grote tassen meeslepen (een grote stalling op het plein zou gewenst zijn gezien alle slingerende trek karretjes op het plein voor zowel Droomvlucht als Raveleijn).
Tevens is de poort een belangrijke vluchtroute. Ik zie vaak genoeg dat mensen ook denken dat de poort de reguliere uitgang is. De echte uitgang nabij het Wapen wordt vaak over het hoofd gezien.

Het personeel is echt niet zoveel tijd kwijt aan uitleg omtrent de kaartjes, meestal is een simpele zin als "e witte kant graag" voldoende om mensen de juiste kant van het ticket te laten tonen.

Dat sommige mensen meer kaartjes halen dan noodzakelijk is vind ik enigszins ook overdreven. Soms is het echter wel het slimme om te doen. Je zou maar bijvoorbeeld net die ene show missen omdat een attractie in storing ging of de wachtrij toch te lang duurde. Niet iedereen kent immers de de kortste route terug naar Raveleijn. Dus als mensen voor twee opeenvolgende shows kaartjes halen; dan vind ik dat begrijpelijk.
Let wel; goedkeuren en begrijpen zijn hier twee verschillende dingen.

Het idee geopperd door Legolord (scan-je-entreebwijs) heeft dan meer potentie. Maar al snel zouden er dan problemen ontstaan door de vele soorten entreebewijzen en het simpele feit dat mensen gelijk hun entreebewijs weggooien.
Net zoals er mensen zijn die niet weten dat je een ticket moet halen voor Raveleijn; zullen er mensen zijn die niet lezen dat het entreebewijs ook noodzakelijk is voor het verkrijgen van Raveleijn tickets.
Daarbij: 1 ticket / per show / per entreebewijs: daarmee worden de rijen nog langer bij de ticket automaten, de gehele dag door. Je kan immers niet snel 4 tickets voor een gezin printen. Het meest "tijdrovende" tijdens het halen van tickets is het verwerken van de bestelling door de automaat.

Het huidige systeem werkt prima naar mijn inziens. Om te voorkomen dat mensen teveel kaartjes uit de automaten trekken zou het personeel die individuen aan moeten spreken bij de automaten. Maar dat blijft dan nog een subjectieve controle.

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Dus een draaiheksysteem is niet handig omdat er geen buggies doorheen kunnen en omdat mensen het niet (abusievelijk) als uitgang kunnen gebruiken? Dat laatste lijkt me juist een voordeel en dat eerste eigenlijk ook (Raveleijn is toch voor boven de 6 dus het nut van buggies zie ik niet, en voor mindervaliden zijn overal uitzonderingen nodig, dat is niet zo apart).

Nadeel van een draaihek is dat je dan bij flinke drukte elke show weer in de rij moet gaan staan en hopen dat je er deze keer wel in kan. De huidige kaartjes werken op zich het beste mits iedereen het fatsoen heeft om er gewoon eentje slechts eentje voor zichzelf te pakken en alleen voor de voorstellingen die hij/zij daadwerkelijk gaat bezoeken.

Misschien is het een overweging om de Ravelijn ticket automaten ook elders te plaatsen zodat je niet speciaal daar helemaal heen hoeft te lopen, het ligt nou niet perse op de route vind ik.

Citaat van: jannekedop link: /forum/50/19519/692258 op: 31-08-2012 16:28:42

Dus een draaiheksysteem is niet handig omdat er geen buggies doorheen kunnen en omdat mensen het niet (abusievelijk) als uitgang kunnen gebruiken? Dat laatste lijkt me juist een voordeel en dat eerste eigenlijk ook (Raveleijn is toch voor boven de 6 dus het nut van buggies zie ik niet, en voor mindervaliden zijn overal uitzonderingen nodig, dat is niet zo apart).

Niet alleen buggies, maar ook trekkarretjes / trolleys en noem het allemaal maar op. Het is soms bizar wat mensen allemaal meeslepen. Advies leeftijd is inderdaad 6 jaar; maar ik zie vele ouders die toch jongere kinderen meenemen.
Als die mensen niet zien dat er een draaihek systeem is (omdat er bijv. al andere gasten in de rij staan te wachten) dan creëer je een gigantische opstopping in de rij omdat bezoekers deze grote tassen / buggies e.d. proberen mee te nemen.
Net zoals er nu al kleine opstoppingen ontstaan door mensen die niet naar binnen mogen omdat ze geen kaartje hebben.

De poort moet eigenlijk ook vrij blijven omdat deze ook als nooduitgang dient.
Momenteel word de poort niet abusievelijk als uitgang gebruikt, hier staat namelijk altijd een medewerker die mensen de juiste kant op stuurt. (In het zeldzame geval dat de medewerker er nog niet staat blijft het hangslot op het hek van de poort voldoende om te zorgen dat mensen alsnog omdraaien)

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Ik denk dat de ticket automaten wel op een goede plek staan. Echter denk ik dat ze het beter kunnen aangeven dat er tickets voor moeten worden gehaald. Op de plattegrond staat alleen aangegeven dat deze automaten er staan.

Daarnaast kaarten halen m.b.v. je entreekaart zal een goede optie zijn echter zullen er wel aanpassingen moeten worden gedaan.
Ik denk dat, wanneer de Efteling een eenzelfde systeem gebruikt als het fastpass systeem in Disneyland (zie plaatje hieronder), je een betere doorstroming krijgt bij de automaten zelf. De mensen kunne doorlopen en staan onder een afdakje. Hierdoor vallen de automaten op en dit is een systeem wat bij mij bekend staat als goed en snel werkend.

Daarnaast zou je met zo'n systeem makkelijk kunnen voorkomen dat mensen meerdere keren de show bekijken. Je kan ervoor zorgen dat wanneer ze een kaartje hebben gehaald eerst opnieuw in de rij moeten staan voor een andere show of totaal geen kaartje meer krijgen.

Draaihekjes vind ik onpersoonlijk en onhandig. Kleine kinderen hebben moeite en worden vaak gedragen door de ouders. Ook kunnen draaihekjes kapot gaan wat je met personeel niet hebt. Ten slotte, ik denk dat je niet overal even streng moet zijn. Mocht er gebeuren dat er door een misverstand kaartjes kwijtraken etc. moet je uitzonderingen kunnen maken.

Als ik mijn fastpass bij Disney kwijtraak, dan laten ze me toch echt iet door hoor.
Gevalletje van jammer dan, pech gehad. Anders kan je alsnog meerdere shows per dag kijken/teveel mensen op je tribune krijgen.

Fastpass systeem vind ik prima, een show per dag niet. Je moet zelf kunnen bepalen of je naar meerdere shows wilt. Er wordt toch ook niet gezegd van: je mag maar 1x droomvlucht in of je mag maar 1x de vogelrok in oid? Je mag maar 1x naar het sprookjesbos theater? Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind gewoon, wie het eerst komt het eerst maalt!
Ga gewoon in de rij staan op tijd, en is het vol dan is het vol.
Als je de show ook 2 of 3 keer wilt zien op een dag moet dat gewoon kunnen, je betaalt tenslotte toch entree.
Ik heb genoeg mensen gezien die met kaartjes rondlopen voor een show die al bezig is, of zeggen k..! we zijn te laat, als ze nog ergens bij de BOB staan.
In andere parken werkt het ook, staat zo een meneertje met een tellertje in zijn hand bij de ingang.

Bekijk de wereld altijd door een mooi gekleurd glas!!

Nee, vind het een prima systeem zo, zo ben je verzekerd van een plaatsje en hoef je niet 3 kwartier te wachten en hopen dat je er nog in mag. Zo werkt het trouwens in Disney ook, en ook daar werkt het prima.

Offline davyvv
Ik vind dit systeem een van de achterlijkste die ze ooit gebruikt hebben in de Efteling. Als je zeker wil zijn van je plaatsje, moet je er maar iets voor over hebben. Iedereen weet dat de show om X uur begint. Dus dan moet je maar op tijd zijn.
Bij het systeem wat ze nu gebruiken reserveer je 's ochtends je plekje en als je halverwege de dag denkt, nee laat maar zitten. Heb je wel je kaartje maar blijft de plek leeg.
Door terug te gaan naar het systeem van vroeger, bij de sprookjesshow, kan je 1. De capaciteit van de show veel beter benutten en 2. Zullen de gasten het eerder snappen/minder erg vinden als de show vol is. Ze hebben er dan zelf voor gekozen om zo laat, en dus te laat, zich naar het "theater" te begeven.
Kortom, eigen schuld, dikke bult

Citaat van: GJV link: /forum/50/19519/692125 op: 30-08-2012 21:02:24

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook altijd een stapeltje kaarten haal, zeker als ik 's ochtends alleen loop en niet weet met hoeveel mensen ik uitkom. Het heeft bij mij dus wel een reden. Ik haal ze ook altijd van meerdere shows, en zo kom ik toch al gauw uit op een stuk of 30-40 kaartjes. Het is wel zo dat ik de kaartjes waar ik zeker van ben dat ik ze niet gebruik, gewoon weer weggeef. Aan willekeurige bezoekers die ik tegenkom in het park.

Hoezo egoïstisch?!

Ik heb het beste voor met Efteling, dus ben ik kritisch. Met name op het zintuig zien. Perfectie zit 'm in dat wat je níet ziet.

Citaat van: Darkfairy link: /forum/50/19519/692200 op: 31-08-2012 11:53:12

Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook voor 3 shows 4 kaartjes haal en later dan pas bekijk welke show we halen. Dat is ergens door de efteling zelf een beetje in de hand geduwd. Ik hou nl niet van plannen op een dagje uit, dan wil ik relaxed rondlopen en kijken welke show ik pak en haal.

Egoïstisch en lui dus!

Ik heb het beste voor met Efteling, dus ben ik kritisch. Met name op het zintuig zien. Perfectie zit 'm in dat wat je níet ziet.

Offline Carlo
Ik blijf zeggen dat het allerbeste systeem zou zijn als je alléén kaartjes kunt halen voor de eerstvolgende show. Dan krijg je dat geëmmer niet dat iedereen -tig kaartjes haalt en bijkomend voordeel is dat elke show nagenoeg vol zit.

Ik bedoel, mensen zijn op dat moment toch al bij Raveleijn om kaartjes te halen, dan kun je ze net zo goed even laten wachten tot de eerstvolgende show. Bijkomend voordeel: als mensen even moeten wachten kan er meer horeca-omzet gedraaid worden.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Ik zou het wel tof gevonden hebben als ze bij de ingang wel iets meer van entertainment in en rondom het gebouw hadden verwerkt, je hebt nu wel wat bubbelend water en een raaf.
Maar dit is niet echt tijddodend.

Bekijk de wereld altijd door een mooi gekleurd glas!!

Citaat van: groteLUMMEL link: /forum/50/19519/692424 op: 01-09-2012 11:20:15

Ik zou het wel tof gevonden hebben als ze bij de ingang wel iets meer van entertainment in en rondom het gebouw hadden verwerkt, je hebt nu wel wat bubbelend water en een raaf.
Maar dit is niet echt tijddodend.
Hoe bedoel je? Je moet er ook niet een uur van te voren gaan staan, dan is dat niet tijddodend, maar als je bijvoorbeld voor de show van 11.30 om 11.00 aankomt, hoef je maar 10/15 minuten te wachten tot de poorten open gaan en dan heb je als entertainment de bannelingen. Eenmaal in de arena zal het ook niet meer wachten zij. Dan 10/15 minuten, dus dat vind ik eigenlijk onzin.

Ik vind er niks egoïstisch aan. En lui al helemaal niet want ik moet er eerst voor naar de automaten lopen.

Ik ben ook meer voor het systeem van een teller bij de ingang dan hoef je niet eerst smorgens helemaal daar heen lopen maar kun je gewoon als je in de buurt bent de show pakken en als je vaker wilt zul je gewoon op tijd in de rij moeten staan.

Ik vind verder Raveleijn niet heel boeiend, dus ik ga eigenlijk alleen maar met vrienden of familie als die een dagje meegaan. Dat zal 3 keer in het jaar zijn en vaak dan meteen wel 2 shows, omdat zij dat graag willen.

Pagina: 27 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·22·23·24·25·26·27·28·29·30·31·32·147·148·149 >>