Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 37 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·32·33·34·35·36·37·38·39·40·41·42·56·57·58 >>

Citaat van: Pardotje link: /forum/50/14401/642718 op: 29-01-2012 22:38:32

Jammer dat het vaste dagen worden. Het is namelijk bijzonder leuk om doordeweeks naar de musical te gaan. Nu kun je doordeweeks niet meer kiezen of je Steve of Jamai wilt zien...

Inderdaad erg jammer!
Ikzelf heb toch voorkeur voor Steve, en had ook in de planning om mijn eerst volgende bezoek aan de musical, op en woensdag te doen.
Maar nu weet ik niet of ik dat wel ga doen...
Jamai wil ik opzich ook wel zien, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Steve, dus ik moet maar even kijken wat ik ga doen.

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Vandaag werd een vleugel van Krakeel niet goed op zijn rug geplakt, waardoor hij er dus afviel... Jamai zong in het liedje dan ook: "eindelijk een elf, maar dan wel met een vleug!!". Het publiek (en ik zelf ook,) kon er hard om lachen.

Bij afloop van de scène nam Jamai de vleugel mee en later in de musical had hij wel beide vleugels op de goede plaats zitten.

Ik vind Jamai toch ook een goede Krakeel als ik eerlijk mag zijn!

IK vind krakeel ook een hele goede. Als er gezegd zou worden dat hij nu alle shows zou gaan doen zou ik het niet erg vinden.

Volgens mij hebben veel te veel mensen een bepaald vooroordeel tegen over Jamai

Citaat van: teunvanbergen link: /forum/50/14401/642937 op: 30-01-2012 17:39:13

Volgens mij hebben veel te veel mensen een bepaald vooroordeel tegen over Jamai

Tja, ik kan er ook niet heel goed tegen. Mensen hebben al een oordeel zonder dat ze Jamai nog maar één stap op het toneel hebben gezien, maargoed dat kan misschien aan mij liggen...

Overigens is er een column van Rein Kolpha op de AVRO site geplaatst:

Citaat Elke week verschijnt op musical.avro.nl een column van iemand uit de musicalwereld. Deze week is de column van Rein Kolpa. Rein speelt op dit moment de rol van elfenkoning Oberon in Droomvlucht de Musical.

Theaterwee

Ik denk dat iedereen in min of meerdere mate het gevoel kent. Je bent op vakantie en je mist je eigen plekje, je was als kind aan het logeren en je voelt je alleen, je zit net op kamers in de grote stad met een lawaaige bovenbuurman en je voelt je verloren: heimwee!

Of je nu zanger bent of acteur, caberetier of muzikant, we kennen allemaal het gevoel van "theaterwee". De opstartperiode van een productie in het theater, die meestal een paar weken in beslag neemt, gaat vrijwel altijd gepaart met veel emoties, plezier, spanning en vooral veel wachten in de kleedkamer. De kleedkamer verandert daardoor al snel in een 2e huiskamer waar je de komende tijd meer zal zijn dan thuis. Zeker als je, zoals bij de musical vaak gebeurt, een periode van een aantal weken in een theater staat of zelfs vast in hetzelfde theater blijft staan. Banken, stoelen, foto's, posters, Senseo-apparaten, zelfs kerstboompjes en verlichting worden naar de kleedkamers versleept om het een beetje gezellig te maken; in deze ruimte ga je tenslotte de komende periode meer tijd besteden dan thuis. Het is dan ook niet gek dat deze kleedkamer gaat voelen als een verlengstuk van je eigen huis, waar je je kunt terugtrekken om te rusten, te slapen, te eten, of zoals ik, een magazine over wijn te lezen. Niet alleen je kleedkamer, maar ook het toneel, de artiestenfoyer, de castleden en alle mensen die in het theater werken gaan bij dat thuisgevoel horen. Iedereen werkt daar met hetzelfde doel, maar alleen in en met een andere functie: een mooie productie maken, waar het publiek van gaat genieten!

Ik vind het dan ook heel raar om weg te gaan aan het eind van zo'n productie en je kleedkamer uit te ruimen; het is dan net of je gaat verhuizen en je afscheid moet nemen van je huis. Misschien ben ik wel een sentimenteel doetje, maar ik denk wel dat iedere artiest dat gevoel kent. In ieder theater waar je hebt gespeeld laat je, net zoals in je huis of kamer, een stukje van jezelf achter en dat maakt elk theater tot zo'n bijzondere plek om weer terug te komen.

Dat rare en fijne gevoel van terugkomen heb ik de laatst weer meegemaakt in theater “e Efteling”, waar ik 2 seizoenen heb doorgebracht met de “Sound of Music”. Ik was er na de speelperiode van de Sound of Music al een paar keer geweest om een voorstelling te zien, maar om nu weer achter bij de kleedkamers te zijn blijft een vreemde gewaarwording. Op dit moment ben ik weer terug in dit theater, waar ik tot april speel in de musical “roomvlucht”, en zelfs nu ik een andere kleedkamer heb, blijf ik flashbacks krijgen van 3 jaar geleden. Bij de eerste repetitie op het toneel ben ik zelfs een half uur eerder gekomen om even te wennen aan het nieuwe decor op het oude, vertrouwde toneel. Als ik naar de kleedkamers loop in de pauze, kan ik het niet laten om even naar m'n oude kleedkamer te kijken. Het grappige is dat hoe vaak je ook in een theater terugkomt met een andere productie; je weet altijd precies in welke kleedkamer je met welke productie zat. Ik wel in ieder geval!

Het geeft aan wat voor bijzonder vak wij uitoefenen en het geluk dat wij hebben, zo vaak op zulke  bijzondere plekken mogen spelen en zingen. Duizenden artiesten zijn “in en uit” deze theaters gegaan en hebben tienduizenden mooie en soms pijnlijke herinneringen achtergelaten. Hoe ouder het theater is, hoe langer de historie, hoe meer “geesten” er dwalen en dat voel je als je zo'n theater binnenkomt of weer verlaat. Heerlijk! 

De AVRO is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de column.

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Ik vind het écht heel erg vervelend voor Hugo Haenen, want zoals het er nu dus uit ziet zal hij niet meer in Droomvlucht te zien zijn. Hij heeft zo lang gerepeteerd, dan krijg je een paar weken voor de première dat, en vervolgens sta je nooit meer op het podium van je gerepeteerde musical...

Echt sneu!

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Inderdaad, echt zielig...

'Beheerst u het perspectief?'

Ik wil wel even zeggen dat ik niks tegen Jamai heb en hij zal vast en zeker deze rol als Krakeel goed vertolken, maar daarom gaat mijn voorkeur wel uit naar Steve
Ieder zijn eigen smaak toch?

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Citaat van: WaterorgelFreak link: /forum/50/14401/643070 op: 30-01-2012 21:12:12

Ik wil wel even zeggen dat ik niks tegen Jamai heb en hij zal vast en zeker deze rol als Krakeel goed vertolken, maar daarom gaat mijn voorkeur wel uit naar Steve
Ieder zijn eigen smaak toch?

Waarom die voorkeur? Je hebt Jamai nog niet zien spelen, wellicht vertolkt hij de rol wel beter als Steve terwijl hij geeneens Vlaams spreekt..

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Offline Carlo
Citaat van: Willem van der Decken link: /forum/50/14401/643141 op: 30-01-2012 23:17:44

Waarom die voorkeur? Je hebt Jamai nog niet zien spelen, wellicht vertolkt hij de rol wel beter als Steve terwijl hij geeneens Vlaams spreekt..

Als je geen fan bent van Jamai, kan ik me goed voorstellen dat je dan liever niet gaat. Dat is zo simpel als wat. Zo ga ik bijvoorbeeld niet naar musicals waar Kim-Lian van de Meij in meespeelt, omdat ik daar niks aan vind. Ieder z'n voorkeur.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Volgens mij gaat het hier over droomvlucht en voor zover ik weet speelt kim-lian hier in mee? of da theb ik even gemist?

Ik ga als het goed is 10 maart weer! en met een beetje geluk speelt vajen dan!(bron vajen zelf)

De andere meiden zijn ook goed hoor naar horen zeggen!!Sarah heb ik dan zelf gezien.|

Over Jamai, ik zag in een filmpje een stukje zang vna hem, hij heeft het nummer echt eigen gemaakt, zoals hij altijd zingt, en net wat langzamer als steve!!Tja ik zie wel, als wij hem hebben, ja dan is dat zo en als we steve hebben, hebben we geluk....Ik vond hem gewoon erg goed, dus zou graag hem in deze rol willen zien

Kim-Lian? Nou, dat dacht ik niet hoor!

Offline Petra
Volgens mij was het van Carlo alleen maar een voorbeeld..
Als je van (een deel van) de cast niets vind, dat je dan al niet gaat.
Iedereen heeft zijn eigen idee bij een persoon.
Persoonlijk heb ik ook niets met Jamai. Dan kan hij misschien best leuk spelen in Droomvlucht, maar toch ga ik liever als Steve speelt.

Offline Carlo
Citaat van: Carlo link: /forum/50/14401/643183 op: 31-01-2012 08:40:53

Zo ga ik bijvoorbeeld niet naar musicals waar Kim-Lian van de Meij in meespeelt, omdat ik daar niks aan vind. Ieder z'n voorkeur.

Citaat van: karin1986 link: /forum/50/14401/643190 op: 31-01-2012 08:59:44

Volgens mij gaat het hier over droomvlucht en voor zover ik weet speelt kim-lian hier in mee? of da theb ik even gemist?

Citaat van: Petra link: /forum/50/14401/643218 op: 31-01-2012 12:50:35

Volgens mij was het van Carlo alleen maar een voorbeeld..
Als je van (een deel van) de cast niets vind, dat je dan al niet gaat.

Ach, het is een kwestie van begrijpend lezen... ik gaf inderdaad gewoon een algemeen voorbeeld.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Okè, dan zal het dan wel denk wel aan mij liggen. Maar ik ben van mening dat je niet kunt oordeel zonder dat je hem daadwerkelijk ziet spelen. Als acteur kun je je immers redelijk 'inleven' in je rol, en lijkt het niet op het privé leven. Maar ik accepteer het, maar ik zou echt niet voor één persoon wegblijven van een musical...

Citaat van: Carlo link: /forum/50/14401/643219 op: 31-01-2012 12:54:14

Ach, het is een kwestie van begrijpend lezen... ik gaf inderdaad gewoon een algemeen voorbeeld.

Ik snap heus wel dat het een voorbeeld is hoor Carlo!!

Maar owee als iemand anders afwijkt van een onderwerp waar het topic over gaat ...dan krijg je ook gelijk een waarschuwing ...maar goed never mind
mijn mening.

back to droomvlucht!

Iemand enig idee waarom er voor morgenavond geen kaartjes in de verkoop zijn??

Maar dat snap ik dan niet helemaal. Als je snapt dat het een voorbeeld was van Carlo, waarom dan nog vragen?
Je reageert nu wel een beetje vreemd hoor.

Offline davyvv
Soms moet je daar gewoon niet aan denken als je naar een voorstelling gaat.
Zo had ik persoonlijke een gruwelijke hekel aan Tommie Christiaan maar ben toch naar Zorro gegaan, stiekem met de hoop dat hij niet zou spelen. Maar wat bleek. Hij is een topacteur en leeft zich helemaal in in de rol.

Dus als je een persoon nou wel of niet mag als je naar een voorstelling gaat, daar moet je eigenlijk niet aan denken bij het boeken. Er bestaat altijd nog de kans dat je een alternate/understudy hebt

Maar terug ontopic,

Zou droomvlucht nog verlengd worden? Ik hoorde laatst dat de musical zo'n beetje elke voorstelling uitverkocht is/zo goed als vol zit. Mooie reden om nog wat langer door te gaan nietwaar? Tenslotte is er ook nog niks nieuws aangekondigd?

Citaat van: davyvv link: /forum/50/14401/643296 op: 31-01-2012 17:04:00

Zou droomvlucht nog verlengd worden? Ik hoorde laatst dat de musical zo'n beetje elke voorstelling uitverkocht is/zo goed als vol zit. Mooie reden om nog wat langer door te gaan nietwaar? Tenslotte is er ook nog niks nieuws aangekondigd?

Wat ik me bedacht dat het theater binnenkort een grote verbouwing moet ondergaan vanwege het EK (?) bowlen, dat is dit jaar toch rond mei/juni?

Citaat van: karin1986 link: /forum/50/14401/643253 op: 31-01-2012 15:29:19

Iemand enig idee waarom er voor morgenavond geen kaartjes in de verkoop zijn??

Om deze vraag nog even te beantwoorden, morgen zijn 50 Raden van Elf in Theater de Efteling. Zij gaan zich voorbereiden op Carnaval, en hebben daarna een voorstelling van Droomvlucht

Offline davyvv
Citaat van: Willem van der Decken link: /forum/50/14401/643300 op: 31-01-2012 17:08:15

Wat ik me bedacht dat het theater binnenkort een grote verbouwing moet ondergaan vanwege het EK (?) bowlen, dat is dit jaar toch rond mei/juni?

Voor zover ik begreep wordt er gewoon een tijdelijke bowlingbaan geplaatst. Dus lijkt het mij voldoende om alleen het voorste deel van de zaal om te bouwen en de baan deels op het podium te laten komen?

Pagina: 37 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·32·33·34·35·36·37·38·39·40·41·42·56·57·58 >>