Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 15 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·10·11·12·13·14·15·16·17·18·19·20·147·148·149 >>

Citaat van: Japio link: /forum/50/19519/669577 op: 24-05-2012 21:54:09

Met een tribune vol schoolreisjes is het al snel enthousiaster. Zo'n dagje staat in het teken van pret en grollen, dan is alles leuk. Nee, je hoort ook van dagbezoekers genoeg weifelende verhalen over Raveleijn. De WES stond destijds op de 3e plaats van favoriete attracties onder de bezoekers, onder Droomvlucht en het Sprookjesbos. Dat is bij Raveleijn nog niet het geval lijkt me zo!

Even dat over schoolreisjes: Dat is niet waar, hun zijn juist degene die het niet leuk vinden, schoolreis kinderen vinden tegenwoordig namelijk niets meer leuk in pretparken, helaas.

Citaat van: Martijn link: /forum/50/19519/669574 op: 24-05-2012 21:48:03

De kritiek over Raveleijn is bij bepaalde mensen vrij groot, dat is te zien aan berichten in dit topic en daar wil ik het eens over hebben. Vandaag waren er heel veel schoolreisjes naar de Efteling en zag je overal wel een groep gele petjes of blauwe shirts voorbij komen (met gestreste begeleiders er achteraan). Ook in Raveleijn zat het er vol mee. En echt, ik heb nog nooit zo'n enthousiast publiek op de tribune gezien!

Klappen, juichen en al zodra Olaf in de arena kwam één en al gejoel. En dat zette mij aan het denken. Wij als efteling/pretprakfans hebben over het algemeen "kritiek" tot "veel kritiek" op de show en sommige zijn er alleen maar negatief over. Maar vergeet niet dat de doelgroep van Raveleijn niet zozeer wij zijn, maar kinderen tussen +/- 6 en 12 jaar oud. En ik denk dat een shows als die van vandaag gewoon het bewijs is dat Raveleijn uiteindelijk geslaagd is. De doelgroep vindt het geweldig en de eftelingnerds (om het zo maar even te zeggen) hebben als nog een prachtig gebouw in Eftleing stijl. Dus voordat er weer eens iemand op het idee komt om met een heel lang bericht te gaan klagen over deze show, denk dan even hier aan. Niks mis met kritiek, het is nou eenmaal geen perfecte show, maar hou dit alsjeblieft in het achterhoofd.

Nou, dat moest ik even kwijt.

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/669584 op: 24-05-2012 22:30:24

Even dat over schoolreisjes: Dat is niet waar, hun zijn juist degene die het niet leuk vinden, schoolreis kinderen vinden tegenwoordig namelijk niets meer leuk in pretparken, helaas.

Goh wat weet je het toch weer goed.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: eftelingfan link: /forum/50/19519/669586 op: 24-05-2012 22:33:07

Goh wat weet je het toch weer goed.
Waarschijnlijk is dat een sarcastische opmerking gezien de gestreste begeleiders. Ik ben laatste paar weken namelijk ongeveer 7x in de Efteling geweest op schoolreis dagen, en overal was het k*t deze attractie, k*t andere attractie en dat ging de hele dag door.

Maar dat zijn niet de kids tussen de 6 en 12 jaar oud.

Helaas wel, dat is nog het ergste. Sterker nog, niet 6 t/m 12, maar 4 t/m 12, moet je na gaan hoe grof de kinderen tegenwoordig al op vroege leeftijd praten.

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/669591 op: 24-05-2012 22:40:09

Helaas wel, dat is nog het ergste. Sterker nog, niet 6 t/m 12, maar 4 t/m 12, moet je na gaan hoe grof de kinderen tegenwoordig al op vroege leeftijd praten.

Citaat van: Martijn link: /forum/50/19519/669574 op: 24-05-2012 21:48:03

ik heb nog nooit zo'n enthousiast publiek op de tribune gezien!

Nou, dat moest ik even kwijt.

En nu houd ik er verder over op ook.

Offline fvjb50
De vraag is dus: is Raveleijn een geslaagde show? Je kunt zo'n vraag vanuit vele opzichten beantwoorden.

Voor kinderen met een leeftijd van tot het begin van de tienerjaren is Raveleijn wellicht geslaagd. Stoere ridders, special effects en een metershoge 'raak' zijn een hele gebeurtenis.
Als familieshow doet Raveleijn het al heel wat minder. Daarvoor missen diepere kwaliteiten.

Bij mij komt dan de volgende vraag bovendrijven: als er meerdere doelgroepen zijn, is het dan genoeg om slechts de hoofddoelgroep echt tevreden te stellen? Nee. Althans, voor een park als de Efteling vind ik dat niet genoeg wanneer behoeften van andere doelgroepen ook vervuld hadden kunnen worden. In Raveleijn had daar geen mens onder geleden, sterker nog, het had Raveleijn heel wat memorabeler gemaakt voor alle doelgroepen die een familieshow kan hebben!

De Efteling biedt over het algemeen een zeer hoge kwaliteit aan in thematische attracties. Neem Fata Morgana als voorbeeld: niet alleen aansprekende personages in een pakkende setting, maar ook talloze doordachte details en veel variatie in thema in het ontwerp. Fata morgana heeft die kwaliteit dus in de vormgeving zitten, waar Raveleijn het in haar belangrijkste aspect (ondanks goed ontwerp en geslaagde muziek), de show, mist.

Raveleijn is na alle kleine en ietsje grondigere aanpassingen leuk genoeg voor de primaire doelgroep. Echter, een show van betere kwaliteit was voor zowel de belangrijkste kijkers als voor elke andere toeschouwer gewoon een stuk interessanter en vermakelijker geweest, en had een grotere indruk kunnen maken. Dat wat de Efteling zo bijzonder maakt, is dat de kwaliteit zo hoog ligt, en dat het meer is dan leuk voor kinderen. Dat het juist velen aanspreekt en een langdurige positieve indruk achter laat.

Concluderend had Raveleijn als onderdeel van de Efteling gewoon beter moeten zijn. Een attractie die enkel voor (de veel sneller tevreden doelgroep) kinderen echt super is, is het park niet waardig. Juist omdat de Efteling zo dikwijls over de simpele verwachting van 'leuk voor de kids' heen gaat, het eerder vanzelfsprekend is daar overheen te gaan, is het voor mij wel gerechtvaardigd dat sommigen zich daar druk om maken en de moeite nemen er flinke stukken tekst over te schrijven. 'We' willen gewoon het beste, dat is namelijk waarom de Efteling in eerste instantie al zo'n interesse teweeg heeft gebracht!

Citaat van: eftelingfan link: /forum/50/19519/669594 op: 24-05-2012 22:43:06

En nu houd ik er verder over op ook.

Ik zeg alleen wat ik weet hoor, misschien kan je er een schatting om maken. Dat 1 op de 8 schoolreisjes wel enthousiast zijn.

Citaat van: Japio link: /forum/50/19519/669577 op: 24-05-2012 21:54:09

Met een tribune vol schoolreisjes is het al snel enthousiaster. Zo'n dagje staat in het teken van pret en grollen, dan is alles leuk.

Schoolreisje, of geen schoolreisje, ze hebben het leuk gehad niet waar? Ook kinderen die gewoon met de familie gaan, zijn vooral sinds de 2e versie meestal enthousiast, geloof me maar.

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/669588 op: 24-05-2012 22:35:40

Waarschijnlijk is dat een sarcastische opmerking gezien de gestreste begeleiders.

Ehm... Sarcastisch was het niet bedoeld hoor. Anders had ik dat wel duidelijker naar voren laten komen. Ik snap wel wat je bedoelt met irritante schoolkinderen, die geen enkele attractie leuk vinden en zulke zaten er vandaag ook genoeg tussen. Maar over hat algemeen vinden kinderen t/m 10 jaar de Efteling nog altijd leuk.

Citaat van: fvjb50 link: /forum/50/19519/669595 op: 24-05-2012 22:43:51

Concluderend had Raveleijn als onderdeel van de Efteling gewoon beter moeten zijn. Een attractie die enkel voor (de veel sneller tevreden doelgroep) kinderen echt super is, is het park niet waardig. Juist omdat de Efteling zo dikwijls over de simpele verwachting van 'leuk voor de kids' heen gaat, het eerder vanzelfsprekend is daar overheen te gaan, is het voor mij wel gerechtvaardigd dat sommigen zich daar druk om maken en de moeite nemen er flinke stukken tekst over te schrijven. 'We' willen gewoon het beste, dat is namelijk waarom de Efteling in eerste instantie al zo'n interesse teweeg heeft gebracht!

Carnaval Festival is ook niet echt voor een oudere doelgroep, maar is toch ook aanwezig in het park? Maar goed, het zal altijd wel een punt van discussie blijven.

En ergens ben ik het ook wel er mee eens dat als bepaalde dingen anders waren aangepakt, er ook een heel andere (betere?) show had gestaan. Dat had echter bij bijv. DVH ook zo geweest. Ik denk dat Raveleijn goed genoeg is, omdat kinderen er van genieten en hun ouders er weer van kunnen genieten dat hun kinderen kunnen genieten (een beetje een sprookjesbosidee). En er zijn ook wel degelijk ouderen die het leuk vinden om de show te zien. En fans? Ach ja, die zullen het er nooit over eens worden.

Offline fvjb50
Klopt allemaal. Carnaval Festival is, hoe je het ook wendt of keert, toch een vreemde eend in de bijt.
Met bijvoorbeeld die attractie in het achterhoofd ben ik ook tot deze uitspraken gekomen:
Citaat van: fvjb50 link: /forum/50/19519/669595 op: 24-05-2012 22:43:51

Bij mij komt dan de volgende vraag bovendrijven: als er meerdere doelgroepen zijn, is het dan genoeg om slechts de hoofddoelgroep echt tevreden te stellen? Nee. Althans, voor een park als de Efteling vind ik dat niet genoeg wanneer behoeften van andere doelgroepen ook vervuld hadden kunnen worden. In Raveleijn had daar geen mens onder geleden, sterker nog, het had Raveleijn heel wat memorabeler gemaakt voor alle doelgroepen die een familieshow kan hebben!
Bij Carnaval Festival hadden behoeften van, noem eens wat, liefhebbers van authenticiteit en rust niet vervuld kunnen worden: dit strookt niet met het concept, het zou de essentie onderuit halen (of deze nou passend is in de Efteling is een tweede) en de hoofddoelgroep hebben laten inleveren. Een kwalitatief betere show had de hoofddoelgroep uiteraard niet in de steek gelaten, maar... zie de laatste zin uit de quote.

En inderdaad, er zijn behalve kinderen ook vele anderen die van de show genieten of die het ronduit geweldig vinden. Ik krijg alleen niet de indruk dat het in zijn totaliteit genoeg tevreden stelt, en vind daarom dat het niet goed genoeg is uitgevoerd voor wat met de middelen mogelijk is.

Het had zeker beter gekund, of het ook beter had gemoeten of dat het prima is zoals het is, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ik ben overtuigd van het eerste.

Ik heb al een paar keer dit topic doorgelezen, maar zie enkel kritiek op de uitwerking van de show. Nu wil ik één enkele vraag stellen. Hoe zou je zelf Raveleijn beter maken?

Citaat van: RyanDVHtje link: /forum/50/19519/669715 op: 25-05-2012 16:08:28

Ik heb al een paar keer dit topic doorgelezen, maar zie enkel kritiek op de uitwerking van de show. Nu wil ik één enkele vraag stellen. Hoe zou je zelf Raveleijn beter maken?
Euh, alleen maar kritiek? Ik vind Raveleijn zoals eerder gezegt gewoon een goede parkshow, en ga d'r ook met plezier naar toe, dus zeker niet enkel kritiek. Al snap ik op sommige punten ook niet waar al die kritiek vandaan komt, dus ik snap je punt wel: Hoe maak je zelf raveleijn dan beter als hij ''zo slecht is''?

Heb de laatste paar pagina's er bij gepakt. En natuurlijk zijn er altijd mensen die de show gewoon goed vinden (Ik zelf ook). Zelf zou ik Raveleijn een wat meer stad-gevoel laen geven. En niet maar 4 bewoners.

Offline Dromer
Ik heb inderdaad hetzelfde als wat die ander aangeeft, ik vind de show ook gewoon prima en kan niet echt achter de verdere verbeterpunten komen als ik kijk in het topic.

Citaat van: RyanDVHtje link: /forum/50/19519/669721 op: 25-05-2012 16:31:42

Heb de laatste paar pagina's er bij gepakt. En natuurlijk zijn er altijd mensen die de show gewoon goed vinden (Ik zelf ook). Zelf zou ik Raveleijn een wat meer stad-gevoel laen geven. En niet maar 4 bewoners.

Dat zou wel mooi zijn, maar vergeet niet dat een acteur (stagier of niet) wel wat kost. Vooral als je er bijv. 10 personen bij wil, die alleen in het begin en het einde van elke show een groter "stadsgevoel" geven.

Wat het op dit moment eigenlijk is; de hele show is keer op keer aangepast, waardoor het verhaal nu een beetje uit zn context getrokken wordt.
Een stunt met een trap en de stunts op het einde bijvoorbeeld, is goed te begrijpen om de show wat spectaculairder te maken, maar naar mijn mening komt dat het verhaal niet ten goede.

Wij hebben dit jaar voor het eerst een abonnement op de Efteling en zijn er nu bijna wekelijks te vinden. Mijn kinderen ( 3 en 4 ) zijn helemaal verslaafd aan Raveleijn. Ze zijn misschien wel niet de doelgroep maar hun genieten enorm van de show en vooral van het fotomoment na de show.

Vinden mijn man en ik de show leuk? Redelijk. Ik vind vooral het begin zo ontzettend traag op gang komen en als ze dan eenmaal met z'n allen Draconicon gaan verslaan dan vind ik het ineens zo snel voorbij. Wat voor mij persoonlijk veel goed maakt is de geweldige muziek. Ook vind ik dat de acteurs veel enthousiaster zijn dan pak 'm beet een jaar geleden.

Ik vind het geen vervelende show om naar te kijken maar wat vind ik het jammer dat mijn kinderen de sprookjesshow niet kennen ( wolf en de 7 geitjes, kleine zeemeermin en assepoester ). Dat vond ik een geweldige show en daar kan Raveleijn naar mijn mening totaal niet aan tippen....

Vandaag weer naar Raveleijn geweest en ik heb een nieuwe Olaf Grafhart opgemerkt. Wel een leuke acteur, vind dat hij zijn rol erg goed speelt.

Maar over dat backstage gebeuren....ik ben geen hystirische fan want ben gewoon abonnementhouder. Ik kom dus ook niet speciaal voor een acteur naar Raveleijn. Ik was gewoon nieuwsgierig wat er was dus ik keek vanaf de tribune even naar binnen daar en die valkenier keek een partij lelijk.

Ik denk dat het gewoon aan de persoon in kwestie ligt want vandaag moest ik op iemand wachten bij het Wapen van Raveleijn en toen zwaaide er wel een aantal acteurs toen ze met de paarden bezig waren.

Wel leuk overigens dat er tijdens de meet en greet 4 acteurs naar buiten komen.

Offline Aurora
Ik was er donderdag en heb er weer heel erg van genoten!
Vond het wel grapping om te zien dat de acteur die de vorige keer dat ik er was de wachter speelde , dit keer een vrolijke banneling was!
Ook vond ik de graaf Olaf van afgelopen donderdag erg goed in z'n rol zitten!

Citaat van: marjon1980 link: /forum/50/19519/669889 op: 26-05-2012 09:49:59

Ik vind het geen vervelende show om naar te kijken maar wat vind ik het jammer dat mijn kinderen de sprookjesshow niet kennen ( wolf en de 7 geitjes, kleine zeemeermin en assepoester ). Dat vond ik een geweldige show en daar kan Raveleijn naar mijn mening totaal niet aan tippen....

Kijk dat zijn uitspraken!

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Het gevraagd filmpje is er! Kon het niet laten om wat aan te knutselen, dus het de show is bekeken vanaf twee kanten. Jammergenoeg allebei de keren niet echt van de meest gunstige plek, maar goed.

Het zijn maar kleine veranderingen, maar verder niet verkeerd. De gevechten gaan er steeds beter uitzien. De trap wordt ook beter gebruikt, maar staat nog steeds op een rare plaats tijdens de show.

Pagina: 15 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·10·11·12·13·14·15·16·17·18·19·20·147·148·149 >>