Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 23 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·18·19·20·21·22·23·24·25·26·27·28·147·148·149 >>

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/19519/686892 op: 06-08-2012 21:20:52

Ik ergee mij nu nog meer aan het feit dat Samira mee gaat nu de raven een grotere rol hebben. Of 6 raven moeten terugkomen lf zij moet niet meer mee gaan.

Dat moet nu nog veranderd worden want de ruiters komen uit de toekomst en Samira zpkomt uit het verleden.

De vijf raven worden de vijf paarden van de ruiters. Dat Samira meegaat voegt geen paard toe dus het kunnen vijf raven blijven
Het klopt inderdaad niet met het boek of de tv serie dat Samira meegaat, maar ach, niet ieder detail hoeft te kloppen. Er zijn wel meer dingen die niet tussen de verschillende media niet overeenkomen.

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

En wellicht heeft Samira Thomas enkel bij de poort uitgezwaaid, en komt ze vervolgens weer terug.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Dan nog, dan moet ze op het eind weer teruglopen of dit deel eruit halen, en dat van 6 raven, ja niet over nagedacht, maar wat verschijnt er op de poort als het werkt? Waar raven RUITERS zullen zijn en niet waar raven PAARDEN zullen zijn. Maargoed als kullie vinden dat het klopt ook goed.

Offline CX1000
Dat is inderdaad vreemd, maar in het verhaal staat duidelijk dat de raven paarden worden.

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/19519/686982 op: 07-08-2012 12:14:32

Dan nog, dan moet ze op het eind weer teruglopen of dit deel eruit halen, en dat van 6 raven, ja niet over nagedacht, maar wat verschijnt er op de poort als het werkt? Waar raven RUITERS zullen zijn en niet waar raven PAARDEN zullen zijn. Maargoed als kullie vinden dat het klopt ook goed.

Gaan we daar alsjeblieft niet wéér over beginnen. Die discussie over raven-paarden, ruiters-raven, ruiters-paarden, is al tig keer gevoerd. Letterlijk gezien klopt het niet. Misschien zit er een idee achter, misschien is er niet over na gedacht, maar wat maakt het uit? Die letters doen het toch 9 van de 10 keer niet.

De raven worden paarden en de paarden worden daarna weer raven, klaar. Dat Samira mee gaat is gewoon toegevoegd voor de show, is dan ook logischer dan dat Thomas haar alleen achter laat. Nee, dat klopt niet met het boek, maar de meeste bezoekers kennen heel dat verhaal toch niet. Naar mijn idee is het ook toegevoegd om aan te geven dat Thomas en Samira uiteindelijk bij elkaar komen (gebeurt ook een soort van in de serie). Dat kan je uitbeelden op de manier zoals in het originele verhaal, maar dat wordt dan weer te ingewikkeld, dus hebben ze het op deze manier opgelost. Het is duidelijker voor het publiek, dus ik zie niet waarom dit een probleem zou moeten zijn.

Gast heb jij de serie uberhaupt well gezien.

Voor de mensen die  niet eigenwijs zijn leg ik het nog eenmaal uit.

Als de kinderen door de poort gaan worden ze ruijters.
En als de raven door de poort gaan worden ze paarden.

Als beide door de poort zijn zitten de ruijters op de paarden.
Feitelijk zitten de kinderen/ruijters dus eigenlijk op raven.
Vandaar de naam RavenRuyters

Logisch toch, zo moeilijk is het niet he

Mvg,

Van den Loonsche Duynen

'' Nergen in Uw eygen huys, noch waar ook ter wereld, zult gij rust of vrede, nu U God's huys geschonden hebt. Eerst dan wanneer een edel mens met het reine geweten van een pasgeboren kunt Uw woonstede zal betreden, dan zult gij vrede vinden. In Uw huys en in Uw hart.

Eigenlijk klopt dat nog niet, want er staat een spatie tussen 'raven' en 'ruiters'. Maar 'Waar raven paarden zullen zijn' of 'Waar kinderen ruiters zullen zijn' klink gewoon niet.
Dus, de zin klopt opzettelijk niet denk ik, omdat het anders heel raar klinkt.

'Beheerst u het perspectief?'

En ik probeerde juist met mijn bericht te zeggen dat er beter geen duizendste discussie over moest komen...  Laat ook maar.

Citaat van: darkridefreak link: /forum/50/19519/687078 op: 07-08-2012 20:16:27

Eigenlijk klopt dat nog niet, want er staat een spatie tussen 'raven' en 'ruiters'. Maar 'Waar raven paarden zullen zijn' of 'Waar kinderen ruiters zullen zijn' klink gewoon niet.
Dus, de zin klopt opzettelijk niet denk ik, omdat het anders heel raar klinkt.

Ooke wat probeer je nou met die post te bereiken?

'' Nergen in Uw eygen huys, noch waar ook ter wereld, zult gij rust of vrede, nu U God's huys geschonden hebt. Eerst dan wanneer een edel mens met het reine geweten van een pasgeboren kunt Uw woonstede zal betreden, dan zult gij vrede vinden. In Uw huys en in Uw hart.

*Leeggehaald*

Citaat van: darkridefreak link: /forum/50/19519/687095 op: 07-08-2012 21:32:51

Zeggen wat ik denk, dat doe jij precies hetzelfde. Ik dacht dat dat de bedoeling van een forum is?

Nou zal ik het anders vragen dan?

Wat probeer je.met die post uit te leggen?
Ik snap niet wat je bedoelt namelijk.met je "waar raven paarden zullen zijn"

Citaat van: Van den Loonsche Duynen link: /forum/50/19519/687098 op: 07-08-2012 21:39:39

Nou zal ik het anders vragen dan?

Wat probeer je.met die post uit te leggen?
Ik snap niet wat je bedoelt namelijk.met je "waar raven paarden zullen zijn"
Ik dacht al dat je boos was ofzo. Ik vond het al raar. Sorry van mijn vorige post!

Ik bedoelde uit te leggen, dat als ze de zin kloppend zouden maken, zou je iets als 'Waar raven paarden zullen zijn' krijgen, en dat klinkt niet lekker. Dus ik denk dat ze daarom bewust hebben gekozen voor en foute zin, omdat dat beter klinkt.
Duidelijker?

Ik denk dat je de zin gewoon mag zien hoe je zelf wilt, net als dat je bij Fata Morgana en Droomvlucht je eigen verhaal kan bedenken. En een grappig weetje, in alles kan, alles mag wordt dit gezongen: “in Raveleijn, daar zijn de raven Ruyters“. Oftewel daar wordt het al van de andere kant bekeken. Dus of de raven worden de ruyters of de kinderen worden de ruyters, het is wat je zelf wilt, het verhaal veranderd er toch niet van.

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/687129 op: 08-08-2012 01:23:11

Ik denk dat je de zin gewoon mag zien hoe je zelf wilt, net als dat je bij Fata Morgana en Droomvlucht je eigen verhaal kan bedenken. En een grappig weetje, in alles kan, alles mag wordt dit gezongen: “in Raveleijn, daar zijn de raven Ruyters“. Oftewel daar wordt het al van de andere kant bekeken. Dus of de raven worden de ruyters of de kinderen worden de ruyters, het is wat je zelf wilt, het verhaal veranderd er toch niet van.

Nou ik weet wel zeker van niet.

Want voor raveleijn is namelijk een verhaallijn geschreven. Dat doen niet voor niets.  En voor de fata en de droom is inderdaad geen verhal geschreven. Maar een show zonder verhaallijn kan niet he!

En als je de serie een aantal keer hebt gezien, de show en het boek hebt gelezen weet je dat ik gelijk heb. Want in in de show zegt Halina zoiets als ''Ruyters om draconicon te verslaan moeten jullie je krachten/elementen bundelen. Emma jij bent de.....etc.''

En het ligt idd ook aan de manier hoe je het leest. De zin in idd dubbelzinnig.
Ook de zin in het liedje is dubbelzinnig.

Ik hoop dat jullie het nu wel begrijpen

Verdere reacties graag via PM

MVG,
Van den Loonsche Duynen

Er is een verhaallijn geschreven maar er veranderd zoveel aan de show dat het niet altijd klopt.
Het kan ook niet altijd kloppen want als je nadenkt zou dus iedere bezoeker in een volwassen ruiter moeten veranderen omdat ze door de poort lopen.

En in de serie zit Olaf Grafhart OP Draconicon, nu staat hij op een verrijdbaar plateau.

En tot slot..in de serie komen er Graffers heel ergens anders vandaan als waar die ene Graffer nu vandaan komt.

De show heeft veel verbeterpunten gekregen, vooral nu er ook meer andere acteurs zijn vind ik wel een verbetering op zich. Anders raak je (voor mijn gevoel) te gewend aan 1 bepaald acteur. Zo zou de ene acteur weer hele andere dingen doen dan de ander.

Laatst zag ik een acteur die de wachter speelde erg vreemd met zijn tong doen in de richting van Samira (toen ze net in de kooi opgesloten zat). Ze geven soms ook een beetje een eigen draai eraan vermoed ik want niet iedere acteur doet dat.

Het is overigens wel mooi dat ze de arena veranderd hebben in een soort van marktplein net als in de serie!

Ja ze,kunnen niet exact hetzelfde laten zien als inde serie he, dat is logisch. Maar het gaat om de principes he want olaf bestuurd draconicon wel maar zit er in de show niet op. Dat is hetzelfde dat olaf niet op het balkon gaat staan in de shoen de inwoners van raveleijn toespreekt.

Maar nu genoeg gediscuseerd over het verhaal.
Nu weer een.beetje ontopic graag.

We zijn al die tijd al ontopic, sinds het sub-board gesloten is is alles over Raveleijn (dus ook verhaallijn) hier gewoon ontopic. Maar wat ik bedoelde is dat er inderdaad een verhaal is, maar de zin mag je zelf zien hoe je die wilt zien, ik bedoel het verhaal verandert niet als de raven de ruyters zijn of de kinderen de ruyters, de rest van het verhaal blijft gewoon hetzelfde, ongeacht of het raven of kinderen zijn. Dat is wat ik bedoelde.

Edit: Een vriend en ik hebben nog eens goed nagedacht en we zijn er nu uit wat het haast wel moet zijn, en de zin klopt er door. Het is wel doordacht maar de Efteling doordenkt verhalen altijd goed. Komt het: Kinderen kunnen niet zomaar volwassen worden, ook niet met magie. Wij vermoeden erg dat de raven het volwassen even beeld tonen van de kinderen, maar met het karakter/de geest van de kinderen. Dat verklaart ook de vele “veren“ over het gehele ruyter kostuum. De zin klopt want de raven zijn ruyters, en van binnen zijn het de kinderen. Dus alles klopt op die manier, en sinds vandaag zijn wij er 100% van overtuigd dat dit eindelijk het antwoord is op het “raadsel“ hoe het in elkaar steekt.

Klopt, maar we waren er een poos geleden toch al uit dat de zin "Waar raven ruyters zullen zeyn" hoogstwaarschijnlijk betekent; Waar raven-ruyters zullen zeyn, dus waar de raven in paarden veranderen, en de kinderen de ruyters van deze raven/paarden zijn.
Dat is volgens mij ook het meest logische.
En dat het dan in een liedje over de Efteling (alles kan, alles mag), anders verteld wordt, komt dan waarschijnlijk omdat het voor dat liedje dan weer beter uit komt.

Citaat van: Eftelaar link: /forum/50/19519/687333 op: 09-08-2012 10:33:43

Klopt, maar we waren er een poos geleden toch al uit dat de zin "Waar raven ruyters zullen zeyn" hoogstwaarschijnlijk betekent; Waar raven-ruyters zullen zeyn, dus waar de raven in paarden veranderen, en de kinderen de ruyters van deze raven/paarden zijn.
Dat is volgens mij ook het meest logische.
En dat het dan in een liedje over de Efteling (alles kan, alles mag), anders verteld wordt, komt dan waarschijnlijk omdat het voor dat liedje dan weer beter uit komt.

Ik ben het helemaal met je eens!! Daarom zei ik ook nu weer ontopic, omdat we hier al eerder een discusie over hadden. En er zijn wel.meer liedjjes die qua tekst niet kloppen, en dat komt inderdaad vaak doordat het mooier klinkt en/of beter uitkomt 

Offline Johano
Ik had niet verwacht dat de Raveleijn-Outfits die je als souvenir kunt kopen er zo leuk uit zien!
Ik zag vandaag 2 kinderen een blauw en een paars pak dragen, En het ziet er geweldig leuk uit!

(Dat wilde ik even kwijt, Ik had namelijk niet verwacht dat het er zo leuk uit zag )

2x Efteling Bosrijk

Pagina: 23 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·18·19·20·21·22·23·24·25·26·27·28·147·148·149 >>