Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 2 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·147·148·149 >>

Er is nu een actie voor SPOOR-lezers. Met een coupon (moet wel de originele hebben) kan je t/m 31 mei gratis een Raveleijnposter (prijs € 4,99) afhalen bij Efteldingen. Zo te zien hoef je geen pasje bij te hebben (komt goed uit want ik heb de bon van iemand gekregen)

88x Raveleijn

Om één of andere reden heeft het Youtube-kanaal van Raveleijn vandaag de commercial van de tv serie zonder stem geüpload:

(Ik snap niet waarom ze daar nu in maart opeens bij komen , maar 't is iig wel leuk om zonder rtl4 stem te horen )

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Citaat van: Marielle link: /forum/50/19519/651628 op: 03-03-2012 21:13:26

Er is nu een actie voor SPOOR-lezers. Met een coupon (moet wel de originele hebben) kan je t/m 31 mei gratis een Raveleijnposter (prijs € 4,99) afhalen bij Efteldingen. Zo te zien hoef je geen pasje bij te hebben (komt goed uit want ik heb de bon van iemand gekregen)

Mijn ouders krijgen dat blaadje en daar zat idd en coupon in. Gister de poster bij de Efteldingen gehaald. Ookal had ik er al 1, gratis is gratis . Letwel; Ik ga hem niet verkopen!

Een sprookje in de morgen, is een dag zonder zorgen! 42x Raveleijn

mijn moeder had ook die coupon, dus ik mocht die meenemen, als ik deze maand nog er kom, zal ik ook de poster ophalen

Mijn suggestie voor een nieuwe show.

Show Raveleijn [Suggestie] (rekening gehouden met huidige show en document loopings)

De Poort
De Magische Stadspoort is verstrengeld met takken en vervallen net zoals in de serie. De takken verdwijnen en Halina komt tevoorschijn in gezelschap met Samuel, Samira en de Bannelingen. Halina vertelt kort het verhaal van Raveleijn. Als zij klaar is, spuiten de waterspuiten water omhoog.  De Poort begint mist uit te stoten en de tekst ‘Waar Raven Ruyters Zullen Zeyn’ wordt zichtbaar.

Plein
Op het plein staan de acteurs die ook bij de poort stonden. Voor een torentje staat een wachter. Bij de Herberg staat een Graffer. Onderling spelen de Wachter en de Graffer in op de Bannelingen.

Inloop
De bezoekers komen onder het muziekstuk Desolaat de magische stad Raveleijn in. Samira komt samen met Samuel en Bertram op en zij gaan bij de pomp zitten. Halina komt ondertussen op en praat wat met Samuel en Samira. Samira gaat weg om de Bannelingen te halen. Halina loopt door naar de troon.

Show
De Bannelingen komen samen met Samira en hun kar op. Zij dansen wat en spelen het publiek op. De Wachter komt op en valt het gezelschap aan. Halina bevriest ze en vertelt met televisiebeelden het verhaal van Raveleijn. Na de intro komt Graaf Olaf Grafhart op onder zijn inloopmuziek. De Graaf gaat op zijn troon zitten en beveelt Halina het gezelschap te ontdooien. De Bannelingen pakken het net en gooien het over de Wachter heen. De Wachter ontwijkt het net en pakt Jarno. De Graaf gebaart dat hij weg moet. De Wachter neemt Jarno mee. Samira treurt. Zij wijst naar de klok en helpt haar vader naar de klok. Samuel luid de noodklok. Samira en de Bannelingen kijken of de Wachter er aan komt. De Wachter komt vanuit de andere kant oplopen. De Graaf gebaart dat hij Samuel moet meenemen. De Wachter neemt Samuel mee naar de kooi en sluit hem op. Samira probeert hem nog te bevrijden. Bertram komt aanvliegen met wat water en Samira doopt hem. Halina is boos en roept  haar Raven op. Vanuit de poort leid ze de Vijf Ruiters naar de stadspoort. De Vijf Ruiters komen van links op. Zij dagen de Graaf en zijn Wachter wat uit. Dan steigeren ze alle vijf. Ondertussen roept de Graaf een Graffer op die Thomas probeert aan te vallen. De andere Vier ruiters dringen de Graffer terug. Thomas omarmt Samira en probeert Samuel te bevrijden. Dit blijkt tevergeefs. Thomas verschijnt voor het podium. De Bannelingen kijken wat er onder het doek zit en de eerste kop van Draconicon komt tevoorschijn. Thomas probeert met een zweep Draconicon terug te dringen. Als dit niet blijkt te werken, overhandigt Samira hem de ‘staf’ van Samuel. Uiteindelijk gooit Thomas deze terug en verslaat de eerste kop met zijn zwaard. Olaf Grafhart laat zijn tweede kop verschijnen en deze spuwt vuur naar Thomas. Samira probeert hem mee te nemen, maar de Wachter houdt haar op afstand. De Graffer komt weer terug op en Maurits zet zijn fluit in. Iedereen valt in slaap. Als Maurits de tweede kop van Draconicon in slaap heeft gefloten, spuwt de derde kop vuur naar Maurits. Emma rijd om Draconicon heen en gaat de strijd aan met de Graffer. Olaf wekt de aandacht en laat Draconicon volledig verschijnen. Lisa en Emma proberen Draconicon met schijven aan te vallen, maar dit werkt tevergeefs. Draconicon spreidt zijn vleugels en de Ruiters buigen voor de Graaf. Halina ziet haar kans en laat de valk van Olaf wegvliegen. Olaf gebaart zijn Wachter de valk terug te halen. Halina bevriest Draconicon, Olaf, de Graffer en de Wachter. Zij spreekt de Ruiters hun laatste goed moed in. Olaf en Draconicon ontdooien weer. Olaf en zijn Wachter lopen naar Joost toe. Joost steekt zijn Aardedolken in de grond en in een kring om Draconicon spuit er zand omhoog.  De Wachter en de Graffer ontwaken en vallen de Bannelingen aan. Maurits en Lisa staan bij de pomp waar Lisa water uit spuit. Maurits dringt Olaf terug. Emma trekt Joost op een board om Draconicon heen. Thomas komt op met zijn vuurzwaard. Aan het eind verslaan de Ruiters, Draconicon door alle krachten te combineren. Draconicon roest en ontploft uiteindelijk. De Ruiters nemen een overwinningspose aan. Olaf loopt in een luik weg, waar rook uit komt. Hieruit vliegt plots een valk weg en zijn tulband blijft liggen. Halina opent de kooi waar Samuel in zit. Maurits, Lisa, Emma en Joost komen met vlaggen op.  Thomas pakt zijn vlag en plant deze voor Draconicon. Thomas kust Samira en pakt de tulband van Olaf van de Wachter af. Thomas komt daarna met zijn paard weer op en steigert. De Bannelingen nemen de Graffer mee, waar Jarno uit komt. De Ruiters maken nog een laatste stuntronde en vertrekken nadat Halina ze bedankt heeft. De Bannelingen drijven de Wachter de kooi in en sluiten hem tot slot op.

@Ryan
Dus eigenlijk is jouw suggestie een combinatie van de oude met huidige show?
Klinkt allemaal prima, maar sommige dingen (zoals een ontploffende Draconicon) zijn nogal onuitvoerbaar voor een parkshow die ongeveer vijf keer per dag opgevoerd word.
Meer als wat rook en brekende geluiden kan je dan niet erin stoppen.

De toevoeging van Graffer en Wachter op het plein voor de show begint lijkt mij wat onhandig in verband met de doorstroming van het publiek naar de tribune.

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Ik lees op twitter dat de show van Raveleijn weer aangepast gaat worden.
Zie hier
Ben benieuwd of er grote aanpassingen zullen zijn.

Dennis de Groot, acteur en zanger, bekend van onder andere 'Wie wordt Zorro?' zal in Raveleijn gaan spelen als Thomas.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

AUW! Net van de trap gedonderd om het nieuws tegen m'n moeder te vertellen
Ben dr ZO blij mee met Dennis! Echt gaaf! 

Ik weet wel wie Dennis is, Ik heb hem nog gezien in Zorro en sta zelfs methem op de foto! Nou weet ik zelf niet of hij wel daadwerkelijk kan paardrijden.. dus ben best verbaast! Maar vind het cool dat een musicalacteur voor Raveleijn kiest en niet een stage project.

Offline tijn.
Het lijkt nu ook aannemelijker dat de ruyters mogelijk gaan communiceren, zowel in- als na de show bij de 'Meet & Greet', althans deze Dennis. Een Nederlands-acteur is altijd makkelijker. Ik ben erg benieuwd hoe dit balletje verder gaat rollen!

Twitter | Twitter.com/@Martvgerwen

Offline Andrea
Ik ben best wel blij met dit nieuws. Het is afwachten hoe het nu gaat lopen, maar het is op deze manier wel duidelijk dat er flink wat staat te veranderen wat het verhaal, waar het om gaat, een stuk duidelijker maakt.

Ik ben ook zeker benieuwd!  Al ben ik bang dat er met b.v Dennis De groot, meer bezuinigt gaat worden op het straat-entertainment. Ik neem aan dat die ook niet heel weinig kost.. Maargoed, we zullen zien!

Wow, een musicalacteur voor Raveleijn.. Ik zou echt opkijken als de show straks ermee opent dat de ruiters een liedje gaan zingen

Ben nu wel erg benieuwd!

Offline Effo
Ik vermoed dus dat het wel eens einde oefening kan gaan worden voor de stunts en misschien wel de Franse acteurs als ik dat allemaal hoor :S

Nieuw jaar, nieuwe teller. Efteling: 1x Phantasialand: 1x

Citaat van: Effo link: /forum/50/19519/652694 op: 07-03-2012 15:33:58

Ik vermoed dus dat het wel eens einde oefening kan gaan worden voor de stunts en misschien wel de Franse acteurs als ik dat allemaal hoor :S
Naja, daar maar maak ik me geen zorgen om, zolang de beste wachters van het moment maar blijven

Geen einde voor de stunts:

Dennis de Groot‏@GrootisDennisde
ben nu druk aan het repeteren om de volgende stunts te kunnen doen! #Raveleijn # Efteling
http://youtu.be/tO_EM4FDOGU

Waarom einde oefening voor de stunts? Alsof er in Nederland niemand te vinden ie die een stukje kan paardrijden... Ik heb me altijd afgevraagd waarom er er alleen Franse ruiters waren. Wat mij betreft worden alle Franse acteurs eruit gebonjourd, zodat er gewoon live gesproken kan worden in de show en er daarna een normale meet&greet/ fotomoment mogelijk is, eventueel met praatje.

Vind ik ook Remko!

Kijk; Inprincipe kan ik ook paardrijden, ben redelijk ervaren maar zeker geen Anky. Ik zou inprincipe ook de damesstunts kunnen leren. Dus leren en oefenen kan altijd.

Hoogstwaarschijnlijk is de premiere van Dennis 7 April en dan zou Mehdi dus de 6e spelen.

Vind het enorm leuk dat Dennis mee gaat spelen, omdat ik al fan van hem was sinds Zorro. Anderzijds, wat een ellende 
Waarom ellende? Wel: de allerhevigste fans blijven na ELKE meet en greet tot het ALLERlaatste staan. Een foto is snel genomen want een hele uitleg konden ze toch niet doen tegen de ruiters omdat ze Frans spraken... Ellende: deze leuke ruiter die ook nog eens bekend is bij het publiek spreekt WEL Nederlands en kan dus niet eventjes doen alsof hij je niet verstaat. Ondertussen moet hij ook wel tegen iedereen leuk en vriendelijk zijn en tijd maken voor een praatje daar hij eigenlijk een beetje een BN'er is... Nu ga ik de commentaar krijgen ' dat is toch normaal, hij wordt er voor betaald ook en bla bla bla' Allemaal heel juist.. Maar zien jullie de ellelange wachtrijen al voor je als ze zien dat Dennis de Groot buiten staat? Nee? Ik wel!    Dus... graag ook een andere optie voor de uitgang want ik ga er niet telkens een uur op wachten als ik er door wil. 

Citaat van: Evelien link: /forum/50/19519/652710 op: 07-03-2012 16:09:02

Vind het enorm leuk dat Dennis mee gaat spelen, omdat ik al fan van hem was sinds Zorro. Anderzijds, wat een ellende 
Waarom ellende? Wel: de allerhevigste fans blijven na ELKE meet en greet tot het ALLERlaatste staan. Een foto is snel genomen want een hele uitleg konden ze toch niet doen tegen de ruiters omdat ze Frans spraken... Ellende: deze leuke ruiter die ook nog eens bekend is bij het publiek spreekt WEL Nederlands en kan dus niet eventjes doen alsof hij je niet verstaat. Ondertussen moet hij ook wel tegen iedereen leuk en vriendelijk zijn en tijd maken voor een praatje daar hij eigenlijk een beetje een BN'er is... Nu ga ik de commentaar krijgen ' dat is toch normaal, hij wordt er voor betaald ook en bla bla bla' Allemaal heel juist.. Maar zien jullie de ellelange wachtrijen al voor je als ze zien dat Dennis de Groot buiten staat? Nee? Ik wel!    Dus... graag ook een andere optie voor de uitgang want ik ga er niet telkens een uur op wachten als ik er door wil. 

Nou, ik denk echt niet dat het zo een storm zou lopen. En Dennis is musicalacteur en is omgaan met fans dus goed gewend!

Pagina: 2 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·147·148·149 >>