Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 27 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·22·23·24·25·26·27·28·29·30·31·32·56·57·58 >>

Ze hadden wel extra shows omdat het zo goed liep zeiden ze.. is dus een gerucht om kaartjes te verkopen?

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Citaat van: Carlo link: /forum/50/14401/626736 op: 06-12-2011 22:48:10

2000 Man? Waar haal je dat vandaan?
Volgens mijn gegevens is er plek voor ongeveer 1000 personen.
Zelfs in het Circustheater in Scheveningen kan geen 2000 man in, 1793 om precies te zijn.

1.000 man, ook goed, wat jij wil! Dan blijf je ongeveer nog met een paar honderd man zitten, een ruime schouwburg dus. Dus het aantal plaatsen in het theater kan is dan bijzaak

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Offline Carlo
Een ruime schouwburg, kan zijn. Maar in een gemiddeld schouwburgje waar jij het blijkbaar over hebt staan nooit zo'n dure producties als deze, die zijn kleinschaliger. Dus is een paar honderd man in het geval van Droomvlucht gewoon niet voldoende.

Ik zal het eerlijk zeggen: ik heb al meerdere keren vernomen van mensen die naar de voorstelling zijn geweest, dat halverwege de zaal een groot gordijn komt te hangen om de zaal te halveren, zodat de zaal toch nog redelijk gevuld lijkt. Conclusie: verkoop loopt niet naar wens.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Citaat van: Carlo link: /forum/50/14401/626762 op: 06-12-2011 23:55:31

Een ruime schouwburg, kan zijn. Maar in een gemiddeld schouwburgje waar jij het blijkbaar over hebt staan nooit zo'n dure producties als deze, die zijn kleinschaliger. Dus is een paar honderd man in het geval van Droomvlucht gewoon niet voldoende.

Zorro (Stage Entertainment!) draait toch ook goed. Heeft hier in Tilburg in de schouwburg het spits afgebeten met een kleine zaal, maar hij heeft ook in meerdere grote theaters gestaan zoals Het Nieuwe Luxor in Rotterdam. De musical heeft zelfs 'Een op zoek naar..' gehad, waar Droomvlucht het gemis in heeft. Dus dat is totale onzin. Het theater heeft een te grote capaciteit, daarom lijkt het al heel snel op een verminderde kaartverkoop. Conclusie = waarom maakt iedereen zich zo'n zorgen?

Het enige wat de musical nu nog nodig heeft is goede promotie, vanaf gisteren is er op diverse zenders weer een commercial te zien. Kortom..

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Citaat van: Willem van der Decken link: /forum/50/14401/626757 op: 06-12-2011 23:37:33

1.000 man, ook goed, wat jij wil! Dan blijf je ongeveer nog met een paar honderd man zitten, een ruime schouwburg dus. Dus het aantal plaatsen in het theater kan is dan bijzaak

Maar die paar honderd man is vaak personeel die gebeld worden om te vullen of parkbezoekers die gratis tickets aangeboden krijgen om voor de betalende bezoekers toch nog het sfeertje te creëren.

Ben het niet met je eens dat de capaciteit van het theater te groot is. Het is het theater op zich dat in een aantal facetten niet goed is en het begint bij de locatie en het stoelen plan.

De gemiddelde Nederland heeft nog niet door dat het theater apart is van het park. Je gaat er naar binnen via de normale ingang van het park om bij het theater te komen. De gemiddelde mens legt dan de link niet dat ze naar een apart theater gaan, maar naar de Efteling.

Daarnaast staat het theater er om bekend (of het door de negatieve klank is die helaas verspreid is, of omdat iedereen echt dezelfde mening deelt weet ik niet) dat de banken niet lekker zitten. Het klopt, het is niet het fijnste om op te zitten in een theater en dit verwacht je ook niet in een theater.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

Het intervieuw met Vajen
is hier http://youtu.be/skQsvjFfUhc terug te kijken!!
Dna hoef je niet het hele programma terug te kijken

en inderdaad tot eind januari is kort! Misschien een verlening...??Net als bij the sound of music? Dat liep toen ook niet super, en kruimeltje toch ook niet en die zijn aan het touren? Nou wie weet...
Ze zijn ook aan het repeteren met nieuwe cast leden dat doen ze echt niet voor 1 of 2 maandjes lijkt me...
Ja oke met Rein misschien wel omdat Christo wat anders gaat doen....
(Doris gaat in december 2012 in een nieuwe productie spelen en Rosalie in September 2012 dus tot die tijd is de mogelijkheid er denk ik dat droomvlucht speelt...tenzij ze een totaal nieuwe cast gaan doen).

maar we wachten eerst maar eens af tot eind januari, tot die tijd! Genieten!!
Wij gaan binnenkort boeken voor januari

Offline PrInCe
Citaat van: Pardotje link: /forum/50/14401/626772 op: 07-12-2011 00:30:09

Maar die paar honderd man is vaak personeel die gebeld worden om te vullen of parkbezoekers die gratis tickets aangeboden krijgen om voor de betalende bezoekers toch nog het sfeertje te creëren.

Dus toch! ik zat laatst bij het vuur en mensen naast mij hadden het over dat ze gratis tickets hadden gekregen bij de gamegallery maar ik dacht dat ze het over Raveleijn hadden.
kon me niet voorstellen dat ze zomaar tickets van 35euro per stuk weggeven voor niks maar blijkbaar toch wel .

Laatste aanwinst:

Heel de nieuwe Intratuin Serie!

Mond-op-mond reclame is een van de beste vormen van promotie. De gratis tickets die men uitdeelt, kunnen zelfs geld opleveren als bezoekers de musical via deze vorm aanraden. Kortom, dit kan ook een strategische keuze zijn, dat hoeft per definitie nog niet te zeggen dat de musical slecht loopt. En waarom zouden betalende bezoekers er zelf geen sfeertje van kunnen maken?

Ben het niet met je eens dat de capaciteit van het theater te groot is. Het is het theater op zich dat in een aantal facetten niet goed is en het begint bij de locatie en het stoelen plan.

De gemiddelde Nederland heeft nog niet door dat het theater apart is van het park. Je gaat er naar binnen via de normale ingang van het park om bij het theater te komen. De gemiddelde mens legt dan de link niet dat ze naar een apart theater gaan, maar naar de Efteling.

Daarnaast staat het theater er om bekend (of het door de negatieve klank is die helaas verspreid is, of omdat iedereen echt dezelfde mening deelt weet ik niet) dat de banken niet lekker zitten. Het klopt, het is niet het fijnste om op te zitten in een theater en dit verwacht je ook niet in een theater.

Die mening kan ik deels met je delen. De stoelen/banken zijn inderdaad niet prettig, vooral niet voor zo'n lange zit. Maar het stoelenplan, er zijn echt theaters bij waarbij het zicht nog minder is. Heb soms het idee dat vooral de 1e en 2e rang (géén balkon!) goed zicht hebben op de gebeurtenissen op het podium. Maargoed, we maken we ons wel zorgen dat de musical volgens vele hier slecht loopt, maar voorlopig staat hij nog op de planken en is er dus nog niks aan de hand

O dus toch dacht dat het aan mij lag maar er zijn ook andere mensen die de stoelen niet zo lekker vonden zitten. Bij mij deed het op het einde bijna pijn. Maar natuurlijk wel genoten.

Als de maan naar de hemel klimpt strooit Klaas Vaak op zijn uil slaapzand over elk huys.

<b>47x</b> Aquanura, <b>80

x</b> Efteling, <b>3x</b> Efteling Bosrijk

hoe zit het in de efteling met stoel rijen.
in de bios is rij 4 bijna bovenaan, maar waar zit het hier

Eftelucas! https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=23349.msg746170#new

Offline PrInCe
http://www.demusicaldroomvlucht.nl/tickets/plattegrond-theater/37

Op deze plattegrond kan je zien waar alle rijen zitten als je met je muis eroverheen gaat.

Laatste aanwinst:

Heel de nieuwe Intratuin Serie!

FF een vraagje aan iedereen die de musical gezien heeft:  vind je het dan geschikt voor alle leeftijden, of toch vooral voor kleine kinderen?

Offline Carlo
Voor heel kleine kinderen is het fenomeen "theater" sowieso niet geschikt; Sesamstraat duurt vaak al te lang, na een half uur beginnen ze te mauwen "of het bijna afgelopen is" omdat ze geen zin meer hebben of moeten plassen.

En dan moet ik weer terugdenken aan ons bezoekje aan Mary Poppins, toen achter ons een vrouwtje zat met twee kinderen van een jaar of twee, drie. Zelfs de knuffels waren meegekomen. Uiteindelijk zat moeders halverwege de voorstelling slaapliedjes te neuriën.

Het hangt heel erg van het kind of de ouders zelf af wat er wel of niet kan, maar ik zou zeggen vanaf een jaar of 6, net als bij Raveleijn.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

En als je bedoeld of het kinderachtig is: totaal niet. Genoeg serieuze onderwerpen, of verwijzingen ernaar. Ik ben met mijn moeder geweest, en zij vond het de moeite waard. Net als ik.

'Beheerst u het perspectief?'

Offline Stevis
Ik heb afgelopen woensdag Rein Kolpa gezien als Oberon en wat mij opviel is hoe die rol eigenlijk lijkt op de rol van Kapitein Von Trapp uit de Sound of Music die Rein Kolpa eerder speelde in het Efteling Theater. Ik weet niet of het toeval is, maar vond het wel een mooie keuze die goed past bij hem.

Ik moet toch nog even zeggen dat ik genoten heb van de voorstelling. Dit is echt een van de beste producties die tot nu toe in het Efteling theater heeft gestaan. Niets dan lof voor iedereen die er aan heeft meegewerkt!

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/14401/627456 op: 09-12-2011 20:25:19

FF een vraagje aan iedereen die de musical gezien heeft:  vind je het dan geschikt voor alle leeftijden, of toch vooral voor kleine kinderen?

Ik zou ook vanaf 6 jaar zeggen.
De muziek staat vrij hard (voor jonge kinderen dan) en kan soms dreigend overkomen denk ik, vooral in de scenes met trollen.
Ze moeten inderdaad ook hun aandacht heel lang vast kunnen houden en kunnen niet rondhuppelen...

Ik bedoelde eigenlijk vooral of het niet een beetje kinderachtig is.

Moderator
Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/14401/627531 op: 09-12-2011 23:56:44

Ik ben 2 keer bij de musical geweest en ik heb me geen moment verveeld. ik heb ook nooit het idee gehad dat het hele verhaal te kinderachtig was

Gewoon heen gaan en genieten is het devies, ik vond het geweldig!

Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Maurice3 link: /forum/50/14401/627531 op: 09-12-2011 23:56:44

Nee absoluut niet. Ik ben zelf  niet zo van de entertainment / musicals, en kan me daar prima vermaken. Goede muziek, leuk verhaal, toffe effecten.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Citaat Ik bedoelde eigenlijk vooral of het niet een beetje kinderachtig is.

Nee dat is het echt niet. Je moet echt je aandacht er bij houden want er zit een best serieus verhaal in. Het is gewoon te mooi.

Als de maan naar de hemel klimpt strooit Klaas Vaak op zijn uil slaapzand over elk huys.

<b>47x</b> Aquanura, <b>80

x</b> Efteling, <b>3x</b> Efteling Bosrijk

Pagina: 27 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·22·23·24·25·26·27·28·29·30·31·32·56·57·58 >>