Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 113 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·108·109·110·111·112·113·114·115·116·117·118·147·148·149 >>

Lijkt me lekker voor in de winter maar niet voor in de zomer 

Bovendien weet ik niet of het een 'nuttige' toevoeging zal zijn.
Ik vind er nu al best veel vuur.

Citaat van: freekcoaster link: /forum/50/19519/732210 op: 13-05-2013 20:34:49

Lijkt me lekker voor in de winter maar niet voor in de zomer 

Bovendien weet ik niet of het een 'nuttige' toevoeging zal zijn.
Ik vind er nu al best veel vuur.

Tuurlijk is dat vuur een nuttige toevoeging. Het zorgt voor meer spanning en sensatie bij het publiek, die gaan de show daardoor juist veel leuker en boeiender vinden. Aan de verhaallijn voegt het niet veel toe, maar dat maakt niks uit vind ik want het moet nu meer spektakel vormen inplaats van dat veel te uitgebreide verhaal te volgen.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Offline Sybren
Pieter Cornelis twitterde gisteren deze foto:

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Offline Luuk
oeh ziet er goed!

Olaf heeft nu een zweep in zijn handen als hij uit het water komt. Deze gebruikt hij als hij zegt 'Jullie weten niet waarin ik toe in staat ben'.

http://youtu.be/1Y7CGxL5sPM?t=3m25s

Offline Carlo
Citaat van: kevinjpg link: /forum/50/19519/732277 op: 14-05-2013 11:24:05

Olaf heeft nu een zweep in zijn handen als hij uit het water komt. Deze gebruikt hij als hij zegt 'Jullie weten niet waarin ik toe in staat ben'.

http://youtu.be/1Y7CGxL5sPM?t=3m37s

In het stukje waar het filmpje mee begint is ook te zien dat Olaf eerst nog zijn zwaard dreigend tegen Halina's borst houdt, daarna gaan ze pas richting de kooi. Voorheen stonden ze telkens te lang te wachten bij de kooi voordat de rook kwam, dat stukje hebben ze nu wat beter opgevuld qua tijd. Top!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Hier nog een filmpje van Olaf met z'n zweep:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Ik snap alle enthousiasme niet. Ik heb gister de show gezien en ik vondt hem minder in tegenstelling tot vorige. Het doet tevens het boek geen eer aan...

Minpunten.
verdwijning van de gravers.
lelijke kostuums [de vorige waren echt mooier].
Veel te veel decors.
waar is de vogel van Olaf grafhart? [ ik ben de naam even kwijt].
absurd einde.
Met dat laatste wil ik zeggen, dat de show maar raar afsluit. Halina zegt; Verdwijn Olaf Grafhart. de ruiters maken een rondje, EINDE.
dan de pluspunten;

de Actie was best goed.
de stunts.
de speciale effecten.

Conclusie; Mwa! ik vondt [vele zullen het niet met me eens zijn vrees ik...] de vorige show beter. maar qua stunts, actie en speciale effecten was hij beter. ik heb meer plezier gehad aan de vorige.

Een mens die alleen maar danst op muziek van anderen

sterft langzaam af.

Offline Sebas
Het gaat toch juist om de stunts, acties en speciale effecten...

Met die kostuums van de vorige show kunnen ze denk ik niet al die stunts uitvoeren.
Ze hebben nu wat makkelijks aan waar ze zich goed in kunnen bewegen.

Offline Tjomme
Citaat van: eftrobbie link: /forum/50/19519/732392 op: 14-05-2013 21:39:17

Ik snap alle enthousiasme niet. Ik heb gister de show gezien en ik vondt hem minder in tegenstelling tot vorige. Het doet tevens het boek geen eer aan...

Minpunten.
verdwijning van de gravers.
lelijke kostuums [de vorige waren echt mooier].
Veel te veel decors.
waar is de vogel van Olaf grafhart? [ ik ben de naam even kwijt].
absurd einde.
Met dat laatste wil ik zeggen, dat de show maar raar afsluit. Halina zegt; Verdwijn Olaf Grafhart. de ruiters maken een rondje, EINDE.

- Je bedoeld denk ik de wachters? Bedoel je de eerste of de tweede groep?
- Deze zijn qua uiterlijk misschien minder mooi, maar inderdaad een stuk handiger bij de stunts
- Het is ook nooit goed, eerst was er te weinig decor, en nu weer te veel. Voor mij is dit juist precies genoeg.
- Je bedoeld de valk, die komt overgevlogen. Waarna Halina er iets over zegt, en daarna komt Olaf tevoorschijn.
- En daarna gaan de ruiters weer door de poort, komen ze er weer als kinderen met raven uit. En ontmoeten ze daarna papa, die ze aan het zoeken was.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline Adje
Dit topic kan zo nog wel jaren doorgaan. Fans blijven het verdedigen, en mensen die het nu gewoon minder vinden, waaronder ikzelf, hebben gewoon hun standpunten en meningen over de show.

Zoals eftrobbie zegt "ik vondt hem minder"

Dat is een mening en die deel ik.

De decorstukken zijn echt prachtig, maar ik vind het gewoon TE druk en TE veel op dat kleine stukje. Ik mis de gravers inderdaad ook, en vooral de stuk met het snowboard vond ik leuk. Daarnaast ook de mooie kostuums.

Tja, dan krijg je weer mensen dat keer op keer op keer aanhaalt wat iedereen al duizend keer gelezen heeft, en wel 't feit dat de nieuwe kostuums praktischer zijn qua stunts... Dat doet niet echt ter zake aan de mening over de kostuums. Deze zijn gewoon lelijker, en had OOK praktisch genoeg voor deze (naar mijn mening maar ZEER eenvoudige) stunts een flink stuk mooier gekunt.

Citaat van: Adje link: /forum/50/19519/732411 op: 15-05-2013 08:11:17

Tja, dan krijg je weer mensen dat keer op keer op keer aanhaalt wat iedereen al duizend keer gelezen heeft, en wel 't feit dat de nieuwe kostuums praktischer zijn qua stunts... Dat doet niet echt ter zake aan de mening over de kostuums. Deze zijn gewoon lelijker, en had OOK praktisch genoeg voor deze (naar mijn mening maar ZEER eenvoudige) stunts een flink stuk mooier gekunt.

Dus als de stunts zo simpel zijn, kan je er dan een keertje eentje voor ons voor doen?

Ik zou er gewoon nog even mee wachten, je weet niet wat ze nog allemaal gaan doen en wat voor stunts ze nog gaan doen enzo, ze zitten nu nog in de begin fase, over 2 maandjes kunnen we er denk ik een "eerlijker" oordeel over geven, dan zal de show wel "af" zijn.

Offline Adje
Ik beoordeel de eenvoud van de stunts in vergelijking met mezelf, maar met hetgeen ik gewend bent te verwachten, zien en ervaren. Allicht als ik evenveel tijd in het oefenen en de training zou steken als deze mensen, zou ik het beter doen, of misschien wel niet. Dat zullen we nooit weten. In het dagelijks werk dat ik doe, maken wij talloze producten die jij waarschijnlijk ook als 'eenvoudig productje' zou categoriseren, echter zou je het vast niet kunnen.

Over het laatste wat je schreef kan ik het wel eens zijn, allicht raken de artiesten op elkaar ingespeeld, en valt het allemaal nog beter in elkaar, wat de show ten goede komt. Wil niet zeggen dat de oordelen NU niet eerlijk zijn, deze zijn gebaseerd op hetgeen wat NU aan de orde is .

Mijn mening kan veranderen, ik ben een mens.

Tevens denk ik ook dat die tweede stadspoort, voor veel verwarring gaat zorgen, voor mensen die niet bekend zijn met het boek of de serie. Ik vind zelf totaal overbodig. En ook dat er in het begin een doek valt. Vondt het veel leuker dat als je binnenkwam, dat je de arena dan al kon bekijken.

Een mens die alleen maar danst op muziek van anderen

sterft langzaam af.

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/732414 op: 15-05-2013 09:03:53

Ik zou er gewoon nog even mee wachten, je weet niet wat ze nog allemaal gaan doen en wat voor stunts ze nog gaan doen enzo, ze zitten nu nog in de begin fase, over 2 maandjes kunnen we er denk ik een "eerlijker" oordeel over geven, dan zal de show wel "af" zijn.

Daar kan ik het echt even niet mee eens zijn. We moeten het altijd maar doen met het  excuus: "Maar er wordt nog aan gewerkt!" Natuurlijk wordt er nog aan gewerkt, natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar dat betekend niet dat nu niet alles goed hoeft te zijn, of dat we er nog geen goed oordeel over kunnen geven.

Als een show in première gaat moet dat gewoon als een huis staan. Het hoeft niet perfect, want iets is nou eenmaal niet snel "perfect", maar moet op z'n minst "goed" te noemen zijn. Er kan niet gezegd worden: "Ja, het is misschien nog niet goed, maar we gaan er nog pak weg een halfjaar mee aan het sleutelen, dus wacht nog even met je mening." Hallo?! Ze zijn al 2 jaar aan het sleutelen aan Raveleijn! En nog maken ze fouten als het neer zetten van een decorstuk wat er voor zorgt dat 50% van het publiek de show niet meer kan zien. Als nog vallen er dode punten in de show waar er niks gebeurt.

Oké, niet alles is slecht aan de nieuwe show. Er is verbetering, maar er zijn ook dingen slechter geworden of er zijn zelfde fouten gemaakt als voorheen. Dat ga ik nu niet door de vingers zien, omdat ze er nog mee bezig zijn. We zijn een maand verder, al veel mensen hebben Raveleijn gezien, dus dit soort problemen hadden al moeten zijn opgelost. Dan hadden ze nu tijd voor kleine details en de puntjes op de i zetten. De show hoort gewoon nu af te zijn, niet over een paar maanden.

Citaat van: Martijn link: /forum/50/19519/732434 op: 15-05-2013 12:03:47

Daar kan ik het echt even niet mee eens zijn. We moeten het altijd maar doen met het  excuus: "Maar er wordt nog aan gewerkt!" Natuurlijk wordt er nog aan gewerkt, natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar dat betekend niet dat nu niet alles goed hoeft te zijn, of dat we er nog geen goed oordeel over kunnen geven.

Als een show in première gaat moet dat gewoon als een huis staan. Het hoeft niet perfect, want iets is nou eenmaal niet snel "perfect", maar moet op z'n minst "goed" te noemen zijn. Er kan niet gezegd worden: "Ja, het is misschien nog niet goed, maar we gaan er nog pak weg een halfjaar mee aan het sleutelen, dus wacht nog even met je mening." Hallo?! Ze zijn al 2 jaar aan het sleutelen aan Raveleijn! En nog maken ze fouten als het neer zetten van een decorstuk wat er voor zorgt dat 50% van het publiek de show niet meer kan zien. Als nog vallen er dode punten in de show waar er niks gebeurt.

Oké, niet alles is slecht aan de nieuwe show. Er is verbetering, maar er zijn ook dingen slechter geworden of er zijn zelfde fouten gemaakt als voorheen. Dat ga ik nu niet door de vingers zien, omdat ze er nog mee bezig zijn. We zijn een maand verder, al veel mensen hebben Raveleijn gezien, dus dit soort problemen hadden al moeten zijn opgelost. Dan hadden ze nu tijd voor kleine details en de puntjes op de i zetten. De show hoort gewoon nu af te zijn, niet over een paar maanden.

Ik zou eerder zeggen dat je een basis moet hebben om verder te kunnen gaan werken.
Als je de basis laat zien krijg je reacties die tot verbeteringen kunnen leiden.

Citaat van: Martijn link: /forum/50/19519/732434 op: 15-05-2013 12:03:47

De show hoort gewoon nu af te zijn, niet over een paar maanden.

Ik snap je punt, maar sommige dingen zijn pas te verbeteren/aan te passen na inzien van de reacties van het publiek, daar voor moet de show dus al draaien voor publiek, en daarom zijn er inderdaad een aantal bezoekers die de show nog niet volledig "af" zien, en misschien mogen ze dat ook wel vermelden, maar dat er de eerste 2 maanden nog aan gesleuteld word vind ik ook niet meer dan logisch, ze willen een goede show neer zetten, en voor sommige delen moeten ze gewoon op de reacties van het publiek letten.

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/19519/732436 op: 15-05-2013 12:19:56

Ik snap je punt, maar sommige dingen zijn pas te verbeteren/aan te passen na inzien van de reacties van het publiek, daar voor moet de show dus al draaien voor publiek, en daarom zijn er inderdaad een aantal bezoekers die de show nog niet volledig "af" zien, en misschien mogen ze dat ook wel vermelden, maar dat er de eerste 2 maanden nog aan gesleuteld word vind ik ook niet meer dan logisch, ze willen een goede show neer zetten, en voor sommige delen moeten ze gewoon op de reacties van het publiek letten.

Ja het is ook afwachten van reacties, daar geef ik je gelijk in. Je kan wel iets heel leuk hebben uitgedacht, maar je weet pas echt zeker of iets werkt als je het uittest met publiek. En een show als dit blijft in proces, dat klopt ook. Je gaat altijd opzoek naar hoe je iets bijv. beter kan laten overkomen of spectaculairder kan brengen.

Maar ik ben wel tegen het argument: "we moeten wachten met een oordeel, tot het écht klaar is en dat er mensen gaan kijken naar een onafgewerkte show is jammer voor hen." (om het zo maar even heel erg door de bocht te zeggen) Ten eerste is het nooit echt klaar, want er zal om de zoveel tijd wel iets worden aangepast. Daarnaast moet een show zodra deze in première gaat gewoon aan de verwachtingen voldoen. Voldoet het dat niet, dan kunnen we niet zeggen dat het nog wel komt. Want als je eenmaal echt iets presenteert voor het grote publiek, dan moet het in ieder geval aan de eisen van dat publiek voldoen. Dit is natuurlijk ook een kwestie van smaak en iedereen heeft een andere mening over de show, maar als iemand met (negatief) commentaar komt dan kan je dat niet gaan weerleggen met "e show is nog niet af."

Kijk, als dit nog de try-out periode was geweest, dan had ik die opmerking begrepen. Dat is immers de periode waar je echt nog veel kan aanpassen en wordt je als publiek er op geattendeerd dat men druk bezig is met het proces en repetities. Maar nu, na de première, vind ik niet dat dit nog als excuus mag worden gebruikt. Dan hadden ze een langere try-out periode moeten nemen en dan wist het publiek dat ze nog niet naar een eindresultaat zaten te kijken.

Offline Nozomu
Citaat van: eftrobbie link: /forum/50/19519/732419 op: 15-05-2013 09:57:10

En ook dat er in het begin een doek valt. Vondt het veel leuker dat als je binnenkwam, dat je de arena dan al kon bekijken.

Het doek heeft een mysterieus effect en wanneer het valt krijg je in een klap Raveleijn te zien. Dat komt overweldigender over.

Dat niet alleen, de huidige situatie van Draconicon speelt ook mee. De normale bezoeker ziet in de actuele show Draconicon pas op het moment dat hij omhoogkomt.
Dat komt doordat hij niet opvallend ligt en je altijd iets anders hebt om naar te kijken.

Heb je (voor de aanvang van de show) al kijk op de arena, dan ga je rondkijken, en zullen veel mensen Draconicon al zien. Met het doek nu zo is dat niet het geval.

Okami Youkai

Pagina: 113 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·108·109·110·111·112·113·114·115·116·117·118·147·148·149 >>