Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 101 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·96·97·98·99·100·101·102·103·104·105·106·147·148·149 >>

En nog een filmpje van Eftelwesley met beelden achter de schermen (weet niet waarom hij die zelf niet plaatst?):

Bron: http://www.opdenoudefilmrol.nl/filmpjes-van-eftelwesley

Citaat van: kevinjpg link: /forum/50/19519/730825 op: 04-05-2013 21:48:31

En nog een filmpje van Eftelwesley met beelden achter de schermen (weet niet waarom hij die zelf niet plaatst?):

Komt omdat ik een deal had over 1 verborgen video per week die dan 1 of 2 dagen alleen op die site staat haha. Maar ik wou hem hier morgen ofzo zelf nog wel op zetten uiteraard.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Offline Sytze
Citaat van: Marwin link: /forum/50/19519/730818 op: 04-05-2013 21:33:02

Ok prima punt, maar laat ik dan de vraag eens anders stellen. Stel dat wat je zegt allemaal wordt uitgevoerd, wat is dan de meerwaarde voor de dagjesbezoeker? En loont dat de moeite die het park er extra in moet steken? Uiteindelijk blijft het een balans tussen budget, en alles tot in detail kloppende.

Ik geef toe dat het weinig toegevoegde waarde heeft voor 'agjesbezoekers', maar ik heb ook nooit beweerd dat deze details ingevoerd moesten worden. Ik zei alleen dat ik de aanwezigheid van wat centimeters baardgroei minder storend vind dan de nonchalante manier waarop met de eerder genoemde 'etails' omgegaan wordt. Tuurlijk zou ik ze graag ingevoerd zien worden, maar ik kan er best mee leven hoor.
Op het punt dat budget tegenover een volledig kloppend verhaal staat ben ik het niet met je eens: er is overduidelijk veel geld in de nieuwe show geperst en al is de show er enorm op vooruitgegaan op het gebied van spectakel ( dat deel van het uit het boek overgenomen citaat is dus verwezenlijkt ), is er enorm veel van het originele verhaal verdwenen: op een grotere schaal dan alleen details: hele verhaallijnen zijn verdwenen. Het lijkt mij een kleine moeite ( en weinig kapitaalintensief ) ook maar een beetje verhaallijn terug te brengen.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Sytze link: /forum/50/19519/730841 op: 05-05-2013 00:56:11

Ik geef toe dat het weinig toegevoegde waarde heeft voor 'agjesbezoekers', maar ik heb ook nooit beweerd dat deze details ingevoerd moesten worden. Ik zei alleen dat ik de aanwezigheid van wat centimeters baardgroei minder storend vind dan de nonchalante manier waarop met de eerder genoemde 'etails' omgegaan wordt. Tuurlijk zou ik ze graag ingevoerd zien worden, maar ik kan er best mee leven hoor.

Ok helder voor mij is het ook even kijken hoe je daar tegenover staat. 

Citaat van: Sytze link: /forum/50/19519/730841 op: 05-05-2013 00:56:11

Op het punt dat budget tegenover een volledig kloppend verhaal staat ben ik het niet met je eens: er is overduidelijk veel geld in de nieuwe show geperst en al is de show er enorm op vooruitgegaan op het gebied van spectakel ( dat deel van het uit het boek overgenomen citaat is dus verwezenlijkt ), is er enorm veel van het originele verhaal verdwenen: op een grotere schaal dan alleen details: hele verhaallijnen zijn verdwenen. Het lijkt mij een kleine moeite ( en weinig kapitaalintensief ) ook maar een beetje verhaallijn terug te brengen.

Ehm ja hoewel je daar misschien in vergist. Ja de hele show vernieuwen kost veel. Vernieuwd decor, arena verbouwen, draconicon verbouwen, nieuw showdoek, meer mensen (naar m'n gevoel). Ergens houdt wel een keer op. En ik weet het zijn soms relatief kleine bedragen, maar veel relatief kleine bedragen maken weer een groot bedrag. En dan moeten er keuzes gemaakt worden. Maar wie weet worden ze later toegevoegd, dat kan. Het zijn geen onomkeerbare slordigheden.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe aankleding voor de paarden? Ik vind het sowieso veel minder mooi als het vorige..
Ik denk (als paardenliefhebber) ook dat deze veel minder praktisch is. Ten eerste vind ik hem wel erg lang; de paardenbenen tikken er heel de tijd tegenaan en het houdt de warmte vast, de warmte bleef trouwens sws al omdat het paard helemaal is ingepakt.
Vond de oude mooier en beter voor de paarden, wat vinden jullie?

Citaat van: Maartje link: /forum/50/19519/730854 op: 05-05-2013 10:19:32

Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe aankleding voor de paarden? Ik vind het sowieso veel minder mooi als het vorige..
Ik denk (als paardenliefhebber) ook dat deze veel minder praktisch is. Ten eerste vind ik hem wel erg lang; de paardenbenen tikken er heel de tijd tegenaan en het houdt de warmte vast, de warmte bleef trouwens sws al omdat het paard helemaal is ingepakt.

De nieuwe worden er sowieso na binnenkomst van de ruiters weer afgehaald.

Ik vind het wel wat hebben... Maar ze hebben geen last van de warmte,  bijna meteen als de paarden zijn opgekomen, halen ze het doek eraf, (kijk het filmpje dat op deze pagina gepost is van achter de schermen )

(\__/) 

(='.'=)  

("_("

Offline Tjomme
Het wapen blijft de hele dag dicht, er zijn problemen met het water voor de wc en afwassen en dergelijk.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Wat ik trouwens ook wel mooi vind, is dat het decor 'kapot gaat' zegmaar. Als Olaf in dat tentje bij de waterpomp valt bijvoorbeeld. Dan lijkt het toch alsof het niet de bedoeling was.

'Beheerst u het perspectief?'

Citaat van: Draconicon link: /forum/50/19519/730862 op: 05-05-2013 10:53:31

Ik vind het wel wat hebben... Maar ze hebben geen last van de warmte,  bijna meteen als de paarden zijn opgekomen, halen ze het doek eraf, (kijk het filmpje dat op deze pagina gepost is van achter de schermen )

Ja, haha oeps.. Was me nog niet eens opgevallen dat het er snel afgehaald wordt! Voortaan beter opletten 

Offline Pitco
Tijdens de show van 11 uur, verloor de rode ruiter tijdens het gevecht met een wachter zijn cape . Ook ging 1 raaf weer recht het wapen in. Er waren tijdens deze show helaas geen ibissen.

Droom de dag en droom de nacht omarmt door natuur en sprookjespracht

8x Efteling in 2014

25x Efteling in 2013

Citaat van: Pitco link: /forum/50/19519/730892 op: 05-05-2013 15:45:48

Tijdens de show van 11 uur, verloor de rode ruiter tijdens het gevecht met een wachter zijn cape . Ook ging 1 raaf weer recht het wapen in. Er waren tijdens deze show helaas geen ibissen.

De ibissen kwamen pas bij de 3e show van vandaag. Verder bleef er 1 raaf in zijn hok bij de eerste show. Deze heeft een medewerker dichtgedaan zodat hij er niet uit kon vliegen tijdens het gevecht. Anders kregen we toch nog een brandende raaf.

Verder merk ik dat Draconicon wat last heeft van al dat water. Bij het 2e keer doodgaan spuugt hij nog 1x vuur maar bij 1 of 2 koppen zie je alleen de vloeistof en geen vlam. Lijkt mij door het water te komen.

Probeer net de codes toe te voegen aan het logboek op www.raveleijn.nl echter pakt hij de code van de vuurgraffer niet. Anderen met dezelfde problemen?

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/19519/730904 op: 05-05-2013 17:07:53

Probeer net de codes toe te voegen aan het logboek op www.raveleijn.nl echter pakt hij de code van de vuurgraffer niet. Anderen met dezelfde problemen?

Heb inderdaad hetzelfde probleem, die code is niet juist.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Carlo
Vandaag heb ik de show weer gezien, het is te merken dat er aan gewerkt wordt. Alleen tijdens het langdradige stuk waarin Draconicon omhoog komt gebeurt er nog steeds niks. Zelfs als Draconicon al een minuut in de vechthouding staat blijft het akelig rustig.

Verder snap ik niet wat ze met die "actrice" willen die Halina speelt, zelfs een visstick heeft nog meer gezichtsuitdrukking en beweging. Als ze opgepakt wordt verroert ze geen vin, in de kooi stribbelt ze niet tegen, en tijdens de verdwijn- en verdwijntruc lijkt ze constant naar de grond te kijken. Ik wed dat er in elke willekeurige straat in Nederland minstens tien mensen te vinden zijn die beter kunnen acteren dan haar, al is het maar dat ze een keer bewegen of bang kijken!

Tot slot een positief punt: tijdens het onder water verdwijnen van Olaf kijkt hij boos naar Halina, wijst met gestrekte arm naar haar (alsof hij wil zeggen "Ik krijg jou nog wel" en zakt in die houding het water in. Super toevoeging, dat maakt het dreigender.

Oh, en tijdens de dreigende woorden van Olaf op het moment dat de toren naar achteren rijdt komt er vuur voor uit de Magische Poort. Ook mooi!

Over een paar weekjes weer eens kijken, hopelijk zit er nog meer verbetering in.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Mee eens, de kleden van vorig seizoen vond ik veel vlotter ogen. Vind de paarden er een beetje plomp uitzien als ze zo'n groot dek dragen.
Maar goed; vrij snel na opkomst verdwijnen de kleden(en de capes van de ruiters) dus wat betreft mogen ze die "plompe lakens" al bij de opkomst weglaten.

Citaat van: Pitco link: /forum/50/19519/730892 op: 05-05-2013 15:45:48

Tijdens de show van 11 uur, verloor de rode ruiter tijdens het gevecht met een wachter zijn cape .

Als ik me niet vergis horen de Rode/Bruine Ruiter al bij het eerste gevecht tegen Olaf en zijn wachters hun capes af te gooien. Dus dit lijkt me geen fout.

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Vanochtend ging dat fout. De ene helft liet los en de andere helft maakte hij los toen olaf in het huisje viel.

Offline Tjomme
Update 5 mei

Citaat van: Carlo link: /forum/50/19519/730932 op: 05-05-2013 19:44:23

Verder snap ik niet wat ze met die "actrice" willen die Halina speelt, zelfs een visstick heeft nog meer gezichtsuitdrukking en beweging. Als ze opgepakt wordt verroert ze geen vin, in de kooi stribbelt ze niet tegen, en tijdens de verdwijn- en verdwijntruc lijkt ze constant naar de grond te kijken. Ik wed dat er in elke willekeurige straat in Nederland minstens tien mensen te vinden zijn die beter kunnen acteren dan haar, al is het maar dat ze een keer bewegen of bang kijken.

Ik zal je zeggen, de actrice is wel goed. Ze speelt soms ook een ruiter in de show, alleen is het zo bedacht dat Halina zo moet kijken.

Citaat van: Carlo link: /forum/50/19519/730932 op: 05-05-2013 19:44:23

Tot slot een positief punt: tijdens het onder water verdwijnen van Olaf kijkt hij boos naar Halina, wijst met gestrekte arm naar haar (alsof hij wil zeggen "Ik krijg jou nog wel" en zakt in die houding het water in. Super toevoeging, dat maakt het dreigender.

Even verduidelijken met deze foto.

Citaat van: darkridefreak link: /forum/50/19519/730874 op: 05-05-2013 11:58:06

Wat ik trouwens ook wel mooi vind, is dat het decor 'kapot gaat' zegmaar. Als Olaf in dat tentje bij de waterpomp valt bijvoorbeeld. Dan lijkt het toch alsof het niet de bedoeling was.

Klopt ja, zo gaat er ook een kistje kapot.

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/19519/730904 op: 05-05-2013 17:07:53

Verder bleef er 1 raaf in zijn hok bij de eerste show. Deze heeft een medewerker dichtgedaan zodat hij er niet uit kon vliegen tijdens het gevecht. Anders kregen we toch nog een brandende raaf.

Hier zat ie dan.

Ook zit er inmiddels al vogelpoep op het doek.

De meeste mensen weten nu dat je beter niet links kunt zitten, deze plekken worden nu ook als eerst leeg gelaten door het personeel. De rest van de tribune zat wel vol.

Tijdens de laatste show van vandaag ging Halina niet weg. Er was tijdens het verdwijnen te weinig rook, toen hebben ze haar er maar ingehouden.

De vogelkisten staan nu wel erg in het zicht.

Morgen weer een update 

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Jammer van de vogelpoep, maarja, dat kun je wel verwachten natuurlijk. Vraag me af hoe ze dat eruit gaan krijgen. Gewoon laten zitten tot de volgende onderhoudsbeurt? (al duurt dat wel nog heel lang...)

'Beheerst u het perspectief?'

Offline Carlo
Citaat van: Tjomme link: /forum/50/19519/730947 op: 05-05-2013 20:32:53

Ik zal je zeggen, de actrice is wel goed. Ze speelt soms ook een ruiter in de show, alleen is het zo bedacht dat Halina zo moet kijken.

Is dat zo? Ik geloof het meteen als je dat zegt, maar het maakt de vertoning er niet geloofwaardiger op. De show zou spannender en dreigender worden als ze op de momenten van gevangen nemen flink tegenstribbelt.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

De vogelkist moet op deze plek staan aangezien de vogels in een rechte lijn moeten aanvliegen.

Pagina: 101 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·96·97·98·99·100·101·102·103·104·105·106·147·148·149 >>