Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 114 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·109·110·111·112·113·114·115·116·117·118·119·147·148·149 >>

Citaat van: Nozomu link: /forum/50/19519/732450 op: 15-05-2013 14:00:05

Het doek heeft een mysterieus effect en wanneer het valt krijg je in een klap Raveleijn te zien. Dat komt overweldigender over.

Dat niet alleen, de huidige situatie van Draconicon speelt ook mee. De normale bezoeker ziet in de actuele show Draconicon pas op het moment dat hij omhoogkomt.
Dat komt doordat hij niet opvallend ligt en je altijd iets anders hebt om naar te kijken.
Heb je (voor de aanvang van de show) al kijk op de arena, dan ga je rondkijken, en zullen veel mensen Draconicon al zien. Met het doek nu zo is dat niet het geval.

Of er nu wel of niet een doek hangt, de status die Draconicon had in vorige versies van de show is hij helemaal kwijt.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Ik het vondt zonder doek al mysterieus genoeg. Ook nogmaals over de decorstukken, ik vindt dat dat weg moet. Als je niet een spectakel kunt maken met de mensen of met de gravers, kunnen ze beter stoppen met de shows. Het staat veel te vol. En dan komt er ook nog eens bij dat Eftelist stond dat maar een paar gedeeltes van het publiek, het gevecht kon zien. Het spijt me maar ik vindt vooral de kostuums (ondanks dat er te veel decorstukken zijn, ze zijn wel mooi gemaakt) vindt ik ze maar erg goedkoop en plastic uit zien. De vorige vondt ik nog eftelings ogen.

Een mens die alleen maar danst op muziek van anderen

sterft langzaam af.

Offline Nozomu
Ik vind inderdaad ook dat de kostuums erop achteruit zijn gegaan maar het doek vind ik wel een goede toevoeging.
Pardotje, wat bedoel je met status? Draconicon komt op mij wel overweldigend over. Als je hem ziet liggen is het minder verrassingseffect.

En eftrobbie, let op je spelling, ik zie al 5 spelfouten in je post

Okami Youkai

Offline Adje
Gelukkig zitten we hier niet voor het vak Nederlands. En als de persoon in kwestie dyslectisch is, zit je hem nog te beledigen ook. Stick to the topic.

P.s. de kostuums zijn lelijk

Natuurlijk kan er altijd gesleuteld worden aan een show, maar sleutelen vind ik iets anders dan een excuus om eerst een show op te voeren die niet af is. Er zijn try-outs geweest, immers. Try-outs zijn er juist voor om een publiek uit te proberen met publiek erbij, vandaar de naam. De fouten moeten na een try-out uit de show zijn, anders heeft een try-out geen zin. Dat vind ik gegrond commentaar, hoewel ik de nieuwe show wel beter vind dat de vorige.

Nutteloze discussie hierboven: dat je niet op school zit, betekent niet dat je ineens slecht Nederlands mag praten. Goede grammatica verhoogt de leesbaarheid van de posts, dat is prettig als je probeert te discussiëren. Iedereen maakt wel eens fouten, en het is erg prettig om op die fouten gewezen te worden, zodat je kunt blijven leren.

Citaat van: Adje link: /forum/50/19519/732461 op: 15-05-2013 14:48:03

P.s. de kostuums zijn lelijk

Aub geen meningen als feiten verkondigen hier, daar is niemand op het forum van gediend.

Daarnaast, even voor iedereen, het zijn Graffers, en geen gravers.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline Adje
Citaat van: Gniletfe link: /forum/50/19519/732465 op: 15-05-2013 15:21:52

Nutteloze discussie hierboven: dat je niet op school zit, betekent niet dat je ineens slecht Nederlands mag praten. Goede grammatica verhoogt de leesbaarheid van de posts, dat is prettig als je probeert te discussiëren. Iedereen maakt wel eens fouten, en het is erg prettig om op die fouten gewezen te worden, zodat je kunt blijven leren.

Dat maak jij er ook gewoon helemaal zelf van, dat je "ineens slecht Nederlands mag praten". Heb je mij niet zien schrijven. Ik gaf alleen aan dat het NOG irritanter is als mensen telkens op elkaars spellingsfouten gaan zitten letten, erop reageren, etc. dan het lezen van een post met spellingsfouten.

Ik verbaas me nog dagelijks over het 'zeik'-gehalte op dit forum, en heb al diverse mensen via PM gesproken die maar wegblijven hierdoor.

Ook daar kun je vast een gevatte opmerking op maken "als je niet kunt spellen, blijf dan maar weg" - maar ik geloof niet dat dat het credo van dit forum is.

Er ZIJN nu eenmaal mensen die slechter zijn in spellen. Deal with it. Ik betrap mezelf er ook nog dagelijks op.

Offline Adje
Citaat van: lmluiten link: /forum/50/19519/732472 op: 15-05-2013 16:07:45

Aub geen meningen als feiten verkondigen hier, daar is niemand op het forum van gediend.

Ook weer zoiets.. Het is dat je net als ik een smiley erachter zet, maar spreek dan a.u.b zelf ook namens jezelf als je mij erop aanvalt.

Mijn opmerking was als grappige opsteker bedoeld, daar ga je dan toch niet over lopen zeuren

Citaat van: Gniletfe link: /forum/50/19519/732465 op: 15-05-2013 15:21:52

Natuurlijk kan er altijd gesleuteld worden aan een show, maar sleutelen vind ik iets anders dan een excuus om eerst een show op te voeren die niet af is. Er zijn try-outs geweest, immers. Try-outs zijn er juist voor om een publiek uit te proberen met publiek erbij, vandaar de naam. De fouten moeten na een try-out uit de show zijn, anders heeft een try-out geen zin. Dat vind ik gegrond commentaar, hoewel ik de nieuwe show wel beter vind dat de vorige.

Daar moet ik je wel gelijk in geven ja, maar kijkend op de vorige versies duurt het rond de 2 maanden tot de show compleet "af" is. Het begrip try-out werd alleen 3 dagen gebruikt maar was eigenlijk verkeerd, het was meer een preview. In principe kan je zeggen dat die 2 maanden ook nog een soort try-outs zijn, en daar hadden ze eigenlijk ook de mensen die in die 2 maanden gaan ook van op de hoogte mogen brengen dat ze naar een show kijken waar nog aan gesleuteld wordt, en dat is eigenlijk de fout die ze hebben gemaakt om dat nergens te vermelden.

Citaat van: Adje link: /forum/50/19519/732480 op: 15-05-2013 16:36:58

Dat maak jij er ook gewoon helemaal zelf van, dat je "ineens slecht Nederlands mag praten". Heb je mij niet zien schrijven. Ik gaf alleen aan dat het NOG irritanter is als mensen telkens op elkaars spellingsfouten gaan zitten letten, erop reageren, etc. dan het lezen van een post met spellingsfouten.

Ik verbaas me nog dagelijks over het 'zeik'-gehalte op dit forum, en heb al diverse mensen via PM gesproken die maar wegblijven hierdoor.

Ook daar kun je vast een gevatte opmerking op maken "als je niet kunt spellen, blijf dan maar weg" - maar ik geloof niet dat dat het credo van dit forum is.

Er ZIJN nu eenmaal mensen die slechter zijn in spellen. Deal with it. Ik betrap mezelf er ook nog dagelijks op.

Citaat van: Adje link: /forum/50/19519/732483 op: 15-05-2013 16:39:20

Ook weer zoiets.. Het is dat je net als ik een smiley erachter zet, maar spreek dan a.u.b zelf ook namens jezelf als je mij erop aanvalt.

Mijn opmerking was als grappige opsteker bedoeld, daar ga je dan toch niet over lopen zeuren

Je gaat nu off-topic en nog eens in een dubbelpost ook. Graag weer ontopic?

Iedereen heeft een andere mening over de show. Er zal altijd iemand een show minder goed vind dan een ander.. Ook al maken ze de perfecte show, dan is er altijd nog wel iemand die er alsnog niet tevreden mee is en dan heb je alsnog mensen die een 'valend doek' niet goed vinden..

Offline Adje
Dubbelpost? Laat jij je ogen eens nakijken...

En als iemand mij aanspreekt, dan spreek ik terug. Of je dat nu leuk vind of niet Kevinjpg

Offline Tjomme
Citaat van: Adje link: /forum/50/19519/732503 op: 15-05-2013 18:44:57

Dubbelpost? Laat jij je ogen eens nakijken...

En als iemand mij aanspreekt, dan spreek ik terug. Of je dat nu leuk vind of niet Kevinjpg

Je had wel een dubbelpost 
Maar verder ben ik het wel met je eens hoor Adje.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Hier zegt iemand hoe hij de show wilt zien.

Sommige dingen zou ik ook doen en sommige dingen zou ik helemaal niet veranderen.

Wereld vol wonderen de efteling x2 2014

Moderator
Bij deze het vriendelijke verzoek elkaar niet persoonlijk aan te vallen en op een normale manier met elkaar te discussiëren...

Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Offline Adje
::: Thnx Moriarty! :::

Haha, handig filmpje Sprookjes bestaan, kga hem even afkijken

Zitten zeker wel goede punten in het filmpje. Ik zelf zou ze niet allemaal doorvoeren; maar ongeacht hoe de show wordt opgevoerd smaken zullen altijd onderling verschillen
Soms is het gemakkelijker om te zeggen "oe daar iets mee" dan daadwerkelijk een oplossing voor het "probleem" aan te dragen (zoals het element metaal / hout in eindstrijd gebruiken). Maar sommige zaken zijn dan ook niet zo heel gemakkelijk op te lossen.
Ben met name gecharmeerd van het idee om Emma te laten helpen bij het gevecht tussen Lisa, Olaf en de twee Wachters. Ik mis een beetje het samenspel tussen de tweeling.
Al zou ik het persoonlijk ook een verbetering vinden als Emma het tegen Olaf en de twee Wachters opneemt. Dan komt ze toch ook even in de spotlight te staan.
Vraag me af in hoeverre de intro met Halina's stem te horen zou zijn als het inderdaad op het binnenplein wordt afgespeeld. Maar het voegt wel een lekkere mysterieuze sfeer toe. Wat mij betreft mogen ze dat toepassen op de tribunes i.p.v. de vader die zijn kinderen zoekt.

Edit: zou het een idee zijn om Emma weer losse schijfjes te geven tijdens te eindstrijd dat ze deze kan gooien?
Schijfjes uit de schijfwerper zelf is denk ik met het huidige wapen niet mogelijk (en als het wel zou kunnen vermoed ik dat dit te gevaarlijk zou zijn net als een echt werkende kruisboog?)

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Citaat van: lordsnoopy link: /forum/50/19519/732519 op: 15-05-2013 19:39:14

Edit: zou het een idee zijn om Emma weer losse schijfjes te geven tijdens te eindstrijd dat ze deze kan gooien?
Schijfjes uit de schijfwerper zelf is denk ik met het huidige wapen niet mogelijk (en als het wel zou kunnen vermoed ik dat dit te gevaarlijk zou zijn net als een echt werkende kruisboog?)

Ik denk dat het zeker mogelijk zou zijn, er hoeft enkel een eenvoudig knijpmechanisme in de schijfwerper te zitten om de schijfjes mee vast te houden totdat ze geworpen worden. Wat betreft de kruisboog, dat klopt. Je kunt geen echte kruisboog gebruiken. Maar geloofwaardig doen alsof maakt al een heel verschil. Want bij een kruisboog zijn de pijltjes zo klein en zo snel dat je ze doorgaans niet goed kunt zien, iets wat bij de schijfwerper anders zit.

Weer een nieuwigheid vandaag.. Brandende fakkels! Vanaf 1:25

Meer op: http://www.youtube.com/user/Raveleijnfilmpjes

Offline Carlo
Citaat van: kevinjpg link: /forum/50/19519/732643 op: 16-05-2013 23:26:43

Weer een nieuwigheid vandaag.. Brandende fakkels! Vanaf 1:25

Ah, dat had Tjomme dus goed voorspeld:

Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/732203 op: 13-05-2013 20:19:55

Ik verwacht binnenkort iets nieuws in de show, als je goed naar de show kijkt kun je er al iets van zien.

Het gevecht tussen Olaf en Thomas boven op de toren, gaat gebeuren met brandende fakkels!

Leuk al die nieuwigheden, de show wordt langzaamaan beter.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Weeke
Ook even vermelden dat vandaag beeldopnames werden gemaakt tijdens de eerste 3 Raveleijn shows. Deze beeldopnames worden ergens openbaar gemaakt, zo werd het vermeld op een bord buiten de stadspoort. Waarvoor deze opnames precies zijn weet ik helaas niet, misschien dat iemand anders het weet?

Wie niet in het sprookjesbos is geweest, heeft de Efteling niet bezocht!

Pagina: 114 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·109·110·111·112·113·114·115·116·117·118·119·147·148·149 >>