Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 10 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·5·6·7·8·9·10·11·12·13·14·15·147·148·149 >>

Offline Rickk
23 of 22 januari 2012

Citaat van: SannevG link: /forum/50/19519/659425 op: 07-04-2012 12:01:31

De gitaarsolo die te horen is na de trompetsolo (13:40) is erg tof. Zeker als je op de tribune zit krijg je echt het gevoel van: 'nu gaat het komen, nu wordt het spannend'. Helaas is dit het enige moment dat er daadwerkelijk aandacht getrokken wordt, want het gaat om in een vrolijk muziekje

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

In de Troonzaal van Raveleijn hangen nu 4 beeltenissen van de koningszonen van Raveleijn. Lees: 4 leden van directie

V.l.n.r. Bart de Boer, Fons Jurgens, Daan van Baarsen & Olaf Vugts

Bron: Eftelist.nl

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Offline fvjb50

Humoristisch, leuk idee, èn zeer mooi uitgevoerd.

Offline Stevis
Het is hartstikke leuk gedaan, maar eerlijk is eerlijk. Gaat dit niet een beetje ver? Directieleden op deze manier vereeuwigen alsof het legendarische figuren zijn? Ik kan er natuurlijk ook de lol wel van zien, maar bij het idee er achter heb ik toch gemengde gevoelens.

En wat ik verder nog even kwijt wilde: Ik heb altijd al geweten dat Bart de Boer op een laaf lijkt!

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Ach, 't zit met schroeven vast, dus eventueel makkelijk te vervangen voor de opvolgers van deze personen, mocht het zo ver zijn.

Offline Effo
Wel typisch dat de directie zichzelf belangrijk vindt en niet de stichters, bezoekers of het personeel.

Nieuw jaar, nieuwe teller. Efteling: 1x Phantasialand: 1x

Citaat van: Effo link: /forum/50/19519/660621 op: 12-04-2012 08:00:50

Wel typisch dat de directie zichzelf belangrijk vindt en niet de stichters, bezoekers of het personeel.
Inderdaad, ik had liever schilderijen gezien met Anton Pieck, Ton v/d Ven en andere efteling iconen in die troonzaal..

Offline Marwin
Moderator
Ik kan er niks anders van maken dat het de verkeerde signalen afgeeft richting je personeel. Waarschijnlijk als ik CEO daar geweest was had ik dat ding persoonlijk eraf geschroefd. Je dient je bedrijf en je zorgt ervoor dat het goed draait, dat is je taak en als je iets heel heel heel bijzonders hebt gedaan kun je van mij een beeld krijgen of als je overleden bent. Als ik zoiets zou doen, op de site - even colofon daargelaten - dan zou iedereen me voor mechalomaan beschouwen en ik geef ze geen ongelijk.

Trouwens als ik daar zou vergaderen zou mij het gevoel bekruipen dat de CEO's over mijn schouder continue meekijken. Zo bij voorkeur die ruimte niet eens willen boeken. Daarnaast draait het bedrijf op 2000 personeelsleden, krijgen die ook een beeldje daar? Want wie maakte overigens het verschil btw? Ik zou het gepaster vinden dat ze daar de scupturers van Pieck, Reynders, Van der Heijden, Rietra en de Kleijn zouden hangen. Zonder hen hadden zij deze baan niet gehad. Wat was het ook al weer: bescheidenheid siert de mens toch? Dus ja grappig verzonnen, maar niet passend en heel typerend voor de cultuur wederom...

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Het is wel grappig om te zien en buiten dat heel erg mooi gemaakt.
Ik weet niet of dit een geschenk is aan de directieleden, of dat het 'in opdracht van' gemaakt is. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook wel ver gaan hoor. Ik had persoonlijk liever een mooie grote foto gemaakt vanwege het jubileum met alle directieleden, managers, verantwoordelijken en dergelijke op het Herautenplein. Dé plek waar het allemaal mee begon.
Hoe sympathiek ik Bart de Boer en Olaf Vugts ook mag vinden (de andere 2 directieleden hebben altijd wat minder in de belangstelling gestaan), het had ook best wat bescheidener gemogen. 
Nu de Efteling toch bezig is om prachtige beelden te maken en haar bescheidenheid over is, kunnen ze gelijk doorgaan met een jubileumbeeldje voor liefhebbers! Een Heraut bijvoorbeeld, Efteling leest u mee? 

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Eftelingbos link: /forum/50/19519/660643 op: 12-04-2012 12:05:09

Het is wel grappig om te zien en buiten dat heel erg mooi gemaakt.
Ik weet niet of dit een geschenk is aan de directieleden,

Los inderdaad dat het mogelijk een geschenk zou kunnen zijn, zou ikzelf me daar niet graag zien hangen als CEO. Het zou mij een redelijk beklemmend gevoel geven van status. Ik zou het mee naar huis nemen en thuis op de schoorsteenmantel zetten, omdat ik de opvatting heb dat je als organisatie de Efteling maakt en niet als MT alleen. De organisatie is verantwoordelijk de prestatie van het bedrijf inclusief het MT. MT kan niet zonder personeel en het personeel kan niet zonder MT. Dit haalt in mijn ogen het hele idee ook onderuit van "Jij maakt het verschil" richting het personeel. Maar goed noem mij een kiwi

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Het is maar net hoe je het ziet of wilt zien. Ludiek of als een serieus signaal?

Mijn mening over de manier waarop de huidige directie werkt is volgens mij bij de meesten al bekend . Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar voor mij persoonlijk is dit een nieuw puntje dat mijn persoonlijke standpunt eerder versterkt dan dat het afbreuk eraan doet.

Vroeger, heel vroeger was de Efteling de Efteling en had het geen gezicht nodig om sprekend te zijn voor alle mensen. Werken in een passend korset en ondanks prachtige prestaties een heel bescheiden "we doen het samen". Zelf de hamer en beitel van thuis meenemen, moeder de vrouw kabouterkleertjes laten verstellen en na werktijd stevig doorbuffelen om de boel af te krijgen. Ja, iedereen van hoog tot laag droeg zijn steentje bij en samen maakte men het verschil. Een geest die onder veel personeels nog leeft en op de bezoeker wordt uitgedragen. In het hele park, op een klein hoekje na. Een stad waarin een zelf benoemd burgemeester de scepter zwaait.

De handen losjes op de rug gevouwen, de hoge hoed op het hoofd. Ja, dat heb ik gedaan. Ik zal wel even vertellen hoe het hier moet en hoe de vork in de steel steekt. De medewerker maakt het verschil? Natuurlijk, want dat is immers een geweldige marketing-uiting in deze tijd waarin "2 halen 1 betalen" niet meer werkt. Je hoeft het niet te menen, als de buitenwereld het maar gelooft. Dat de tevredenheid onder medewerkers alleen maar daalt boeit niet. Te grote mond of te vrijzinnig? Ga maar even een nieuwe baan zoeken.

Nee, ik moet dat beeld van mezelf vestigen, ik en mijn rechterhandjes maakten het hier weer groot en goed. Burgemeester is niet genoeg, ik wil een spectaculaire watershow met bijbehorend mediacircus waarin "wij" centraal staan. Ik wil mezelf vereeuwigd zien.

En dat relativerend: de huidige Efteling directie volgt een duidelijke koers en werkt keihard om de "wereld van de Efteling" op zoveel mogelijk gebieden bekendheid te geven en te laten groeien. Ze durven risico's te nemen, te investeren waar anderen terughoudend zijn en nemen besluiten. Daarvoor niets meer dan lof. De Efteling groeit en timmert enorm hard aan de weg om zichzelf "toekomst-proof" te maken en alle soorten concurrentie het hoofd te bieden. Maar een klein, klein detail wordt over het hoofd gezien en dat is aandacht voor de bijna 60 jaar heersende bedrijfscultuur. Je mag best een "baas" zijn en dat uitdragen en keiharde besluiten nemen. Prima, als je alleen maar lief bent gaat je hele organisatie ten onder. Maar moet je dan dat beeld ook naar buiten uit gaan dragen? Deed men niet alles "samen"? Voorheen had de Efteling geen gezicht. De Efteling heeft geen gezicht nodig.

Zeggen dat alles om de medewerker draait en dat deze het verschil maakt, maar vervolgens jezelf tot burgemeester benoemen en je CEO's fysiek uitbeelden staat daar maar een beetje 180 graden tegenover.

Een beetje onnodig en onhandig is het wel vind ik.

Als je dan perse koppen in de hoeken van die zaal had moeten hebben hadden de
échte grote heren daar moeten hangen.
Mensen die de efteling zo groot hebben gemaakt.
Anton Pieck, Ton van de Ven, Peter Reijnders etc.
Waarvan Anton Pieck natuurlijk de belangrijkste is.

Dit vind ik ook behoorlijk arrogant overkomen als je je zelf zo laat verbeelden en vereeuwigen.
Ik hoop dat het niet hun eigen idee was, want dat zou het 10 keer zo sneu maken dan het al is.

- Met dit geld had je ook een personeelslid een hogedrukspuit mee kunnen geven en de gevel van Carnaval Festival schoon kunnen laten spuiten.
- Met dit geld had je iemand naar Langnek laten kunnen kijken zodat die ooit weer gemaakt kan worden.
- Met dit geld had je nog wat extra bloembollen kunnen kopen.
- Met dit geld had je de Penneveer kunnen repareren.

Volgens mij is het wel duidelijk...

Citaat van: Marwin link: /forum/50/19519/660645 op: 12-04-2012 12:18:27

Los inderdaad dat het mogelijk een geschenk zou kunnen zijn, zou ikzelf me daar niet graag zien hangen als CEO. Het zou mij een redelijk beklemmend gevoel geven van status. Ik zou het mee naar huis nemen en thuis op de schoorsteenmantel zetten, omdat ik de opvatting heb dat je als organisatie de Efteling maakt en niet als MT alleen.

Hélemaal mee eens hoor! Ik ben sowieso geen persoon van de 'grootdoenerij' dus voor mij zou dit absoluut niks zijn. Vanochtend kon ik nog met enige humor de 4 beelden aanschouwen, op het eerste gezicht ziet het er best lollig uit. Maar nu ik ze opnieuw bekijk en even serieus realiseer dat dit werkelijk hangt in de 'troonzaal' van Raveleijn, dan neigt het wel naar het enge toe. Welk attractiepark ter wereld kan nou zeggen dat de directieleden zijn vereeuwigd in de vorm van beelden? (zeer belangrijke overleden personen uitgesloten). Ik kan me eigenlijk zelfs niet voorstellen bijvoorbeeld dat de toch overwegend bescheiden personen als Anton Pieck en Ton van de Ven dit hadden toegestaan van zichzelf. Ik denk dat de beste directieleden een grens over zijn gegaan, dit kan écht niet hoor...

Offline Jefpee
Citaat van: Eftelingbos link: /forum/50/19519/660697 op: 12-04-2012 16:17:50

Hélemaal mee eens hoor! Ik ben sowieso geen persoon van de 'grootdoenerij' dus voor mij zou dit absoluut niks zijn. Vanochtend kon ik nog met enige humor de 4 beelden aanschouwen, op het eerste gezicht ziet het er best lollig uit. Maar nu ik ze opnieuw bekijk en even serieus realiseer dat dit werkelijk hangt in de 'troonzaal' van Raveleijn, dan neigt het wel naar het enge toe. Welk attractiepark ter wereld kan nou zeggen dat de directieleden zijn vereeuwigd in de vorm van beelden? (zeer belangrijke overleden personen uitgesloten). Ik kan me eigenlijk zelfs niet voorstellen bijvoorbeeld dat de toch overwegend bescheiden personen als Anton Pieck en Ton van de Ven dit hadden toegestaan van zichzelf. Ik denk dat de beste directieleden een grens over zijn gegaan, dit kan écht niet hoor...

Is dit niet een 'grapje' van de creatieve afdeling?
Ik kan mij niet voorstellen dat je een beeldje van jezelf laat maken, en daar ook nog is bij elke vergadering naar moet kijken... 

Zoals ik ook al eerder zei is het maar de vraag of dit een geschenk (grapje) of echt 'in opdracht van' is. Indien het een grapje is, is het nogal een duur en wel erg serieus uitgewerkt grapje. Want het is naar mijn mening wel mooi gemaakt  . Ik zou zelf ook niet graag elke keer maar tegen m'n eigen hoofd willen aankijken dat daar zo lachend tegen het plafond bevestigd zit, haha. Maarja, wat de reden ook is, het geld en de moeite had beter besteed kunnen worden denk ik zo, niet? 

ik heb ergens gelezen dat in het paardentijdschrift "BIT" (nr. 191, januari 2012) een raveleijn special in zat. kan ik die online terugvinden?

Ik weet dat 1 van de ruiters die vertrokken is, wel foto's op zijn facebook heeft staan van zichzelf in die bit.
Ik vond met googlen ook de blog van het betreffende model:

http://bitmodelactie.nl/2011/12/fotoshoot-raveleijn/

en dit:

http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/21774/topmodel-lonneke-engel-voor-cover-bit

Maar of het betreffende artikel online te vinden is dat betwijfel ik.

2x Efteling, 3x Raveleijn

En als je dan nog dit filmpje erbij bekijkt, dan heb je al meer inhoud dan het artikel uit Bit

Staat maar weinig tekst in; heel kort de synopsis van Raveleijn, een paar feitjes en dat Lonneke dol is op paarden / de Efteling. That's it.
Geloof dat er ook maar een zestal foto's in staat (waarvan de meeste nog een slechte plaatsing in het blad vind ik zelf. Zo staat bijvoorbeeld de foto van Thomas, die op het einde van het filmpje te zien is, onhandig verdeeld over 2 pagina's (denk dan aan de vouw in het midden)

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Pagina: 10 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·5·6·7·8·9·10·11·12·13·14·15·147·148·149 >>