Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 54 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·49·50·51·52·53·54·55·56·57·58 >>

Over de discussie over verstandelijk gehandicapten: die had ik ook achter me zitten. Met alle respect voor de man, maar hij was echt heel irritant. Hij zei vanalles na. De hele tijd: 'Let maar niet op mij', en dat dan heel vaak.
Ik snap dat hij daar niets aan kan doen, maar het was bijzonder irritant.

'Beheerst u het perspectief?'

Citaat van: darkridefreak link: /forum/50/14401/659015 op: 05-04-2012 18:30:33

Over de discussie over verstandelijk gehandicapten: die had ik ook achter me zitten. Met alle respect voor de man, maar hij was echt heel irritant. Hij zei vanalles na. De hele tijd: 'Let maar niet op mij', en dat dan heel vaak.
Ik snap dat hij daar niets aan kan doen, maar het was bijzonder irritant.

Zelfde verhaal bij mij! Echter, deze zei ongeveer om de 5 minuten 'LILA' of  'OMA'  , en na een tijdje ga je je daar toch wel aan storen. Neemt niet weg dat het schitterend was.

Even een vraagje, waar komt de troon van Furius vandaan? Op een gegeven moment gaat achteraan een doek omhoog, waar deze dan staat. Maar hoe komt de troon daar en wat is dat voor doek?

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Achter dat doek is nog gewoon een ruimte waar die troon klaar staat. Wat voor doek: ik denk net zo'n doek wat er voor hangt alleen dan niet lichtdoorlatend.

rond 2.44 zie je de troon. Alleen niet het doek...

Die troon komt van achter het toneel Deze staat daar ook opgeslagen. Het theater is een stuk groter dan dat wij zien. Achter het toneel gebeurt ook van alles. Het doek wordt dat doek omhoog getakeld, en de troon naar voren geschoven. Dat doek is vaker zichtbaar, bijvoorbeeld in de scènes met de planeten

Citaat van: teunvanbergen link: /forum/50/14401/659023 op: 05-04-2012 18:44:23

Die troon komt van achter het toneel Deze staat daar ook opgeslagen. Het theater is een stuk groter dan dat wij zien. Achter het toneel gebeurt ook van alles. Het doek wordt dat doek omhoog getakeld, en de troon naar voren geschoven. Dat doek is vaker zichtbaar, bijvoorbeeld in de scènes met de planeten

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/14401/659022 op: 05-04-2012 18:43:40

Achter dat doek is nog gewoon een ruimte waar die troon klaar staat. Wat voor doek: ik denk net zo'n doek wat er voor hangt alleen dan niet lichtdoorlatend.

rond 2.44 zie je de troon. Alleen niet het doek...

Dankjullie wel allebei!

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline sonja
Eigenlijk wilde ik niet reageren op de stukken over gehandicapte personen maar wil toch wel even iets kwijt.
Wij kunnen niet ordelen of iemand die dusdanig gehandicapt is wel merkt of ie in het theater zit of niet en of de kwijlende, schreeuwende gehandicapte wel of geen lol heeft in het rondje python.
Voor ons lijkt het misschien zinloos maar zij kunnen weldegelijk plezier hebben op hun eigen manier en of merken dat ze in het theater zijn.
Ik werk zelf met dementerende ouderen, waarvan de een erger dement als de ander.
Soms hebben wij dan ook bewoners waarbij we denken heeft het wel zin om diegene mee te nemen naar een uitje, wel degelijk dus.
Want aan hun reactie, hoe minimaal ook merken wij dat ze ook genieten.
Voor een ander lijkt het dan dat diegene het helemaal niet naar de zin heeft maar wij weten dan wel beter.
Dat iemand hier last van heeft tijdens een voorstelling kan ik me best voorstellen, maar we kunnen niet ordelen over of iemand er wel moet zitten of niet.
Sorry, mar ik wilde dit even kwijt.

Maar ik heb ook niks tegen gehandicapten, en ik geloof niemand die hier heeft gereageerd, maar het is gewoon zwaar irritant als ze de hele voorstelling d'r doorheen praten of gillen. Dat stoort gewoon je medebezoekers..

Citaat van: lmluiten link: /forum/50/14401/659020 op: 05-04-2012 18:33:23

Zelfde verhaal bij mij! Echter, deze zei ongeveer om de 5 minuten 'LILA' of  'OMA'  , en na een tijdje ga je je daar toch wel aan storen. Neemt niet weg dat het schitterend was.

Even een vraagje, waar komt de troon van Furius vandaan? Op een gegeven moment gaat achteraan een doek omhoog, waar deze dan staat. Maar hoe komt de troon daar en wat is dat voor doek?

Er hangen een aantal onderdelen daar. Het achterdoek hangt daar (wit) wat je tijdens de voorstelling ziet. Daar achter hangt een heel groot LED scherm, waardoor je dus de kleuren op dat voorste doek zit. En er komt een aantal keer een zwart doek naar beneden. Bijvoorbeeld tijdens de scene met het nummer 'Laat elke ster feller schijnen' en ook tijdens de scene van Furius' troon

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Citaat van: Donald D link: /forum/50/14401/659052 op: 05-04-2012 20:09:51

Maar ik heb ook niks tegen gehandicapten, en ik geloof niemand die hier heeft gereageerd, maar het is gewoon zwaar irritant als ze de hele voorstelling d'r doorheen praten of gillen. Dat stoort gewoon je medebezoekers..

Je moet ook rekening met elkaar houden. Je kan moeilijk aparte voorstellingen voor gehandicapten geven, daar krijg je de zaal lang niet vol mee wat betekent dat de prijs van een kaartje voor gehandicapten fors hoger wordt. Iedereen heeft net zo veel recht op deze musical, en je weet van te voren dat je niet alleen in de zaal bent. En ja dat weten hun misschien ook maar zij kunnen er niets aan doen dat ze gehandicapt zijn, dus juist wij moeten rekening met ze houden. Of gewoon niet meer naar een musical gaan als je er niet mee om kan gaan.

Aan een kabt heb je grlijk stefieneter, aan de andere kant betalen wij ook duur om de musical te zien, en de meestr genieten als het stil is. Heb afgrlopen zondag ook een kind achter mij boos aan gekeken en die kreeg toen ook op zijn donder, niet meer gehoord verder. Ik denk dat de begeleiders meer op moeten treden. Weet niet of het 1 op 1 begeleiding is anders moet dat sowieso en elke keer er wat van zeggen als begeleider.

Citaat van: Davey_JF link: /forum/50/14401/659065 op: 05-04-2012 20:48:51

Heb afgrlopen zondag ook een kind achter mij boos aan gekeken en die kreeg toen ook op zijn donder, niet meer gehoord verder.

Kinderen blijven kinderen natuurlijk. Achter mij zat zondag ook een meisje tegen m'n stoel te bengelen. Toen gewoon even omgedraaid en gezegd dat ik een beetje op-en-neer aan het schudden was en of ze dat toch maar liever niet wilde doen, met een vette knipoog d'r bij. Heb je er ook geen last meer van!

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/14401/659063 op: 05-04-2012 20:43:21

Of gewoon niet meer naar een musical gaan als je er niet mee om kan gaan.

Met alle respect, maar ik denk dat je dan juist lege theaters hebt, want als je van te voren weet dat er een luidruchtig persoon achter je zit, bedenk je je wel twee keer of je zal boeken.

Dit is verkort wat de Efteling erover zegt:
Luidruchtige bezoekers in de zaal worden tijdens de voorstelling cq. de ouders,begeleiders vriendelijk verzocht om even met deze persoon en/of personen in de foyer te gaan zitten. Dit is een standaard procedure, die de medewerkers in het Theater zo vriendelijk mogelijk proberen te vragen.

Laten we back on topic gaan voordat de discussie mogelijk uit de hand loopt want dat was niet mijn bedoeling of er een nieuw topic aanwijden (moderator ?)

Citaat van: stefieneter5 link: /forum/50/14401/659063 op: 05-04-2012 20:43:21

En ja dat weten hun misschien ook maar zij kunnen er niets aan doen dat ze gehandicapt zijn, dus juist wij moeten rekening met ze houden. Of gewoon niet meer naar een musical gaan als je er niet mee om kan gaan.

Ik ga al jarenlang gemiddels een par keer per maand naar musicals in allerlei theaters en heb dit probleem eerlijk gezegd nog nooit bij de hand gehad. Het zou bij mij als reguliere theaterbezoeker dan ook nooit opkomen dat ik er rekening mee zou moeten houden dat er mogelijk verstandelijk gehandicapten door de voorstelling heen schreeuwen. Ik ben nu best wel benieuwd hoe andere theaters daar dan mee omgaan, ik mag toch aannemen dat een verstandelijk gehandicapte ook wel eens naar Tarzan of Wicked wil - toch heb ik er ook op het musicalforum nog nooit van gehoord dat het daar voorkomt.

Even voor de duidelijkheid: niemand wil gehandicapten uit het theater bannen, iedereen gunt die mensen hun dagje uit. Maar je gunt jezelf ook een fijne voorstelling, en daar heb je ook gewoon voor betaald.

Offline davyvv
Leeggehaald

Citaat van: davyvv link: /forum/50/14401/659115 op: 05-04-2012 23:37:04

Ik neem aan dat het gaat over de gehandicapten die in een rolstoel zitten in deze discussie? Dan is het antwoord heel simpel, er zijn in de meeste theaters maar 2/3 rolstoelplaatsen dus kunnen er niet veel binnen.
Echter heeft de Efteling daar een hele rij beschikbaar voor gesteld.

Niet helemaal, het ging mij vooral om mensen die door de voorstelling heen schreeuwen. Rolstoelplaatsen lijkt me niet echt een discussie nodig. OK, die dingen gaan soms samen dus het feit dat de Efteling meer rolstoelplaatsen heeft zou al een verklaring kunnen zijn, maar de meeste rolstoelgebruikers veroorzaken totaal geen overlast tijdens een voorstelling. Schreeuwende invaliden is een heel typisch verschijnsel wat ik gewoon nooit eerder ben tegengekomen en ik ben erg benieuwd hoe andere theaters daar mee omgaan.

Moderator
Misschien dat deze discussie ergens anders voortgezet kan worden? Dan kunnen we hier weer verder met Droomvlucht de Musical

Next stop... The Twilight Zone

Vandaag neemt de eerste kindercast afscheid , ofwel ze spelen hun laatste voorstelling(en)
DIt is de groep met als Lila Sarah!

Die had ik als Lila. Deed het geweldig! Jammer dat het eind nu bijna daar is.

'Beheerst u het perspectief?'

Die heb ik ook een keer als lila gehad.

Op dit moment is er nog precies 1 ticket over voor maandag 16:00. En dan wel voor 16:00 rang 3. Verder is hij helemaal uitverkocht.

Ik ben vandaag geweest en Sarah kwam aan het eind huilend het podium op gerend voor het slotapplaus. Zag er zo zielig uit... Maar ik kan me voorstellen dat het voor haar een emotioneel moment is. Overigens kregen alle kinderen tijdens het slotapplaus een bloem.

Pagina: 54 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·49·50·51·52·53·54·55·56·57·58 >>