Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 121 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·116·117·118·119·120·121·122·123·124·125·126·147·148·149 >>

Ik vind de helmen meer op monster gezichten lijken.
Maar ik vind ze wel 10x zo goed en zo mooi als de vorige.

Offline Sytze
Ze doen me op een afstand denken aan een kruizing van darth vader met iron man. Ik vind ze wel mooier dan de vorige helmen, maar mijn voorkeur blijft op een kap rusten: dit is minder statisch, minder futuristisch en vooral: extra duister! 

Die video-opnamen laatst waren voor deze nieuwe trailer: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iwd5IyHL3Wo
Ik vind het wel écht een geweldige video! Waaw!

'Beheerst u het perspectief?'

Mooie trailer inderdaad! Al heb ik er twee dingen op aan te merken:
- Er lijkt mij bij het maken van een dergelijke trailer altijd een soort tweestrijd gaande tussen het laten zien ('verklappen' van veel zaken waardoor je publiek trekt en het 'achterhouden' van zaken (special effects, stunts, etc.) waardoor er nog veel te ontdekken valt voor het publiek. Naar mijn mening bevindt deze trailer zich iets te veel aan de kant van het 'verklappen' van zaken, waardoor de trailer weinig te ontdekken overlaat. Zo goed als alle special effects en stunts zijn immers al weggegeven, alleen het verhaal (voor zo ver dat aanwezig is) is nog niet verteld.
- Er is een nogal basis-spellingfout gemaakt helemaal aan het einde van de trailer. Daar is te lezen in vier talen: 'nieuw-new-neue-nouveau', terwijl het hier juist neu moet zijn in plaats van neue, in het Duits. Het is zonde dat dit soort fouten gemaakt worden, want de mooie trailer wordt op deze manier nogal slordig afgesloten.

Offline Aurora
Ik heb 'm 30 april gezien en heb eindelijk een beetje een mening kunnen opbouwen:
Ik vond de vernieuwde show aardig. De stunts waren indrukwekkend en het verhaal is duidelijker te begrijpen ( voor de dagjes bezoekers that is). Het feit dat er meer ( en ook wat meer intimiderende) wachters zijn maakt het geloofwaardiger dat de graaf een gevaarlijke man is. die laatste komt naar mijn mening ook een stuk gevaarlijker over.

De minpunten naar mijn mening zijn toch wel dat ik een beetje et gevoel had dat het een beetje character mist. De vorige show had naar mijn mening meer chemie tussen de karakters en dat is wel belangrijk als je op deze manier een verhaal wilt vertellen. De manier waarop de muziek gebruikt word vind ik minder. Neem de opkomst van de ruyters bijvoorbeeld. Bij de vorige show werd daar veel mooier mee "gespeeld"naar mijn mening.
En tot slot iets waar ik al veel mensen over heb horen klagen ( en ik het er totaal mee eens ben). De kostuums. Als iemand die zelf HEEL veel met kostuums bezig is vond ik sommige kostuums best wel een beetje teleurstellend. Ik begrijp dat de kostuums van de graaf en zijn wachters gewoon aangepast moesten worden for the sake of de stunts maar als ik als Raveleijn leek een plaatje van de nieuwe Halina zou zien , had ik mij toch echt afgevraagd of zij nou echt bij de goede partij zou horen. Haar nieuwe make up style helpt ook niet echt veel vind ik.

Ondanks dit alles blijf ik Raveleijn alsnog bezoeken. Vanaf het begin dat ik hoorde dat deze parkshow er kwam , vond ik het een hele gewaagde maar slimme zet van Bart de boer en het zal altijd een plekje in mijn hart hebben .

Ik was 1-06-2013 en toen hadden de wachters helemaal geen helmen op. Ook mislukte de "Olaf in Pyjama truc", en de kleren bleven half aan zijn lichaam zitten. Zoor de rest heb ik de show vanuit alle opzichten gezien, vanaf de linker tribune zie je helemaal niets. Maar vanaf de middelste en de rechter prachtig!
En net voor de show startte zat ik met mijn tweeling broer alleen in het linker vak, toen kwam een klantvriendelijke vrouw ons zeggen dat het zicht vanaf hier slecht was, Dus de Efteling weet al dat het zicht daar slecht is!

Later kwam er een raaf snel voorbij geschoten, later kwam een medewerker om te vragen of wij hem hadden gezien, ja natuurlijk! Hij zat op het 2e huisje vanaf de toren.

"Iemand die zich gedwongen aanpast bij de geest van de tijd, die vermoord zijn persoonlijkheid"

- Anton Pieck

Offline Adje
Helemaal met Aurora eens wat betreft Halina. Ze komt minder goed over als in de voorgaande show.

Echter, gisteren zijn we weer naar de show geweest. En nagenoeg alles ging goed. En heb zelfs nieuwe dingen mogen zien, zoals vuur uit de toren, meer gegrom van draconicon en meer van dat. Effecten werkten allemaal goed, ging allemaal soepeltjes.

Eén stuntje gaat nog redelijk vaak fout, wanneer een wachter achter een ruiter aan gesleept moet worden, soms gaat het goed, maar vaak wordt hij 2 metertjes meegesleurd en schiet het touw van zijn polsen/handen/armen/lichaam (whatever). Is grappig, pijnlijk, maar ook volgens mij zeker niet de bedoeling.

Verder mag het zwaard vechten wat minder statisch en afwachtend. Zeer zal het doen als het mis gaat, je hoort immers staal op staal geluidjes als ze raken, maar het mag allemaal ietsje vlotter voor het geloofwaardig effect.

Desalniettemin, was ik gister middag, voor het eerst echt positief verrast door de nieuwe Raveleijn show. En dat compenseert dan een beetje met de in mijn ogen lelijke kostuums (LET OP: MENING! Gevoelig punt voor sommigen, ik weet het...)

Vandaag kwamen de ruiters via de linker kant naar binnen.
Die plaat die onder de poort zit ging niet naar beneden.
Dit was waarschijnlijk ook de reden dat de show van 13u niet door ging.

Is het trouwens iemand opgevallen dat in de nieuwe trailer gewoon de muziek uit deze trailer gebruikt is, met enkel wat  nieuwe geluidseffecten?

See for yourself.

De oude trailer:

De nieuwe trailer:

Zelfs de makers van de nieuwe trailer vonden het einde van de 'oude' finale beter dan de nieuwe (de juiste muziek (finale ruiters) getimed met verslaan Draconicon die nog 1x alles geeft en alle elementen die alles geven.). Zegt genoeg lijkt me.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Offline Anneke
Citaat van: freekcoaster link: /forum/50/19519/734329 op: 03-06-2013 18:01:10

Vandaag kwamen de ruiters via de linker kant naar binnen.
Die plaat die onder de poort zit ging niet naar beneden.
Dit was waarschijnlijk ook de reden dat de show van 13u niet door ging.

Ah...dus de ruiters komen normaal gesproken wel via het luik naar boven?
Vandaag nog even kijken dan.

Gisteren heb ik de nieuwe show dus eindelijk zelf kunnen zien. En ik moet zeggen, ik ben nog niet enthousiast. Het vechtwerk is echt een stuk beter, maar ik snap niet dat Lisa, die totaal geen vechtervaring heeft, opeens Graaf Olaf én twee wachters tegelijk aan kan. Totaal niet logisch. Dat gestunt op de paarden is ook niet logisch, maar dat is al zo vaak gezegd dat ik er verder geen woorden vuil aan ga maken.
Eigenlijk vind ik het leukste aan heel de nieuwe shows de kostuums van de ruiters 

"Heb je soep?"

Thomas: "Wauw, dan vraag je om hulp en dan krijg je Joost. Dat is dan mooi mislukt dan."

Offline Aurora
Ik was er gister ook. De kans is groot dat ze zo opkwamen vanwege een technisch mankement. Daardoor ging de eerste show ook niet door. Ik zag gisteren trouwens ook dat ze ibissen aan het einde loslieten. Dat was mij de vorige keer niet opgevallen! Echt heel mooi!

Offline Anneke
Dinsdag gingen ze wel via het luik, dus was dus inderdaad een storing. Ik dacht al...zijn ze er nu alweer vanaf gestapt?

Ik ben nu meer fan van de show. Maandag zaten we gewoon verkeerd. Wel jammer dat het echt van de plaats afhangt.
En dinsdag ook de ibissen gezien. Erg mooi inderdaad, maar waarom ze dat doen....

"Heb je soep?"

Thomas: "Wauw, dan vraag je om hulp en dan krijg je Joost. Dat is dan mooi mislukt dan."

Vandaag de show gezien vanaf de mindervalide plekken. Man wat zie je daar weinig zeg... Ze kunnen beter 2 tafels bij het wapen weghalen en daar de mindervaliden plekken plaatsen.

Vandaag eindelijk gezien hoe Halina verdwijnt in de kooi en weer in de kooi komt ze kwam al iets omhoog voordat de rook kwam haha

www.instagram.com/eftelingfotografiedanielle

www.facebook.com/preciouspicturesbydanielle

Citaat van: DaantjeGrey link: /forum/50/19519/735963 op: 23-06-2013 12:55:23

Vandaag eindelijk gezien hoe Halina verdwijnt in de kooi en weer in de kooi komt ze kwam al iets omhoog voordat de rook kwam haha

Hoe doet ze het dan?

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Ergens in dit topic heb ik een uitgebreide beschrijving neergezet, over hoe dit in zijn werking gaat. Maar, nog een keertje kort;
Dit is heel gemakkelijk.. Ze gaat gewoon door een gat in de bodem liggen onder de kooi, die dieper is dan hij lijkt.

Ik heb overigens wel vernomen dat goochelaars en illusionisten niet blij zijn met de vertoning van deze truc in Raveleijn, omdat het ook een truc is die nog altijd gebruikt wordt in goochelshows. Aangezien de truc in de Efteling niet altijd goed gaat, wordt zo aan iedereen het geheim prijsgegeven, en daar zijn ze niet zo blij mee. (Ik doe het nu ook hier, maar goed..)

Er is trouwens ook een nieuw vuurzwaard:

Jammer dat deze geen vuur meer schiet, dat ziet er veel spectaculairder uit!

Offline Carlo
Citaat van: darkridefreak link: /forum/50/19519/735994 op: 23-06-2013 18:31:58

Jammer dat deze geen vuur meer schiet, dat ziet er veel spectaculairder uit!

Ik heb begrepen dat bij harde wind dit (nieuwe) zwaard gebruikt gaat worden, omdat de vloeistof uit het andere vuurzwaard alle kanten op kan waaien met alle gevaren van dien.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Ooh, dus ze worden alletwee nog gebruikt. Liever een minder spectaculair zwaard dan gebakken acteurs natuurlijk.

Maar hoe zit dat dan met Draconicon? Of zijn de koppen te hoog om een gevaar te vormen?

Pagina: 121 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·116·117·118·119·120·121·122·123·124·125·126·147·148·149 >>