Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 2 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·56·57·58 >>

Citaat van: keesjan link: /forum/50/14401/454139 op: 23-09-2010 16:01:35

Wat ik wel hoop is een goede componist daar waar ik begreep dat Ruud Bos (wat ik eerder wel hoopte) niet betrokken zal zijn bij deze productie. Goede muziek maken of breken naar mijn idee een musical.

Ik ga er van uit / hoop dat de muziek gemaakt zal worden door Henny Vrienten (Petticoat, Ciske de Rat, Doe Maar) en (/of) René Merkelbach. Vooral die twee samen zal een bijzondere combinatie moeten opleveren.

Dit is met Joop van de Ende toch?

Aangezien de attractie gewoon de attractie blijft, en ik héél mooi decor en héle mooie liedjes verwacht. Lijkt me toch erg gaaf, hoor.

Citaat van: Weavel link: /forum/50/14401/454125 op: 23-09-2010 14:42:23

Ik weet nou niet of ik hier enthousiast van moet worden. Zoals velen al aangehaald hebben is Droomvlucht iets waarbij mensen vooral hun eigen fantasie aan moeten hangen, en een musical kan die fantasie nogal beïnvloedden. Ik zie de ontwikkelingen met belangstelling, doch enige scepsis tegemoet

Ik vind het persoonlijk een beetje een slecht argument. Als in je Droomvlucht zit, hoor je geen verhaal, blijven scènes de scènes waar de figuurtjes nog steeds hun gang blijven gaan. En wat er in de musical gaat gebeuren weten we nog lang niet, wie weet wat er komt. Ik hoop wel dat ze de attractie de attractie laten, en de musical de musical.

Ik heb er veel vertrouwen in, vooral met de naam ''Joop van de Ende'' .

Offline Fiyero
Dus....

Voor een hoop mensen is Pirates of the Caribean verpest na het zien van de film? Of is Phantom Manor verpest na het zien van The Haunted Mansion... Of walg je nu van Fantasia na het zien van The Scorcerer's Apprentice? Zelf kan ik nog altijd heel erg genieten van deze dingen ondanks de films.

Een musical met als TITEL Droomvlucht kan nog alle kanten op gaan...

Een hoop mensen walgen van de (geplande) 'up'ates van de attracties Pirates of the Caribbean en Haunted Mansion, na de films

Ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Ieder geval sta ik er wel voor open om hem te bezoeken. Alleen al uit nieuwschierigheid.

Offline Fiyero
Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/14401/454160 op: 23-09-2010 17:06:36

Een hoop mensen walgen van de (geplande) 'up'ates van de attracties Pirates of the Caribbean en Haunted Mansion, na de films

Wie weet wat voor updat Droomvlucht als attractie nog krijgt... 

Maar al met al... Veel meer dan dat er een musical komt met de titel Droomvlucht weten we nog niet... Zodra ze meer bekend maken (zoals de namen van creatives) dan ga ik jubelen of me zorgen maken...

Ik ben bang dat de show te groot word, en dat mensen straks eerder denken aan de musical dan de attractie, waarbij ze dus de attractie slecht bevonden word omdat het niet lijkt op de musical.
Natuurlijk is dit niet het geval van de mensen die net iets vaker komen, maar toch zal er een deel bestaan waarbij dit wel een probleem word.

Net zo als je hebt met sommige sprookjesfiguren, die kennen kinderen van tv.

Nou, wat een nieuws alweer. Maar ja, wat moet je je nu van een Musical van Droomvlcht voorstellen?
In ieder geval, in de attractie zit geen verhaal, in de musical wel. Ik ben benieuwd, en hoop sowieso dat er een goede cast ie en goede muziek.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/14401/454160 op: 23-09-2010 17:06:36

Ja ik vind de veranderingen zeker van Pirates niet echt geslaagd. Maar ik denk niet dat dit in DV zal gebeuren, dat je ineens Do naakt onder een waterval een liedje ziet zingen ....

En zo heb ik ook mijn fantasien bij Droomvlucht

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Wat wordt dit een mijlpaal in de geschiedenis van de Efteling. Stage is een bedrijf met enorm veel ervaring wat dus betekent een prachtig decor, prachtige costuums, een schitterende cast en nog veel meer sterallures.

Wat kijk ik uit naar het veelbelovende resultaat. Waarschijnlijk word het wegens de kosten een open eindvoorstelling...

Dit zal enorm veel betekenen in de toekomst van het entertainment in de Efteling en in het Theater. Een keer samengewerkt met stage, gaan ze er nooit meer van weg...

To all who come to this happy place ... WELCOME !!!

Offline Stevis
Dit is wel het vreemdste nieuwsbericht van dit jaar zeg. Ik dacht ook in eerste instantie aan een soort van 1-april grap, maar het klinkt nogal serieus. Let ook vooral op het: "naar een idee van Olaf Vugts..."

Ik heb geen idee hoe dit gaat uitpakken en heb eigenlijk wel zo mijn twijfels of zoiets kan slagen als men zo dicht mogelijk bij de attractie wil blijven. Waar ik eventueel wel wat in zou zien is een grote spektakelshow meer van het kaliber van Cirque du Soleil die een ode is aan de fantasiewereld. Dat lijkt me veel beter te combineren met de attractie dan een musical waarin waarschijnlijk de elfjes en trollen gaan zingen of zo? Of we krijgen een Raveleijn setting waarin een stel kinderern in de droomwereld belandt en dan avonturen beleeft? Ik moet er eigenlijk niet aan denken, maar ik kan er nog niet over oordelen.

Misschien dat ze, aangezien er samengewerkt wordt met Joop van den Ende, ons compleet wegblazen met een fantastische show, maar je kunt me op dit moment er nog niet warm voor krijgen... :-
Maar wat dat betreft laat ik ze graag mijn ongelijk bewijzen.

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Poeh. Een musical over de Droomvlucht.
Gewaagt is wel het eerste wat in me opkwam. Droomvlucht heeft geen verhaal, en een musical heeft een verhaal erg sterk nodig. Als ze een sterk verhaal om kunnen vormen, wat geen afbreuk doet aan de attractie, kan het best denk ik.
Het is wel goed dat het door Joop van den Ende theaterproducties wordt gemaakt. Die hebben toch wat meer geld en ervaring dan bijvoorbeeld V&V.
Wat me belangrijk lijkt is dat je een beetje (heel erg) de ervaring die je in de attractie hebt, ook in het theater krijgt. dus dat je er helemaal in zit. Dit gaat zeker niet lukken met een bordkartonnen decor, en het liefst met decor meer de zaal in waardoor het om je heen lijkt te gebeuren.
En ik ben vooral benieuwd naar de liedjes, ook belangrijk natuurlijk Als achtergrond muziek of inspiratie zou de attractiemuziek ook wel geschikt zijn, zolang er maar geen tekst op wordt verzonnen. Dat lijkt me vreselijk; Dan zingen al die kinderen over een jaar in de attractie allemaal suffe teksten mee  :-

Edit: Misschien staat het al ergens, maar komt deze productie in theater de Efteling of gaan ze door het land?

Deze komt in Theater de Efteling idd, nergens anders wat tot nu toe bekend is.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline Michel
Ik zelf wil nog geen oordeel vellen, omdat ik net als vele de musical niet gezien heb,
en ik vind zelf dat ze een goeie stap ondernemen met Joop van den Ende,het zijn samen wel Partners in kwaliteit,mag ik wel schrijven, ze gaan voor kwaliteit & professionaliteit.En juist in een musical moet dat erin zitten.

Ik ben allang blij dat de Efteling niet in zee was gegaan met V en V Producties van Albert Verlinde, dat vond ik in mijn ogen geen kwaliteit wat hij leverde op musicalgebied en dat vond hij meneer Albert zelf ook,die juist vond dat hij naar de mensen kijkt en geen kwaliteit leverde.
Wat dat betreft ben ik wel heel erg blij dat ze in zee zijn gegaan met Joop van den Ende.

Ik gun ze samen een prettige samenwerking en dat het een mooie musical met allure mag worden.

Offline apple
Haha, dit had de perfecte 1 april grap geweest. Droomvlucht de musical. hoe verzinnen ze het, echt. Ben wel benieuwd hoe en wat verder.

Blog: pompidom

Mijn eerste gedachten bij het lezen dat er een nieuwe musical kwam in samenwerking met Joop van den Ende Theaterproducties was: "Laat maar komen! Een super musical met prachtige decors, geweldige muziek, bizarre effecten en noem maar op!" Maar een musical over Droomvlucht... Dan zie ik al gelijk al enorme reclame borden naast de ingang van DV staan. "Kom allen naar de familie voorstelling: DROOMVLUCHT DE MUSICAL!!!" met enorme gekleurde Sprookjesboomachtige letters. Het zou dan ook echt een nachtmerrie kunnen worden als ze later de attractie gaan aanpassen aan de musical. Ik zie het niet zo snel gebeuren, maar o wee als ze er ook maar over denken om één aanpassing te doen.

Wat voor een verhaal ik me bij de musical moet voorstellen... Ik heb echt geen idee. Als ik een beetje loop te denken om wat het zou kunnen worden, kom ik al snel op een musical voor kleine kinderen. Maar net zoals andere hoop ik toch echt dat het een musical wordt die geschikt is voor alle leeftijden. Dan denk ik aan musicals als the Lion King, Tarzan, Wicked, enz. Tja, 't is een beetje moeilijk voor te stellen. Als ze een musical wilde baseren op een attractie, had ik eerder eentje gedacht met een duidelijker verhaal. We zullen volgend jaar wel zien wat ze er van gemaakt hebben. Ben zeer benieuwd. Als die een beetje geslaagd is ga ik er misschien nog wel naar toe (ik ben tot nu toe nog niet naar zoveel Efteling musicals in het theater geweest)

Ben erg benieuwd wat deze samenwerking op de planken brengt, maar de naam van Joop van den Ende boezemt natuurlijk wel vertrouwen in. Ik las in eerdere berichten dat mensen er wat moeite mee hebben dat Droomvlucht nu alsnog een verhaal krijgt. Ik denk niet dat men deze voorstelling zal verkondigen als hét enige echte droomvluchtverhaal. En daarbij, hoewel Fata Morgana natuurlijk ok geen verhaal op zich is, kent iedereen verhalen van 1001 nacht die feilloos aansluiten op de verboden stad. Daarom verwacht ik meer dat het geheel zich in de droomwerelden van droomvlucht zal afspelen, maar dat het verhaal volledig los gezien kan worden van de attractie.

Hoop wel één ding. Van den Ende staat altijd garant voor enorme kwaliteit, sfeer en aankleding. Op de bühne zal dat nu ook wel in orde komen, maar hopelijk stelt Dhr van Lambaart ook eisen aan de theaterzaal zelf. Deze vind ik persoonlijk nog altijd zeer sfeerloos en on- eftelings, zeker met die vreemde lichtarmaturen aan de wanden, om nog maar te zwijgen van de verschrikkelijke, herniaopwekkende banken...

Een heer moet alles alleen doen...

Citaat van: Voawele link: /forum/50/14401/454185 op: 23-09-2010 17:48:07

Wat wordt dit een mijlpaal in de geschiedenis van de Efteling. Stage is een bedrijf met enorm veel ervaring wat dus betekent een prachtig decor, prachtige costuums, een schitterende cast en nog veel meer sterallures.

Wat kijk ik uit naar het veelbelovende resultaat. Waarschijnlijk word het wegens de kosten een open eindvoorstelling...

Dit zal enorm veel betekenen in de toekomst van het entertainment in de Efteling en in het Theater. Een keer samengewerkt met stage, gaan ze er nooit meer van weg...

Inderdaad! Ik verwacht ook veel kwaliteit!

Daarenboven, wil ik nog even vermelden dat Droomvlucht zeker wel een verhaal heeft dat al velen eeuwen oud is. Droomvlucht is namelijk gebaseerd op Midzomernachtsdroom het beroemde werk van Shakespeare !

To all who come to this happy place ... WELCOME !!!

Ik ben heel benieuwd... laat maar komen.
Of liever niet eigenlijk... maargoed.
Als ik de naam hoor wordt ik niet echt warm. Nou is dat sowieso niet iets waar de Efteling echt goed in is, de namen.
Tot nu toe vind ik het nog een beetje twijfelachtig, dat hele persbericht eigenlijk... Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Zouden er misschien een hoop blaadjes op de scheurkalender missen en is het al 1 april...?
Eigenlijk maakt het me wel nieuwsgierig wat er nog meer voor plannetjes in het mega plan van meneer Vugts staan!
Goede training voor je lachspieren in ieder geval, en ook voor mijn linker wenkbrouw die toch steeds een stukje verder omhoog moet...

Alle draken die mij verslaan, krijgen 1001 banaan!

Pagina: 2 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·56·57·58 >>