Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 19 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·14·15·16·17·18·19·20·21·22·23·24·147·148·149 >>

Ik hoorde van iemand die meer voor kinderen was, oftewel hij vond dus niks aan.

Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/19519/683185 op: 17-07-2012 17:58:39

Er zijn nog geen plannen bekend voor een nieuwe show maar deze zal waarschijnlijk niet voor altijd blijven.

Ik hoop wel dat ze die show toch weer iets beter maken, ik heb zaterdag de show van 21:00 gekeken, en die vond ik een beetje chaotisch in elkaar steken. En sommige dieren werkten niet echt mee. Eén van de paarden van de ruiters begon van de planten te eten, en grijsvalk leek verdwaald te zijn, die werd voortdurend teruggefloten, maar dat leek ie niet te horen, hij vloog voortdurend de arena rond.

TVDVFS.nl

Alleen werk je met dieren die wel eens wat anders doen dan de bedoeling, dieren moetrn aan het nieuwe decor wennen...

Citaat van: Master Hugo link: /forum/50/19519/683437 op: 18-07-2012 19:39:41

Eén van de paarden van de ruiters begon van de planten te eten,

Oei die planten zijn super nep...

"Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don't have any surface noise. I said, 'Listen, mate, *life* has surface noise."

Ja, maar dat weet dat paard niet. Je kan moeilijk zeggen hé paard, niet van die planten eten, die zijn nep. Volgens mij had dat paard gewoon honger.

TVDVFS.nl

Citaat van: Master Hugo link: /forum/50/19519/683437 op: 18-07-2012 19:39:41

... en grijsvalk leek verdwaald te zijn, die werd voortdurend teruggefloten, maar dat leek ie niet te horen, hij vloog voortdurend de arena rond.

Volgens mij hoort dat zo. Ze lokken die mooie vogel naar zich toe met een loer, de valk krijgt hem niet te pakken, en vliegt nog een rondje om het nog een keer te proberen. Na een paar rondjes laten ze de valk hem vangen, waarna de valk weer meegenomen word.

Offline jroeen
als er een nieuwe show komt, hoop ik toch echt dat de personages gewoon gaan praten. dat ze allemaal een microfoontje krijgen enzo. ik denk dat de show  dan veel duidelijker wordt. ik heb zelf de show 4x moeten zien om helemaal te snappen waar het over ging.

Citaat van: jroeen link: /forum/50/19519/683462 op: 18-07-2012 21:02:52

als er een nieuwe show komt, hoop ik toch echt dat de personages gewoon gaan praten. dat ze allemaal een microfoontje krijgen enzo. ik denk dat de show  dan veel duidelijker wordt. ik heb zelf de show 4x moeten zien om helemaal te snappen waar het over ging.

Dat vind ik zeker geen goed idee. De reden waarom is omdat allereerst de ruiters Frans zijn en dus (bijna) geen
Nederlands spreken.

Ten tweede heeft het het nadeel dat er zich erg makkelijk storingen kunnen voordoen. Wanneer slechts een iemand
maar een kapot microfoontje heeft, valt meteen de hele dialoog in duigen. Ook heb je met een live dialoog een nadeel dat
het misschien vrij lastig is om op elkaar in te spelen.

Als ze dan tekst in de show toe zouden voegen, zou ik het gewoon op dezelfde manier doen als het nu gebeurt.
Van tevoren opnemen, en vervolgens gewoon tussen of over de showmuziek plakken.

Band opzetten en dat acteurs playbackt vind ik nog beter.

Citaat van: parbatje link: /forum/50/19519/683490 op: 18-07-2012 22:55:05

Band opzetten en dat acteurs playbackt vind ik nog beter.

Oh... Ja dat klopt dat was ik vergeten. En misschien zou het ook geen gek idee zijn om geluidssets uit te lenen voor
buitenlanders met een nagesynchroniseerde versie van de dialogen?

Nu weten we dus ook waar de potten en borden van de oase zijn gebleven. In een kraampje van Raveleijn.

"Met fluisteren bereik je meer als met schreeuwen"

Drukste dag dit seizoen en de Raveleijn word ontruimt.
Melden div. bronnen op twitter.
Oorzaak nog onbekent.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Carlo
Citaat van: eftelingfan link: /forum/50/19519/683885 op: 21-07-2012 13:09:54

Drukste dag dit seizoen en de Raveleijn word ontruimt.
Melden div. bronnen op twitter.
Oorzaak nog onbekent.

Kan vanalles zijn. Maar één van de meest voorkomende redenen is dat bij het Wapen van Raveleijn iemand tegen de nooduitgang-balk gehangen heeft. Overigens is dat een probleem wat zich dagelijks voordoet: bij drukte op het terras gaan veel mensen bij de nooddeuren staan en drukken dan per ongeluk tegen de noodbalk.

De oplossing is een groot kruis op de grond schilderen zodat duidelijk is dat je daar niet meer mag staan, maar jaaaaaa... dat idee hebben we al zo vaak geopperd bij het personeel aldaar, er wordt tóch niks mee gedaan. Telkens krijg ik te horen dat het een goed idee is, maar verder gebeurt er niks. Met tot gevolg dat het bedienend personeel de héle dag mensen daar weg moet sturen.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Er scheen een brand te zijn geweest bij onder tribune 1/2. Maar of dat klopt, weet het niet. Ze mogen nu in ieder geval raveleijn weer betreden

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/19519/683891 op: 21-07-2012 14:23:43

Er scheen een brand te zijn geweest bij onder tribune 1/2. Maar of dat klopt, weet het niet. Ze mogen nu in ieder geval raveleijn weer betreden

Er was een sirene te horen en best wel wat rookontwikkeling te zien. Het duurde trouwens best wel lang voordat er instructies kwamen om het gebouw te verlaten nadat de show was stilgelegd (ca 5 minuten).

Als er een brandalarm is begin je toch meteen het gebouw te ontruimen? En wat ik nu veronderstel hebben ze eerst gekeken en dan pas actie ondernomen.

Een medewerker kon gisteravond nog niet geheel zeggen wat de oorzaak is geweest.
Maar ik vind wel dat de Efteling voortaan sneller moet beginnen met ontruimen.

Er was een alarm afgegaan en de show was nog in volle gang. Pas toen Graaf Olaf opkwam en richting Halina ging werd de show stilgezet en een lange tijd daarna werd pas overgegaan tot ontruimen.

De deuren van de ingang/uitgang werden opgengezet en ik had al een vermoeden dat we eruit moesten. Even later klonk er een stem dat we de attractie moesten verlaten en de aanwijzingen van het personeel moesten opvolgen.

Ik heb wel rookvorming gezien vanonder de tribune's maar of dat nu van brand was of opwaaiend "stof" dat weet ik niet. Er was wel een knal te horen maar ook dit was pas terwijl het brandalarm al afgegaan was.

Aangezien je dus niet weet wat er aan de hand was kan je ook niet zeggen dat het sneller moet, zoals gezegt had het iemand kunnen zijn die tegen de branddeur aanstond, als je daar elke keer alles voor moet ontruimen dan is dat ook niet fijn.
Bij zoiets moet er nou eenmaal gekeken worden of er echt iets is, als er dan nog de mogelijkheid bestaat dat je moet ontruimen, dan kan het natuurlijk niet anders.

Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/19519/684012 op: 22-07-2012 12:34:01

Aangezien je dus niet weet wat er aan de hand was kan je ook niet zeggen dat het sneller moet, zoals gezegt had het iemand kunnen zijn die tegen de branddeur aanstond, als je daar elke keer alles voor moet ontruimen dan is dat ook niet fijn.
Bij zoiets moet er nou eenmaal gekeken worden of er echt iets is, als er dan nog de mogelijkheid bestaat dat je moet ontruimen, dan kan het natuurlijk niet anders.

Dus jij zegt dat als er eventueel brand is onder de tribune (of ergens anders) er eerst gekeken moet worden of er wel degelijk brand is?
Daar neem je toch geen risico op als Efteling zijnde, om een hele arena rustig te laten zitten. (ook al is er een kans dat de branddeur openging omdat er iemand tegen leunde)

Wat ik zewg is dat er een grote kans is dat er niks aan de hand is, en vergeet niet dat er bij het ontruimen paniek uit kan brekenwat voor gevaarlijke situaties zorgt, paniek is erger dan brand.

Evacuatie is vrij rustig verlopen. Misschien juist omdat het even duurde eer de melding tot verlaten van de tribune kwam.
Mensen waren aan het rond kijken en iedereen heeft toen rustig de tribunes verlaten; geen paniek of wat dan ook.
Het gehele proces had sneller mogen verlopen, maar als direct alle alarmbellen afgaan en het verzoek tot evacuatie komt, dan denkt een bezoeker direct dat het ernstig is. De kans dat er dan gehaast word en paniek ontstaat is groot. (de trappen zijn al gevaarlijk genoeg als zoveel mensen rustig de tribunes verlaten)

Wat er precies aan de hand was, was onduidelijk en voor de veiligheid werd toen besloten de boel te evacueren, rustig niet gehaast. Wel fijn.
De cast en crew kwam later vrolijk (in hun eigen kledij) naar buiten; dus iets ernstigs zal het wel niet geweest zijn.

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Pagina: 19 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·14·15·16·17·18·19·20·21·22·23·24·147·148·149 >>