Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 116 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·111·112·113·114·115·116·117·118·119·120·121·147·148·149 >>

Offline Tjomme
Maar ze doen stiekem toch mee aan de show hoor, door bijvoorbeeld af en toe een wachter uit te dagen of het publiek extra te vermaken met grappige momenten.
Natuurlijk weet ik wel dat het niet echt bij de show hoort, maar toch.
Ze worden dus ook gewoon 'gespeeld' door acteurs.
Bijvoorbeeld de vader, die is tijdens de show banneling, en kleed zich dan weer snel om, waarna hij in vader kleding naar buiten komt.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Maar daarom zijn toch bannelingen juist leuk?! Dan hebben ze weer een soort rol, niet echt in de show maar voor de show..! (Voor de duidelijkheid, die bannelingen zijn dan niet de bannelingen die zelf in de show mee doen... )
En dan moeten het Nederlandse entertainers zijn, geen Franse zodat ze een beetje kunnen praten ofzo...

Dat dat ze dan rondlopen zou ik wel leuk vinden, want dat geeft dan ook een extra gevoel dat je "echt" in raveleijn bent met de mensen die achter de poort leven...
Misschien ook nog met paar (markt) kraampjes en niet alleen die kar waar je raveleijn spullen kan kopen

(\__/) 

(='.'=)  

("_("

Zo ik heb gistermiddag dan ook eindelijk deze vernieuwde show gezien.

Pluspunten:
- mooi decor
- duidelijk verhaal
- leuke stunts/trucjes
- kleuren kostuums beter

Minpunten:
- kostuums vind ik minder mooi, vooral die capes, die  gaan gelukkig snel af. Ook mis ik de aankleding van de paarden op een gegeven moment.
- decor staat soms gruwelijk in de weg, vanaf de gehandicapten plek kun je amper iets zien en op sommige plekken van de tribune ook niet, niet handig!
- ik vind het soms nogal rommelig en druk overkomen.

Conclusie: Net als voorheen vind ik het nog steeds niet zo'n geweldige show. Leuk om eens te zien maar dat is het dan ook wel.

Ik ben het daar zeker mee eens, echter mis ik een bepaald ding in het verhaal: een duidelijke spanningsopbouw.
De spanningsboog is heel de tijd gespannen, waardoor het een minder interessante voorstelling is dan de vorige op het gebied van verhaal. De stunts zijn beter, toch zie ik schoonheidsfoutjes die er absoluut uitmoeten. Bijvoorbeeld lisa die blond haar heeft als ruiter, maar niet als kind. Jammer, wat kost nu een pruik voor de Efteling?

To all who come to this happy place ... WELCOME !!!

Citaat van: Voawele link: /forum/50/19519/732784 op: 18-05-2013 10:03:42

Ik ben het daar zeker mee eens, echter mis ik een bepaald ding in het verhaal: een duidelijke spanningsopbouw.
De spanningsboog is heel de tijd gespannen, waardoor het een minder interessante voorstelling is dan de vorige op het gebied van verhaal. De stunts zijn beter, toch zie ik schoonheidsfoutjes die er absoluut uitmoeten. Bijvoorbeeld lisa die blond haar heeft als ruiter, maar niet als kind. Jammer, wat kost nu een pruik voor de Efteling?

Over een pruik, bij de vorige show hadden ze dat wel, toen zat er een blonde vlecht aan de helm vast volgensmij, dus misschien is er een rede voor..?

(\__/) 

(='.'=)  

("_("

Het verschil van kostuums heeft een rede, de kleding/ pakken in de vorige show zijn allemaal door de Efteling ontworpen en gemaakt. Wat er voor zorgde dat de mensen/ paarden die dit aan moesten, niet altijd genoeg bewegingsruimte hadden.

Bij deze show heeft parc du fou veel rechten gekregen van de Efteling, en ze mochten er zelf wat van gaan maken. natuurlijk wel in samenspraak met se efteling. De kostuums zijn dus zelf ontworpen en gemaakt door de mensen die nu in de show spelen, net als dat ze zelf het decor mee hebben gemaakt, en tussen elke show het zand in de bak harken.

Zo zie je ook dat de mensen die op het paard zitten er zelf ook voor zorgen, en het paard belonen. De paarden zijn veel rustiger dan voorheen.

Na mijn mening is de show veel verbeterd, en worden de dieren, met name de paarden ook veel beter verzorgd dan voorheen. Zoals het hoort.

Spelfout in bovenstaande tekst? M'n excuses

Offline Adje
Eindeloos grappig, wanneer mensen hun mening geven, met name over de lelijke kostuums, dat er altijd een reactie volgt waarin opnieuw wordt uitgelegd waarom dat is... keer op keer...op keer

Maar dat is totaal irrelevant... Het gaat erom dat de kostuums vele malen minder mooi zijn dan voorheen, en de reden, wat ik overigens totaal geen geldige reden vind, staat daar los van. Niemand maakt mij wijs dat de eenvoudige stuntjes die deze acteurs opvoeren het maakt dat ze niet soortgelijk mooie kostuums kunnen dragen als voorheen, uiteraard aangepast. Maar toch...

Offline Tjomme
En de stunts zijn niet eenvoudig! 

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: Adje link: /forum/50/19519/732814 op: 18-05-2013 18:06:17

Eindeloos grappig, wanneer mensen hun mening geven, met name over de lelijke kostuums, dat er altijd een reactie volgt waarin opnieuw wordt uitgelegd waarom dat is... keer op keer...op keer

Maar dat is totaal irrelevant... Het gaat erom dat de kostuums vele malen minder mooi zijn dan voorheen, en de reden, wat ik overigens totaal geen geldige reden vind, staat daar los van.

Irrelevant? Het is een verklaring waarom de kostuums minder franjes en tierelantijntjes hebben, en waarom het plastic borststuk verdwenen is. En daaruit voortvloeiend is dat een reden waarom de kostuums 'minder mooi zijn'. Waartegen ik wil inbrengen dat jouw mening geen feit is, ik vind de kostuums persoonlijk wel mooi. Simpeler, oké, maar absoluut niet lelijk.
Dus dat is geen onnodige uitleg, dat is geen irrelevante weerlegging, dat is dé reden waarom de kostuums nu aangepast zijn. Daarbij: probeer jij maar eens te abseilen, te klimmen, te zwaardvechten en ondersteboven op een paard te gaan staan, terwijl je zo'n raar borststuk hebt dat bewegingen belemmert. Daarnaast staat de veiligheid van je acteurs boven alles. Dan maar wat minder franjes waarbij anders de kans bestond dat je bijvoorbeeld vast kan komen te raken.

Misschien moet je je toch maar even afvragen of het echt zo "eindeloos grappig" is, en of er toch praktische valide redenen zijn om het te doen met een minder uitgebreid kostuum... 

-

Offline Tjomme
Citaat van: slangenprins link: /forum/50/19519/732819 op: 18-05-2013 19:09:50

Ik vind het ook wel apart dat ze nieuwe kostuums hebben moeten laten maken voor de ruiters, terwijl de stunts die deze ruiters doen (voor zover ik heb gezien) vele malen eenvoudiger zijn dan de stunts die voorheen gedaan werden... Dat deze ruiters meer gevechten hebben vind ik eerlijk gezegd ook geen excuus, de oude ruiters hadden dat ook...

Sorry hoor, maar ik hier geen normale reactie op geven.....
De ruiters hebben veel meer stunts als eerst en ook het vechten is meer en beter geworden.
Straks verschijnt hier mijn uitgebreide mening over de show.

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/732816 op: 18-05-2013 18:11:57

En de stunts zijn niet eenvoudig! 

Precies dit! Wat erger ik me eraan als de stunts 'eenvoudiger' etc worden genoemd. Ooit op een paard gezeten toevallig? Nou voor de duidelijkheid: niks is eenvoudig als je op een paard zit en al helemaal niet deze (voltige)trucs, en onthoudt; de grond is erg hard. Ik heb zelf een paard en geloof me, blijven zitten is al een hele kunst. Paardrijden is een moeilijke en zware sport ook al zien mensen het vaak als makkelijk en alleen maar op een paard zitten.

Mee eens. Dit is gewoon een keuze geweest die de werknemers van Puy du Fou gemaakt hebben. Enkel vraag ik me inderdaad wel af wat de ruiters qua stunts meer doen dan die van de vorige show. In principe deden ze allebei zwaard vechten en voltige trucs op een paard.

(foto van google)

(Foto van tjommepsv)

Ze zouden dit kostuum toch in principe prima kunnen namaken of een variant op kunnen maken, maar dan zonder het borststuk? Ik moet toegeven, de kostuums zijn op dit moment inderdaad een beetje 'saai'.. Maar lelijk kun je het niet noemen.

Als ik kritisch ben en we het hebben over; 'Welk kostuum is meer Efteling waardig', dan zeg ik zeker de oude. Dan heb ik het natuurlijk niet over praktisch gezien. Natuurlijk is het nieuwe kostuum praktischer, anders hadden ze het oude wel gehouden.

Laat ik eerlijk zijn; als ik de 2 kostuums naast elkaar zie vind ik de nieuwe nóg lelijker...

Ik vond de vorige show wat fijner om te zien, de paarden leken er zich fijner in te voelen waar ze nu gestrest lijken en vaak hun oren in hun nek leggen. Maar ik moet hierbij zeggen het is al heel wat dat ze er niet vandoor gaan, mijn paard had me alle hoeken van de piste laten zijn.

Citaat van: kevinjpg link: /forum/50/19519/732825 op: 18-05-2013 19:59:16

Mee eens. Dit is gewoon een keuze geweest die de werknemers van Puy du Fou gemaakt hebben. Enkel vraag ik me inderdaad wel af wat de ruiters qua stunts meer doen dan die van de vorige show. In principe deden ze allebei zwaard vechten en voltige trucs op een paard. 

Het zwaardvechten in de huidige show is niet te vergelijken met de vorige show. De wachter had geen echt zwaard, maar een stok. Thomas was de enige die een zwaard had.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Offline Tjomme
Intro
Hier mijn verhaal over Raveleijn, met uitgebreide mening erin, en tevens wat bij gepraat voor mensen die het topic niet hebben gevolgd. In combinatie met wat nieuwe primeurs erin.
Onderstaande verhaal is gebaseerd op eigen inzicht, meningen van puy du fou fans, meningen van Raveleijn fans, berichten op deze site, meningen op andere fansites en inside informatie.
Ik analyseer de show per ‘deel’.

We beginnen
Als eerst, als de poort opengaat en we de tribunes op mogen.  Veel mensen willen tussen op het voorplein entertainment, maar is dat wel nodig?  Je bent er namelijk nog geen 30 seconden over het algemeen.

Als we dan de soms gladde trap opgaan, en we de tribune oplopen. Dan zie we het mooie doek hangen, ik denk dat (bijna) niemand dit doeken zelf lelijk vind.  Over het feit dat het er hangt kun je natuurlijk wel iets zeggen, maar hier kom ik later op terug.

Dan begint de show, (ongeveer 5 minuten te laat, wat het altijd is, waarom dat is mag Joost weten (flauw woordgrapje ik weet het)), er komt namelijk een man paniekerig het publiek, tenminste dat is de bedoeling. Er zijn 2 vaders, een blonde, die wel paniekerig is, maar regelmatig zijn tekst vergeet of verkeerd zegt of over een trap valt. Dan hebben we er ook nog 1 met een sik, hij is qua acteren wel minder, maar valt niet en zegt tekst wel goed. Het idee van de rol qua vader is dus wel goed uitgedacht, maar helaas is de uitvoering minder.

Begin in arena
Dan valt het doek, waarna we een hele mooie plek zien. Met een mooie stadspoort, een moerassig gebied en een grote toren.  Waarvan ik vind dat het allemaal heel mooi afgewerkt is. Het ziet er tof uit!

Er zijn helaas veel mensen die klagen dat je vanaf de linkerkant niet alles kan zien, dit klopt overigens wel, maar deze plekken laten ze nu zo lang mogelijk leeg. De Efteling is er dus zelf ook al achter gekomen dat het niet de beste plekken zijn.
Vervolgens komen er 4 acteurs, verkleed als kinderen, de arena binnen gelopen. Ook hier vind men snel dat ze niet echte kinderen lijken,  maar voor het publiek is het zo meer dan duidelijk. En je kunt er natuurlijk geen echte kinderen in laten meespelen, dit is veel te duur. Aangezien ze maar een aantal keer per jaar in een live show mogen spelen, wettelijk gezien dan.

Dan verschijnt er boven op de toren een dame, namelijk Halina. Zij verteld dat de kinderen door de poort heen moeten, om Raveleijn te helpen en hun broertje Joost terug te vinden. Er is ook spectaculair veel rook, van welke hoek je het ook kijkt, je kunt niet zien hoe de ruimte beneden er uit ziet. Dit is erg mooi gedaan, en wordt hier soms vergeten.

De ruiters
Waarna er na een aantal seconden 4 ruiters uit de poort komen. Op paard en al. Het is een stijlen helling, waarvoor ook mijn complimenten voor de paarden. Aangezien het er soms ook nog glad is. Ook zien de paarden niet waar ze heen rennen, ivm de nogmaals de rook. De paarden en de ruiters lopen trouwens ongeveer 15/20 minuten voor start show de ‘kelder’ in via de poort.

Na nog wat gezoek naar Joost zijn we bij het punt aangekomen dat ze Joost vinden. Eerst steigert het paard van Joost nog wat, wat ook wel ‘vet’ is.

Na wat gevlieg door Arena komt vervolgens een graaf uit water, genaamd Olaf. Stokstijf staan met zweep in zijn hand komt hij omhoog.  Na wat geschreeuw en wat spektakel met de zweep komen er vervolgens 2 wachters de Arena binnen.  Als je goed oplet zie je trouwens dat de wachters dezelfde acteurs zijn als de 2 die even daarvoor als kinderlijke Thomas en Maurits de poort doorliepen.

Vervolgens gaat wordt Halina door de 2 wachters in de kooi gestopt.

Kostuums
We zijn nu op het punt met eigenlijk alle acteurs in de Arena. Dus mooi punt om even de kleding door te nemen. Hier wordt heel negatief over gesproken, ik hoor verhalen als “Niemand maakt mij wijs dat de eenvoudige stuntjes die deze acteurs opvoeren het maakt dat ze niet soortgelijk mooie kostuums kunnen dragen als voorheen”. Dit vind ik echt grote onzin, natuurlijk is het niet mogelijk. Ik vind deze kostuums zelf wel mooier en ze zitten voor de acteurs veel beter en tevens veiliger. Als de vorige kostuums echt beter waren, waarom zoude ze die dan niet gehouden hebben .  Zo stom zijn ze niet bij Puy du fou en de Efteling hoor. Het kostuum van Olaf is misschien je van het, maar hij ziet er nu echt uit als slechterik. En het vorige kostuum was niet echt handig om boven en onder water te gaan.

Verder met de show
Nu gaan we dus verder met show, Halina zit in de kooi. Eerst was er soms wat te weinig rook, of de rook trok te snel weg. Waardoor te zien was dat  dat zei zich verstopt onder in de kooi, waar ze trouwens ook de hele show blijft liggen. Gelukkig is het probleem van de rook nu opgelost door meer rook erin te doen en bijna de hele kooi  dicht te ‘plakken’ met plastic. Daardoor kan de rook alleen maar helemaal bovenin de kooi en onderin weg.

Nu komt mijn favoriete muziek stuk, genaamd: ‘gevecht Emma en Lisa’.  Op deze muziek krijgen we 2 gevechten. Eentje voor de linker kant van het publiek en eentje voor de rest.  Ik zal beginnen met het gevecht tussen Joost en de 2 wachters. Hierin kan wel wat meer spektakel, het is wat slapjes. Al is het goed dat ze het zand spuiten erin hebben gehouden.

En dan nu het gevecht tussen en Olaf en Thomas. Dit is misschien wel een van de best stukken van heel de show. Een kistje dat elke show kapot wordt getrapt, het vallen door een doek heen. Een recent filmpje ervan met ook een stukje van het gevecht tussen Joost en de wachters:

Hier zit dan ook het nieuwste spektakel in, het vechten met brandende fakkels.  Na lange tijd oefenen waren ze dus deze week op het punt gekomen dat ze het konden gebruiken in de show.  Helaas kan het nog niet in elke show gebruikt worden, maar we zullen dit steeds vaker gaan zin. En mij is beloofd dat ze dit stuk nog wat langer gaan rekken binnenkort , waardoor er sprake lijkt van een nog serieuzer gevecht.
Thomas ‘valt’ nu van de toren, wat er enigszins wel nep uitziet. Omdat het soms te lang duurt voordat Thomas zich vast heeft gebonden.  Dan verdwijnt Olaf, en komt hij samen met 2 wachters tevoorschijn vanaf boven de tribune. Hiervandaan komen ze abgeseild.  Zelf vind ik dit heel spectaculair, waarvan ik niet de enige ben. Let maar eens op de oh’s en ah’s en het gewijs op de tribunes.

De vuurwachter
Na wat gestoei, staan de wachters en olaf op/bij de toren. Waarna de vuurwachter voorbij komt. Wat zal ik hier van zeggen, het ziet er heel spectaculair uit, en je hoort niet zoveels oh’s en ah’s als hierboven. 

Maar het kan natuurlijk beter. Misschien is het leuk als hij juist wordt aangestoken met vuurzwaarden.  Ja beste mensen, ik kan jullie vertellen dat ze hiermee aan het oefenen zijn. Maar helaas zijn er wel wat problemen. Want er moet gekeken worden naar de veiligheid van het paard. En op het moment zoals hij op dit moment in de show wordt aangestoken, ziet de paard het vuur niet. Daarom is hij er niet bang voor.  Maar als ze het op een afstandje aansteken, dus met het vuurzwaard, ziet het paard het wel. En dat is juist net niet de bedoeling….
Maar gelukkig is de crew zo slim om de vuurruiter niet in de brand te zetten als het paard gespannen is.  Dit is al een keer bijna fout afgelopen. Toen het paard, al brandend, half de verkeerde kant op rende.

De echte wachter van vuur
Nu zijn we bij het spektakel van de vorige show aangekomen,  Draconicon. Het omhoogkomen hiervan gaat gelukkig sneller als in de vorige show, maar met paar minuten nog steeds te lang.  Gelukkig doen ze de laatste week wel iets nieuws erin, namelijk de 5 ruiters die naast elkaar staan en bang en gespannen zijn. Op het begin was de uitvoering wat minder, maar ook hier zitten verbeteringen in!

Dan komen er nog een aantal stunts, waarvan ik vind dat ze overdreven zijn. Je gaat niet stunten als het grote gevaar er aankomt. Voor de verhaal lijn is dit -1, voor het vermaken van het publiek+1. Dus zeg maar of ze dit erin moeten houden.

Als Draconicon omhoog is en actief wordt krijgen we het gevecht. Lisa die water erop af spuit, de waterpomp die op dit moment niet gebruikt wordt, maar die wel werkt.  Thomas die het met zijn zwaard het vuur op de daken ‘activeert’ en Joost die met zijn aardedolk in de richting van Draconicon aan het prikken is.
Helaas werkt ook hier het vuurzwaard niet altijd mee, er zijn wat technische problemen mee. Helemaal als het buiten regent.

De manier waarop het monster wordt verslagen is misschien wat saai te noemen, maar toch zeker spectaculair hoor.

Gelukkig is Draconicon nu verslagen. Olaf en de 2 wachters worden richting de stapel kratten gedreven. Waar de wachters gelukkig  een paar keer’ vallen’, waardoor het voor het publiek soms grappig is.

Terugkomst en verdwijning
Dan komt Halina weet terug, op dezelfde manier als ze verdwenen is. Gelukkig heeft ze nu wat meer ruimte en kan ze weer bewegen.

Nu komt hét grappige moment van de show, Olaf zijn kleren worden door ‘magische’ krachten uitgetrokken. Dit blijf ik grappig vinden, en de tribune ook altijd.
Daarna verdwijnt Olaf en de 2 wachters via het water. Waarna ze door een speciaal sluis systeem ook in de bekende kelder komen.

Als vervolgens de ruiters door de poort gaan, er weer als kinderen uit komen, er mooie vredes vogels, namelijk ibissen komen, en de kinderen hun vader weer ontmoeten betekend het, het einde van de show.

Wat er nog mist
Ik heb hier boven het bewust niet over de raven gehad, deze verdienen namelijk een aparte vermelding.  Het is heel goed van de valkeniers dat ze de raven zo goed hebben getraind, maar soms zijn ze nog steeds eigenwijs. Zo vind je regelmatig een raaf in het wapen.  Er is ook een aantal keer een valkenier tijdens de show de arena ingelopen, omdat we geen verbrande of gewonden raven willen.

De bannelingen, zijn nu geen echte bannelingen meer. Maar het zijn acteurs die in die show even niet hoeven te spelen, maar deels achter de schermen werken.  En vooral dingen met de paarden doen, of de brandende ruiter aansteken.
Gelukkig hebben ze hun grappige momenten nog steeds, al natuurlijk wel wat minder. Maar ze ‘spelen’ nog steeds met het publiek.
Nog een leuk feitje, de vader speelt tijdens de show ook banneling. Hij is degeen met de keep over zijn hoofd.

Afsluiting
Al met al lijkt me dat hierboven een duidelijk verhaal staat. En bedankt voor het lezen.
Ik wil afsluiten met het volgende stuk:
De gemiddelde Puy du Fou fan vind Raveleijn spectaculair en goed, de gemiddelde Efteling fan vind Raveleijn (nog steeds) niks. Terwijl ze bij Puy du Fou toch echt wat meer gewend zijn. Waar ligt het nu  aan….
Laten we dus een keer positief kijken!

Gegroet Tjomme en ook Desley!

Zou de zweep trouwens, gezien die verder niet veel nut heeft in de show, niet meer een detail zijn voor de mensen die het verhaal kennen? Het eerste waar ik aan dacht was namelijk dat hij met die zweep zijn "slaven"/bannelingen in de smederij onder de stad waar de Graffers worden gemaakt aan het lijntje houdt, en omdat hij van beneden naar boven de arena in komt, deed het er mij gelijk aan denken dat hij rechtstreeks uit de smederij kwam en daarom de zweep nog vast had.

Offline Sytze
@tjommepsv Wat me opvalt is dat je verhaaltje vooral kritiek levert op de reacties en meningen van anderen dan op de show. De zaken die anderen als grote mankementen of kleine foutjes zien, prijs jij de lucht in of ontwijk je met een kleine wetenswaardigheid.
Nu ben ik van mening dat het goed en bewonderenswaardig is situaties positief in te zien, maar dat beteknt niet dat je fouten of verbeterpunten moet negeren. Het is natuurlijk jouw mening, en die is jouw gegund, maar ik zou me er niet door laten overtuigen (nu weet ik overigens niet of dat jouw intentie was, maar ik vond je post al gauw op een betoog lijken).
Aan het einde vroeg je je af waarom de gemiddelde Pay du Fou fan de show zo vreselijk fantastisch vindt en veel eftelingfans niet. Dat lijkt me vrij duidelijk: De vernieuwde show volgt het verhaal minder goed dan de vorige, en dit is een doorn in het oog van de efteling fans die veel waarde hechten aan het verhaal, de sfeer en het thema. De gemiddelde Pay du Fou fan wordt - naar mijn gedachtegang - opgewonden van een overdosis spectakel: vuur, vallende mensen, abseilende wachters etc. De nieuwe show voorziet in die obsessie van Pay du Fou fans, maar minder in die van de eftelingfans die het verhaal hoog in het vaandel hebben. En dan is het simpelweg je mening of je het goed vindt of niet: niet een negatief of positief wereldbeeld...

Offline Adje
Inderdaad, kritiek op de meningen van anderen, daar zijn mensen op dit forum erg goed in. Keer op keer komen mensen waaronder Eftelingbos nu ook, met de reden waarom de kostuums minder mooi zijn.

DIE WETEN WE AL! Dat hebben minstens 30 anderen ook al gemeld, en kunnen we zelf ook wel ruiken. Nogmaals ik vind de stunts eenvoudig, en ik heb veel shows gezien waarbij de stunts een stuk ingewikkelder en mooier zijn, waarbij wel mooie kostuums gedragen werden.

Dus kun je wel leuk en aardig mijn mening aanvallen, maar daar heb je mij niet mee. Mijn mening staat als een huis. En wie het daar niet mee eens is (dat ik een mening heb dat staat als een huis), kan 't dak op.

Ik ben verre van de enige die de kostuums niet mooi vind, en feit is gewoon dat er ZEER ZEKER niet slechts 1 soort kostuum geschikt is voor deze tamelijk eenvoudige stunts. Hier heeft Puy du fou en Efteling gewoon een misser gemaakt IN MIJN OGEN (schijnt toch altijd even goed benadrukt te worden hier, anders schieten sommigen hier volledig uit hun panty).

Ben het volledig met Sytze zijn post eens. Er is nu enorme focus gelegd op decor en effecten... Mensen vinden het mooi of niet mooi, laat ieder lekker zijn mening hebben.

Het verbaasd me keer op keer dat wanneer men de mening geeft dat de kostuums niet mooier zijn, er de REDEN hiervan gegeven wordt. Dit doet helemaal niet ter zake. Dat veranderd namelijk niet de mening. En qua verduidelijking zit je ook overbodige dingen te posten, aangezien de reden al tig pagina's terug genoemd werd.

Pagina: 116 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·111·112·113·114·115·116·117·118·119·120·121·147·148·149 >>