Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 3 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·56·57·58 >>

We moeten rekening houden dat er gewerkt gaat worden met nieuwe vormen van theater. Ik verwacht iets als de huidige Geronimo Stilton's grote mu(i)sical in Belgiƫ en na ons ook Nederland. Waar gebruik gemaakt wordt van geur, smaak en voeltechnieken die het dus als het waren een 4D ervaring geven.

To all who come to this happy place ... WELCOME !!!

Offline tiksen
Ah, ben erg benieuwd. De naam "oomvlucht de musical" dat klinkt dan wat minder. Aparte keuze, maar we zullen zien of het goed uitpakt.

"Money may not buy happiness, but it can damn well give it!" Freddie Mercury

Is volgens mij gewoon een werktitel

Offline Carlo
Citaat van: Sam Vlas link: /forum/50/14401/454447 op: 24-09-2010 07:58:29

Is volgens mij gewoon een werktitel

Aangezien dit ook al in een officieel persbericht stond, is het echt geen werktitel.
Je gaat niet zomaar een naam het land inslingeren, om deze daarna compleet te veranderen.

Daarbij zouden ze stom zijn om de musical anders te gaan noemen, juist omdat de naam Droomvlucht veel associaties teweeg brengt bij het grote publiek.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Dan hoop ik wel op een ondertitel...
Zoiets als:

Droomvlucht de Musical
Dromen met je ogen open

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Ik hoorde het gisteren van m'n moeder, ben erg benieuwd!

0 
ik zie het al voor me ;elfjes die over het plubiek heen vliegen en op het laats
schieten er gouden en zilveren slingers over het publiek heen

Post Merge: 1285327809

Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/14401/454073 op: 23-09-2010 10:22:28

Wie weet gaat het over iemand die weet hoe hij/zij zijn/haar dromen kan sturen. Lucide Dromen heet dat geloof ik.

Ik verwacht in ieder geval vliegende mensen...

een ding ze moeten niet te veel met dromen doen dan wordt te joseph

Post Merge: 1285327936

Citaat van: Voawele link: /forum/50/14401/454435 op: 24-09-2010 07:24:52

We moeten rekening houden dat er gewerkt gaat worden met nieuwe vormen van theater. Ik verwacht iets als de huidige Geronimo Stilton's grote mu(i)sical in Belgiƫ en na ons ook Nederland. Waar gebruik gemaakt wordt van geur, smaak en voeltechnieken die het dus als het waren een 4D ervaring geven.

dus het kan wel het zelfde nivau krijgen als een echt beroemde musical bijvoorbeeld
the lion king les miserables en wicked?

Citaat van: link: /forum/50/14401/454506 op: 24-09-2010 13:27:11

een ding ze moeten niet te veel met dromen doen dan wordt te joseph

In Joseph gaat het over meer over dromen in de zin van wensen/idealen. Hier zal het meer gaan over de dromen die je 's nachts droomt.

Citaat van: link: /forum/50/14401/454506 op: 24-09-2010 13:27:11

dus het kan wel het zelfde nivau krijgen als een echt beroemde musical bijvoorbeeld
the lion king les miserables en wicked?

Hier zou ik niet van uitgaan.

Zou leuk zijn als ze het liedje "romen met je ogen open" draaien wanneer de mensen de zaal binnen komen, dan is het niet zo stil en kom je al helemaal in de sfeer (moeten ze hem wel langer maken, met wat meer muzikale stukken erin).

0 
Citaat van: kwikjealex link: /forum/50/14401/454568 op: 24-09-2010 16:14:02

Zou leuk zijn als ze het liedje "romen met je ogen open" draaien wanneer de mensen de zaal binnen komen, dan is het niet zo stil en kom je al helemaal in de sfeer (moeten ze hem wel langer maken, met wat meer muzikale stukken erin).

je bedoelt de muziek spelen en bij een musical hoort een live orkest

Maar die gaan geen 20 minuten spelen voordat de mensen binnen zijn, en volgens mij draait Mary Poppens (of zo) ook gewoon met een bandje.
Anders word het onbetaalbaar.

Nee dat klopt, en bij Mary Poppins speelt het orkest niet vooraf. Want ze moeten hun instrumenten nog stemmen. Daarnaast is het te hopen dat er een orkest komt. Want steeds meer musicals krijgen een orkestband.

Jammer, maar het is zo...

To all who come to this happy place ... WELCOME !!!

Offline Weavel
n.v.t. foutje

"The beat: the driving force that holds our lives together..."

Offline Michel
Citaat van: Stevis link: /forum/50/14401/454195 op: 23-09-2010 18:00:59

Waar ik eventueel wel wat in zou zien is een grote spektakelshow meer van het kaliber van Cirque du Soleil die een ode is aan de fantasiewereld. Dat lijkt me veel beter te combineren

Is al aangewerkt Adrew Lioyd Webber's ''The Phantom.Love Never Dies.
Zie de footage.
[flash=200,200]http://www.youtube.com/watch?v=ogbS5b-NCmY[/flash]

Maar word een orkest naast enorm duur niet onmogelijk door de muziek, als het opgenomen is kan je vaak toch nog bepaalde effecten er aan geven (al weet ik niet of dat hier is gebeurd).
Maar ik weet dus niet of het al wel mogelijk is, want de Eftelist melde dat er muziek van Ruud Bos in kwam (al kwam de rest van de muziek van een nieuwe componist).

De grootste tegenvaller vind ik dat Ton van de Ven niet de rol van opzichter krijgt.
Had het leuk gevonden al hij hier en daar nog wat punten op mocht noemen die hij belangrijk vind, maar hij wilt de deur echt dicht laten.

Offline Carlo
Daarbij is Ton ook niet de eigenaar van Droomvlucht, hij heeft destijds enkel opdracht gekregen om die attractie te ontwerpen.
De Efteling mag met Droomvlucht doen wat ze willen.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Dat begrijp ik, alleen het idee is wel van hem, en dan kan het zijn dat er bepaalde punten zijn die hij belangrijk vond voor de attractie die toch alles net wat mooier maken die ook van toepassing konden zijn bij de musical.

Maar hij wilt het zelf niet zei hij (wegen zijn gesplitst of zo zei hij), dus dan houd het snel op.

Kunnen ze dat geld niet beter in de wachtrij van de Droomvlucht steken?
al dat gezigzag is duizelingwekkend.
Ook mogen ze van mij de droomvlucht wel wat uitbreiden of iets nieuws plaatsen.

Het zal wel een mooie Musical zijn maar weet niet of veel mensen dat aantrekt ik denk dat ze liever toch voor de attractie kiezen als ze willen dromen met hun ogen open.

Dan heb jij het helemaal mis, toen mijn moeder het gisteren in de krant zag staan begon ze er over dat de Efteling met Joop vd Ende samenwerkt, maar toen het ook nog ging over de Droomvlucht leek het haar een erg leuke maar vooral mooie musical.
En misschien wilt ze er naar toe, en zo vaak gaan wij hier echt niet naar het theater.

Hopelijk word het geen kinderachtige musical.

0 
Citaat van: kwikjealex link: /forum/50/14401/454894 op: 25-09-2010 11:38:22

Dan heb jij het helemaal mis, toen mijn moeder het gisteren in de krant zag staan begon ze er over dat de Efteling met Joop vd Ende samenwerkt, maar toen het ook nog ging over de Droomvlucht leek het haar een erg leuke maar vooral mooie musical.
En misschien wilt ze er naar toe, en zo vaak gaan wij hier echt niet naar het theater.

Hopelijk word het geen kinderachtige musical.

nee dat hoop ik niet waar ik op hoop is dat ze veel spectaculaire dingen bij voorbeeld die planeten over het plubiek laten vliegen

Pagina: 3 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·56·57·58 >>