Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 20 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·15·16·17·18·19·20·21·22·23·24·25·147·148·149 >>

Wordt tijd dat ze aan die branddeur iets gaan doen.  Waarschuwingsteksten helpen niet, want die worden vaak niet gelezen cq gezien.  Onder normale omstandigheden mag je niet dicht genoeg bij de deur kunnen komen, om die open te kunnen maken.

Maar dat er bij een alarm eerst gekeken wordt of het ernstig genoeg is, is geen goeie zaak.  Dan passen ze de trappen maar aan, maar het kan niet, dat mensen daarom moeten blijven zitten.  Stel dat er echt iets misgaat en er snel ontruimd moet worden, dan moeten de mensen over dezelfde trap....

De Markies

De Markies

Offline Sytze
Wat mij dus een goede oplossing lijkt is enkele afsluitbare 'poortjes' maken in het hekwerk dat de tribune begrensd. Bij een noodgeval kunnen enkele personeelsleden deze hekjes dan openen zodat er achter en voorlangs en dus sneller geëvacueerd kan worden. Er moeten dan natuurlijk wel wat verhogings-trappetjes komen op de plekken waar die poortjes zich bevinden én de poortjes moeten niet al te makkelijk open te maken zijn voornde bezoeker.

Citaat van: Sytze link: /forum/50/19519/684186 op: 23-07-2012 03:06:31

Wat mij dus een goede oplossing lijkt is enkele afsluitbare 'poortjes' maken in het hekwerk dat de tribune begrensd. Bij een noodgeval kunnen enkele personeelsleden deze hekjes dan openen zodat er achter en voorlangs en dus sneller geëvacueerd kan worden. Er moeten dan natuurlijk wel wat verhogings-trappetjes komen op de plekken waar die poortjes zich bevinden én de poortjes moeten niet al te makkelijk open te maken zijn voornde bezoeker.

Mag niet he. Nooddeuren dienen door iedereen geopend te kunnen worden. Enige optie die je zou hebben is het werken met kleefmagneten en deze koppelen aan de brandmeldinstallatie, maar ik weet niet hoe de brandweer van Kaatsheuvel daarover denkt. Elk korps in Nederland heeft de vrijheid om de regels enigzins naar hun eigen hand te zetten.

Citaat van: RamonvdO link: /forum/50/19519/684215 op: 23-07-2012 11:09:02

Mag niet he. Nooddeuren dienen door iedereen geopend te kunnen worden. Enige optie die je zou hebben is het werken met kleefmagneten en deze koppelen aan de brandmeldinstallatie, maar ik weet niet hoe de brandweer van Kaatsheuvel daarover denkt. Elk korps in Nederland heeft de vrijheid om de regels enigzins naar hun eigen hand te zetten.

Dat zou niet uitmaken, zo werken immers de nooddeuren van De Vliegende Hollander ook op deze manier. Ik vind het overigens ook een beetje vreemd waarom men voor deze techniek heeft gekozen, dit was immers toch te overzien?

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Sinds ongeveer een week  heeft een van de raven door wat voor lekkers er allemaal te halen is bij het wapen van ravelijn. Vorige week zat hij nog aan een stukje zalm en vandaag kwam hij de ijsthee en de cola keuren.
Personeel is er al op voorbereid en ook de raventrainer staat er klaar voor aangezien dit nu zo'n 3 a 4 keer per dag gebeurt. Nu de raaf dit weet krijg je het hem niet meer afgeleerd denk ik. De mensen kregen netjes een nieuw drankje aangeboden.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline davyvv
Vandaag hebben ze ook voor het eerst tijdens de voorstelling getest met een grotere rol voor de raven. Op het eind, als de ruiters nét de arena uit zijn, komen de vijf raven vanaf die kant weer de arena in gevlogen om vervolgens aan de andere kant weer in de hokken te gaan. Gave toevoeging! Jammer dat ze het vandaag maar 1x gedaan hebben..

Citaat van: davyvv link: /forum/50/19519/684702 op: 25-07-2012 23:14:00

Vandaag hebben ze ook voor het eerst tijdens de voorstelling getest met een grotere rol voor de raven. Op het eind, als de ruiters nét de arena uit zijn, komen de vijf raven vanaf die kant weer de arena in gevlogen om vervolgens aan de andere kant weer in de hokken te gaan. Gave toevoeging! Jammer dat ze het vandaag maar 1x gedaan hebben..

Dat heb ik dan gemist inderdaad dit was nu tijdens de show van 4 uur.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline davyvv
Citaat van: eftelingfan link: /forum/50/19519/684703 op: 25-07-2012 23:15:13

Dat heb ik dan gemist inderdaad dit was nu tijdens de show van 4 uur.

Dat kan kloppen. Het was namelijk tijdens de show van 14.30.

Maandag was dit voor het eerst, in ieder geval bij de show van 11.30 en van 14.30
Om 13.00 uur niet, waarschijnlijk laten ze de raven hier langzaam aan wennen dan.

88x Raveleijn

Offline davyvv
Citaat van: Marielle link: /forum/50/19519/684711 op: 25-07-2012 23:34:20

Maandag was dit voor het eerst, in ieder geval bij de show van 11.30 en van 14.30
Om 13.00 uur niet, waarschijnlijk laten ze de raven hier langzaam aan wennen dan.

Ahw oke, ja ik heb er eerder nog niemand over gehoord maar wist wel dat ze er mee bezig waren. Dus vandaar

Citaat van: davyvv link: /forum/50/19519/684705 op: 25-07-2012 23:16:58

Dat kan kloppen. Het was namelijk tijdens de show van 14.30.

Ja ik heb het gezien, een raaf vloog rakelings langs Halina. Wel een leuke toevoeging.

[center]U vertoeft er in een blijde wereld

1x Efteling 2013[/center]

[center]How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?[/center]

Vandaag een ongeluk bij de gevangenis kooi. Zo als altijd word Samira bevrijd uit de kooi en is de Wachter zo dom om in de kooi te stappen. Iedereen doet gouw de kooi dicht en toen ging het mis. De wachter sprong tegen de kooi om zich zelf te bevrijden en toen  viel de kooi voor over open boven op Samira. Gelukig hadden ze allebei niks (denk ik, ik kan niet voelen of het pijn deed).

Als de maan naar de hemel klimpt strooit Klaas Vaak op zijn uil slaapzand over elk huys.

<b>47x</b> Aquanura, <b>80

x</b> Efteling, <b>3x</b> Efteling Bosrijk

Offline Yvan
Citaat van: bmwm3tobias link: /forum/50/19519/685031 op: 27-07-2012 22:51:29

Vandaag een ongeluk bij de gevangenis kooi. Zo als altijd word Samira bevrijd uit de kooi en is de Wachter zo dom om in de kooi te stappen. Iedereen doet gouw de kooi dicht en toen ging het mis. De wachter sprong tegen de kooi om zich zelf te bevrijden en toen  viel de kooi voor over open boven op Samira. Gelukig hadden ze allebei niks (denk ik, ik kan niet voelen of het pijn deed).

Rofl, lijkt me er wel geniaal uitzien, maar hopelijk hadden de acteurs geen pijn eraan overgehouden, en dat denk ik ook niet. Die kooi is zo gammel als wat, kan nooit veel wegen

Oase!

Offline Carlo
Show van 16.00 uur is afgelast, het podium wil niet voor- of achteruit, staat al een tijd stil bij de toren. Wel 5 technici zijn er aan bezig, maar helaas. Tot zover het live verslag vanaf het Wapen-terras.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Citaat van: Carlo link: /forum/50/19519/685128 op: 28-07-2012 16:12:56

Show van 16.00 uur is afgelast, het podium wil niet voor- of achteruit, staat al een tijd stil bij de toren. Wel 5 technici zijn er aan bezig, maar helaas. Tot zover het live verslag vanaf het Wapen-terras.

De andere shows zijn ook niet doorgegaan, de laatste van vandaag 21.00 is ook afgelast...

Ze zeiden dat het zelfs nog onzeker was of vandaag de shows doorgingen. We zullen het straks zien.

En wat mij ook opviel gisteren is dat veel mensen niet (willen) inzien dat dit geen opzet is, wat ik allemaal hoorde aan verwijten richting personeel, pfff

2x Efteling, 3x Raveleijn

Kan oververhitting trouwens niet de oorzaak zijn? Want nu is het de laatste dagen tussen de 25 en 32 graden geweest. Vorig jaar waren die temparaturen in oktober en toen lag de show door zo‘n gelijksoortig iets als dit ook eruit op 15 en 16 oktober.

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/685194 op: 29-07-2012 10:23:34

Kan oververhitting trouwens niet de oorzaak zijn? Want nu is het de laatste dagen tussen de 25 en 32 graden geweest. Vorig jaar waren die temparaturen in oktober en toen lag de show door zo‘n gelijksoortig iets als dit ook eruit op 15 en 16 oktober.

Half oktober tussen de 25 en 32 graden? Lijkt me sterk. Lijkt me overigens ook sterk dat een podium vanwege die (vrij normale zomerse) temperaturen niet kan rijden.

Schijnt dat de storing van zaterdag niet volledig goed gerepareerd was, waardoor een andere storing vandaag ontstond.
De tweede show was gestopt want de draak kwam niet omhoog. De laatste twee shows zijn uiteindelijk wel doorgegaan.

Erg ongelukkig allemaal net met zo'n druk weekend.

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

wanneer gaat deze verandering in werking en heeft iemand dit gefilmd?

Pagina: 20 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·15·16·17·18·19·20·21·22·23·24·25·147·148·149 >>