Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 25 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·20·21·22·23·24·25·26·27·28·29·30·56·57·58 >>

Online Marwin
Moderator
Rein Kolpa neemt de rol van Oberon in de musical Droomvlucht tijdelijk over van Hugo Haenen.  Hugo Haenen, die oorspronkelijk de rol van de elfenkoning speelt in de musical die gebaseerd is op de populaire attractie uit het Efteling Park, werd in september getroffen door een hersenontsteking. Hij maakt het goed en werkt hard aan zijn herstel. Rein Kolpa zal de rol in de musical die exclusief te zien is in Theater de Efteling waarnemen tot de terugkeer van Haenen.

Rein Kolpa keert met de rol van elfenkoning terug naar het theater in Kaatsheuvel waar hij als kapitein Von Trapp uit de Sound of Music maanden op de planken stond naast Wieneke Remmers, inmiddels zijn partner en samen hebben zij nu een kind. Rein is verder bekend van Piaf –de Musical, 3 Musketiers en zijn werk als operazanger.
Christo van Klaveren nam de rol van Oberon de afgelopen twee maanden tijdelijk waar en gaat vanaf december aan de slag als resident director bij Saturday Night Fever.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline BramL
Citaat van: Pardotje link: /forum/50/14401/625235 op: 01-12-2011 01:32:47

De cd is niet de Musical Droomvlucht waardig. Heel plat, over de stemmen zit een dikke compressie en in veel nummers zitten foutjes en tikjes. Verder hele ander gebruik van stemmen, waardoor het gevoel en de indruk 180 graden andersom is dan dat de musical is.

En jawel, de Efteling heeft het wederom voor elkaar gekregen een tracklist fout te maken.

Nummer twee op de cd is niet het Droomvlucht Thema, dat is nummer 1. Nummer 6 en 7 zijn omgewisseld.

Er staat een andere versie van Durf te Dromen op de cd dan in de musical gebruikt wordt (het ensemble mist in het eerste gedeelte dat het er wel hoort).

Kortom: ...zucht...

Graag vul ik het lijstje nog even aan :
De nummers staan kwa volume belachelijk afgemixt. Zo moet ik nummer 1 volhard aan zetten wel ik ook maar iets horen, om vervolgens bij het volgende nummer doofgeblazen te worden omdattie zo vreselijk hard staat ingesteld. Elk nummer heeft een eigen volume nivo waardoor het in de auto meer volume regelen dan luisteren is. Ook opvallend is dat de stemmen gevarieerd zijn afgemixt zo is bij het nummer is dit wat ik wil / ik ben er niet de stem zo hard in vergelijking met de orkestbanden waardoor de muziek bijna niet te horen is. Het nummer van de battle om het zo maar te noemen is totaal ander afgemixt dan de rest van de nummers waardoor je (in tegenstelling tot de msuical afwerking van de rest) je het gevoel krijg of je het concert gebouw binnen loopt.....

Ook een beetje slordig vind ik het geluids nivo binnen de liedjes zelf... bij de proloog word de muziek bij het praat stukje van amoë en brem ( niet ingesproken) de muziek weggedraaid word om vervolgens bij de proloog 2 (fantasie) ineen heel hard word opengedraaid en dat is de zelfde track.... Toegegevn het is een prachtige cd maar ze mogen van mij de persoon die het afgemixt heeft nog even laten nakijken hahah want kwa afwerking van de nummers.. sorry dan is dit eigenlijk onverkoop baar ( buiten dat ben ik alsnog blij dat ik het schijfje heb aangeschaft laten we daar niet over dubben haha het blijft nou eenmaal prachtige muziek

Geluk zijn je vrienden, geluk zijn de mensen. Geluk is het hart dat geen wensen meer heeft. Gelukkig zijn dagen vol liefde en zon, de dag dat je leven begon!

Offline TomH91
Ik heb vandaag de CD mogen ontvangen en ben er zeer positief over.
De opmerking die genoemd worden kan ik niet echt terug vinden. Nu moet ik wel zeggen dat bij 'Nu is het onze Beurt' het i.d.d. een iets andere stem is (wat matter), maar dit kan ook te danken zijn aan auto-tune.
Ik heb de CD op mijn laptop geluisterd en ondervind hier geen problemen met het verscheel tussen geluidsniveaus van de nummers, wel kan hier en daar de mix wel wat beter. Al is het wel zo dat het heel erg diep geluid is, dit kan het beluister van de CD in de auto soms wat lastiger maken (vooral bij de wat hogere tonen).

Het is wel zonde dat de Efteling er voor heeft gekozen om de nummers in een studio op te nemen, persoonlijk vind ik opnames die tijdens een optreden zijn gedaan stukke beter.

Wat me trouwens opviel toen ik hem afspeelde op Windows Media Player, is dat de CD geen kopieerbescherming heeft. Is dat tegenwoordig nieuw op CD's? Ik koop namelijk mijn muziek op iTunes.

Ik vind de cd echt super!!!
Heb er niks op aan te merken!!
Waarom niet zullen de mensen die negatief zijn denken:
Nou let op:

Natuurlijk lijkt die niet op de muziek van de musical!
(al vind ik dat wel). Het is ook niet LIVE opgenomen tijdens een voorstelling!! Dus dan kan het ook niet PRECIES het zelfde zijn!!
Het is opgenomen in een studio dus dan klinkt het logisch anders.
De muziek klinkt in een grote zaal altijd anders dan een studie geluid....

En Live pakt vaak anders uit dan als het opgenomen is.

Ik heb de cd al 2 keer geluisterd
en ja, er zit volume verschil in, dit vooral tijdens de instrumentale nummers, misschien hebben ze daar wel bewust voor gekozen.
Zelf merk ik het alleen bij het eerste nummer, daarna niet meer...

en dan nog iets,
Ik dacht dat we eerst goed moesten kijken voor je iets post...Zodat nieuwtjes niet herhaald werden....

Ik hoorde ook wel wat verschil met de CD en de musical maar het stoort mij helemaal niet.
Ik vind hem prachtig en heb hem nu al zoon kleine 10 keer geluisterd. Maar ik ben het wel eens dat de volume soms er verschild. Maar dat vind ik echt niet erg.

Als de maan naar de hemel klimpt strooit Klaas Vaak op zijn uil slaapzand over elk huys.

<b>47x</b> Aquanura, <b>80

x</b> Efteling, <b>3x</b> Efteling Bosrijk

Offline BramL
Citaat van: karin1986 link: /forum/50/14401/625304 op: 01-12-2011 17:45:19

en dan nog iets,
Ik dacht dat we eerst goed moesten kijken voor je iets post...Zodat nieuwtjes niet herhaald werden....

En die reactie slaat op....?

Wellicht heeft het er mee te maken dat een enkeling van ons bekendheid heeft met de muziek industrie en afmixing (mijn broer heeft thuis zelf een audio studio in gebruik) en dan ontdek je een aantal schoonheidsfoutjes.... luister het laatste nummer en dan het eerste dan merk je pas hoe extreem het verschil eigenlijk is .. En natuurlijk zijn de stemmen anders dat hoor ik ook, en natuurlijk weet ik dat de energie stroom op het podium anders is dan in een studio en dat je ze plots heel netjes hoor articuleren. Mij zal je daar niet over horen klagen. Maar als een orkest voor een musical 2 totaal verschillende sounds neerzet ligt niet aan instrumentaal maar aan de afmixing wat zoals gezegd slordig is gedaan. Ik heb vandaag netjes de CD in mn home cinemaset gestopt en oke toegegeven klinkt dat beter en stukken beter ik ben er heel erg blij mee, en 15 euro vind ik niet duur!!

Citaat van: bmwm3tobias link: /forum/50/14401/625306 op: 01-12-2011 17:51:17

Ik hoorde ook wel wat verschil met de CD en de musical maar het stoort mij helemaal niet.
Ik vind hem prachtig en heb hem nu al zoon kleine 10 keer geluisterd. Maar ik ben het wel eens dat de volume soms er verschild. Maar dat vind ik echt niet erg.
Mee eens, ik luister niets anders

Geluk zijn je vrienden, geluk zijn de mensen. Geluk is het hart dat geen wensen meer heeft. Gelukkig zijn dagen vol liefde en zon, de dag dat je leven begon!

Op Youtube is er een trailer verschenen, met de muziek (ik denk van de cd)

Binnenkort toch maar eens de CD gaan halen !

Offline apple
Volgens mij inderdaad van de CD ja.

Iemand enig idee de songtekst van "ik ben er niet"?

Ik ben er niet
Als ik me goed verstop
Deur dicht en ? ? ?
Tot ik verdwijn

Blog: pompidom

Offline Carlo
Citaat van: apple link: /forum/50/14401/625394 op: 01-12-2011 23:02:42

Volgens mij inderdaad van de CD ja.

Iemand enig idee de songtekst van "ik ben er niet"?

Ik ben er niet
Als ik me goed verstop
Deur dicht en ? ? ?
Tot ik verdwijn

iPod op. 

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline apple
Citaat van: Carlo link: /forum/50/14401/625395 op: 01-12-2011 23:05:09

iPod op. 
Ah natuurlijk, ik kon er geen woord van verstaan, ik dacht zelfs dat het elfs ofzo was.

dankje

Blog: pompidom

Moderator
En dan nog wel een 2e generatie iPod mini

Oldschool! (2004!)

Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Online Marwin
Moderator
Persbericht:

Vanaf aanstaande maandag kunnen muziekliefhebbers uit heel Nederland thuis genieten van de meeslepende muziek uit de musical Droomvlucht. Op veler verzoek zijn de prachtige liedjes en betoverende muzikale stukken van de familiemusical nu ook op CD verkrijgbaar.

Symfonieorkest
De muziek van de CD is opgenomen door een 69 koppig symfonieorkest in Bratislava. Het Slovak National Symfony Orchestra heeft een wereldwijde reputatie als het gaat om opnames voor film, klassieke en populaire muziek en was vereerd om de door Martin Lingnau gecomponeerde score op te nemen onder leiding van dirigent Allan Wilson. In twee dagen werd meer dan 74 minuten symfonische muziek opgenomen.

Musical
De familiemusical Droomvlucht is een co-productie van Efteling Theaterproducties en Joop van den Ende Theaterproducties én is de eerste musical gebaseerd op een attractie uit de Efteling. De musical Droomvlucht vertelt het wonderlijke verhaal van Lila, een meisje dat zich vergeten voelt in het drukke bestaan van haar ouders. Wanneer Lila weer eens bij haar oma logeert verschijnt er iets wonderlijks dat Lila meeneemt naar een mystieke wereld van elfen en trollen. Hier wacht Lila en oma een betoverende reis vol spannende avonturen.

Het castalbum van de musical Droomvlucht verkrijgbaar in de winkels en in de webshop van efteling.com. In totaal staan er 22 nummers op de CD waaronder het lied ‘Durf te Dromen’ gezongen door Doris Baaten en Vajèn van den Bosch.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline Carlo
Een paar slordigheidsfoutjes in het persbericht:

* Het is niet vanaf aanstaande maandag, de CD's zijn al drie dagen te koop.

* In de voorlaatste zin mist het woordje "is": Het castalbum van de musical Droomvlucht IS verkrijgbaar in de winkels...

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Fiyero
Citaat van: Marwin link: /forum/50/14401/625446 op: 02-12-2011 14:02:20

In totaal staan er 22 nummers op de CD waaronder het lied ‘Durf te Dromen’ gezongen door Doris Baaten en Vajèn van den Bosch.

Echt zó idioot. Alsof 't een hisingle betreft waarvan de hele wereld met smart wacht op de release. #not

De cd is tevens ook te vinden op spotify 

Wat me opvalt aan de muziek van de musical Droomvlucht is dat er bij sommige liedjes stukjes van de attractie Droomvlucht in zitten verwerkt maar dan toch net iets anders.
Dit vind ik echt heel gaaf gedaan.

De cd staat ook op iTunes.

Efteling een Wereld vol Wonderen.

Ik heb daarnet 2 nieuwe trailers gespot op youtube:

Hier zit zang bij. Waarvoor die nodig is weet ik niet maar het klinkt wel leuk.

En bij deze staan 2 dingen:

- Extra voorstellingen in de kerst vakantie.
- meningen van de kranten en bladen ( onderin ).

Vanaf vandaag is de commercial als 't goed is weer in deze (verbeterde) versie te zien op televisie!

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Pagina: 25 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·20·21·22·23·24·25·26·27·28·29·30·56·57·58 >>