Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 129 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·124·125·126·127·128·129·130·131·132·133·134·147·148·149 >>

Citaat van: LilaLuna link: /forum/50/19519/748659 op: 03-11-2013 20:40:18

Dat was me eerder dan ontgaan .. ^_^

Dat kan gebeuren natuurlijk op 30-04-2013 heb ik ze voor het eerste gezien.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Ik dacht ook dat het gebeurde omdat de Ibissen voor vrede of iets dergelijks stonden. Maar ik kan het fout hebben.

Citaat van: rickwesteneng link: /forum/50/19519/748667 op: 03-11-2013 21:21:26

Ik dacht ook dat het gebeurde omdat de Ibissen voor vrede of iets dergelijks stonden. Maar ik kan het fout hebben.

Dat is toch met duiven?

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Tjomme
Citaat van: eftelingfan link: /forum/50/19519/748669 op: 03-11-2013 21:25:16

Dat is toch met duiven?

Volgens mij ibissen ook.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

De Ibissen staan inderdaad voor vrede (in Raveleijn)... dus het voegt wel wat toe aan de show.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Ik heb even online lopen snuffelen, de ibissen die ze in de show gebruiken zijn de Heilige ibissen. In het oude Egypte werd dit dier vereerd als symbool van de god Thoth. Thoth of Djehoety was de Egyptische god van de maan, de magie, de kalender, de schrijfkunst en de wijsheid.

Ik kan online dus niet vinden dat het voor de vrede staat, maar ibissen staan dus wel voor wijsheid wat er wel mee te maken zou kunnen hebben.

Edit: DVHMark was me voor, ze staan dus wel voor vrede.

Offline Tjomme
Een nieuwe vader.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Nee, die doet al maanden mee. Ik ben slecht met gezichten, maar dat 'weergezien' is iets wat alleen hij zegt

Offline Pitgy
Deze vader doet inderdaad al een aantal maanden mee! Ik heb hem in ieder geval al meerdere malen gezien.

Offline Pitco
Voor mij is het ook een nieuwe, ik heb deze niet eerder gezien.

Droom de dag en droom de nacht omarmt door natuur en sprookjespracht

8x Efteling in 2014

25x Efteling in 2013

Offline Aurora
Een vriendin van mij was in de zomer naar de efteling geweest en omdat ze helemaal enthousiast was over de show, wilde zij ook heel graag met een van de acteurs op de foto. Ze vertelde dat ze netjes in de rij was gaan staan en dat er kinderen voordrongen. Dit werd gewoon toegestaan en toen zij daar wat van zei kreeg ze enkel  "Ja maar dit is ook voor kinderen" als antwoord.
Echt té absurt voor woorden!
De show mag dan wel als doelgroep kinderen hebben maar dat betekend niet dat oudere kinderen en volwassenen het recht niet hebben om hier ook van te kunnehn genieten!
Je betaald daarbij ook nog een goed bedrag voor een kaartje ( mits je een abbo hebt) dus je probeert dan ook het beste uit je dag te halen.

Ik heb dit zelf ook een keer meegemaakt maar toen was het meer zo dat de acteurs onderscheid maakten omdat ik een volwassene ben.
Ik snap dat je kinderen en volwassenen anders behandelt maar dit was meer zo van "Oh hai wat moet jij hier ?*foto* En nu wegwezen"

Mijn excuses dat ik dit hier neergooi. Ik vind Raveleijn echt geweldig maar ik vind dat sommige minpunten ook best besproken mogen worden!

Dat is er vooral zo ingekomen omdat vaste bezoekers die ook altijd op de foto gaan vaak kinderen zelf voor laten, en als dat een paar jaar gebeurd snap ik dat dit ook een beetje vast systeem is geworden.

Offline Pitco
Heb ik al zovaak mee gemaakt (buiten de Efteling). Bij dit soort dingen neem ik mijn verlies, en wacht meestal tot de kinderen allemaal zijn geweest en dan ga ik zelf. En voor de rest gewoon negeren, vooral als je zelf netjes heb gewacht.

Droom de dag en droom de nacht omarmt door natuur en sprookjespracht

8x Efteling in 2014

25x Efteling in 2013

Ik vind het ergens best logisch dat de kinderen voorgaan... maar een iets duidelijkere/georganiseerde wachtrij zou wel prettig zijn. Nu gaan vooral de kinderen met de meest asociale ouders vaak eerst (weet ik als ouder van een kind dat zelf wat terughoudend is en zich niet zelf naar voren werkt).

Count the days or set them ablaze...

Waarom is het logisch dat kinderen voor zouden gaan?

Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/19519/749835 op: 12-11-2013 00:15:13

Omdat een 'op de foto gaan met karakters uit de show' moment altijd voor kinderen bedoeld is die met de helden van het verhaal op de foto willen.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Offline Aurora
Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/19519/749835 op: 12-11-2013 00:15:13

Dat is mij dus ook ontgaan!
Een bezoeker is een bezoeker of die nou kind is of niet, ze hebben allemaal recht op de dingen die een park beschikbaar stelt (mits dat anders is aan gegeven maar dat is hier het geval niet)
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet normaal dat je je kind aanleert om voor te dringen.
Ik heb vroeger als kind ook gewoon op mijn beurt moeten wachten om met pluto op de foto te gaan terwijl er ook grotere kinderen en volwassenen voor mij in de rij stonden.
Heeft niets met leeftijd te maken maar wel met beschaafdheid en fatsoen.

Ik heb ook in een attraktiepark gewerkt waar er mascotte's waren en daar was het ook zo dat mensen netjes in een rij opgesteld moesten zijn en niets of niemand voor mocht.
Waren er bezoekers die dachten dat zij wel voor mochten, was ik verplicht om daar wat van te zeggen.
Deed ik dat niet dan kon ik hier zelfs op aangesproken worden door een supervisor.

Deze "characters" zijn verplaatst uit boek naar het park en deze was gemaakt voor een specifieke doelgroep. Ik citeer:

"Het boek Raveleijn van Paul van Loon heeft de ‘Pluim van de Senaat’ van de Kinderjury 2012 gewonnen. Raveleijn was, samen met vier andere boektitels, genomineerd in de categorie 10 tot en met 12 jaar."

In mijn ogen logsich dat deze doelgroep dan ook voor mag gaan.

Offline Aurora
Maar waarom word het dan minder geaccepteerd als kinderen voor gaan in de rij voor de droomvlucht of de carnaval festival? Zijn kinderen daar ook niet de doelgroep van?

Mijn excuses voor deze discussie maar ik denk dat ik toch bij m'n standpunt blijf.
Het is duidelijk dat niet iedereen deze mening deelt dus ik laat het hier maar bij.

Wat mij betreft: je bent aan de beurt wanneer je aan de beurt bent. Geduld is een schone zaak en iedereen krijgt zijn kans (ongeacht leeftijd).
Kinderen worden vaak spontaan voorgelaten (omdat deze minder goed op hun beurt zouden kunnen wachten). Als abonnementhouder vind ik het zelf ook niet erg om wat langer te wachten ten opzichte van dagjesbezoekers. Maar goed, dat is mijn eigen keuze als ik dan uit de rij blijf wachten/ kinderen voor laat gaan.
Raveleijn an sich valt nog mee. De personages blijven eigenlijk buiten staan totdat iedereen zijn kans heeft gehad om op de foto te gaan.

In Disney kan het een stuk verschrikkelijker uitpakken. De "spontane" M&Gs daar hebben vaak geen touwtjes rij of wat dan ook. En dan zijn sommige ouders dusdanig asociaal om hun kind dwars door je benen naar voren te duwen.
Als bezoeker kan je prima een half uur wachten op je kans voor een foto en deze niet krijgen omdat het personage meestal met de 30min weer terug naar binnen gaat. Wat dus de nodige frustratie met zich meebrengt want bezoekers weten dat die kans reëel is dat je vruchteloos staat te wachten (geldt driedubbel zo hard voor volwassenen) en worden daarom een stuk brutaler in de zin van voordringen.

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Pagina: 129 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·124·125·126·127·128·129·130·131·132·133·134·147·148·149 >>