Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 12 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·147·148·149 >>

De Raven Ruyters discussie is weleens eerder gevoerd.
Je kan stellen dat de Raven ook de Ruyters worden (wat niet klopt); maar je kan het ook als één woord zien.
Vervang Raven maar eens door bijvoorbeeld rood (of blauw, paars, groen bruin )
Waar Rode Ruiters zullen zijn... etc. Dan krijg je opeens iets anders qua betekenis.
Ook is het nog te zien als een samentrekking: Raveleijn waar Ruyters zijn, deze Ruyters rijden op "Raven" wat te benoemen valt als Raven Ruyters.

Over de spreuk is nooit echt duidelijkheid gekomen omdat er niet duidelijk een spreekpauze in de zin is (althans, niet in de serie of show).
Waar Raven...Ruyters zullen zijn
Waar Raven Ruyters...zullen zijn

Persoonlijk denk ik dat Raven Ruyters als één term beschouwd mag worden

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Offline Effo
Maar ravenruiters is één woord... dan klopt het taaltechnisch niet met de spatie...

Nieuw jaar, nieuwe teller. Efteling: 1x Phantasialand: 1x

Citaat van: Effo link: /forum/50/19519/663405 op: 25-04-2012 07:56:52

Maar ravenruiters is één woord... dan klopt het taaltechnisch niet met de spatie...

Achja, de Efteling is ook geen taal expert, dat weten we allemaal helaas. Maar op zich kan je de zin denk ik op je eigen manier inzien en begrijpen, ik denk dat het geen verschil zou maken op de rest.

Misschien een overbodige opmerking, maar ik zat gisteren Raveleijn te kijken. Toen kwam de Graffer op, en ik
geloofde mijn oren werkelijk niet. Ik dacht serieus dat ik iemand hoorde overgeven... Nu bleek dat dus het
geluidseffect van de Graffer te zijn! Tussendoor zaten ook nog (althans daar leek het op) snurkgeluiden 
Dit vind ik eerlijk gezegd toch wel een verbazingwekkend vreemde keuze aan geluidseffecten.

Overigens vloog er gisteren een raaf het de tribune op (jammer genoeg niet waar ik zat, maar dat doet er niet toe.

Verder heb ik nog iets anders gezien waar ik me nogal over verbaasde, en dat was dat Halina op haar hand spuugde toen
ze de wachter en de bannelingen ging bevriezen. Maar misschien was dat geen acteerwerk, maar zat er vliegje in haar mond of iets dergelijks...

Citaat van: slangenprins link: /forum/50/19519/664450 op: 01-05-2012 09:42:00

Misschien een overbodige opmerking, maar ik zat gisteren Raveleijn te kijken. Toen kwam de Graffer op, en ik
geloofde mijn oren werkelijk niet. Ik dacht serieus dat ik iemand hoorde overgeven... Nu bleek dat dus het
geluidseffect van de Graffer te zijn! Tussendoor zaten ook nog (althans daar leek het op) snurkgeluiden 
Dit vind ik eerlijk gezegd toch wel een verbazingwekkend vreemde keuze aan geluidseffecten.

Overigens vloog er gisteren een raaf het de tribune op (jammer genoeg niet waar ik zat, maar dat doet er niet toe.

Verder heb ik nog iets anders gezien waar ik me nogal over verbaasde, en dat was dat Halina op haar hand spuugde toen
ze de wachter en de bannelingen ging bevriezen. Maar misschien was dat geen acteerwerk, maar zat er vliegje in haar mond of iets dergelijks...

Dat klopt ja, dat nieuwe geluidseffect zit er sinds het begin van seizoen 2 al in. En ik ben het er ook mee eens dat het nergens naar klinkt. Maar het ligt er ook aan wie er die dag in de regie zit, sommige kunnen op een of andere manier dat geluid beter over laten komen. En dat van Halina zal inderdaad wel dat laatste zijn, dat er een vliegje of zand ofzo in haar mond zat.

Citaat van: lordsnoopy link: /forum/50/19519/663371 op: 24-04-2012 21:49:42

De Raven Ruyters discussie is weleens eerder gevoerd.
Je kan stellen dat de Raven ook de Ruyters worden (wat niet klopt); maar je kan het ook als één woord zien.
Vervang Raven maar eens door bijvoorbeeld rood (of blauw, paars, groen bruin )
Waar Rode Ruiters zullen zijn... etc. Dan krijg je opeens iets anders qua betekenis.
Ook is het nog te zien als een samentrekking: Raveleijn waar Ruyters zijn, deze Ruyters rijden op "Raven" wat te benoemen valt als Raven Ruyters.

Over de spreuk is nooit echt duidelijkheid gekomen omdat er niet duidelijk een spreekpauze in de zin is (althans, niet in de serie of show).
Waar Raven...Ruyters zullen zijn
Waar Raven Ruyters...zullen zijn

Persoonlijk denk ik dat Raven Ruyters als één term beschouwd mag worden

Je moet het zo zien.
De kinderen worden volwassen als ze door de poort gaan.
De raven worden paarden als ze door de poort gaan.
Thomas gaat samen met een raaf door de poort. en veranderen
Feitelijk zit thomas dan op een raaf.
Dus vandaar de term Raven Ruyters. Want ze rijden feitelijk op Raven
Saffy?

'' Nergen in Uw eygen huys, noch waar ook ter wereld, zult gij rust of vrede, nu U God's huys geschonden hebt. Eerst dan wanneer een edel mens met het reine geweten van een pasgeboren kunt Uw woonstede zal betreden, dan zult gij vrede vinden. In Uw huys en in Uw hart.

Enige probleem is dat het dan 'Ravenruyters' moet zijn, en een schrijver zou dat moeten weten...

Online Daan
Het viel mij gisteren op dat de ladder nu beter in beeld komt. De vorige keer zetten de bannelingen de ladder tegen hun aan. Nu viel de ladder beter op door hem op een andere plek te zetten. Doen ze dat al langer?

Ahhhh!

Afgelopen zondag is mij dit opgevallen, daarvoor nog niet. Volgens mij doen ze dit dus ongeveer vanaf afgelopen weekend.

Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/19519/664857 op: 03-05-2012 13:34:00

Enige probleem is dat het dan 'Ravenruyters' moet zijn, en een schrijver zou dat moeten weten...

Ach, misschien is het wel typisch Eftelings.

Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/19519/664857 op: 03-05-2012 13:34:00

Power Rangers schrijf je toch ook niet aan elkaar?

Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/19519/664945 op: 03-05-2012 22:16:38

Power Rangers schrijf je toch ook niet aan elkaar?

Nee, maar dat is een naam.

Raven Ruyters dus waarschijnlijk ook he. Alleen deze naam hebben we bijna niet tot nooit gehoord.

Offline fvjb50
Power Rangers is natuurlijk Engels, waarin in tegenstelling tot in het Nederlands woorden niet op deze manier aan elkaar worden geplakt. In de betekenis van ravenruiters is de tekst op de poort dus gewoon fout, waarschijnlijker lijkt mij dat de fout in de betekenis zit en niet in het taalkundige aspect. Paul van Loon legt de klemtoon zelf overigens ook op een manier waaruit op te maken is dat de tekst betekent dat raven de rol van ruiters vervullen in Raveleijn, en niet dat raven er bereden worden door ruiters.

Nou jullie het over powerrangers hebben: een vriend van mij vind raveleijn een show met power rangers te paard!

Offline Johano
Ik heb een aflevering van Power Rangers gezien, En het is alles behalve Raveleijn

2x Efteling Bosrijk

Juist ja.. Vanaf nu laten we de Power Rangers voor wat ze zijn en gaan we terug ontopic naar de Raven Ruyters van Raveleijn.

Citaat van: Remkoow link: /forum/50/19519/664988 op: 04-05-2012 09:14:21

Juist ja.. Vanaf nu laten we de Power Rangers voor wat ze zijn en gaan we terug ontopic naar de Raven Ruyters van Raveleijn.

Ay, quoth the raven... nevermore!

Offline Effo
Om voor eens en altijd de discussie van Power Rangers en Ravenruyters uit de wereld te helpen: Power Rangers is Engels en daarin schrijf je bijna alles los en Ravenruyters is Nederlands en dat is bijna alles aan elkaar plakken.

Maar back ontopic: Hoe doet onze ex-snorro het? Kan hij een beetje mee met de rest of bakt hij er niks van?

Nieuw jaar, nieuwe teller. Efteling: 1x Phantasialand: 1x

Offline Andrea
Dennis (ex-snorro  ) doet het naar mijn idee super goed. Hij speelt op het moment voornamelijk Joost en doet dit erg leuk. Doet ook aardig mee met de stuntronde.

Pagina: 12 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·147·148·149 >>