Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 138 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·133·134·135·136·137·138·139·140·141·142·143·147·148·149 >>

Offline Pitco
Ik moet zeggen dat zo'n gekke oplossing die netten bij het terras niet zijn.

De vogels komen het terras niet meer op, en het is amper tot niet storend.

Ik had er in iedergeval geen last van tijdens de show.

Droom de dag en droom de nacht omarmt door natuur en sprookjespracht

8x Efteling in 2014

25x Efteling in 2013

Vandaag zag ik deze mobiele fietskar waar een aantal raven in gestopt werden:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Hey allen,

Misschien een domme vraag (maar waar ben je anders een newbie voor).
Kan het zijn dat de "kinderen" tijdens de show soms gespeeld worden door 'ruiters'?
Bijvoorbeeld afgelopen zaterdag.
Tijdens de show van half 3 was de blauwe ruiter een meisje met blond golvend haar, iets over de schouders.
Tijdens de show van half 6 was deze er niet meer bij als ruiter maar was wel 1 van de kinderen een meisje met blond, golvend haar.
Kan dit ? (of zit ik er volledig naast).

bedankt !

Bm.

Citaat van: BlueMoon link: /forum/50/19519/772498 op: 21-07-2014 21:21:32

Hey allen,

Misschien een domme vraag (maar waar ben je anders een newbie voor).
Kan het zijn dat de "kinderen" tijdens de show soms gespeeld worden door 'ruiters'?
Bijvoorbeeld afgelopen zaterdag.
Tijdens de show van half 3 was de blauwe ruiter een meisje met blond golvend haar, iets over de schouders.
Tijdens de show van half 6 was deze er niet meer bij als ruiter maar was wel 1 van de kinderen een meisje met blond, golvend haar.
Kan dit ? (of zit ik er volledig naast).

bedankt !

Bm.

Dat gebeurt inderdaad zo vrijwel alle rollen worden constant gewisseld.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Na de show van half 6 waren het trouwens niet de ruiters van de show zelf die op de foto gingen.
Het waren 'stand ins'.
Begrijpelijk, het was bloedheet. De ruiters moeten het serieus warm gehad hebben tijdens de show en dan wil je dat pak zsm uit!

Gisteren, vlak voor de show van 17:30, toen het publiek net ging gaan zitten, was er een stuk van het doek losgekomen door de felle wind. Hierdoor kwam het doek nogal 'gevaarlijk' binnen-gewaaid in de tribune. Ze hebben toen het doek ongeveer 10 minuten eerder naar beneden gehaald.
In de latere shows was het doek weer in orde.

Offline Bas96
Bij de show van 16:00 was er zelfs helemaal geen doek. Dat is toch wel een gemis

Aquanurafreak!

Ik hoorde dat er meerder problemen waren over de zaterdag.
Het doek, de ridder van vuur, en het paard van lisa dat erg aan het bokken was

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Citaat van: Donderelfje link: /forum/50/19519/774177 op: 17-08-2014 17:42:05

Ik hoorde dat er meerder problemen waren over de zaterdag.
Het doek, de ridder van vuur, en het paard van lisa dat erg aan het bokken was
Dat waren afgelopen dinsdag inderdaad al precies ook de dingen die mij opvielen. Doek was helemaal niet omhoog, wachter van vuur liep wel langs, maar had geen vuur en aan het begin van de show, als Olaf het water uit komt begon Lisa's paard gek te doen.

Versie: 1 Aangepast: 17 augustus 2014 18:18 door: darkridefreak reden: Geen reden aangegeven
'Beheerst u het perspectief?'

Offline Tjomme
Meestal als het hard waait steken ze de wachter van vuur uit veiligheidsoverwegingen niet aan

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Oh, dat wist ik niet! Daarom zal het doek ook wel omlaag geweest zijn, al waaide het volgens mij niet zo heel hard.

'Beheerst u het perspectief?'

Als je op een tribune zit voel je dit meestal ook niet. Ligt heel erg aan de windrichting. Dat het paard van Lisa raar doet kan verschillende oorzaken hebben. Waarschijnlijk zal het ooit een keer zijn geschrokken rond dat stuk en zal hij/zij dit terug blijven voelen bij dat desbetreffende stuk. Was een paar jaar geleden dacht ik ook met een paard tijdens de stuntronde. Uiteindelijk is dit gewoon een kwestie van controle hebben over het paard en veel oefenen. Oftewel alles komt weer goed

Offline Petra
Je kan nog zoveel oefenen, het blijft een dier.
Als paard zijnde zou ik ook in protest gaan door de rijstyle van de meeste ruiters...

Een paard dat bokt kan ook uit verschillende oorzaken komen, uit joligheid maar ook uit b.v. pijn (dus ruiter proberen af te werpen)

Versie: 1 Aangepast: 19 augustus 2014 15:01 door: Petra reden: Geen reden aangegeven

Ik heb de 'nieuwe' (nu ja, zo nieuw is hij ondertussen niet meer) Raveleijn show ondertussen tientallen keren gezien.
Het is een mooie show, wat er ook van gezegd wordt.
In Europa park zag ik de 'Viva Ventura' show en, eerlijk, ik vond Raveleijn mooier en spectaculairder.
Ok, de stunts waren iets uitgebreider met de paarden, maar daar hadden ze dan ook een betere rechtere baan om ze uit te voeren.

Maar wat ik mis tov de allereerste show is het 'improvisatie' gedeelte.
Ik had de indruk dat er in de eerste show veel meer ruimte was voor 'eigen-fantasie' mbt de acteurs. Soms krijg ik het gevoel dat het hen zelfs is verboden door hogerop.
Bij de eerste show gingen we steeds kijken met de gedachte van : wat zullen de parkwachters (met dank aan Joris) nu weer doen?
Er zat altijd wel een grappig element in. Elke show was op dat vlak een beetje uniek. En dat mis ik nu toch wel een beetje.

Ben ik de enige die dit gevoel heeft? Of zijn er andere meningen?

Dat ben ik met je eens. Niet alleen de improvisatie en humor is verdwenen ook het contact is verdwenen. Het contact wat bij de vorige acteus gebeurde zorgde voor improvisatie. Dit kon je dan nooit zo terug zien in de volgende show. Alleen een variant erop. Zo ontstonde niet alleen grappige momenten maar ook mooie en liefdevolle momenten.

Bij deze show is het allemaal geregiseerd. Ieder beweging. Van het neervallen op de grond, tot het klaar gaan staan op een positie voor het vechten (Gevecht Olaf en Thomas). Dit maakt het erg nep.

Zo zag ik een keer een gevecht met de wachter en Olaf tegen Thomas. Een wachter was vergeten te slaan maar Thomas reageerde daar dus wel op omdat dat zo in het 'script' stond. Dit maakte het erg onnatuurlijk.
Bij de oude show konde de acteurs goed op elkaar inspelen en zodra een iemand zijn beweging vergat improviseerde de ander daar natuurlijk op.
Het is dus jammer dat dit is verdwenen en ik ben dan ook bang dat dat niet terug gaat komen. Want dit zag je vooral bij de Nederlandse acteurs en minder bij de Ruiters. Helaas is nu iedereen (op de vader na) Frans...

Citaat van: Tommetje-s link: /forum/50/19519/774492 op: 21-08-2014 20:30:30

Dat ben ik met je eens. Niet alleen de improvisatie en humor is verdwenen ook het contact is verdwenen. Het contact wat bij de vorige acteus gebeurde zorgde voor improvisatie. Dit kon je dan nooit zo terug zien in de volgende show. Alleen een variant erop. Zo ontstonde niet alleen grappige momenten maar ook mooie en liefdevolle momenten.

Bij deze show is het allemaal geregiseerd. Ieder beweging. Van het neervallen op de grond, tot het klaar gaan staan op een positie voor het vechten (Gevecht Olaf en Thomas). Dit maakt het erg nep.

Zo zag ik een keer een gevecht met de wachter en Olaf tegen Thomas. Een wachter was vergeten te slaan maar Thomas reageerde daar dus wel op omdat dat zo in het 'script' stond. Dit maakte het erg onnatuurlijk.
Bij de oude show konde de acteurs goed op elkaar inspelen en zodra een iemand zijn beweging vergat improviseerde de ander daar natuurlijk op.
Het is dus jammer dat dit is verdwenen en ik ben dan ook bang dat dat niet terug gaat komen. Want dit zag je vooral bij de Nederlandse acteurs en minder bij de Ruiters. Helaas is nu iedereen (op de vader na) Frans...

Maar het nadeel van een (op veel momenten) geïmproviseerde show is dat je weer zwakke en korte gevechten krijgt zoals in de oude show... in de huidige show slaan ze tenminste écht (en dat hoor je ook).

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Klopt. Dat was een van dinge die minder was bij de vorige show. Maar op dit moment slaan ze wel hard door op elkaar maar soms oogt het nog steeds nep. Dit heeft vooral te maken met wie de ruiter of wachter of Olaf speelt. Het oogt soms nog slapper en nepper dan de vorige show terwijl juist het andere was verwacht. Maar zoals ik al zei, ligt dit echt aan de acteurs die dan spelen.

eigenlijk, als je erover nadenkt...Franse acteurs in een Nederlands pretpark. Zou dat in het contract gestaan hebben met Puy du Fou ?
Op zich toch ook een opgave voor de acteurs zelf. Die zijn redelijk wat weken 'weg-van-huis'.

De ruiters in de vorige show waren ook al frans.

Maar inderdaad het zal een grote opgave zijn, maar daarom worden ze ook per zoveel tijd vervangen (wss per seizoen...)

Ik denk dat het inderdaad in het contract heeft gestaan dat er voornamelijk Franse Acteurs moesten komen. Het is namelijk wel een bedrijf waar alle rollen verdeeld zijn en door iedereen gespeeld kunnen worden, als je alleen de ruiters Frans laat krijg je een nogal eentonige baan wat uiteindelijk kan gaan vervelen. Daarom is de groep van PDF ook vele malen groter dan de groep die er eerst was.

gisteren zag ik de show van 17:30. De 'nieuwe' (toch voor mij) rode ruiter was zowat het tegenovergestelde van de andere:

- volgens mij een stuk ouder dan de rest
- een stuk kleiner dan de rest
- had volgens mij zelfs wat buik
- zat redelijk houterig op zijn paard
- liep rood aan

ik vond het eigenlijk wel grappig. Alsof ze holderdebolder nog iemand hebben moeten opbellen om de rol te spelen

Pagina: 138 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·133·134·135·136·137·138·139·140·141·142·143·147·148·149 >>