Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 56 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·51·52·53·54·55·56·57·58 >>

Offline Daan
Hierbij nog een betere video van Musical Journaal:

Edit Marwin: verwijderd op verzoek van de Efteling

Ahhhh!

Citaat van: Bananasplit link: /forum/50/14401/660117 op: 10-04-2012 09:10:31

Blijkbaar doen ze dat niet. De volgende productie (met een c) wordt volgens Looopings een opvolger van Sprookjesboom de Musical. Ik denk niet dat dat heel erg indrukwekkend gaat worden. http://www.looopings.nl/weblog/1184/Sprookjesboom-de-Musical-terug-in-Efteling-Theater.html

Wat óntzettend jammer, dat had ik echt niet gedacht. Ik zou het wel nog enigszins een goed idee kunnen vinden als de Efteling de deuren van het theater opengooit voor bezoekers van het park, zodat Sprookjesboom weer eens een parkshow wordt.

Verder staan er wel nog wat interessante dingen in dat artikel. Welke characters zouden allemaal een musical kunnen krijgen? Hugo, Willem van der Decken? En wat zou Paul van Loon daarmee van doen hebben?

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Raveleijn de musical?

back on topic 

jammer dat ik er niet bij kon zijn! moest helaas werken anders was ik zeker gegaan!!
Ach die lieve kindjes met traantjes!

leuke verhaaltje van bart en roel!!!

Er zijn op verschillende site's al foto's te vinden!!

Op de website van musicaljournaal en kidsentertaiment o.a

Citaat van: lmluiten link: /forum/50/14401/660134 op: 10-04-2012 11:14:44

Verder staan er wel nog wat interessante dingen in dat artikel. Welke characters zouden allemaal een musical kunnen krijgen? Hugo, Willem van der Decken? En wat zou Paul van Loon daarmee van doen hebben?

Een parkshow of mini musical met Dolfje Weerwolfje wordt op dit moment bekeken.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Waar ik mij wel aan erger is dat een hoge pipo van de Efteling de show wel volledig mag opnemen. Niet filmen is niet filmen punt uit.

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/14401/660209 op: 10-04-2012 17:08:29

Waar ik mij wel aan erger is dat een hoge pipo van de Efteling de show wel volledig mag opnemen. Niet filmen is niet filmen punt uit.

Helaas werkt het niet zo.. Cast en crew kunnen expliciet toestemming krijgen om hun 'eigen werk' te filmen. Daar vallen ook de creatives onder. Punt blijft dat dit soort opnames niet commercieel gebruikt mogen worden en/of op internet geplaatst mogen worden. Veelal zijn het ook opnames uit één standpunt met een normale of semi professionele camera.

Producties waaraan ik zelf heb mee gewerkt maar die niet op DVD zijn verschenen, heb ik ook gefilmd (met toestemming). De reden hiervoor is naslagwerk en controle over je eigen vorderingen alsook nabespreken van een moment opname.

Dus dat je je daaraan ergert, tja, het is nou eenmaal zo.

Citaat Laatste voorstelling voor musical Droomvlucht

10 april 2012 - De cast van de musical Droomvlucht speelde gisteren haar laatste voorstelling in Theater de Efteling. De musical, gebaseerd op de populaire attractie uit het Efteling Park ging op 9 oktober 2011 in première. De musical Droomvlucht was de eerste samenwerking tussen Efteling Theaterproducties en Joop van den Ende Theaterproducties en tevens de eerste musical gebaseerd op een attractie.

Ruim 150.000 mensen bezochten de sprookjesachtige musical waaraan, naast een complete volwassen cast van ruim 25 mensen, maar liefst 52 kinderen deelnamen. De voorstelling werd tot twee keer toe wegens succes verlengd.  Eind januari werd er verlengd tot en met 1 april 2012 en daarna volgde nog een extra succesverlenging tot en met 2e Paasdag.

Op de elfenkostuums zaten tenminste 33.000 echte Svarovski stenen, waarvan er waarschijnlijk tot in einde der dagen nog zullen opduiken in het theater als herinnering aan deze magische voorstelling.

Bron

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Citaat van: Daan link: /forum/50/14401/660122 op: 10-04-2012 09:48:59

Hierbij nog een betere video van Musical Journaal:

Edit Marwin: verwijderd op verzoek van de Efteling

Waarom moeten de video's weg, dat was toch enkel een toespraak, niks van de voorstelling zelf?

Offline Daan
Citaat van: kwikjealex link: /forum/50/14401/660312 op: 10-04-2012 21:33:45

Waarom moeten de video's weg, dat was toch enkel een toespraak, niks van de voorstelling zelf?

De mensen die dit gefilmd hadden, hadden geen toestemming van de Efteling om het vast te leggen en het te publiceren. De Efteling heeft daarom een verzoek gestuurd om het weg te halen. Als je wilt weten wat er op de video te zien was, kun je het nieuwtje op de voorpagina lezen, hierin staan enkele gebeurtenissen uit het filmpje beschreven.

Zie voor een toelichting van Marwin: https://twitter.com/#!/MarwinvdH/status/189739392410189824

Maar nu weer terug naar Droomvlucht.

Ahhhh!

Column van Vajèn op de AVRO musical site!

Citaat
Elke week verschijnt op musical.avro.nl een column van iemand uit de musicalwereld. Deze week is de column geschreven door Vajèn van den Bosch. Zij ging maandag voor de laatste keer op als Lila in de musical Droomvlucht.

Droomvlucht....

6 april 2012
Ik mag een stukje schrijven voor de website van AVRO Musical.
Ik schrijf zelf best veel in mijn eigen dagboek, maar voor deze column heb ik besloten om van alles dat ik meegemaakt heb met de musical Droomvlucht wat op te schrijven.
De musical Droomvlucht betekent voor mij echt veel. Het avontuur begon vorig jaar met het inlezen van het script. Ik ben meteen gaan houden van het verhaal, van de liedjes, van de muziek en van de mensen die erbij horen. Het is een prachtig verhaal over fantasie, dromen en geloven in je dromen. De bezoeker wordt echt geraakt. Heel veel mensen zeggen na afloop dat ze zo emotioneel waren, dat ze helemaal mee voelden en echt moesten huilen. Dat raakt me dan weer, dat we dus samen, even met zijn allen hetzelfde gevoeld hebben, wauw! En  echt heel vaak, bijna altijd, word ik zelf ook emotioneel bij het laatste lied, op een of andere manier, zit ik er altijd zo in, dat het me helemaal pakt. Heerlijk oh wat zal ik dit gaan missen!

Toen ik hoorde dat ik de rol van Lila mocht gaan spelen, wow! Ik kon alleen maar huilen, ik was zó blij! Na het inlezen van het script, mocht ik de presentatie en ook de perspresentatie doen in mei 2011, het was zo'n leuke tijd, we hebben in een huisje geslapen in Bosrijk, we hebben IN de attractie Droomvlucht gestaan! We hebben zoveel plezier gehad samen met het repeteren en voorbereiden! Kort erna, hebben we alle kinderen ontmoet die in Droomvlucht mee gaan spelen. Het was een fijne, gezellige, maar soms ook moeilijke tijd!
Ik mocht in september mee op persreis naar IJsland, in de radio-uitzending en tv-uitzending van Omroep Brabant, de cd inzingen, interviews, en als mooiste cadeau; de première spelen!
En dan nu is het alweer bijna de allerlaatste voorstelling van de musical. Bij het zoeken naar kadootjes voor speciale mensen, het schrijven van kaartjes, het schrijven in mijn dagboek, heb ik al heel wat traantjes gelaten......afscheid.....van iets waar ik geen afscheid van wil nemen.
Lila, Droomvlucht is voor mij zo bijzonder, Lila staat " dichtbij me" en voelt als....
Ja, als beste vriendin zeg maar, klinkt misschien raar.

Dinsdag 10 april
Nu is het dan voorbij, ik moest wakker worden uit deze droom, maar ik wil het niet, heb ook besloten gewoon verder te dromen. Het was gisteren na de laatste voorstelling erg verdrietig, maar ook erg mooi. Ik heb genoten, terwijl ik me nu ook weer afvraag heb ik wel genoeg genoten?
Het was erg moeilijk, door mijn tranen, zingen, woorden, maar het ging. Veel momenten waren heel bijzonder, bij alles had ik zo'n gevoel van laatste keer, knuffels en "blikken", teksten en momenten met Rosalie, Doris, Rein, Jorge, de omhelzing met Nicole (we willen niet loslaten!) bij het zingen van "Sluit je ogen niet ", voor het elfenstof valt heb ik iedereen heel goed aangekeken, want ik wilde proberen het vast te houden, Manouk  knijpt in mijn hand, Roan glimlacht, en we staan allemaal met glimmende oogjes, dit moment wil ik vasthouden.
Toen Steve me een kus gaf, nadat ik zei voor altijd, was het goed dat ik me even kon omdraaien.
We hebben gehuild..........
Ik kan nog niet geloven dat het echt is afgelopen. Ik was erg blij dat er zoveel mensen waren, de woorden van Bart de Boer en Roel Vente na afloop. En alle Droomvluchters en veel bekende gezichten in de zaal. En dan gaat voor de allerlaatste keer het doek dicht.
Toen zag ik ineens Hugo Haenen staan! Echt ik was zó blij, we zijn samen gestart, en nu mag ik het samen met hem afsluiten, dankjewel Hugo dat je er was. Voor mij heel, heel bijzonder!
In de foyer worden we met gejuich ontvangen, hihi Ik heb tot kwart over 9 met mensen gepraat, op de foto gegaan, geluisterd en zoveel lieve en mooie dingen gekregen, kadootjes echt teveel om op te noemen, wat een geluk met zoveel lieve mensen om me heen.
Maar we houden contact, er is iets dat ons altijd samen zal houden, Droomvlucht!
Ik heb genoten!!! Een dikke kus voor iedereen...wat hebben we iets moois mogen mee maken....

De AVRO is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de column.

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Offline Andy06
ik ga Droomvlucht de Musical zo erg missen
hij was echt super mooi
echt de mooiste musical die ik ooit heb gezien

Sluit Je Ogen Niet, Durf Te Dromen

Nee jammer krijg net dit bericht binnen.

Geachte Heer Tegelaar,

In goede orde hebben wij uw schrijven ontvangen.

In tegenstelling tot eerdere berichten moeten wij u helaas mededelen dat er geen DVD zal worden uitgebracht van onze musical "roomvlucht".

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,

..........
Guest Relations
Efteling bv

Als de maan naar de hemel klimpt strooit Klaas Vaak op zijn uil slaapzand over elk huys.

<b>47x</b> Aquanura, <b>80

x</b> Efteling, <b>3x</b> Efteling Bosrijk

Echt jammer dat er geen DVD komt, zag de DVD van kruimeltje in de aanbieding bij bol.com, gelukkig staat er nog wel iets op youtube.

Offline Carlo
Ik zag vanmiddag via Twitter een foto langskomen die vandaag gemaakt was, waarop te zien is dat het Droomvlucht Musical-bord nog stééds in de wachtrij van Droomvlucht hangt.

Efteling, leest u mee? Want hier komt mijn mening hierover:
dit is echt méér dan belachelijk, prutserij op en top. Bijna een volle maand is er de tijd geweest om het bord van de muur te halen, maar blijkbaar zijn er véél belangrijke zaken te doen. Echt waardeloos.

Als je na al die weken zo'n bord nog niet verwijderd hebt, neem je je eigen produkt blijkbaar niet zo serieus als dat je zou moeten nemen. Sterker nog, vanavond kreeg ik zelfs te horen dat nú pas de musical-souvenirs in Dromerijen te koop zijn. Dan snap je het echt niet.

Ik heb gezegd. Het perfectionisme van weleer is tegenwoordig ver te zoeken.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Deze souvenirs dus.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: eftelingfan link: /forum/50/14401/665497 op: 06-05-2012 21:38:53

Deze souvenirs dus.
*foto's*

Ik denk dat Carlo bedoelt dat er nogsteeds een gigantische poster in de wachtrij van droomvlucht hangt terwijl de musical niet meer draait. Er staat zelfs duidelijk op die poster dat er nog kaarten te halen zijn. Afgelopen donderdag hing hij er inderdaad nog.

Citaat van: Carlo link: /forum/50/14401/665493 op: 06-05-2012 21:30:49

Ik zag vanmiddag via Twitter een foto langskomen die vandaag gemaakt was, waarop te zien is dat het Droomvlucht Musical-bord nog stééds in de wachtrij van Droomvlucht hangt.

Efteling, leest u mee? Want hier komt mijn mening hierover:
dit is echt méér dan belachelijk, prutserij op en top. Bijna een volle maand is er de tijd geweest om het bord van de muur te halen, maar blijkbaar zijn er véél belangrijke zaken te doen. Echt waardeloos.

Als je na al die weken zo'n bord nog niet verwijderd hebt, neem je je eigen produkt blijkbaar niet zo serieus als dat je zou moeten nemen. Sterker nog, vanavond kreeg ik zelfs te horen dat nú pas de musical-souvenirs in Dromerijen te koop zijn. Dan snap je het echt niet.

Ik heb gezegd. Het perfectionisme van weleer is tegenwoordig ver te zoeken.

Ik begrijp absoluut wat je bedoeld met het bord in de wachtrij van Droomvlucht. Dat kan inderdaad echt niet. Ik vraag me af hoeveel mensen geprobeerd hebben te bellen, aangezien heel Nederland wist van de twee voor 1 actie. Er zullen vast genoeg mensen zijn die dus denken alsnog naar de musical te kunnen.

Dat er nu souvenirs verschijnen in Dromerijen van de musical snap ik maar al te goed.
Er zal een voorraad over zijn die niet meer in het theater te verkopen valt omdat het theater voorlopig gesloten is voor publiek. Wat is dan een goede manier om de souvenirs alsnog te kunnen verkopen in plaats van duur te laten liggen in een magazijn o.id? Juist, in de souvenirwinkels van het park

Offline Carlo
Citaat van: Pardotje link: /forum/50/14401/665507 op: 06-05-2012 22:09:25

Dat er nu souvenirs verschijnen in Dromerijen van de musical snap ik maar al te goed.
Er zal een voorraad over zijn die niet meer in het theater te verkopen valt omdat het theater voorlopig gesloten is voor publiek. Wat is dan een goede manier om de souvenirs alsnog te kunnen verkopen in plaats van duur te laten liggen in een magazijn o.id? Juist, in de souvenirwinkels van het park

En waarom lagen die souvenirs er dan niet ten tijde van de musical? Ik bedoel, dat levert toch ook extra aandacht en dus reclame op?

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

de eerst volgende keer ga ik bellen als ik in de wachtrij sta en dan ben ik erg benieuwd hoe ze gaan uitleggen waarom dat bord er nog hangt.

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Pagina: 56 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·51·52·53·54·55·56·57·58 >>