Forum: Raveleijn

Pagina: 1 van 22 (192 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>
Pagina: 1 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·4·5·6·147·148·149 >>

Offline Marwin
Moderator
Zo het board van Ravelijn is gearchiveerd.

We gaan hier verder met de discussie(s)

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Dan trap ik maar af

7 april het nieuwe seizoen.. zijn de showtijden al bekend bij een van ons? Bij mij namelijk niet en was benieuwd naar de nieuwe showtijden!

Een sprookje in de morgen, is een dag zonder zorgen! 42x Raveleijn

Offline Effo
Nog niks bekend bij mij, alleen de hoop dat ze na de stop weer beter zijn dan ervoor.

Nieuw jaar, nieuwe teller. Efteling: 1x Phantasialand: 1x

Citaat van: Effo link: /forum/50/19519/649146 op: 23-02-2012 11:23:44

Nog niks bekend bij mij, alleen de hoop dat ze na de stop weer beter zijn dan ervoor.
Hoe bedoel je? Ik vind er zelf namelijk niet veel mis mee..

tjonge jonge, nu al een nieuwe show, heb de eerste nog niet gezien En net nu ik ga is ravelijn gesloten

Zo lang ich nog in laeve bèn, bèn ich eine Fortuna fan!

Citaat van: rambo1990 link: /forum/50/19519/649164 op: 23-02-2012 12:06:06

tjonge jonge, nu al een nieuwe show, heb de eerste nog niet gezien En net nu ik ga is ravelijn gesloten

Het is al heel lang bekend dat Raveleijn een 2 maandenstop heeft..

En wie zegt dat er een nieuwe show komt? En wat verwachten we dan, een paar kleine verbeteringen? Of weer een hele nieuwe show? En dat we dus deze show zoals hij nu is niet meer te zien krijgen?

Citaat van: Halina87 link: /forum/50/19519/649166 op: 23-02-2012 12:09:43

Het is al heel lang bekend dat Raveleijn een 2 maandenstop heeft..

En wie zegt dat er een nieuwe show komt? En wat verwachten we dan, een paar kleine verbeteringen? Of weer een hele nieuwe show? En dat we dus deze show zoals hij nu is niet meer te zien krijgen?

Ik verwacht wel dat er kleine verbeter punten doorgevoerd zullen worden, maar geen grootschalige ommezwaaien.

Wat ik bijvoorbeeld zelf enorm hoop, is dat er voor gekozen gaat worden de actrice die Halina vertolkt, minimaal te laten doen alsof ze praat als de stem van Halina te horen is. Dit zal deze scenes in de show stukken geloofwaardiger maken.

Daarnaast mag van mij de rol van Olaf Grafhart slechter gemaakt worden. De spanning die er in de eerste versie van de show zit, ontbreekt aan alle kanten. Evenals de opbouw naar de intrede van de Ruijters.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Ik vind ook wel, dat grafhart wat meer naar voren mag komen als draconicon opkomt. Nu vergeet je bijna dat hij de slechterik is ipv draconicon. Dus dat mag van mij ook wel verbeterd worden, dat hij net als in de eerste versie van de show wat meer mag lopen door de arena tijdens de strijd.

Wat ik hoop dat er veranderd wordt:

Een paar weken geleden heb ik mijn idee gemeld bij iemand op msn. Zal hem hier ook even plaatsen:

- de inloop is Desolaat en Samira zit met haar uil en het net bij de waterpomp, op een gegeven moment komt Halina (Net zoals nu) en praat met samira wat wij niet horen.
- Op het eind hoor je ze opeens praten over raveleijn en ze zegt dat raveleijn in gevaar is en dat samira de dorpgenoten moet waarschuwen.
-  Halina zegt tegen haar dat ze moet opschieten want ze hoort haar man aankomen.
- Samira is net weg en olaf komt op met zijn muziek.
- Halina en Olaf zijn nu alleen bij het podium. Ze praten wat met elkaar wat wij niet horen en olaf gaat zijn controle paneel klaarmaken. Hij is dus bezig met zijn controlepaneel.
- Op een gegeven moment komen de bannelingen met hun kar aanlopen. Ze hebben Samira dus nog niet gezien.
- Olaf hoort de muziek en draait zich om. Ziet de bannelingen en roept zijn wachter op.
- De wachter komt en loopt net zoals nu naar de bannelingen toe en Halina laat ze bevriezen.
- Olaf is boos en loopt de andere kant op.
- Filmpje start zoals nu.

- Als het filmpje afgelopen is en de bannelingen ontvriezen komt Samira aanlopen.
- De bannelingen pakken het net en olaf laat de wachter ontvriezen.
- Dan gaat het verder zoals nu. jarno wordt gepakt en olaf maakt een gebaar: wie wil er nu?.
- Samira luidt de noodklok en wordt opgesloten.
- Halina roept de raven op en De ruiters komen op met de muziek van 2.0.
- Dan gebeurd hetzelfde als in 2.0 totdat Maurits aangevallen is.
- De Graffer komt op en valt Lisa en Emma aan.
- Het podium is naar achter gereden en draconicon komt omhoog.
- Olaf loopt naar Samira toe met zijn bedieningspaneel. Halina ziet haar kans om de valk weg te laten vliegen net nadat Lisa en Emma verslagen zijn.
- Als de valk weggevlogen is dan laat draconicon, olaf en de wachter en de graffer bevriezen.
- halina spreekt de ruiters toe.
- Het eindgevecht begint en Olaf en de wachter zijn nu meer op de voorgrond.
- Als draconicon verslagen is loopt Olaf het luik in. Uit het luik komt rook en als Olaf niet meer zichtbaar is dan komt de valk uit het luik en vliegt een ronde en vliegt dan weg.
- Samira wordt bevrijdt uit de kooi. De wachter gaat de kooi in.
- Tot de ereronde gebeurd hetzelfde als in 2.0. Er komt maar 1 ereronde ipv 2. Dit duurt anders te lang.
- de valk komt naar halina vliegen.
- De ruiters lopen voorlangs en lopen weg.
- Samira gaat niet mee met Thomas. Dit kan namelijk niet. Ze komen uit 2 werelden.
- De bannelingen halen de wachter uit de kooi.
- Feest op het marktplein begint en ze lopen weg.

Ik heb voor deze verhaallijn gekozen omdat  Olaf hierin naar voren komt. Hij hoeft nu niet meer bij het podium te blijven omdat hij de valk niet meer hoeft mee te nemen.
Ook is het begin realistischer. Er draait droevige muziek en geen blije muziek.
De bannelingen komen met blije muziek op omdat ze  er het beste van willen maken en wel eens een feestje willen vieren.

Ik ben het met vele punten eens, maar ik denk eerder dat het begin dan iets onduidelijk word omdat het dan een beetje een mix is van alle shows bij elkaar. Dat vond ik dus een pluspunt aan 2.0, dat het duidelijk is dat de graaf erg kwaadaardig is. Dus zo zou ik het begin doen:

- Samira zit met haar uil, op desolaat
- Halina komt dr aan en praat wat met Samira, zoals nu
- De bannelingen komen even vrolijk op, wachter komt, vries moment en vervolgens het filmpje. Ook zoals nu het geval
- na het filmpje zegt halina nog snel, ''oh, ik hoor mijn man aankomen''
- dan start de inloopmuziek en loopt de graaf het podium op.
- hij gebaart dat jarno weg moet
- dan vraagt de graaf zich af: ''wie nu??'' zoals daveytje aangaf
- de graaf wijst naar samira, die vervolgens door de wachter word gevangen.

Voor de rest ben ik het zeker met je eens. Tevens heb ik de noodklok d'ruit gelaten omdat ik hem erg overbodig vind, nu samuel weg is. Ook zou ik halina live laten praten met microontje. Evenals de graaf.

De show waarin het meest duidelijk naar voor komt dat Olaf slecht is, is nog steeds 'Vogels van Raveleijn'...

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/19519/649283 op: 23-02-2012 17:00:11

*dayvetje`s geniale idee*

Efteling leest u mee =)

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/19519/649297 op: 23-02-2012 17:26:57

De show waarin het meest duidelijk naar voor komt dat Olaf slecht is, is nog steeds 'Vogels van Raveleijn'...

'vogels van Raveleijn' is enkel de vogelshow zonder ruiters e.d. die simpele show als ze de originele niet konden opvoeren.

Citaat van: Halina87 link: /forum/50/19519/649322 op: 23-02-2012 18:10:54

'vogels van Raveleijn' is enkel de vogelshow zonder ruiters e.d. die simpele show als ze de originele niet konden opvoeren.

Uhm... wat heeft dit met zijn post te maken eigenlijk?
Hij vraagt toch niet wat die vogelshow is.
Hij zegt alleen maar dat in die vogelshow van alle shows van Raveleijn het duidelijkst naar voren komt dat Olaf slecht is.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Ik zal het even toelichten:
In de show 'Vogels van Raveleijn' wordt verteld wat er met de mensen gebeurt die tegen de Graaf zijn. De hoofdrolspeler (Benno ofzo) is bang dat hij gemarteld of vermoord zal worden.

In de gewone show wordt alleen verteld dat de graaf 'een tiran is, die het volk voor hem laat vechten'. Hij gebaart een beetje, en de dorpelingen roepen 'booeee!', meer niet. Er is geen enkele dreiging vanuit de Graaf. Hij blijft teveel op de achtergrond.

Hoewel de Graaf in 'Vogels van Raveleijn' slechts aan het eind van de show even tevoorschijn komt om de valk te halen, wordt er meer verteld over de tiranie en het dorpsleven.

Citaat van: DVHMark link: /forum/50/19519/649323 op: 23-02-2012 18:12:13

Uhm... wat heeft dit met zijn post te maken eigenlijk?
Hij vraagt toch niet wat die vogelshow is.
Hij zegt alleen maar dat in die vogelshow van alle shows van Raveleijn het duidelijkst naar voren komt dat Olaf slecht is.

Ik bedoelde te zeggen dat ze 'e vogels van Raveleijn' niet kunnen opvoeren als hoofdshow.

Wat ze zouden kunnen doen is wat Jeroen net zegt, in zijn laatste post, dat mee te nemen naar deze originele versie.

Is wel erg leuk, had deze showlijn er ook in zitten toen ik mijn Avalonia show nog in een Raveleijns jasje had zitten. Zelf vind ik de show vele malen sterker als je het zo verteld

Offline Effo
Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/19519/649333 op: 23-02-2012 18:37:55

Ik zal het even toelichten:
In de show 'Vogels van Raveleijn' wordt verteld wat er met de mensen gebeurt die tegen de Graaf zijn. De hoofdrolspeler (Benno ofzo) is bang dat hij gemarteld of vermoord zal worden.

In de gewone show wordt alleen verteld dat de graaf 'een tiran is, die het volk voor hem laat vechten'. Hij gebaart een beetje, en de dorpelingen roepen 'booeee!', meer niet. Er is geen enkele dreiging vanuit de Graaf. Hij blijft teveel op de achtergrond.

Hoewel de Graaf in 'Vogels van Raveleijn' slechts aan het eind van de show even tevoorschijn komt om de valk te halen, wordt er meer verteld over de tiranie en het dorpsleven.

Typisch is het wel, want in het echte verhaal blijkt dat de echte Olaf Grafhart wel goed is en de showlaf (sorry voor deze slechte woordgrap) slechts een dubbelganger is. Maar aangezien ze het echte verhaal toch al los hebben moeten laten, is dit een beetje ondergesneeuwd geraakt.

Nieuw jaar, nieuwe teller. Efteling: 1x Phantasialand: 1x

Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/19519/649333 op: 23-02-2012 18:37:55

Dan heb je ook nog eens zo'n heel klein graafje ertussen zitten die er eerder komisch uitziet dan eng.. Overigens lijken de bannelingen zelf ook niet zo onder in de indruk. Naast dat ze hem uitjoelen, worden bezoekers van Raveleijn achter de poort eerder gewaarschuwd om op te passen voor de wachter dan voor de graaf. Het is dan ook de wachter die aan het einde van de show duidelijk wordt overwonnen, de graaf taait gewoon af en niemand maalt erom of hij nog terugkomt.

Erg jammer al met al. Ik vind de Graaf best een opwindend personage waar nog veel meer uit te halen valt. De acteurs hebben soms de neiging er meer een beetje een komisch personage van te maken, kan ik me goed voorstellen want wat voor engs doet hij nou inderdaad helemaal..

Het zou mooi zijn als de rol van Olaf Grafhart wat strenger wordt gespeeld. Soms is het net een komische act dan een show waarin Olaf Grafhart een "bad-guy" is.

Maar ik denk dat het niet zozeer aan de acteurs hoeft te liggen maar dat het aan het script ligt. Graaf Olaf Grafhart heeft wat ik inziet een te kleine rol in het geheel.

Daarnaast snap ik ook niet dat er maar 1 wachter is en 1 graffer aangezien Halina bij de poort verteld dat we moeten uitkijken voor de wachters en de graffers.

Pagina: 1 van 149 (2980 items)
<< 1·2·3·4·5·6·147·148·149 >>