Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 13 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18·147·148·149 >>

*kleine topic kick*

Weet niet of het al gemeld was, en of dit het juiste topic is om het te melden (denk het wel), maar Raveleijn word weer uitgezonden (kwam er net terwijl ik zapte achter, het begon om 12:10 en is nu bijna afgelopen).

Offline Coen
Ik heb de show weer gezien donderdag en nog steeds vind ik het niks. Het lijkt bij de efteling écht alleen te gaan om de grote dingen. Om te laten zien wat techniek allemaal kan brengen in een show. Ik zie meer vlammenwerpers, draconicon kippen hekken en waterstralen, dan mooie sportieve vechtacties die écht lijken van de acteurs. Écht bagger. Ik sprak een aantal andere die de show ook hadden gezien, die vonden er helemaal niets aan. Ik vond het ook saai om naar te kijken. Mij zul je de komende tijd daar niet meer tegen komen. Echt zonde, zo'n investering die zo breed wordt aangepakt maar half mislukt.

Le Meccanica Delle Emozioni

Jouw mening, aangezien ik en vele anderen die ik ken het wel  een leuke show vinden Niks mis met jouw mening, prima, maar het betekent niet dat iedereen dat vind. De eerste versie vond ik ook heel slecht, maar nu vind ik hem top. Het acteren word ook steeds beter, dus prima parkshow.

Deze huidige show vind ik veel minder leuk en boeiend om naar te kijken.
De eerste versie blijf ik nog steeds het mooist en het leukst vinden om naar te kijken.
Een combinatie tussen de eerste show en de show van nu zie ik ook wel zitten.

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Citaat van: Donald D link: /forum/50/19519/666696 op: 12-05-2012 15:30:14

Jouw mening, aangezien ik en vele anderen die ik ken het wel een leuke show vinden Niks mis met jouw mening, prima, maar het betekent niet dat iedereen dat vind.

Uiteraard is het een meningkwestie maar ik denk dat we het allemaal wel eens kunnen zijn over het feit dat de algemene standaard van de show gewoon laag ligt?
Uiteraard kan de één om welke redenen dan ook de show toch de moeite waard vinden en de ander het volkomen niks vinden maar dat er gewoon zaken kwalitatief niet in orde zijn dat valt (denk ik) niet te ontkennen.

Ik hoef maar te spreken over de essentie van een show en het gaat volkomen fout: het verhaal. Blijkbaar heeft de Efteling Paul van Loon eerst de opdracht gegeven een verhaal te maken, waarna de Efteling zou gaan kijken hoe zij er het beste een parkshow van konden brouwen: oei, wat een fout! Nu is vanuit een verhaal gewerkt, terwijl het het beste is om vanuit de kern, de parkshow zelf, te gaan werken.

Een parkshow is namelijk heel wat anders dan een musical of theatervoorstelling in een theater. Bij een musical (of andere theatersoorten) kan gewerkt worden met verschillende decors en be(/ver)lichting om zo een verhaal neer te zetten waarbij verschillende ruimtes en omgevingen gebruikt kunnen worden om zo een veelzijdig verhaal te kunnen vertellen aan bezoekers. In dat opzich gaat het bij Raveleijn al fout: er is 1 omgeving, en daar moet het afspelen. Dat houdt in dat je al direct enorm beperkt wordt in mogelijkheden om een verhaal te vertellen aan je bezoekers. Al helemaal (jahoor, daar is hij weer!) als het verhaal zich afspeelt op tientallen plaatsen. Kan je het Paul van Loon kwalijk nemen? Nee, hij heeft immers de opdracht gekregen om een geheel nieuw eigen verhaal te schrijven (met opgelegde zaken die er persé in moesten komen van de Efteling) zonder de beperkingen te hebben dat het in een parkshow moest passen.
Het verhaal is nu eenmaal te lang, uitgebreid en (op sommige punten) zelfs te diepzinnig om in een zeer korte parkshow te verwerken, al hélemaal als je gebonden bent aan één locatie, het dorpsplein.
Als de kern van een show al niet goed is, dan kan je er nog de beste theatermakers wat van laten maken, maar meer dan een show tussen goed en kwaad en wat 'speciale krachten' wordt het niet. Dat is gewoon zonde, maar ik vrees dat Raveleijn teveel in een corset gehesen is met het uitgebreide verhaal en het onflexibele decor om ooit nog een top show te worden. Het is nou eenmaal zo. De mogelijkheden zijn nu eenmaal heel erg beperkt doordat het zich niet afspeelt in een afgesloten theater.

Mogen mensen het dan niet leuk vinden? Uiteraard mogen mensen de show leuk vinden, maar ik moet eerlijk gezegd ook toegeven dat het merendeel van de reacties van mensen na de show negatief of onverschillig is. Je merkt gewoon aan heel de sfeer na de show dat er iets gewoon goed mis. Lauw applaus, weinig tot geen meelevendheid of enthousiasme onder het publiek, en na de show hoor je na de stilte of het gemopper eigenlijk iedereen het maar weer snel over een nieuwe attractie hebben. Ik moet toegeven dat de kleine kinderen soms nog wel onder de indruk kunnen zijn van de 'stoere ridders'. Maarja, trek een ridderpak aan, een zwaard, en ga op een paard zitten en het is al snel geweldig. Ik heb genoeg gezegd wat dat betreft denk ik  .

En jahoor, ik geef toe dat de tweede versie veel meer gezicht en waarde heeft gekregen voor de bezoekers. Met de grote beperkingen (die ik nu uitgebreid aan de kaak heb gesteld) is toch geprobeerd iets meer interactie met het publiek te krijgen. Dat waardeer ik, maar dat maakt het kwalitatief nog geen goede of waardige parkshow. Van de Efteling ligt de lat qua verwachtingen ook bij dagjesbezoekers nou eenmaal iets hoger. De techniek en de muziek vind ik geweldig, maar ook dat maakt geen parkshow.

Citaat van: Donald D link: /forum/50/19519/666696 op: 12-05-2012 15:30:14

Het acteren word ook steeds beter, dus prima parkshow.

Opzich wel grappig dat je het acteren beter vindt worden aangezien de hoofdrolspelers ten eerste niet kunnen praten en daarnaast haast geen gezichtsuitdrukkingen kunnen tonen door die maskers (ook weer zoiets jammerlijks). Je doelt natuurlijk op de andere personages, waarvan ik best wel geloof dat die vooruit zijn gegaan op acteergebied. Heb persoonlijk de show al een tijdje niet gezien. Ik vind deze parkshow als prima bestempelen echt teveel eer, dan ben ik weleens benieuwd wat dan wordt bestempeld als matige of slechte parkshow.. 

@eftelingbos,daar heb ik dus niks aan toe te voegen. al mogen de meningen verschillen het feit blijft dat er nog erg veel mankeert aan ''e nog net niet zo spectaculaire maar hard op weg zijnde parkshow raveleijn'' wat ze beter in de folders kunnen zetten als slogun.ze zijn inderdaad verkeerd te werk gegaan. ik had gekozen voor een meer neutraal decor zodat er ook in de toekomst andere shows in kunnen.(lees het niet in negatieve zin,maar als goed bedoelde kritiek)

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

De show is op zich best aardig. Alleen in sommige punten vreemd in elkaar gezet.

Om wat te noemen:

- Graaf Olaf toont met veel bombarie zijn "raconicon". Vervolgens drukt hij wat knopjes in, draait ergens aan en voila...een "raconicon" op de automatische piloot.

- Het verslaan van deze "raconicon" gaat nogal vrij eenvoudig. Lisa stuwt het water met volle kracht naar dit monster, Thomas laat zijn zwaard vlammen, Emma snijd door de lucht als metaal en Joost? Die stopt zijn dolken in de grond en hops..."raconicon" is verslagen.

- De bannelingen versperren de weg voor de ruiters met een ladder Euh, lijkt eerder op een circus.

Mijn mening is dat het lijkt alsof ik naar een circus voorstelling aan het kijken ben.

Misschien komt het doordat het zovaak is veranderd of dat ik het tevaak heb gezien. Blijf het facinerend vinden hoe alles gaat. Maar toch zou het wat spectaculairder mogen.

Dat laatste over die ladder is al verbeterd, eerst leek het inderdaad of ze het de Ruyters moeilijker wilde maken. Nu doen ze alsof ze de ladder moeten verplaatsen, maar omdat ze klungelig zijn lijkt de ladder nog al zwaar voor ze en laten ze deze zogenaamd per ongeluk vallen, uiteraard op de plaats waar deze moet staan voor als Maurits met zijn paard er overheen gaat springen.

Offline arendo
Raveleijn is nu weer op tv

Offline Dromer
Hoelang van te voren begint de voorshow met Halina bij de poort van Raveleijn?

Zo ongeveer 25 minuten van te voren (als ik het goed heb). Soms wat eerder of later.

Citaat van: Dromer link: /forum/50/19519/668210 op: 19-05-2012 15:21:19

Hoelang van te voren begint de voorshow met Halina bij de poort van Raveleijn?
Zo'n 15/20 minuten voor aanvang van de show Daarna gaan de poorten open en kan je naarbinnen!

Vandaag of gisteren is de show weer voor een klein gedeelte aangepast, waardoor de verrassing van een "tweede" kop van Draconicon weer terug is. Als Thomas tegen de middelste kop gaat vechten gaat de bek gelijk open terwijl hij omhoog komt, en spuwt vrijwel direct vuur. Na een paar zweepslagen gaat deze kop dan (eerder dan eerst dus) naar beneden en doet Thomas alsof hij Draconicon verslagen heeft. Na 5 á 10 seconden komt dan ineens een tweede kop tevoorschijn.

Wat ik mij afvraag is wat er nu zo geheimzinnig aan Raveleijn is?
Gisteren in Raveleijn, zat op de tribune en er stond zo'n deur open.
Dus ik zag een valkenier zitten (wiens naam ik wel ken), en ik zag ook diegene die Emma speelde.

Ineens kijkt die valkenier mij een beetje kwaad aan en doet zo die deur dicht.

Tja, sorry hoor maar als het zo geheim voor het publiek is, doe dan gewoon die deur dicht
Heb trouwens vaker bij het wapen meegemaakt dat ik gewoon even stond te kijken toen de show afgelopen was en ook dat werd niet op prijs gesteld.

Klopt, dat heb ik ook gemerkt.
Die mensen zijn toch een beetje mensenschuw volgens mij.
Dit was vorig jaar al zo overigens.
Vind het maar raar eerlijk gezegd.

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Offline Dromer
Het zoveel mogelijk magie behouden bij het entertainment behoort denk ik tot iets van het entertainment beleid van de Efteling.

Citaat van: Dromer link: /forum/50/19519/669042 op: 23-05-2012 01:56:31

Het zoveel mogelijk magie behouden bij het entertainment behoort denk ik tot iets van het entertainment beleid van de Efteling.

En dat hoort niet alleen zo bij het entertainment te zijn.

Daarom is het Wapen eigenlijk ook best vreemd gesitueerd: Terwijl dat er geen show is (en dus backstage activiteiten plaats vinden (welke ook tijdens de show zichtbaar zijn) ) kan je het terras toch betreden.

Voorbeeldje: bij Fata Morgana ga je tijdens de rit ook niet in het oog van het publiek een bezemkast plaatsen, waarvan de deur open staat.

Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/19519/669043 op: 23-05-2012 02:44:23

Voorbeeldje: bij Fata Morgana ga je tijdens de rit ook niet in het oog van het publiek een bezemkast plaatsen, waarvan de deur open staat.

En dan zeker niet kwaad kijken naar mensen die even naar binnen loeren... want dat vind ik wel het mooiste van het verhaal  . Als je bij het Wapen op het terras zit (of binnen) heb je toch het volste recht om daar te zijn? Moet je dan met afgewend hoofd gaan lopen en zitten omdat je anders in de arena van Raveleijn kijkt?! Om de illusie van het sprookje te bewaren moet je mensen niet lelijk gaan aankijken dunkt me. Zorg dat er niks "esillusionerends"  te zien is of accepteer gewoon dat mensen nieuwsgierig zijn.

Citaat van: jannekedop link: /forum/50/19519/669063 op: 23-05-2012 11:45:21

Als je bij het Wapen op het terras zit (of binnen) heb je toch het volste recht om daar te zijn? Moet je dan met afgewend hoofd gaan lopen en zitten omdat je anders in de arena van Raveleijn kijkt?!

Er is een groot verschil tussen ergens langs af lopen en ergens uitgebreid naar binnen gaan zitten koekeloeren. Prima inderdaad als je er langs loopt of daar op het terras zit. Maar ik zou t ook niet fijn vinden als er een stel hysterische fans zich in allerlei mogelijke bochten wringen om een glimp op te vangen van wat er zich allemaal onder die tribune afspeelt.

Citaat van: RamonvdO link: /forum/50/19519/669067 op: 23-05-2012 12:21:16

Er is een groot verschil tussen ergens langs af lopen en ergens uitgebreid naar binnen gaan zitten koekeloeren. Prima inderdaad als je er langs loopt of daar op het terras zit. Maar ik zou t ook niet fijn vinden als er een stel hysterische fans zich in allerlei mogelijke bochten wringen om een glimp op te vangen van wat er zich allemaal onder die tribune afspeelt.

Zoals hier boven al gemeld is is langslopen inderdaad geen probleem. Je moet alleen inderdaad niet uitgebreid gaan lopen kijken naar dingen die het publiek niet hoort te weten.

Pagina: 13 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18·147·148·149 >>