Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 11 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·6·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·147·148·149 >>

evn its heel anders, het zal jullie vastw el opgevallen zijn dat de graffer nu heel anders is dan de eerste versie...maar ook de gebruikte kar in de show heeft nu meer wielen dan voorheen, was het vroeger een soort handkar met enkel 2 wielen, nu heeft ie er vier...is dat meerdere al opgevallen?

Er was eens.....het zijn maar drie woorden, een sprookje begint,  De Efteling een wereld apart, een wereld vol wonders, een boek vol met herinneringen zal daar worden gestart.

Jup, hij is nu veel makkelijker te trekken. Ook als Samira de noodklok gaat luiden draaien ze de kar eerst.

Hier & Hier staan ook nog foto's.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Citaat van: erwaseens link: /forum/50/19519/661602 op: 15-04-2012 21:46:09

evn its heel anders, het zal jullie vastw el opgevallen zijn dat de graffer nu heel anders is dan de eerste versie...maar ook de gebruikte kar in de show heeft nu meer wielen dan voorheen, was het vroeger een soort handkar met enkel 2 wielen, nu heeft ie er vier...is dat meerdere al opgevallen?
ik zoek nog wat goede/duidelijke foto's van de nieuwe kar, liefst genomen van verschillende kanten.

heeft er iemand een trailer van de nieuwe/huidige show (zoiets als die de efteling op youtube zette, alleen dan van de nieuwe versie)?

Citaat van: eftelbram link: /forum/50/19519/661706 op: 16-04-2012 16:10:03

heeft er iemand een trailer van de nieuwe/huidige show (zoiets als die de efteling op youtube zette, alleen dan van de nieuwe versie)?
Nee die bestaat niet.

Ik vraag me eigelijk iets af

Waarom worden de stemmen van bijv Halina niet geplaybacked? Ik vind het best storend dat je uit de boxen Halina hoort praten,maar ze zelf haar mond dichthoud en alleen handgebaren maakt. Zou toch veel mooier zijn als ze zeg maar playbacked?

En nu een hele blonde vraag: als ze de klok luiden, is dat dan een echte klok waar ze aan trekt, of is het ook gewoon de geluidsopname haha

www.instagram.com/eftelingfotografiedanielle

www.facebook.com/preciouspicturesbydanielle

1. Ze spreek ook in de serie via gedachten tot de ruiters, dus in de show ook tot het publiek?
2. De bel die ze luidt is inderdaad een geluidsopname.

Bedankt voor de opheldering!

Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/19519/662466 op: 20-04-2012 17:30:47

Ze spreek ook in de serie via gedachten tot de ruiters, dus in de show ook tot het publiek?

Ik vraag me af of het publiek dit wel zou begrijpen, dat dit voor moet stellen, alsof zij via gedachten tegen het publiek praat. Ik heb eerder het idee, (stel ze kennen de serie niet) dat ze zoiets hebben van: Nou moe, dat is ook niet echt overtuigend, dat Halina praat met haar mond dicht.

TVDVFS.nl

Ik denk dat veel elementen uit de show best vaag zijn voor iemand die niet bekend is met de serie.

Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/19519/662784 op: 21-04-2012 22:50:05

Ik denk dat veel elementen uit de show best vaag zijn voor iemand die niet bekend is met de serie.

Denk dat het wel mee valt, ligt er maar aan of je bij de intro enzo op let of niet (net als films zoals Harry Potter, als je niet op let, snap je ook niets van de films, wat bij een kinder film als, gewoon een voorbeeld, Shrek wel is). De hoofdlijn is namelijk dat Olaf slecht is geworden, er zijn 5 kinderen die door de poort ruyters worden en de stad kunnen bevrijden. Dit wordt duidelijk in de intro naar voren gebracht. Daarnaast laten ze zien hoe hartenloos Olaf is, doordat hij zijn wachter opdracht geeft Samira op te sluiten. Nu gaat Halina dus door behulp van raven de kinderen/ruyters oproepen (de rol van de raven is ook in de intro aan bod gekomen), en de ruyters komen binnen. Ieder neemt een taak, zo gaan emma en lisa de wachter te lijf, terwijl thomas Samira probeert te bevrijden. Alleen hij wordt afgeleid omdat Samira ergens naar wijst wat ze heeft gezien; Olaf heeft een bedieningspaneel. Kort daarna komt kop 1 van Draconicon omhoog (oftewel, er is duidelijk gemaakt dat Olaf degene is die Draconicon zogenaamd bestuurd, en dit dus zijn wapen is). En de rest van de show gaat over het verslaan van Draconicon, om de stad te redden en Samira te kunnen redden (wat ik nog steeds krom vind overigens, ze komen om Samira te bevrijden, en uiteindelijk verslaan ze een 5-koppige draak, maar zit Samira nog in de kooi, maar dat terzijde). Uiteindelijk helpt Halina met magie de kooi open te maken en de Ruyters doen hun ere-rondje.

Nee, wat dat betreft is het voor het publiek duidelijk zat, mits ze, zoals gezegd, maar gewoon opletten.

Maar waarom gebruikt Halina dan niet meteen haar magie om alles stil te zetten en Samira te bevrijden?
En juist door de Ruyters op te roepen lokt ze Olaf uit om Draconicon te gebruiken.

Zoiets heet nou "show"

Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/19519/662795 op: 22-04-2012 00:36:30

Maar waarom gebruikt Halina dan niet meteen haar magie om alles stil te zetten en Samira te bevrijden?
En juist door de Ruyters op te roepen lokt ze Olaf uit om Draconicon te gebruiken.

Daar heb ik het zelf ook een paar keer over gehad, dat vind ik zelf ook heel krom inderdaad. Maar dat betekent niet gelijk dat de rest onduidelijk wordt, want zoals ik in mijn vorige post heb uitgelegd met voorbeelden zit dat wel goed.

Weetje, als ze nou eens zouden praten dan lijkt het niet meer zo of ze met wapentjes aan het spelen zijn....

Roland Mack een groot man

ik vind het echt storend dat Halina alleen gebaren maakt en haar mond dicht houd. ik denk dat 99 van de 100 mensen dit raar  en storend vind, en vooral als ze het verhaal van Raveleijn niet kennen. het ziet er een beetje ''gemakzuchtig'' uit dat ze alleen gebaren maakt en verder niet playbacked

Offline Sybren
Ik vind ook dat Halina wel wat met de mond mag bewegen, al is het alleen als ze zichzelf voorstelt.

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/19519/662795 op: 22-04-2012 00:36:30

En nog altijd begrijp ik niet wat die kinderen er mee van doen hebben aangezien het de raven zijn die ruiters zullen zijn... of zijn de kinderen in paarden veranderd ? 

Het boek en de serie gaan toch uit van het gezichtspunt van de vijf kinderen, lijkt mij, maar als publiek heb je die blik niet en val je ergens midden in een verhaal. De intro dat raven ruiters zullen zijn, ipv ze gaan halen (en dan in paarden veranderen of zo? wat is eigenlijk de rol van die raven precies?), maakt het er niet duidelijker op.

Eigenlijk vind ik het een beetje gepruts van Van Loon, je kan wel blijven uitleggen dat het zo leuk klinkt en daarom niet hoeft te kloppen, maar er zijn ook schrijvers die de zaken leuk laten klinken terwijl het wel klopt (Drs. P bjivoorbeeld...). Zijn bekendheid heeft hem lui gemaakt, denk ik.

Citaat van: jannekedop link: /forum/50/19519/663015 op: 23-04-2012 13:23:23

En nog altijd begrijp ik niet wat die kinderen er mee van doen hebben aangezien het de raven zijn die ruiters zullen zijn... of zijn de kinderen in paarden veranderd ? 

Het boek en de serie gaan toch uit van het gezichtspunt van de vijf kinderen, lijkt mij, maar als publiek heb je die blik niet en val je ergens midden in een verhaal. De intro dat raven ruiters zullen zijn, ipv ze gaan halen (en dan in paarden veranderen of zo? wat is eigenlijk de rol van die raven precies?), maakt het er niet duidelijker op.

Eigenlijk vind ik het een beetje gepruts van Van Loon, je kan wel blijven uitleggen dat het zo leuk klinkt en daarom niet hoeft te kloppen, maar er zijn ook schrijvers die de zaken leuk laten klinken terwijl het wel klopt (Drs. P bjivoorbeeld...). Zijn bekendheid heeft hem lui gemaakt, denk ik.

Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens ja. Prutsen wil ik het niet noemen, maar het had "beter" gekund.
Verder hoeft voor mij een verhaal niet perse te kloppen, als het om fantasie gaat.
Maar ik denk dat de zin, "Raveleijn, waar Raven ruyters zullen zeyn", moet betekenen:
Raveleijn, waar ruiters zijn, die op paarden rijden, maar de paarden zijn eigenlijk raven, dus eigenlijk zijn het geen normale ruiters, maar raven ruiters.

Denk ik.. iemand met me eens?

Pagina: 11 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·6·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·147·148·149 >>